A rövid formájú videók már nem átmeneti tendencia-itt vannak, hogy maradjanak.
Rövid klipek az olyan platformokon, mint a Tiktok, az Instagram Reels és a YouTube rövidnadrágok átvették a hírcsatornáinkat, és továbbra is a társadalmi fejlődésük, az élesen szerkesztett tartalom és az alacsony befektetési követelmények miatt.
Mivel a YouTube rövidnadrágja több mint 50 milliárd napi kilátással büszkélkedhet, és a Tiktok meghaladja az 1,6 milliárd havi aktív felhasználót, egyértelmű, hogy a rövid formájú videók uralják a közösségi média táját.
Függetlenül attól, hogy a közösségi médiamenedzser, a kreatív művész, a B2B Professional vagy bárki, aki ezt a három fő platformot használja vállalkozásukhoz, ez a cikk feltárja azokat a lehetőségeket, amelyek a legfontosabb vertikális szempontból működhetnek.
A közösségi média formátumok fejlődése
A Tiktok 2018 -as hatalmas felvétele után az Instagram és a YouTube válaszolt a videó rövidnadrág saját verziójával.
Mindegyikük saját egyedi értékesítési pontjaikat hozza, hogy versenyezzen a nézetekért. Íme, amit egy pillanat alatt tudnod kell:
Platform | Dob | Kulcsfontosságú statisztika |
Tiktok | 2018. augusztus |
|
Instagram orsók | 2020 augusztus |
|
YouTube rövidnadrág | 2021. március |
|
Vessen egy pillantást az egyes platformokra:
A YouTube Short evolúciója
A három közül a YouTube az, amely a legjobban fejlődött, és ez a leghosszabb ideje futó platform-a hosszú formájú felhasználó által generált tartalomról ismert több mint egy évtizede.
A 2010 -es házi készítésű vígjáték -slits -ből (Nigahiga, Fred, Kevjumba), a Plays (PewDiePie) és a Beauty Gurus (Zoella) a Vlogs (Casey Neistat), a Kid Content (MRBeast) és az Energikus Livestreams (ISHowspeed) utazásához – ez eléggé egy eléggé egy Ugrás a termelési értékben.
A vlogokról szólva a YouTube segített népszerűsíteni ezt a koncepciót.
De a rövid formájú tartalom lassan néhány problémát jelentett a YouTube partnerprogramjának. A YouTube partnerei pénzt keresnek a hirdetésekből, amelyeket gyakran látnak hosszú formájú videókban.
A rövid formájú tartalom növekedése pénzügyi kihívást jelentett azoknak az alkotóknak, akik nem szoktak rövid videók készítéséhez.
A legtöbb korábban említett alkotó már nem olyan tetején van, mint régen, bár egyesek személyes okok miatt kiléptek, mások pedig az idő múlásával elmozdították a karrier összpontosítását.
Ezenkívül a Rising Star Tiktok -nal, amely csak rövid klipeket mutat be, és az Instagram Reels, egy 2020 -as termék, amely követi, el tudom képzelni, hogy a YouTube nyomást gyakorolt arra, hogy új formátumot hozzon létre, hogy lépést tartson a kortársaival.
2020 -ban kezdte meg a tesztelést Indiában, és 2021 -ben globálisan debütált, a videó korlátja az idő múlásával öt percre bővült.
A YouTube rövidnadrágja sikeres volt, mivel a közönség 20,7% -a 25–34 éves korú, így a legnagyobb életkorú demográfiai. A platformon 2023 július végén több mint 2 milliárd havi bejelentkezési felhasználó volt.
Most a YouTube rövidnadrágja hosszabb. Ne feledje, hogy tavaly októberben a YouTube bejelentette, hogy a YouTube rövidnadrágja most három perc hosszú lehet.
Ez ellentétben áll a Tiktok 10 perces maximális és Instagram-tekercsek 90 másodperces maximális hosszával.
Instagram Reel evolúciója
Az Instagramot először fotóalbum-stílusú platformként indították el. Ezután 2013 júniusában hozzáadta a video képességeket, hogy az Instagram versenyezhessen a most már nem működő videómegosztó platformon, a VINE-hez.
Hét évvel később, 2020 augusztusában elindult az Instagram Reels, hogy versenyezzen az újonc Tiktok -val.
A zenével, a kibővített valósággal (AR) és az eszközök szerkesztésével könnyűvé vált és rövid videókat készíthet az Instagram -on – az összes 15 perc alatti videót 2022 júliusától automatikusan átkutatják tekercsekké.
Tiktok evolúciója
Ami a Tiktok -t illeti, a legkevesebb evolúción ment keresztül. Azzal kezdődött Zene.lyegy ajak-szinkronizáló alkalmazás, amelyet a Bytedance, a Kínai Tech Company vásárolt meg.
2018 -ban vásárolták meg, és egyesítették felhasználói bázisát a Tiktok termékével. Így kezdődött a Tiktok, ahogy tudjuk, és már nagyon rövid klipeket tartalmazott – gondolj 15 másodpercre, Max.
