A közösségi médiában való elkötelezettség jövője

Peter

A rövid formájú videók már nem átmeneti tendencia-itt vannak, hogy maradjanak.

Rövid klipek az olyan platformokon, mint a Tiktok, az Instagram Reels és a YouTube rövidnadrágok átvették a hírcsatornáinkat, és továbbra is a társadalmi fejlődésük, az élesen szerkesztett tartalom és az alacsony befektetési követelmények miatt.

Mivel a YouTube rövidnadrágja több mint 50 milliárd napi kilátással büszkélkedhet, és a Tiktok meghaladja az 1,6 milliárd havi aktív felhasználót, egyértelmű, hogy a rövid formájú videók uralják a közösségi média táját.

Függetlenül attól, hogy a közösségi médiamenedzser, a kreatív művész, a B2B Professional vagy bárki, aki ezt a három fő platformot használja vállalkozásukhoz, ez a cikk feltárja azokat a lehetőségeket, amelyek a legfontosabb vertikális szempontból működhetnek.

A közösségi média formátumok fejlődése

A Tiktok 2018 -as hatalmas felvétele után az Instagram és a YouTube válaszolt a videó rövidnadrág saját verziójával.

Mindegyikük saját egyedi értékesítési pontjaikat hozza, hogy versenyezzen a nézetekért. Íme, amit egy pillanat alatt tudnod kell:

Platform Dob Kulcsfontosságú statisztika
Tiktok 2018. augusztus
  • Több mint 1,6 milliárd aktív havi felhasználó világszerte.
  • Ez a leggyakrabban használt közösségi média platform a rövid formájú videókhoz, mivel az amerikai felhasználók több mint 40% -a részesíti előnyben, mint mások.
  • Az Android felhasználók havonta átlagosan 34 órát töltenek az alkalmazáson.
  • Videó maximális hossza: 10 perc.
Instagram orsók 2020 augusztus
  • Ez a szolgáltatás elérhető az Instagram 2 milliárd havi aktív felhasználójának.
  • A felhasználók közel kétharmadához tölti az idejét az Instagram-on.
  • Az IG Reels a harmadik helyen áll az USA felhasználójának preferált platformján a rövid formájú videók megtekintéséhez.
  • A tekercsek maximális hossza: 90 másodperc.
YouTube rövidnadrág 2021. március
  • A YouTube több mint 2,5 milliárd havi aktív felhasználóval rendelkezik.
  • Az amerikai felhasználók 23% -a inkább a YouTube rövidnadrágot részesíti előnyben a rövid formájú videókhoz, így második helyezést jelent a preferencia érdekében.
  • YouTube rövidnadrág maximális hosszúság: 3 perc.

Vessen egy pillantást az egyes platformokra:

A YouTube Short evolúciója

A három közül a YouTube az, amely a legjobban fejlődött, és ez a leghosszabb ideje futó platform-a hosszú formájú felhasználó által generált tartalomról ismert több mint egy évtizede.

A 2010 -es házi készítésű vígjáték -slits -ből (Nigahiga, Fred, Kevjumba), a Plays (PewDiePie) és a Beauty Gurus (Zoella) a Vlogs (Casey Neistat), a Kid Content (MRBeast) és az Energikus Livestreams (ISHowspeed) utazásához – ez eléggé egy eléggé egy Ugrás a termelési értékben.

A vlogokról szólva a YouTube segített népszerűsíteni ezt a koncepciót.

De a rövid formájú tartalom lassan néhány problémát jelentett a YouTube partnerprogramjának. A YouTube partnerei pénzt keresnek a hirdetésekből, amelyeket gyakran látnak hosszú formájú videókban.

A rövid formájú tartalom növekedése pénzügyi kihívást jelentett azoknak az alkotóknak, akik nem szoktak rövid videók készítéséhez.

A legtöbb korábban említett alkotó már nem olyan tetején van, mint régen, bár egyesek személyes okok miatt kiléptek, mások pedig az idő múlásával elmozdították a karrier összpontosítását.

