A Pew Research megerősíti, hogy a Google AI áttekintése a web -ökoszisztémát rontja

Peter

A Pew Research Center nyomon követte a valós webböngészési viselkedést, és megerősítette, hogy sok kiadó és SEO állította: az AI áttekintése nem küld vissza a forgalmat a webhelyekre. Az eredmények azt mutatják, hogy az AI összefoglalók által a web -ökoszisztéma által okozott károk ugyanolyan rosszak, mint a leggyakrabban.

Módszertan

A Pew Research tanulmány több mint 900 felnőttet nyomon követett, akik beleegyeztek egy online böngésző nyomkövető telepítésére, hogy rögzítsék böngészési viselkedésüket 2025. március hónapban. Az adatkészlet 68 879 egyedi Google -keresési lekérdezéseket tartalmaz, és összesen 12 593 lekérdezés indított egy AI összefoglalót.

Megerősítve: A Google AI keresés rontja az áttételi forgalmat

A nyomon követett felhasználói adatok megerősítik a kiadói panaszokat az AI keresési eredmények által okozott áttételi forgalom csökkenésével kapcsolatban. A Google felhasználók, akik AI keresési eredményt találnak, kevésbé valószínű, hogy kattintanak egy linkre, és meglátogassák a weboldalt, mint a felhasználók, akik csak a szokásos keresési eredményt látják.

Az AI összefoglalóval találkozó felhasználóknak csak 8% -a kattintott egy linkre (az AI összefoglalóban vagy a szokásos keresési eredményekben) egy weboldal meglátogatásához. Azok a felhasználók, akik csak egy szokásos keresési eredményt láttak, hajlamosak arra, hogy az idő 15% -át meglátogassák, csaknem kétszer annyi, mint az AI összefoglalót néző felhasználók.

A felhasználók ritkán kattintanak egy linkre egy AI összefoglalóban. A felhasználók csak 1% -a kattintott egy AI összefoglaló linkre, és meglátogatta a weboldalt.

Az AI összefoglalók kevesebb webes elkötelezettséget okoznak

Egy nemrégiben készített interjúban a Google vezérigazgatója, Sundar Pichai visszatért arra a gondolatra, hogy az AI összefoglalók negatív hatással vannak a web -ökoszisztémára. Azt mondta, hogy az a tény, hogy az interneten több tartalmat hoznak létre, mint bármikor, bizonyítja, hogy a web ökoszisztéma virágzik. Azt mondta

„Tehát általában több weboldal van … Azt hiszem, az emberek sok tartalmat termelnek, és látom, hogy a fogyasztók sok tartalmat fogyasztanak. Termékeinkben látjuk.”

Pichai ragaszkodott ahhoz is, hogy az emberek tartalmat fogyasztanak a tartalom több formájában (videó, képek, szöveg), és hogy a kiadóknak ma csak egy formátumon belül kell tartalmat bemutatniuk.

A Google vezérigazgatója szerint azonban az AI nem ösztönzi a felhasználókat, hogy több tartalmat fogyasztanak, az ellenkező hatással van. A Pew kutatási adatok azt mutatják, hogy az AI összefoglalók miatt a felhasználók kevésbé vesznek részt a webtartalomban.

A kutatási eredmények szerint:

A felhasználók befejezik a böngészési munkamenetet

„A Google -felhasználók nagyobb valószínűséggel teljes mértékben befejezik a böngészési munkamenetet, miután meglátogatták a keresési oldalt AI összefoglalóval, mint az oldalakon, összefoglaló nélkül.

Ez történt az AI összefoglalóval rendelkező oldalak 26% -án, szemben az oldalak 16% -ával, csak a hagyományos keresési eredményekkel. ”

A felhasználók tartózkodnak a hagyományos keresési linkekre kattintástól

Azt is mondja, hogy a felhasználók hajlamosak nem kattintani a hagyományos keresési eredményre, amikor egy AI összefoglalóval szembesültek:

„Azok a felhasználók, akik egy AI összefoglalóval találkoztak, az összes látogatás 8% -ában kattintottak a hagyományos keresési eredmény linkre. Azok, akik nem találkoztak egy AI összefoglalóval, csaknem kétszer olyan gyakran (a látogatások 15% -a) kattintott a keresési eredményre.”

Csak 1% kattintson a hivatkozási linkekre az AI összefoglalókban

Azok a felhasználók, akik túlnyomórészt az AI összefoglalót látnak, nem kattintanak a hivatkozásokra azokra a webhelyekre, amelyekre az AI összefoglaló hivatkozik.

