A Pew Research Center nyomon követte a valós webböngészési viselkedést, és megerősítette, hogy sok kiadó és SEO állította: az AI áttekintése nem küld vissza a forgalmat a webhelyekre. Az eredmények azt mutatják, hogy az AI összefoglalók által a web -ökoszisztéma által okozott károk ugyanolyan rosszak, mint a leggyakrabban.
Módszertan
A Pew Research tanulmány több mint 900 felnőttet nyomon követett, akik beleegyeztek egy online böngésző nyomkövető telepítésére, hogy rögzítsék böngészési viselkedésüket 2025. március hónapban. Az adatkészlet 68 879 egyedi Google -keresési lekérdezéseket tartalmaz, és összesen 12 593 lekérdezés indított egy AI összefoglalót.
Megerősítve: A Google AI keresés rontja az áttételi forgalmat
A nyomon követett felhasználói adatok megerősítik a kiadói panaszokat az AI keresési eredmények által okozott áttételi forgalom csökkenésével kapcsolatban. A Google felhasználók, akik AI keresési eredményt találnak, kevésbé valószínű, hogy kattintanak egy linkre, és meglátogassák a weboldalt, mint a felhasználók, akik csak a szokásos keresési eredményt látják.
Az AI összefoglalóval találkozó felhasználóknak csak 8% -a kattintott egy linkre (az AI összefoglalóban vagy a szokásos keresési eredményekben) egy weboldal meglátogatásához. Azok a felhasználók, akik csak egy szokásos keresési eredményt láttak, hajlamosak arra, hogy az idő 15% -át meglátogassák, csaknem kétszer annyi, mint az AI összefoglalót néző felhasználók.
A felhasználók ritkán kattintanak egy linkre egy AI összefoglalóban. A felhasználók csak 1% -a kattintott egy AI összefoglaló linkre, és meglátogatta a weboldalt.
Az AI összefoglalók kevesebb webes elkötelezettséget okoznak
Egy nemrégiben készített interjúban a Google vezérigazgatója, Sundar Pichai visszatért arra a gondolatra, hogy az AI összefoglalók negatív hatással vannak a web -ökoszisztémára. Azt mondta, hogy az a tény, hogy az interneten több tartalmat hoznak létre, mint bármikor, bizonyítja, hogy a web ökoszisztéma virágzik. Azt mondta
„Tehát általában több weboldal van … Azt hiszem, az emberek sok tartalmat termelnek, és látom, hogy a fogyasztók sok tartalmat fogyasztanak. Termékeinkben látjuk.”
Pichai ragaszkodott ahhoz is, hogy az emberek tartalmat fogyasztanak a tartalom több formájában (videó, képek, szöveg), és hogy a kiadóknak ma csak egy formátumon belül kell tartalmat bemutatniuk.
A Google vezérigazgatója szerint azonban az AI nem ösztönzi a felhasználókat, hogy több tartalmat fogyasztanak, az ellenkező hatással van. A Pew kutatási adatok azt mutatják, hogy az AI összefoglalók miatt a felhasználók kevésbé vesznek részt a webtartalomban.
A kutatási eredmények szerint:
A felhasználók befejezik a böngészési munkamenetet
„A Google -felhasználók nagyobb valószínűséggel teljes mértékben befejezik a böngészési munkamenetet, miután meglátogatták a keresési oldalt AI összefoglalóval, mint az oldalakon, összefoglaló nélkül.
Ez történt az AI összefoglalóval rendelkező oldalak 26% -án, szemben az oldalak 16% -ával, csak a hagyományos keresési eredményekkel. ”
A felhasználók tartózkodnak a hagyományos keresési linkekre kattintástól
Azt is mondja, hogy a felhasználók hajlamosak nem kattintani a hagyományos keresési eredményre, amikor egy AI összefoglalóval szembesültek:
„Azok a felhasználók, akik egy AI összefoglalóval találkoztak, az összes látogatás 8% -ában kattintottak a hagyományos keresési eredmény linkre. Azok, akik nem találkoztak egy AI összefoglalóval, csaknem kétszer olyan gyakran (a látogatások 15% -a) kattintott a keresési eredményre.”
Csak 1% kattintson a hivatkozási linkekre az AI összefoglalókban
Azok a felhasználók, akik túlnyomórészt az AI összefoglalót látnak, nem kattintanak a hivatkozásokra azokra a webhelyekre, amelyekre az AI összefoglaló hivatkozik.