A Tiktok a három legnépszerűbb rövid formájú video platformja. A Datareportal szerint 30%-kal riválisa és veri az Instagram jelentett hirdetési közönségét.
Noha a YouTube -ot kell legyőzni az alkalmazás napi használatáról és megnyitásáról, a Tiktok a király, amikor az alkalmazásra töltött idő (átlagosan havonta 34 óra), összehasonlítva a YouTube 28 órájával és 5 percével, valamint az Instagram -jával. 15 óra és 50 perc.
Ez elképesztő, tekintettel arra, hogy a YouTube -tevékenységek nagy részét arra töltik, hogy böngészőben játsszák. Ezenkívül a YouTube a legjelentősebb aktív felhasználók száma.
De ne hagyd figyelmen kívül az Instagramot. A „közönség affinitása”, a GWI szerint, a világ kedvenc alkalmazásává teszi, az összes felhasználó 16,5% -a választja ki a többihez képest, kétszer meghaladja a Tiktokot választott 7,4% -ot.
Jasmine Enberg, az Emarketer jelentése szerint az Instagram a video-első lett, és az elkövetkező évben a Meta bevételeinek felét hajtja.
Miért nyer a rövid formájú videó?
Ebben a kutatási cikkben, a Rövidnadrág a növekedéshez: A YouTube rövidnadrágjának a hosszú formájú videotartalomra gyakorolt hatásainak felmérése 250 résztvevőt vizsgáltak, és az eredmény az volt, hogy a rövidnadrág valóban vonzóbb volt, mint az átlagos YouTube-videó. (MEGJEGYZÉS: Noha ez egy korlátozott tanulmány, továbbra is betekintést nyújthat.)
Hosszú formájú videó vs. rövid formájú alkotók: nézeteket, kedveléseket és megjegyzéseket hasonlítottak össze. És a spoiler riasztás: A rövid formájú készítők rövid formájú videói a Views kategóriában egy földcsuszamlással nyertek kilátást, és csak a megjegyzésekből veszítettek el.
A rövid formájú videók 2,5-szer nagyobb valószínűséggel kapnak nagyobb elkötelezettséget, és a nézők 85% -a inkább a 15 másodperces időtartamú videókat részesíti előnyben.
Ez hasznossá teszi a SEO és a márka számára, hogy növelje a felhasználói elkötelezettséget az oldalon.
Ezenkívül a méretezés továbbra is nagy része a rövid formájú videók növekedésének okainak. Nem csak a nézők részesülnek a rövidebb videókból, hanem te, mint alkotó is.
Egy 15 perces videó kevesebb erőforrást igényel a létrehozáshoz (és összeilleszthető a meglévő hosszú formájú, oszloptartalomból).
A tartalom újratelepítése tökéletesen jól működik ebben a példában a Zillow -ban, az ingatlan- és bérleti piacon, elmagyarázva, hogy ez egy vevő vagy eladó piacáról, attól függően, hogy az ügyfél él.
A hosszú formájú videó nyolc kedvelője van, és alig két perc hosszú.
https://www.youtube.com/watch?v=iniiy5wq-h8
És itt van a rövidnadrág verziója. Noha ez nem pontos klip a hosszú formájú tartalomból, az írás idején több mint 574 kedvelést kapott, és csak 39 másodperc hosszú.
Elvihető: Az emészthető kivonatok oktatási tartalma csodákat okozhat a márkád számára, akár ingatlan, törvény vagy kiskereskedelemben.
https://www.youtube.com/watch?v=Z6PGTEI5NP4
A Zillow új piaci hőindex -diagramját nem kellett bemutatni egy vállalati háttérrel, és észrevenni, hogy a képviselő mennyire öltözött.
Az ingatlanpiac megfélemlítő lehet a kezdők számára, de ez a bemutató elég egyszerűnek tűnt, hogy megértse, miközben tömör.
Összességében azt a benyomást kelti, hogy a márka megközelíthető, és valószínűleg több ügyfelet vonz, hogy megtanulja és kipróbálja alkalmazásukat.
Noha jól működik a B2C -nél, a B2B SAA -k számára is működik, mivel képesek arra, hogy személyre méltóvá váljanak és kiemeljék szolgáltatásaikat.
Így vonzza a Shopify a célközönséghez: online vállalkozók, akik a relatable-slits-t rövid formájú tartalomként használják a Tiktok-n.
@Shopify Csak egy öltés volt a @Mel ravasz sarkához 🌈🫶🏼 egy virágzó kézműves vállalkozás felállításához
♬ Eredeti hang – Shopify
Ez bemutatja egy törekvő vállalkozó érzelmi utazását, akinek ápolói diplomája volt, aki kézműves üzletét akarta létrehozni.
Futott és virágzott a földre, a Shopify -nak köszönhetően. Kiemeli a márka egyedi értékesítési pontját, mint kiskereskedelmi értékesítési pontot anélkül, hogy túl keményen próbálkozna-mindezt 45 másodperc alatt.
2025 -re előrejelzés: A Teremtő stratégiák változása
Megjósolom a multi-platformos befolyásolók növekedését-olyan emberek, akik minden platformon ragyognak, és nem olyan hírességek, akik online híressé tettek.