Ezenkívül a Rising Star Tiktok -nal, amely csak rövid klipeket mutat be, és az Instagram Reels, egy 2020 -as termék, amely követi, el tudom képzelni, hogy a YouTube nyomást gyakorolt ​​arra, hogy új formátumot hozzon létre, hogy lépést tartson a kortársaival.

2020 -ban kezdte meg a tesztelést Indiában, és 2021 -ben globálisan debütált, a videó korlátja az idő múlásával öt percre bővült.

A YouTube rövidnadrágja sikeres volt, mivel a közönség 20,7% -a 25–34 éves korú, így a legnagyobb életkorú demográfiai. A platformon 2023 július végén több mint 2 milliárd havi bejelentkezési felhasználó volt.

Most a YouTube rövidnadrágja hosszabb. Ne feledje, hogy tavaly októberben a YouTube bejelentette, hogy a YouTube rövidnadrágja most három perc hosszú lehet.

Ez ellentétben áll a Tiktok 10 perces maximális és Instagram-tekercsek 90 másodperces maximális hosszával.

Instagram Reel evolúciója

Az Instagramot először fotóalbum-stílusú platformként indították el. Ezután 2013 júniusában hozzáadta a video képességeket, hogy az Instagram versenyezhessen a most már nem működő videómegosztó platformon, a VINE-hez.

Hét évvel később, 2020 augusztusában elindult az Instagram Reels, hogy versenyezzen az újonc Tiktok -val.

A zenével, a kibővített valósággal (AR) és az eszközök szerkesztésével könnyűvé vált és rövid videókat készíthet az Instagram -on – az összes 15 perc alatti videót 2022 júliusától automatikusan átkutatják tekercsekké.

Tiktok evolúciója

Ami a Tiktok -t illeti, a legkevesebb evolúción ment keresztül. Azzal kezdődött Zene.lyegy ajak-szinkronizáló alkalmazás, amelyet a Bytedance, a Kínai Tech Company vásárolt meg.

2018 -ban vásárolták meg, és egyesítették felhasználói bázisát a Tiktok termékével. Így kezdődött a Tiktok, ahogy tudjuk, és már nagyon rövid klipeket tartalmazott – gondolj 15 másodpercre, Max.

A Tiktok a három legnépszerűbb rövid formájú video platformja. A Datareportal szerint 30%-kal riválisa és veri az Instagram jelentett hirdetési közönségét.

Noha a YouTube -ot kell legyőzni az alkalmazás napi használatáról és megnyitásáról, a Tiktok a király, amikor az alkalmazásra töltött idő (átlagosan havonta 34 óra), összehasonlítva a YouTube 28 órájával és 5 percével, valamint az Instagram -jával. 15 óra és 50 perc.

Ez elképesztő, tekintettel arra, hogy a YouTube -tevékenységek nagy részét arra töltik, hogy böngészőben játsszák. Ezenkívül a YouTube a legjelentősebb aktív felhasználók száma.

De ne hagyd figyelmen kívül az Instagramot. A „közönség affinitása”, a GWI szerint, a világ kedvenc alkalmazásává teszi, az összes felhasználó 16,5% -a választja ki a többihez képest, kétszer meghaladja a Tiktokot választott 7,4% -ot.

Jasmine Enberg, az Emarketer jelentése szerint az Instagram a video-első lett, és az elkövetkező évben a Meta bevételeinek felét hajtja.

Miért nyer a rövid formájú videó?

Ebben a kutatási cikkben, a Rövidnadrág a növekedéshez: A YouTube rövidnadrágjának a hosszú formájú videotartalomra gyakorolt ​​hatásainak felmérése 250 résztvevőt vizsgáltak, és az eredmény az volt, hogy a rövidnadrág valóban vonzóbb volt, mint az átlagos YouTube-videó. (MEGJEGYZÉS: Noha ez egy korlátozott tanulmány, továbbra is betekintést nyújthat.)

Hosszú formájú videó vs. rövid formájú alkotók: nézeteket, kedveléseket és megjegyzéseket hasonlítottak össze. És a spoiler riasztás: A rövid formájú készítők rövid formájú videói a Views kategóriában egy földcsuszamlással nyertek kilátást, és csak a megjegyzésekből veszítettek el.

