A Google felülvizsgálja az URL-paraméterekre vonatkozó bevált módszereket

Peter

A Search Central dokumentációjának legutóbbi frissítésében a Google konkrét irányelveket adott az URL-paraméterek formázására vonatkozóan.

A frissítés a paraméterek formázására vonatkozó javaslatokat egy szegélyezett navigációs blogbejegyzésből hozza be az URL-struktúra fő dokumentációjába, így ezek az irányelvek hozzáférhetőbbé válnak.

Kulcsfrissítések

Az új dokumentáció előírja, hogy a fejlesztőknek a következőket kell használniuk:

  • Egyenlőségjelek (=) a kulcs-érték párok elválasztásához
  • „és” jelek (&) több paraméter összekapcsolásához

A Google nem javasolja az alternatív elválasztók használatát, például:

  • Kettőspontok és zárójelek
  • Egy- vagy kettős vessző

Miért számít ez?

Az URL-paraméterek szerepet játszanak a webhely működésében, különösen az e-kereskedelmi webhelyek és a tartalomkezelő rendszerek esetében.

A termékek szűrésétől és rendezésétől a követőkódokig és a munkamenet-azonosítókig mindent ők irányítanak.

Bár hatékonyak, képesek olyan SEO kihívásokat okozni, mint például a tartalom megkettőzése és a költségvetési pazarlás feltérképezése.

A megfelelő paraméterformázás jobb feltérképezési hatékonyságot biztosít, és segíthet megelőzni a keresési teljesítményt befolyásoló gyakori indexelési problémákat.

A dokumentáció szélesebb körű URL-paraméter-kihívásokkal foglalkozik, például a dinamikus tartalomgenerálás kezelésével, a munkamenet-azonosítók kezelésével és a rendezési paraméterek hatékony megvalósításával.

Korábbi útmutató

A frissítés előtt a fejlesztőknek egy régi blogbejegyzésre kellett hivatkozniuk a fazettált navigációról, hogy megtalálják az URL-paraméterek formázására vonatkozó irányelveket.

Ha ezeket az információkat a fő irányelvekbe foglalja, könnyebben megtalálhatja.

A frissített dokumentáció a Google Keresőközpont dokumentációjában, a Feltérképezés és indexelés szakaszban található.

Előre tekintve

Ha nem szabványos paraméterformátumokat használ, kezdje el a szabványos formátumra való átállás tervezését. Gondoskodjon a megfelelő átirányításokról, és figyelje feltérképezési statisztikáit a váltás során.

Bár a Google nem mondta, hogy a nem szabványos paraméterek árthatnak a rangsorolásnak, ez a frissítés egyértelművé teszi, hogy mit részesítenek előnyben. Az új webhelyeknek és az újratervezéseknek meg kell felelniük a szabványos formátumnak, hogy elkerüljék a jövőbeni fejfájást.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.