A Tiktok befolyásolók, akik ismeretlenek a meta-nál, léteznek tonnás és fordítva.
A régi iskola Youture megvizsgálhatja a tiktok bevételszerzését, és megpróbálhatja diverzifikálni tartalmukat harapás méretű formátumokba, vagy egy sárga kosárral történő termék-értékeléseket.
Felveszhetnek egy közösségi médiakezelőt is, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy minden csatornán szerepelnek -e. Az egyetlen platform, amelynek jó integrációja van a keresztezéshez, a Meta.
A következő évre az alkotók más platformon próbálják ki a kezüket, és új közönséget keresnek ott, és az ügynökségek olyan partnerségeket szerezhetnek velük, amelyek valóban összekapcsolódnak a közösségi média stratégiájával.
Végül, az alkotók eltolódnak és beépítik a rövid és hosszú formájú tartalom további keverékeit, vagy új csatornákat szentelnek:
- Kizárólag a nézőik benyújtására a teljes verzió megtekintéséhez, mint például a filmek és a zenei videofelvételek.
- Hozzon létre egy teljesen új művészetet, történeteket, mémeket stb., 15 másodperc hosszú.
Nincs parancsikon: kihívások a márkád számára
A verseny heves a különféle résekben. A szépségápolási alkotók, táncosok és még az orvosok is kettős platformátorokká válnak.
A rövid formájú videók új ügyfelek vonzására képesek, így mindenki 15 másodperc alatt meg akarja mutatni szakértelmét.
Úgy gondolom, hogy a tehetség és a nagyszerű mesemondás diadalmaskodni fog a megfelelő platformon – mindaddig, amíg optimalizálják őket.
Az Expedia, a Travel Tech Company, jól teljes egészében elvégzi, amit meg kell jegyezni mind a kis, mind a nagy utazási ügynökségek és a piacok számára. Íme egy példa a Tiktok, az Instagram Reel és a YouTube rövidnadrágjára.
Végül, a verseny most már hevesebb, mint valaha az AI -vel. Hogyan lehet kiemelkedni az iparában ezen a platformon? A rövid formájú videó művészetének megtanulása csak a trend előrehaladtával segíthet.
A B2B SAAS -társaságok számára a magyarázó videóknak és a termékbemutatóknak tömörebbnek kell lenniük, ideális esetben 15 másodpercig, de a rendszerek beállításáról szóló oktatóanyag időbe telik.
Tehát, mindaddig, amíg beépíthet egy divatos hangklipet vagy relatable formátumot, ez működhet (nézd meg a Tiktok trendek listáját, amelyet a csapatunk rendszeresen frissít).
A vendéglátó márkáknak a vizuális történetmesélésre kell összpontosítaniuk, mint például a fent kiemelt példák. Javasoljuk, hogy ne gorbolja a termelést, mert még a 15 másodperces tartalomnak is csábítania kell az ügyfeleket.
Végül, az életmód és a divatmárkák sikert találnak, amikor a felhasználó által generált tartalomra összpontosítanak.
A boxoktól kezdve a #OOTDS (a nap ruhájának) című táncos trendekig ösztönözze az ügyfeleket, hogy használják márkás hashtagjait ezen a rövid formájú video platformon.
Fontolja meg, hogy a Zara rajongók hogyan teszik közzé saját stílusú hacket, és a Zara -nak folyamatban van a #SelectedBy kampánya, amely lehetővé teszi a kiskereskedő számára, hogy együttműködjön a stílusos befolyásolókkal és potenciálisan rajongókkal.
Rövid formájú videók: Minden második számot készítsen
A rövid formájú videók továbbra is fellendülnek a közösségi médiában, és ez a három alkalmazás előkészíti az utat-egyelőre.
Noha a hosszú formájú tartalom hamarosan nem feltétlenül kerül ki a stílusból, az alkotóknak figyelniük kell a rövid formátumra, és hogyan lehetnek mobilbarát, vonzó tartalmat létrehozni a márkájához.
A Tiktok, az Instagram Reels és a YouTube rövidnadrág uralja a játékot, de vannak olyan kialakulóban lévő emberek, akik megpróbálnak a következő Tiktok lenni, a Vine társalapítójának, a „Byte” társalapítójának, amelyet nézni kell.
A tartalom 15 másodpercre történő felszerelése sok erőfeszítést igényel, de megtehető.
Vágja fel az alkatrészeket egy sorozatba, húzza meg a szkriptet, adaptálja a Tiktok trendeket és kihívásait, és próbáljon meg mindent megtenni, hogy a feltöltéskor következetes legyen (tegyen erőfeszítéseket a leírásokba és a miniatűrökbe).
Tehát, ha úgy dönt, hogy rövidre megy, hol tölt fel?
Személy szerint ajánlom a Tiktok -t a vírus szándékára és a legújabb trendekre, az Instagram tekercsekre a niche -hez, és a vizuális történetmeséléssel, és végül a YouTube rövidnadrágot az alkotók számára, akik már a platformon ringatnak.