A Google Keresési Minőségi Raters irányelveinek (QRG) jelentős frissítése tisztázza és kibővíti a megtévesztés többféle formáját, amelyeket a Google azt akarja, hogy a minőségi értékelõi azonosítsák. Ez a változás folytatja az iránymutatások finomításának tendenciáját, hogy a minőségi értékelők jobban megismerjék a minőségi kérdések egyre szemcsédő formáit.
TL/DR
A hitelességnek kell lennie a SEO és a tartalom stratégiájának alapelve.
Minőségi iránymutatások 4.5.3. Szakasz
A 4.5.3. Szakaszt alapvetően átírják, hogy világosabb és könnyebben megérthető legyen, de a legfontosabb, hogy kibővítették, hogy többféle megtévesztést fedezzenek. Arra gondolhatunk, hogy a minőségi értékelők nem figyelmen kívül hagyták a weboldal -megtévesztést, és hogy ezek a változások foglalkoznak ezzel a hiányossággal. Ez azt is jelezheti, hogy a Google algoritmusai a közeljövőben egyre ügyesebbek lehetnek a leírt megtévesztés fajtáinak észlelésére.
A 4.5.3. Szakasz fejleményének változása a változások körét tükrözi, az eredeti verzióval szemben részletesebben.
A szakasz címe ettől változott:
4.5.3 Megtévesztő oldal cél és megtévesztő MC tervezés
Ehhez:
„4.5.3 megtévesztő oldal cél, megtévesztő információk a weboldalról, megtévesztő kialakítás”
Az egész részt enyhén átírták és átszervezték a nagyobb egyértelműség érdekében. Ez nem feltétlenül egy új politika, hanem inkább egy részletesebb és árnyaltabb verziója, néhány részben vadonatúj.
Megtévesztő cél
Az alábbiakban egy új bekezdés található a megtévesztő célról:
„Megtévesztő cél:
● Egy weboldal, amely szándékosan pontatlan információkkal rendelkezik a termékek népszerűsítéséhez, hogy pénzt szerezzen a bevételes linkek kattintásaiból. Példa erre a weboldalon található termékjavaslat oldal, amely hamisan megszemélyesíti a hírességek blogját, vagy egy termékjavaslatot, amely a személyes, független tesztelés hamis állításán alapul, amikor ilyen tesztelés nem történt. ”
A Google valószínűleg algoritmikus jelekkel és folyamatokkal rendelkezik az ilyen típusú megtévesztő tartalommal rendelkező webhelyek észlelésére és eltávolítására. Noha nem számíthatnánk arra, hogy egy kis hamisítás elegendő ahhoz, hogy a rangsorban hirtelen csökkenjen, miért veszi meg a lehetőséget? Ez mindig a legbiztonságosabb megközelítés a hitelességre való összpontosításhoz.
Világossá tétele, hogy ennek a szakasznak a hangsúlya nem csupán a hamis információk helyezésére összpontosít, hanem inkább megtévesztő célról szól. A megtévesztő cél ellentéte a hitelességben gyökerező cél, hiteles szándékkal.
Megtévesztő eat -tartalom
Jelenleg van egy vadonatúj szakasz, amely a hamis eeat (szakértelem, tapasztalat, tekintélyképesség és megbízhatóság) tartalomról szól egy weboldalon. Sok SEO beszél az eeat hozzáadásáról a weboldalaikhoz, de az a tény, hogy az eeat nem olyan, amit egy weboldal hozzáad. Az EEAT egy olyan weboldal minősége, amely a webhely kutatásának, a webhely megismerésének és a tartalom fogyasztásának folyamatában rejlik, amely jeleket eredményezhet, amelyeket a webhely látogatói generálhatnak egy weboldalon.
Íme a hamis eat -tartalomról szóló útmutatás:
„● Egy weboldal vagy megtévesztő üzleti információkkal rendelkező weboldal. Például egy weboldal állítólag fizikai„ tégla- és habarcs ”üzlet van, de valójában csak az interneten létezik. Noha az online üzleti vállalkozásnak nincs semmi baj, azt állítják, hogy fizikai„ tégla és habarcs ”(pl. Fake fotó, hamis fizikai áruház címe).
