A Google szerint az llms.txt összehasonlítható a kulcsszavak metacímkével

Peter

A Google John Mueller válaszolt egy kérdésre az LLMS.TXT -ről, amely a webhely tartalmának az AI ügynököknek és a rugóknak történő bemutatására irányuló javasolt szabványról szól, lecsökkentve annak hasznosságát, és összehasonlítva azt a haszontalan kulcsszavak metacímkével, megerősítve mások tapasztalatait.

Llms.txt

Az LLMS.TXT -t összehasonlították a Robots.txt nagy nyelvű modelleknél, de ez 100% -ban helytelen. A robots.txt fő célja az, hogy ellenőrizze, hogy a botok hogyan másznak fel egy weboldalon. Az LLMS.TXT javaslata nem a robotok ellenőrzéséről szól. Ez felesleges lenne, mert ehhez a robots.txt már létezik.

Az LLMS.TXT -re vonatkozó javaslat általában arról szól, hogy a tartalmat az LLMS -hez egy olyan szöveges fájlral jelenítse meg, amely a MarkDown formátumot használja, hogy csak egy weboldal fő tartalmát tudják felhasználni, teljesen nincs hirdetést és a webhely navigációját. A Markdown nyelv egy emberi és gépi olvasható formátum, amely jelzi a font jel (#) címsorát, és a mínusz jel (-) felsorolása. Az llms.txt néhány más dolgot csinál, mint a funkcionalitás, és ennyiről szól.

Mi az llms.txt:

  • Az llms.txt nem módja az AI botok vezérlésének.
  • Az llms.txt egy módja annak, hogy megmutassák a fő tartalmat az AI botok számára.
  • Az LLMS.TXT csak egy javaslat, nem pedig széles körben használt és elfogadott szabvány.

Ez az utolsó rész fontos, mert kapcsolódik ahhoz, amit a Google John Mueller mondott:

Az llms.txt összehasonlítható a kulcsszavak meta címkéjével

Valaki megbeszélést indított a Reddit -ről az llms.txt -ről, hogy megkérdezze, vajon valaki más megosztotta -e tapasztalatait, hogy az AI botok nem ellenőrizték az LLMS.TXT fájljaikat.

Írták:

„A hónap elején benyújtottam a blogom gyökérének egy llm.txt fájlját, de még nem látom hatást a feltérképezési naplókra. Csak kíváncsi, hogy van -e valaki nyomkövető rendszerrel, E -vel, vagy csak, ha felvette a megvalósítást követő bármit.

Ha még nem hajtottad végre, akkor kíváncsi vagyok, hogy hallja a gondolatait erről. ”

A vita egyik embere megosztotta, hogy több mint 20 000 domaint ad otthont, és hogy egyetlen AI -ügynök vagy robot sem tölti le az LLMS.TXT fájlokat, csak a Niche Bots, mint a Buildwith, megragadja ezeket a fájlokat.

A kommentátor írta:

„Jelenleg kb. 20 ezer domain házigazdája. Meg tudja erősíteni, hogy egyetlen robot sem fog megragadni ezeket néhány niche felhasználói ügynöktől eltekintve …”

John Mueller válaszolt:

„AFAIK Az AI-szolgáltatások egyike sem mondta, hogy az llms.txt-t használják (és megmondhatod, amikor a szervernaplóit megnézi, hogy még nem is ellenőrzik). Számomra ez összehasonlítható a Kulcsszavak metacímkével-ez az, amit egy webhelytulajdonos állítja a webhelyükről… (a webhely valóban ilyen? Nos, ellenőrizheti.

Igaza van, egyik legfontosabb AI -szolgáltatás, az Antropic, az Openai és a Google egyike bejelentette a javasolt LLMS.TXT szabvány támogatását. Tehát ha egyikük sem használja, akkor mi értelme?

Mueller azt is felveti azt a pontot, hogy egy llms.txt fájl redundáns, mert miért használja ezt a markdown fájlt, ha az eredeti tartalom (és a strukturált adatok) már letöltötték? Az llms.txt -et használó botnak ellenőriznie kell a többi tartalmat, hogy megbizonyosodjon arról, hogy nem spam, miért zavarja?

Végül, mi akadályozza meg a kiadó vagy a SEO -t abban, hogy az egyik tartalomkészletet az llms.txt -ben a spam AI -ügynökökhöz, és egy másik tartalomkészletet a felhasználók és a keresőmotorok számára? Túl könnyű így generálni a spam -t, lényegében az LLM -ek kivágása.

Ebben a tekintetben nagyon hasonlít a kulcsszavak metacímkéjéhez, amelyet egyetlen keresőmotor sem használ, mert túl vázlatos lenne egy olyan webhely megbízásában, hogy valójában ezekről a kulcsszavakról szól, és a keresőmotorok jobbak és kifinomultabbak a tartalom elemzéséről, hogy megértsék, miről van szó.

Olvassa el a LinkedIn vitát itt:

LLM.TXT – Hol vagyunk?

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.