A Google keresési kivonatai egymásnak ellentmondó információkat, tanulmányi eredményeket mutatnak

Peter

Egy közelmúltbeli vizsgálat megállapította, hogy a Google kiemelt kivonatai egymásnak ellentmondó információkat jeleníthetnek meg ugyanabból a forrásanyagból, attól függően, hogy a felhasználók hogyan fogalmazzák meg keresési lekérdezéseiket.

Ez aggályokat vet fel azzal kapcsolatban, hogy a keresőmotor képes-e pontosan értelmezni a tartalmat.

Sarah Presch, a Dragon Metrics igazgatója felfedezte, hogy a Google kiemelt kivonatai ugyanazokból a cikkekből ellentétes állításokat vonnak ki, amikor a felhasználók eltérően fogalmazzák meg a kérdéseket.

Például a „kávé és a magas vérnyomás közötti kapcsolat” keresése egy kiemelt kivonatot generál, amely kiemeli a koffein vérnyomás-ugrások okozó képességét.

A „nincs kapcsolat a kávé és a magas vérnyomás között” kereséssel ellentmondásos részletet kapunk ugyanabból a Mayo Clinic cikkből, amely szerint a koffeinnek nincs hosszú távú hatása.

Hasonló ellentmondások jelentek meg egészségügyi témákban, politikai kérdésekben és aktuális eseményekben.

A vizsgálat megállapította, hogy az a kérdés, hogy egy politikai jelölt „jó”-e, vagy „rossz”, drámaian eltérő eredményeket ad annak ellenére, hogy az alapkérdés változatlan.

Hatás a keresés minőségére

„Ez egy nagy torzító gép” – jegyzi meg Presch, elmagyarázva, hogy a Google algoritmusai úgy tűnik, hogy a felhasználói szándéknak megfelelő tartalmat helyezik előtérbe, nem pedig átfogó, kiegyensúlyozott információkat.

Az eredmények összhangban vannak a Google 2016-os belső dokumentumaival, ahol a mérnökök elismerték: „Nem értjük a dokumentumokat – hamisítjuk.”

Bár a Google azt állítja, hogy ezek a dokumentumok elavultak, a SEO szakértők szerint a mögöttes technikai korlátok továbbra is fennállnak.

Presch hozzáteszi:

„A Google annyit tett, hogy kihúzott néhány darabot a szövegből az alapján, hogy mit keresnek az emberek, és megetették velük, amit olvasni szeretnének.”

Mark Williams-Cook, az AlsoAsked alapítója kommentálta az eredményeket, és kijelentette:

„A Google modelleket épít, hogy megpróbálja megjósolni, mit szeretnek az emberek, de a probléma az, hogy ez egyfajta visszacsatolási hurkot hoz létre. Ha a megerősítő torzítás arra készteti az embereket, hogy olyan linkekre kattintsanak, amelyek megerősítik meggyőződésüket, akkor a Google megtanítja azokat a linkeket megmutatni az embereknek, amelyek megerősítő elfogultsághoz vezetnek.”

Következmények

Ezek a megállapítások hatással vannak a tartalomkészítőkre és a SEO szakemberekre:

  • Előfordulhat, hogy a kiemelt kivonatok nem képviselnek pontosan átfogó tartalmat
  • A felhasználói szándék nagymértékben befolyásolja a tartalom értelmezését és megjelenítését
  • A tartalmi stratégia módosítására lehet szükség a pontosság megőrzése érdekében a különböző lekérdezési formátumok között

A Google szóvivője megvédte a rendszert, és kijelentette, hogy a felhasználók sokféle nézőpontot találhatnak, ha túllépnek a kezdeti eredményeken.

A vállalat kiemelte az olyan funkciókat is, mint az „Erről az eredményről”, amelyek segítenek a felhasználóknak az információforrások értékelésében.

Ajánlások

E megállapítások alapján a kiadóknak a következő lépéseket kell tenniük:

  • Hozzon létre átfogó tartalmat, amely a lekérdezések megfogalmazásától függetlenül pontos marad.
  • Ismerje fel a keresési szándék hatását a kiemelt kivonatok kiválasztására.
  • Kövesse nyomon, hogyan jelenik meg a tartalom a Kiemelt részletekben a különböző keresési kifejezésekhez.

Ahogy a Google a mesterséges intelligencia által generált válaszok „válaszmotorjává” válik, a digitális marketingszakembereknek és a tartalomkészítőknek meg kell érteniük ezeket a korlátokat.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.