A Google Mueller elveti az alapvető webes vitalok rangsorolásra gyakorolt ​​hatását

Peter

A Google keresési ügyvédje, John Mueller megerősítette, hogy a Core Web Vitals nem fontos rangsorolási tényező, reagálva az ellenkezőjére utaló adatokra.

Kijelentései a webhely teljesítményének a keresési láthatóságra gyakorolt ​​közvetlen hatásáról szóló, növekvő iparági viták közepette születtek.

Mueller álláspontja

Mueller a LinkedIn-en így nyilatkozott:

„Teljesen világossá vált, hogy a Web Vitals nem óriási tényező a rangsorolásban, és kétlem, hogy csak emiatt nagy esést tapasztalna.”

A webhely teljesítményének javításának fő előnye a jobb felhasználói élmény biztosítása.

A rossz élmény természetesen csökkentheti a forgalmat azáltal, hogy elriasztja a visszatérő látogatókat, függetlenül attól, hogy eredetileg hogyan találták meg a webhelyet.

Mueller így folytatja:

„Érdemes olyan webhelyet készíteni, amely jó élményt nyújt a felhasználóknak, mert ha a felhasználók annyira bosszankodnak, hogy nem akarnak visszatérni, akkor csak az első látogatókat vesztegeti el, függetlenül attól, hogy honnan jönnek. .”

Kis webhelyek versenyelőnye

Mueller úgy véli, hogy a kisebb webhelyek egyedülálló előnyt jelentenek a SEO változtatások végrehajtásában.

Felidézve tapasztalatait, amikor egy nagy céget megpróbált rávenni a robots.txt sor megváltoztatására, elmagyarázza:

„A kisebb oldalaknak óriási előnyük van, ha ki tudják használni a változások előnyeit – sokkal fürgébbek lehetnek.”

Mueller megjegyezte, hogy a nagyobb szervezeteknek kiterjedt folyamatokra lehet szükségük az egyszerű változtatásokhoz, míg a kisebb webhelyek mindössze 30 perc alatt frissíthetik az olyan dolgokat, mint például a robots.txt.

Hozzáteszi:

„Egyik sem egyszerű, még mindig ki kell találnia, hogy mit kell változtatnia, hogy alkalmazkodjon egy dinamikus online ökoszisztémához, de lefogadom, hogy ha meg akarja változtatni webhelye robots.txt fájlját (például), akkor ez legfeljebb 30 perc kérdése. .”

Kontextus

Mueller válasza Andrew Mcleod kutatását követte, aki több webhelyen is konzisztens mintákat dokumentált, amelyek a teljesítménymódosítások utáni gyors rangsorváltozásokat jelezték.

Egy esetben egy több mint 50 000 havi látogatóval rendelkező webhely forgalomcsökkenést tapasztalt a hirdetések bevezetését követő 72 órán belül.

Mcleod elemzése, amely öt kontrollált kísérletet tartalmazott három hónapon keresztül, azt mutatta:

  • A forgalom akár 20%-kal is csökkenhet a hirdetések engedélyezését követő 48 órán belül
  • A hirdetések eltávolítása után 1-2 hét helyreállítási időszak
  • Konzisztens minták a különböző tesztesetekben

Korábbi nyilatkozatok

Ez a legújabb útmutató összhangban van Mueller Core Web Vitals-ról szóló korábbi kijelentéseivel.

Egy márciusi podcastban Mueller megerősítette, hogy a Core Web Vitalokat „rangsorolási rendszerekben vagy keresőrendszerekben” használják, de hangsúlyozta, hogy a tökéletes pontszámok nem befolyásolják jelentősen a keresési eredményeket.

Mueller következetes üzenete egyértelmű: bár a Core Web Vitals fontos a felhasználói élmény szempontjából, és a Google rangsorolási rendszerének részét képezi, a mutatókra való összpontosítás helyett inkább a tartalom minőségét kell előnyben részesítenie.

Előre tekintve

A Web Vitals Mueller szerint nincs közvetlen hatással a helyezésekre.

Bár a Google álláspontja a rangsorolási tényezőkről változatlan, a valóság az, hogy a technikai teljesítmény és a felhasználói élmény együttesen befolyásolják a forgalmat.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.