A Google válasza a SEO számára ideális tartalomhosszról

Peter

John Mueller, a Google munkatársa válaszolt egy kérdésre a LinkedIn-en, amely arról szólt, hogy milyen hosszúságú tartalom ideális ahhoz, hogy jól teljesítsen a Google-on. A megbeszélés résztvevői konkrétumokat szorgalmaztak, aggodalmukat fejezték ki amiatt, hogy a Reddit blokkolja a SERP-t, és azt javasolták, hogy a Search Console tartalommal kapcsolatos visszajelzést nyújtson. Mueller válasza arra késztette a keresőoptimalizálókat, hogy gondolják át a tartalomhoz való hozzáállásukat.

Milyen hosszúságú tartalom a legjobb SEO számára?

Természetesen a mögöttes probléma maga a kérdés, amely azt kérdezi, hogy mit kell tenni annak érdekében, hogy jobb tartalom legyen a Google számára, ami az ellenkezője annak, amit a Google algoritmusai azonosítanak.

Ennek ellenére van némi érdeme a kérdésnek, mert lehet, hogy egyesek még újoncok a közzétételben, és nem igazán értik, mi a tartalom legjobb hossza. Másrészt az olyan hosszú tartalom közzététele, amely eltér a témától, olyan hiba, amelyet sok ember, tapasztalati szinttől függetlenül, gyakran elkövet.

Ez a feltett kérdés:

„Szia John! Van olyan ideális tartalomhossz, amely jobban teljesít a Google keresési eredményei között? Hosszabb, mélyreható cikkek létrehozására kell összpontosítanunk, vagy a rövid formátumú tartalom is ugyanolyan jól rangsorolható, ha tömör és értékes?”

Rengeteg ötlet létezik a tartalomkészítéssel kapcsolatban, így érthető, ha valaki összezavarodik.

Mueller válasza megkérdőjeleződik

A Google John Mueller válaszolt a kérdésre, és ez jó válasz volt. Mások azonban aggodalmukat fejezték ki a Google által meghozott rangsorolási döntésekkel kapcsolatban, amelyek megakadályozhatják a jó tartalom rangsorolását.

Mueller így válaszolt:

„Nincs általánosan ideális tartalomhossz. Összpontosítson arra, hogy egyedi értéket teremtsen az interneten, ami nem azt jelenti, hogy csak több szót kell hozzáadnia.”

Jó tanács Mueller azon javaslata, hogy a közzétett tartalommal „egyedülálló értéket” kell hozni. Az egyedi érték hozzáadása nem feltétlenül jelenti több kép, több tartalom, kevesebb tartalom, több grafikon vagy lépésről lépésre történő hozzáadását. Mindezek a dolgok hasznosak lehetnek, de csak akkor, ha relevánsak a felhasználó és a lekérdezés szempontjából.

Mégis, amint arra a vitában valaki rámutatott, egy jó tartalommal rendelkező webhely még mindig veszíthet a SERP-ben, mivel a Google „preferenciája” az olyan webhelyek megjelenítése, mint a Reddit.

Egy SEOBot _ felhasználónévvel rendelkező személy azt írta, hogy a Google-nak több információt és visszajelzést kellene adnia arról, hogy mit jelent az „egyedi érték” tartalom a saját tartalommal kapcsolatban. Bár furcsának tűnhet, hogy egy kiadó nem tisztában azzal, hogy mi számít „egyedi értékű” tartalomnak, a kérdés felhívja a figyelmet arra a zavarra, amelyet egyes megjelenítők a webhelyek Google általi rangsorolása kapcsán éreznek.

Ez a következő kérdés, amelyet az adott személy feltett:

„…van olyan tartalom a webhelyen, amely ezt követi, és képes elnyerni a Google szeretetét. „Összességében arra összpontosítson, hogy egyedi értéket hozzon a weben, ami nem azt jelenti, hogy csak több szót kell hozzáadni.” Ez egy nagyon homályos és irreális kérdés, hogy a Főtitkárság elkezdheti-e pontosan megállapítani, hogy ez a tartalom/szakasz nincs értelme vagy nem ad hozzá értéket.

Nagyon szeretnénk tanulni és tudni, hogy a tartalom valójában hogyan generál értéket a weben. Ha az összes értéket a legjobb kiadók/márkák generálják, akkor pontosan mit írnak a kis kiadók/résoldal-tulajdonosok a túlélés érdekében?

Mueller így válaszolt:

„SEOBot _ Ha mechanikus receptet keresel arra, hogyan készítsünk valami hasznosat, az hiábavaló lesz – egyszerűen nem így működik, sem online, sem offline. Amikor az Ön közelében működő valós vállalkozásokra gondol, amelyek jól mennek, akkor elsősorban arra gondolnak, hogy melyik számokra összpontosítanak, vagy az általuk kínált termékekre/szolgáltatásokra gondolnak?”

Úgy tűnik, Mueller azt állítja, hogy a webhely látogatóira összpontosítva, nem a Google-ra, az a módja annak, hogy megértsük, mi az „egyedi értékű” tartalom.

Nemrég bemutattam egy keresési marketing konferencián hét olyan dologról, amelyre a kiadók összpontosíthatnak tartalmuk fejlesztése érdekében. Sok mindent lehet mondani a tartalom optimalizálásával kapcsolatban, de valójában a kiadók és a keresőoptimalizálók elég messzire juthatnak, ha megfogadják Mueller tanácsát, és elgondolkodnak azon, hogyan közelítenél meg az embereknek való eladást egy boltban, vagy az embereknek való írásra összpontosítanak (lahogy most is csinálom).

Mások is csatlakoztak a beszélgetéshez, hogy lényegében ugyanezt kérdezzék, konkrétumokat keresve arra vonatkozóan, hogy a Google mit keres a tartalomban. Mueller mindent elmondott erről.

Mueller azt tanácsolta:

„Ha megszámolja a bestseller-könyvek szavait, átlagolja a számot, majd beírja ugyanannyi szót a saját könyvébe, akkor lesz belőle bestseller? Ha olyan telefont készítesz, amelynek méretei megegyeznek egy népszerű okostelefonéval, akkor annyit adsz el, mint ők? Szeretem a táblázatokat, de a számok nem mindenek. „

Elvihető

Ha minden, amit egy személy a SEO-ról tanult, a kulcsszavakra vonatkozó stratégiák, az „entitások” miatti aggódás és az, hogy a cikkek összekapcsolódnak-e a megfelelő horgonyszöveggel, akkor Mueller szavai zavaróan hangzanak. 25 éve foglalkozom SEO-val, és emlékszem arra az időre, amikor a SEO a Google számára tartalmak és linkek létrehozásáról szólt. De ez nem 2004, hanem 2024, és elérkeztünk egy olyan időszakhoz a SEO-val, amikor egyre inkább nem arról van szó, hogy tartalmat készítsünk a Google számára.

Olvassa el a vitát itt:

Szia John! Van olyan ideális tartalomhossz, amely jobban teljesít a Google keresési eredményei között?

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.