● Weboldal vagy weboldal „hamis” tulajdonos vagy tartalomkészítő profilokkal. Például az AI által generált tartalmat alkotó „szerző” profilokkal (AI által generált képek vagy megtévesztő alkotói leírások) annak érdekében, hogy úgy tűnik, hogy a tartalmat az emberek írják.
● Tényleg pontatlan és megtévesztő információk a Teremtő Szakértelemmel kapcsolatban. Például egy szerző vagy alkotói profil pontatlanul azt állítja, hogy hitelesítő adatokkal vagy szakértelemmel rendelkezik (pl. A tartalom készítője hamisan orvosi szakemberként állítja), hogy a tartalom megbízhatóbb legyen, mint amilyen. ”
Megtévesztő tartalom, gombok és linkek
Az új minőségi értékelők irányelvei azt is megtévesztő gyakorlatokat használják, amelyek megtévesztő gyakorlatokat alkalmaznak, hogy a felhasználók olyan intézkedéseket tegyenek, amelyekre nem szándékoztak. Ez egy szélsőséges megtévesztés szintje, amelynek nem kell aggódnia egyetlen normál helyszínen sem.
Az alábbiakban a megtévesztő kialakításról szóló szakasz kiegészítései:
„● Megtévesztően megtervezett gombokkal vagy linkekkel rendelkező oldalak. Például a felbukkanó felbukkanások, intersticiók vagy az oldalon lévő linkek vagy linkek úgy vannak kialakítva, hogy úgy néznek ki, mintha egy dolgot csinálnak (például egy felbukkanó felbukkanó), de valójában más eredményük van, amelyet a legtöbb ember nem várna el, pl. Letöltés.
● Az oldalak félrevezető címmel vagy olyan címmel, amelynek semmi köze nincs az oldal tartalmához. Azok az emberek, akik az oldalra érkeznek, a címhez kapcsolódó tartalomra várnak, becsapottnak vagy becsapottnak érzik magukat. ”
Elvitel
Három fontos elvihetőség van a Google Keresési Minőségi Raters irányelveinek 4.5.3. Szakaszának frissítéseitől:
1. A megtévesztő cél kibővített meghatározása
- A 4.5.3. Szakasz kifejezetten új példákat tartalmaz a megtévesztő oldal szándékára, például hamis jóváhagyásokra vagy hamisított termékvizsgálatra.
- A felülvizsgálat hangsúlyozza, hogy a megtévesztő cél túlmutat a téves információkon – ez magában foglalja a tartalom mögött meghúzódó téves motivációkat.
2. Összpontosítson a megtévesztő eeat tartalomra
- Egy új alszakasz az EEAT megtévesztő ábrázolásaival foglalkozik, beleértve:
- Hamis üzleti részletek (pl. Úgy tesznek, mintha fizikai üzlet lenne).
- Összetett szerzői profilok vagy AI által generált személyek.
- A Teremtő Szakértelem, például a be nem szerzett szakmai hitelesítő adatok hamis állításai.
3. megtévesztő tervezés és az UI gyakorlatok
A Raters irányelvei felhívják a figyelmet a manipulációs interfész elemekre, például:
- Olyan gombok, amelyek úgy tesznek, mintha bezárnák a felbukkanásokat, de a letöltéseket kiváltják.
- Megtévesztő oldalcímek, amelyek nem felelnek meg a tartalomnak.
A Google 2025. januári frissítése a Keresési Minőségi Raters irányelveinek jelentősen kibővíti, hogy az értékelőknek meg kell határozniuk a megtévesztő webtartalmat. A frissítés tisztázza a megtévesztő gyakorlatokat, amelyek magukban foglalják az oldal célját, a hamis eeat -t (szakértelem, tapasztalat, tekintélyképesség, megbízhatóság) tartalmat és félrevezető tervezési elemeket. A frissítés célja az, hogy segítse az értékelőket a manipuláció jobb felismerésében, amely megtévesztheti a felhasználókat vagy felfújhatja a rangsorolást, és jelezheti az alacsony minőségű fajtákat, amelyekre a Google összpontosít.