A SEO munkaerőpiac jelentős váltáson megy keresztül?

Peter

Az anekdotikus jelentések és egy SEO munkahelyi tanulmány egy mély változáson átesett kutatási marketing iparág leírása, nemcsak a kereslet készségeiben, hanem a felvételi gyakorlatokban is, amelyek megnehezíthetik a tapasztalt SEO -k számára a megfelelő képzettség megszerzését.

Rövid története a SEO munkákról

Huszonöt évvel ezelőtt a SEO -ba való belépés és a megélhetés viszonylag könnyű volt. Az összes iparágban számos legnépszerűbb vállalat szabadúszókat és ügynökségeket bérelt fel speciális SEO segítségért. Gyanítom, hogy a marketing osztályok nem tekintik a SEO -kat a marketing részhalmazának, és sokan nem voltak SEO munkatársai. Ez fokozatosan megváltozott, mivel egyre több szervezet bérelt dedikált SEO személyzetet harmadik féltől származó SEO -kkal, speciális segítséget nyújtva.

Mi folyik a SEO Jobs -szal?

A SeoJobs.com által nyújtott SEO -állások állapotáról nemrégiben készített jelentés 2024 -ben megosztotta a SEO Jobs államot.

A következő betekintés azt mutatja, hogy a SEO feladata tovább fejlődik:

  • A SEO job -megnyitások 2024 -ben csökkentek
  • A SEO medián fizetése leesett
  • A SEO munkahelyek 65% -a házon belül van
  • A távoli SEOS feladatok leesnek
  • A tartalomstratégiával és az írással kapcsolatos SEO munkakörök 28% -kal csökkentek
  • A SEO elemző munkakörjei 12%-kal csökkentek.
  • A műszaki SEO és a kapcsolódó címek kis százalékkal csökkentek
  • Az olyan vezető szintű címek, mint a menedzser, a rendező és az alelnök, a legerősebben növekedtek.

A jelentés szerint a műszaki SEO -hoz kapcsolódó munkakörök leesettek:

„A műszaki SEO és a kapcsolódó címcsoportban betöltött pozíciók az összes SEO -munkahely 5,8 % -át képviselték 2024 első negyedévében, a negyedik negyedév végére kissé 5,4 % -ra esett vissza – hét százalékos csökkenés.”

De a jelentés azt is kimondja, hogy a műszaki SEO továbbra is igényes készség:

„… A műszaki SEO -ban való készség iránti kereslet a negyedik negyedévben a leggyorsabb szintű képességeknél növekedett, az előző negyedév 71 % -áról 75 % -ra növekedett.”

Tapasztalt SEO -knak nehézségekbe ütközik az AI bérbeadása?

Keith Goode elolvasta a fenti hivatkozott jelentést, és megjegyezte, hogy úgy véli, hogy sokan tapasztalt SEO nem szerez munkát, mert az AI rossz bevezetése a bérleti folyamatba.

Megosztotta betekintését egy LinkedIn poszton:

„Láttam, hogy a jelöltek ezrei között kiemelkedő SEO -k esnek, azonnal elutasították a tapasztalatok hiányát (??) vagy az interjúk és a munkafeladatok több fordulóján keresztül, csak hogy a toborzók durván szelleme legyen.

Az ok? Azt hiszem, hibáztathatja az AI -t, ha a Messenger -t akarta lőni. De a valóság az, hogy a vállalatok túlterheltek egy nem bizonyított technológiában, hogy kezeljék azokat a dolgokat, amelyekkel még nem áll készen. Úgy gondolom, hogy a toborzási csapatokat minden megnyitásra több ezer önéletrajzgal vonják le, és megértem, hogy szükségük van a szűrési folyamat korszerűsítésére.

Az AI azonban bebizonyosodott, hogy inkább ellenség, mint egy segítő. Anekdotikus szempontból hallottam egy bérbeadási menedzserről, aki csak a saját munkájukra jelentkezett (feltehetően egy olyan, mint több mint képzett), csak arra, hogy azonnali elutasítást kapjanak az AI-alapú ATS-től. Az a személy kirúgta a bérlőcsapatát.

(Mellesleg, nem vagyok anti-AI. Én vagyok a székhellyel, és sok vállalat úgy viselkedik, mint bolondok.) ”

A tapasztalt SEO -k szellembe kerülnek

Lehet, hogy igaz, hogy az évtizedes tapasztalatokkal rendelkező SEO -kat a rossz AI ellenőrzés hátrahagyja. A szembeszökő példa az, amelyet Brian Harnish, a SEO oszt meg, évtizedes gyakorlati tapasztalattal.

Brian nemrégiben közzétette a következőket a LinkedIn -en és a Facebook -on:

„Ebben a munkaerőpiacon számomra egyszerűen úgy tűnik, hogy semmi sem számít.

  • Jelentkezhet 6: 15 -kor, a nap, amikor a munkaviszony felbukkan, és az első.
  • 15 -szer megváltoztathatja önéletrajzát, mint én.
  • Használhatja az újraáradást. com az önéletrajz ATS verziójához.
  • Önmagában írhatja önéletrajzát, amíg kék nem vagy arccal.
  • Azonos interjúkat követheti a köszönöm You -val.
  • Később nyomon követheti az interjú döntéseit.
  • Pontosan egyetérthet a fizetési tartományukkal. Még akkor is, ha ez egy fizetéscsökkentés az Ön számára.
  • A/B tesztelés hosszú, a rövid önéletrajzok ugyanazokat az eredményeket adják.
  • Az összes eredményt összekapcsolhatja az önéletrajzában a Feladat> Impact> Weboldal -nyilatkozatokkal.
  • Írsz egy teljesen testreszabott LinkedIn profilt.
  • Megismerheti az összes megfelelő embert.
  • Hálózatba léphet a wazoo -val.
  • Lehet, hogy a legnagyobb interjú, amelyet úgy érzi, hogy valaha is kiadott.

De a vállalatok nem adnak visszajelzést. Mindig ugyanaz a forma levél: „Amíg a képesítései lenyűgözőek, egy másik jelölttel mentünk.” Vagy szellemes vagy.

Ez a piac brutális. Nagyon szeretnék munkát. Nem egy kézműves. De úgy tűnik, hogy senki sem akar felvenni. Egyáltalán. Annak ellenére, hogy mindent jól csinált. Régebben a helyszínen béreltek fel. Most csak tücskök. ”

Mi a fene folyik itt?

Tudok más SEO -król is, akik évtizedes tapasztalattal rendelkeznek a SEO minden területén, akiknek néhány nap alatt csak új munkára kellett volna ugraniuk, de hónapokba telt, hogy felvegyék. A SEO rendezői szintű tapasztalatokkal rendelkező emberekről beszélek a Fortune 500 legnépszerűbb társaságában.

Hogyan történik ez?

Tapasztalsz valami hasonlót?

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.