A rövid formájú videók 2,5-szer nagyobb valószínűséggel kapnak nagyobb elkötelezettséget, és a nézők 85% -a inkább a 15 másodperces időtartamú videókat részesíti előnyben.

Ez hasznossá teszi a SEO és a márka számára, hogy növelje a felhasználói elkötelezettséget az oldalon.

Ezenkívül a méretezés továbbra is nagy része a rövid formájú videók növekedésének okainak. Nem csak a nézők részesülnek a rövidebb videókból, hanem te, mint alkotó is.

Egy 15 perces videó kevesebb erőforrást igényel a létrehozáshoz (és összeilleszthető a meglévő hosszú formájú, oszloptartalomból).

A tartalom újratelepítése tökéletesen jól működik ebben a példában a Zillow -ban, az ingatlan- és bérleti piacon, elmagyarázva, hogy ez egy vevő vagy eladó piacáról, attól függően, hogy az ügyfél él.

A hosszú formájú videó nyolc kedvelője van, és alig két perc hosszú.

https://www.youtube.com/watch?v=iniiy5wq-h8

És itt van a rövidnadrág verziója. Noha ez nem pontos klip a hosszú formájú tartalomból, az írás idején több mint 574 kedvelést kapott, és csak 39 másodperc hosszú.

Elvihető: Az emészthető kivonatok oktatási tartalma csodákat okozhat a márkád számára, akár ingatlan, törvény vagy kiskereskedelemben.

https://www.youtube.com/watch?v=Z6PGTEI5NP4

A Zillow új piaci hőindex -diagramját nem kellett bemutatni egy vállalati háttérrel, és észrevenni, hogy a képviselő mennyire öltözött.

Az ingatlanpiac megfélemlítő lehet a kezdők számára, de ez a bemutató elég egyszerűnek tűnt, hogy megértse, miközben tömör.

Összességében azt a benyomást kelti, hogy a márka megközelíthető, és valószínűleg több ügyfelet vonz, hogy megtanulja és kipróbálja alkalmazásukat.

Noha jól működik a B2C -nél, a B2B SAA -k számára is működik, mivel képesek arra, hogy személyre méltóvá váljanak és kiemeljék szolgáltatásaikat.

Így vonzza a Shopify a célközönséghez: online vállalkozók, akik a relatable-slits-t rövid formájú tartalomként használják a Tiktok-n.

@Shopify

Csak egy öltés volt a @Mel ravasz sarkához 🌈🫶🏼 egy virágzó kézműves vállalkozás felállításához

♬ Eredeti hang – Shopify

Ez bemutatja egy törekvő vállalkozó érzelmi utazását, akinek ápolói diplomája volt, aki kézműves üzletét akarta létrehozni.

Futott és virágzott a földre, a Shopify -nak köszönhetően. Kiemeli a márka egyedi értékesítési pontját, mint kiskereskedelmi értékesítési pontot anélkül, hogy túl keményen próbálkozna-mindezt 45 másodperc alatt.

2025 -re előrejelzés: A Teremtő stratégiák változása

Megjósolom a multi-platformos befolyásolók növekedését-olyan emberek, akik minden platformon ragyognak, és nem olyan hírességek, akik online híressé tettek.

A Tiktok befolyásolók, akik ismeretlenek a meta-nál, léteznek tonnás és fordítva.

A régi iskola Youture megvizsgálhatja a tiktok bevételszerzését, és megpróbálhatja diverzifikálni tartalmukat harapás méretű formátumokba, vagy egy sárga kosárral történő termék-értékeléseket.

Felveszhetnek egy közösségi médiakezelőt is, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy minden csatornán szerepelnek -e. Az egyetlen platform, amelynek jó integrációja van a keresztezéshez, a Meta.

A következő évre az alkotók más platformon próbálják ki a kezüket, és új közönséget keresnek ott, és az ügynökségek olyan partnerségeket szerezhetnek velük, amelyek valóban összekapcsolódnak a közösségi média stratégiájával.