A jelentés azt mutatja:

„A Google felhasználók, akik egy AI összefoglalóval találkoztak, szintén ritkán kattintottak egy linkre az összefoglalóban. Ez az ilyen összefoglaló oldalakon tett látogatások mindössze 1% -ában történt.”

Ez megerősíti, amit a kiadók és a SEO -k újra és újra mondtak a Google -nak: A Google AI áttekinti a Robs kiadványokat az áttételi forgalomról. Rob egy erős szó, de figyelembe véve azt a kontextust, hogy a Google webtartalmat használ egy olyan keresési lekérdezésre adott válasz „szintetizálására”, amely nem eredményezi a beterjesztési kattintást, a „Rob” szó elkerülhetetlenül eszembe jut egy olyan kiadóra vagy SEO -ra, aki keményen dolgozott a tartalom létrehozásához.

Egy másik, a kutatásban megosztott megdöbbentő tény az, hogy a felhasználók csaknem 66% -a böngészett valahol másutt a Google -on, vagy teljesen megment a Google -on anélkül, hogy egy linkre kattint egy weboldal meglátogatására. Más szavakkal, a Google felhasználóinak közel 66% -a nem kattint a linkre a web -ökoszisztéma meglátogatásához.

A jelentés magyarázza:

„… Tanulmányunkban a Google-keresések legnagyobb része azt eredményezte, hogy a felhasználó vagy másutt böngészett a Google-on, vagy teljes egészében elhagyta volna a webhelyet anélkül, hogy a keresési eredményekben linkre kattintott volna. Az összes keresés kétharmada e műveletek egyikét eredményezte.”

A Wikipedia, a YouTube és a Reddit uralja a Google keresést

A Google a kiadói eseményeket tartotta, és a világ minden tájáról keresi a központi élő eseményeket, hogy meghallgassa a kiadói visszajelzéseket, és ígérje, hogy a Google keményebben dolgozik a tartalom nagyobb változatosságának kialakításában. Tudom, hogy ezeknek az eseményeknek a Googlers nem hazudik, de a kiváló minőségű tartalom felszíni ígéretét a tényleges felhasználók Pew Research-ben bemutatott komor tények határozzák meg.

Az egyik legnagyobb panasz az, hogy a Reddit és a Wikipedia uralja a keresési eredményeket. A kutatás validálja a Kiadó és a SEO aggodalmait, mivel ez azt mutatja, hogy nemcsak a Reddit és a Wikipedia a leggyakrabban idézett webhelyek, hanem a Google saját YouTube -ja is az első három leginkább idézett webes célpont közé tartozik.

A jelentés magyarázza:

„A Google AI összefoglalók és a szokásos keresési eredmények leggyakrabban idézett forrásai a Wikipedia, a YouTube és a Reddit. Ez a három webhely a leggyakrabban összekapcsolt források az AI összefoglalókban és a szokásos keresési eredmények egyaránt.

Összességében a megvizsgált AI összefoglalókban felsorolt források 15% -át tették ki. A standard keresési eredményekben felsorolt források hasonló részvényét (17%-át) tették ki. ”

A jelentés azt is mutatja:

  • „A Wikipedia linkek valamivel gyakoribbak az AI összefoglalókban, mint a szokásos keresési oldalakon”
  • „A YouTube linkek kissé gyakoribbak a szokásos keresési eredményekben, mint az AI összefoglalókban.”

Ezek a tények

A Pew Research több mint 68 000 keresési lekérdezésről szóló tanulmánya, amely több mint 900 felnőtt böngészési szokásaiból származik, azt mutatja, hogy a Google AI összefoglalói hirtelen csökkentik a weboldalak kattintását, a felhasználók mindössze 8% -a bármilyen linkre kattintva, és csak 1% -kal foglalkozik a hivatkozásokkal az AI válaszokban.

Az AI összefoglalókkal találkozó felhasználók nagyobb valószínűséggel fejezik be az ülésüket, vagy a Google ökoszisztémáján belül maradnak, nem pedig a független webhelyek látogatása helyett. Ez megerősíti a Kiadó és a SEO aggodalmait, hogy az AI-vezérelt keresés rontja a webes forgalmat, és a figyelmet néhány domináns platformon, például a Wikipedia, a Reddit és a YouTube-ra koncentrálja.

Ezek a tények. Megmutatják, hogy a SEO -knak és a kiadóknak igaza van, hogy az AI áttekintései a forgalmat kiszorítják az internetes ökoszisztémából.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.