John Mueller, a Google munkatársa válaszolt a Redditen a címsorelemekkel kapcsolatos kérdésére, megerősítve a hatást, de lekicsinyli a jelentőségét, sokat mondva arról, hogy a Google hogyan használja a címsorokat.
Hierarchikus címsorstruktúra
A hierarchia és hierarchia a címsorelemekkel összefüggésben (H1, H2 stb.) a címsorok fontossági vagy szerkezeti sorrendbe rendezését jelenti. Ebben az összefüggésben a „fontosság” szó nem a fontosságot, mint rangsorolási tényezőt jelenti, hanem egy weboldal szerkezetének fontosságát.
Általában egy weboldalnak lehet egy H1-je, amely a teljes oldal témáját jelzi, és több H2-címsor, amelyek jelzik, hogy a weboldal egyes részei miről szólnak. A Google szempontjából az első címsornak nem kell H1-nek lennie, lehet H2. A Google nem köteles az első címsort általános témaként használni, ez nem a keresési algoritmusaira vonatkozó direktíva, ahol a keresőoptimalizálás szabályozza, hogy a Google hogyan értelmezze a címsort.
A címsorelemek műszaki specifikációi a World Wide Web Consortium (W3C) oldalain találhatók, a szabványalkotó szervezet, amely sok minden mellett meghatározza a HTML elemek, például a címsorok célját és használatát.
A Google általában követi a HTML-elemek hivatalos W3C műszaki előírásait, de gyakorlati okokból nem szigorú, mivel sok webhely stílus és nem szemantikai célokat szolgál.
Összefüggő: Google: Hierarchikus felépítésű címsorok „Félelmetes ötlet”
A helytelenül rendezett címsorok károsak a SEO-ra?
A Redditor tudni akarta, hogy a címsorelemek rendellenes használata „káros-e”, és milyen mértékben. A „szekvenciális” szót használták, de a pontos szó hierarchikus.
Azt akarták tudni, milyen rossz a helyzet, ha a címsorok elromlottak, vagy ha az egyik címsort teljesen kihagyták.
Ez a kérdés:
„Mennyire káros a nem szekvenciális fejléccímkék használata? Mint ha van egy h4 cím és h1 címkék alatta, vagy ha van egy h4, h3 h5, de nincs h2 címkéje?”
Összefüggő: A Google tisztázza a H1-H6 címsorokat a SEO számára
A H1, H2 címsorok enyhe hatást gyakorolnak
John Mueller, a Google megerősítette, hogy a címsorrendnek enyhe hatása van. Nem mondta, hogy ez rangsorolási tényező, és azt sem, hogy milyen hatással volt a címsorrend. Lehetséges, hogy a címsorrend megkönnyíti a keresőmotorok számára a weboldal megértését, amiben én hiszek (vagyis ez csak az én véleményem, és neked jogod van a sajátodhoz).
Ez Mueller válasza:
„A dolgok helyes végrehajtása (a címsorok helyes sorrendje) egy jó gyakorlat, amely enyhén segít a keresőmotoroknak abban, hogy jobban megértsék a tartalmat, és jót tesz a hozzáférhetőségnek. Ha új webhelyet hoz létre, vagy jelentős változtatásokat hajt végre a sablonokon, vagy egyszerűen csak unatkozik :-), akkor miért ne szánna rá 10 percet a megfelelő helyre.
Néha nehéz szabályozni a címsorokat, mert előfordulhat, hogy egy sablon címsorokat használ a weboldal szakaszainak stílusához, például a láblécben vagy az oldalsávban. A WordPress-webhelyek kontextusában ez azt jelenti, hogy létre kell hozni egy alárendelt sablont, amely szabályozza a stílusokat, és módosítani kell a CSS-t a sablon ezen szakaszaihoz, hogy azok CSS-t használnak, és nem címsorokat a stílushoz.
Ettől eltekintve a címsor szerkezete teljes mértékben a kiadó, a webhely tulajdonosa vagy a keresőoptimalizálás ellenőrzése alatt áll.
Mégis, ha a kulcsszavak a címsorokban szerepelnek, nem biztos, hogy elég, mert a címsorelemek célja, hogy közöljék, miről szól egy weboldal egy része, és ahogy Mueller folytatja, a címsorok szerepet játszanak a hozzáférhetőségben.
Ingatlan: A fejléccímkék használata: SEO bevált gyakorlatok
A Google szerint a címsorok javítása nem változtatja meg a rangsort
Ez az a rész, amelyet egyes keresőoptimalizálók zavarónak találhatnak, mert a Google szerint a címsorok hierarchikus szerkezetének javítása nem javítja a webhelyek rangsorát.
Réges-régen, például huszonnégy évvel ezelőtt, a címsorelemek kritikus tevékenységnek számítottak a Google rangsorolásánál. Tudom, mert a 2000-es évek elején SEO voltam, és ezt első kézből tapasztaltam. 2005-re a helyezésekre gyakorolt hatás jelentősen csökkent. Tudom, hogy ez csökkent, mert digitális marketingszakember voltam, amikor a címsorok már nem gyakoroltak kritikus hatást, és jelzésekké váltak, hogy miről szól egy weboldal egy része.
A keresési eredmények tele voltak olyan oldalakkal, amelyeknek nem voltak címsorelemei, nehéz volt nem észrevenni a változást.
De valamilyen oknál fogva sokan a SEO iparágban továbbra is úgy gondolták, hogy a címsorok erős rangsorolási tényezőt jelentenek. John Mueller nyilatkozata a címsorelemeknek a keresési rangsorolásra gyakorolt hatásáról megerősíti a címsorelemek manapság betöltött szerepének megváltozását.
Mueller folytatta a választ:
„Ez azt jelenti, hogy ha van már meglévő webhelye, ennek javítása nem fogja megváltoztatni webhelye rangsorolását; Gyanítom, hogy sokkal nagyobb értéket fog találni a SEO szempontjából, ha olyan módszereket keres, amelyekkel jelentősen növelheti webhelye általános értékét.”
Amiről Mueller beszél, az az a különbség aközött, hogy weboldalt készítenek a keresőmotorok számára (az aggodalom, hogy a Google hogyan értelmezi majd a címsorelemeket), és aközött, hogy egy weboldalt hoz létre a felhasználók számára (aggodalomra ad okot, ha az oldal hasznos információkat tartalmaz, amelyek a témához kapcsolódó logikai folyamatokban vannak). rendelés).
Kijelentése támpontot ad ahhoz, hogy a Google hogyan használja a címsorelemeket, és jó tanács.
Olvassa el a vitát:
Nem szekvenciális fejléccímkék?