Végül, az alkotók eltolódnak és beépítik a rövid és hosszú formájú tartalom további keverékeit, vagy új csatornákat szentelnek:

  1. Kizárólag a nézőik benyújtására a teljes verzió megtekintéséhez, mint például a filmek és a zenei videofelvételek.
  2. Hozzon létre egy teljesen új művészetet, történeteket, mémeket stb., 15 másodperc hosszú.

Nincs parancsikon: kihívások a márkád számára

A verseny heves a különféle résekben. A szépségápolási alkotók, táncosok és még az orvosok is kettős platformátorokká válnak.

A rövid formájú videók új ügyfelek vonzására képesek, így mindenki 15 másodperc alatt meg akarja mutatni szakértelmét.

Úgy gondolom, hogy a tehetség és a nagyszerű mesemondás diadalmaskodni fog a megfelelő platformon – mindaddig, amíg optimalizálják őket.

Az Expedia, a Travel Tech Company, jól teljes egészében elvégzi, amit meg kell jegyezni mind a kis, mind a nagy utazási ügynökségek és a piacok számára. Íme egy példa a Tiktok, az Instagram Reel és a YouTube rövidnadrágjára.

Végül, a verseny most már hevesebb, mint valaha az AI -vel. Hogyan lehet kiemelkedni az iparában ezen a platformon? A rövid formájú videó művészetének megtanulása csak a trend előrehaladtával segíthet.

A B2B SAAS -társaságok számára a magyarázó videóknak és a termékbemutatóknak tömörebbnek kell lenniük, ideális esetben 15 másodpercig, de a rendszerek beállításáról szóló oktatóanyag időbe telik.

Tehát, mindaddig, amíg beépíthet egy divatos hangklipet vagy relatable formátumot, ez működhet (nézd meg a Tiktok trendek listáját, amelyet a csapatunk rendszeresen frissít).

A vendéglátó márkáknak a vizuális történetmesélésre kell összpontosítaniuk, mint például a fent kiemelt példák. Javasoljuk, hogy ne gorbolja a termelést, mert még a 15 másodperces tartalomnak is csábítania kell az ügyfeleket.

Végül, az életmód és a divatmárkák sikert találnak, amikor a felhasználó által generált tartalomra összpontosítanak.

A boxoktól kezdve a #OOTDS (a nap ruhájának) című táncos trendekig ösztönözze az ügyfeleket, hogy használják márkás hashtagjait ezen a rövid formájú video platformon.

Fontolja meg, hogy a Zara rajongók hogyan teszik közzé saját stílusú hacket, és a Zara -nak folyamatban van a #SelectedBy kampánya, amely lehetővé teszi a kiskereskedő számára, hogy együttműködjön a stílusos befolyásolókkal és potenciálisan rajongókkal.

Rövid formájú videók: Minden második számot készítsen

A rövid formájú videók továbbra is fellendülnek a közösségi médiában, és ez a három alkalmazás előkészíti az utat-egyelőre.

Noha a hosszú formájú tartalom hamarosan nem feltétlenül kerül ki a stílusból, az alkotóknak figyelniük kell a rövid formátumra, és hogyan lehetnek mobilbarát, vonzó tartalmat létrehozni a márkájához.

A Tiktok, az Instagram Reels és a YouTube rövidnadrág uralja a játékot, de vannak olyan kialakulóban lévő emberek, akik megpróbálnak a következő Tiktok lenni, a Vine társalapítójának, a „Byte” társalapítójának, amelyet nézni kell.

A tartalom 15 másodpercre történő felszerelése sok erőfeszítést igényel, de megtehető.

Vágja fel az alkatrészeket egy sorozatba, húzza meg a szkriptet, adaptálja a Tiktok trendeket és kihívásait, és próbáljon meg mindent megtenni, hogy a feltöltéskor következetes legyen (tegyen erőfeszítéseket a leírásokba és a miniatűrökbe).

Tehát, ha úgy dönt, hogy rövidre megy, hol tölt fel?

Személy szerint ajánlom a Tiktok -t a vírus szándékára és a legújabb trendekre, az Instagram tekercsekre a niche -hez, és a vizuális történetmeséléssel, és végül a YouTube rövidnadrágot az alkotók számára, akik már a platformon ringatnak.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.