A jelentés azt mutatja:
„A Google felhasználók, akik egy AI összefoglalóval találkoztak, szintén ritkán kattintottak egy linkre az összefoglalóban. Ez az ilyen összefoglaló oldalakon tett látogatások mindössze 1% -ában történt.”
Ez megerősíti, amit a kiadók és a SEO -k újra és újra mondtak a Google -nak: A Google AI áttekinti a Robs kiadványokat az áttételi forgalomról. Rob egy erős szó, de figyelembe véve azt a kontextust, hogy a Google webtartalmat használ egy olyan keresési lekérdezésre adott válasz „szintetizálására”, amely nem eredményezi a beterjesztési kattintást, a „Rob” szó elkerülhetetlenül eszembe jut egy olyan kiadóra vagy SEO -ra, aki keményen dolgozott a tartalom létrehozásához.
Egy másik, a kutatásban megosztott megdöbbentő tény az, hogy a felhasználók csaknem 66% -a böngészett valahol másutt a Google -on, vagy teljesen megment a Google -on anélkül, hogy egy linkre kattint egy weboldal meglátogatására. Más szavakkal, a Google felhasználóinak közel 66% -a nem kattint a linkre a web -ökoszisztéma meglátogatásához.
A jelentés magyarázza:
„… Tanulmányunkban a Google-keresések legnagyobb része azt eredményezte, hogy a felhasználó vagy másutt böngészett a Google-on, vagy teljes egészében elhagyta volna a webhelyet anélkül, hogy a keresési eredményekben linkre kattintott volna. Az összes keresés kétharmada e műveletek egyikét eredményezte.”
A Wikipedia, a YouTube és a Reddit uralja a Google keresést
A Google a kiadói eseményeket tartotta, és a világ minden tájáról keresi a központi élő eseményeket, hogy meghallgassa a kiadói visszajelzéseket, és ígérje, hogy a Google keményebben dolgozik a tartalom nagyobb változatosságának kialakításában. Tudom, hogy ezeknek az eseményeknek a Googlers nem hazudik, de a kiváló minőségű tartalom felszíni ígéretét a tényleges felhasználók Pew Research-ben bemutatott komor tények határozzák meg.
Az egyik legnagyobb panasz az, hogy a Reddit és a Wikipedia uralja a keresési eredményeket. A kutatás validálja a Kiadó és a SEO aggodalmait, mivel ez azt mutatja, hogy nemcsak a Reddit és a Wikipedia a leggyakrabban idézett webhelyek, hanem a Google saját YouTube -ja is az első három leginkább idézett webes célpont közé tartozik.
A jelentés magyarázza:
„A Google AI összefoglalók és a szokásos keresési eredmények leggyakrabban idézett forrásai a Wikipedia, a YouTube és a Reddit. Ez a három webhely a leggyakrabban összekapcsolt források az AI összefoglalókban és a szokásos keresési eredmények egyaránt.
Összességében a megvizsgált AI összefoglalókban felsorolt források 15% -át tették ki. A standard keresési eredményekben felsorolt források hasonló részvényét (17%-át) tették ki. ”
A jelentés azt is mutatja:
- „A Wikipedia linkek valamivel gyakoribbak az AI összefoglalókban, mint a szokásos keresési oldalakon”
- „A YouTube linkek kissé gyakoribbak a szokásos keresési eredményekben, mint az AI összefoglalókban.”
Ezek a tények
A Pew Research több mint 68 000 keresési lekérdezésről szóló tanulmánya, amely több mint 900 felnőtt böngészési szokásaiból származik, azt mutatja, hogy a Google AI összefoglalói hirtelen csökkentik a weboldalak kattintását, a felhasználók mindössze 8% -a bármilyen linkre kattintva, és csak 1% -kal foglalkozik a hivatkozásokkal az AI válaszokban.
Az AI összefoglalókkal találkozó felhasználók nagyobb valószínűséggel fejezik be az ülésüket, vagy a Google ökoszisztémáján belül maradnak, nem pedig a független webhelyek látogatása helyett. Ez megerősíti a Kiadó és a SEO aggodalmait, hogy az AI-vezérelt keresés rontja a webes forgalmat, és a figyelmet néhány domináns platformon, például a Wikipedia, a Reddit és a YouTube-ra koncentrálja.
Ezek a tények. Megmutatják, hogy a SEO -knak és a kiadóknak igaza van, hogy az AI áttekintései a forgalmat kiszorítják az internetes ökoszisztémából.