Az anekdotikus jelentések és egy SEO munkahelyi tanulmány egy mély változáson átesett kutatási marketing iparág leírása, nemcsak a kereslet készségeiben, hanem a felvételi gyakorlatokban is, amelyek megnehezíthetik a tapasztalt SEO -k számára a megfelelő képzettség megszerzését.
Rövid története a SEO munkákról
Huszonöt évvel ezelőtt a SEO -ba való belépés és a megélhetés viszonylag könnyű volt. Az összes iparágban számos legnépszerűbb vállalat szabadúszókat és ügynökségeket bérelt fel speciális SEO segítségért. Gyanítom, hogy a marketing osztályok nem tekintik a SEO -kat a marketing részhalmazának, és sokan nem voltak SEO munkatársai. Ez fokozatosan megváltozott, mivel egyre több szervezet bérelt dedikált SEO személyzetet harmadik féltől származó SEO -kkal, speciális segítséget nyújtva.
Mi folyik a SEO Jobs -szal?
A SeoJobs.com által nyújtott SEO -állások állapotáról nemrégiben készített jelentés 2024 -ben megosztotta a SEO Jobs államot.
A következő betekintés azt mutatja, hogy a SEO feladata tovább fejlődik:
- A SEO job -megnyitások 2024 -ben csökkentek
- A SEO medián fizetése leesett
- A SEO munkahelyek 65% -a házon belül van
- A távoli SEOS feladatok leesnek
- A tartalomstratégiával és az írással kapcsolatos SEO munkakörök 28% -kal csökkentek
- A SEO elemző munkakörjei 12%-kal csökkentek.
- A műszaki SEO és a kapcsolódó címek kis százalékkal csökkentek
- Az olyan vezető szintű címek, mint a menedzser, a rendező és az alelnök, a legerősebben növekedtek.
A jelentés szerint a műszaki SEO -hoz kapcsolódó munkakörök leesettek:
„A műszaki SEO és a kapcsolódó címcsoportban betöltött pozíciók az összes SEO -munkahely 5,8 % -át képviselték 2024 első negyedévében, a negyedik negyedév végére kissé 5,4 % -ra esett vissza – hét százalékos csökkenés.”
De a jelentés azt is kimondja, hogy a műszaki SEO továbbra is igényes készség:
„… A műszaki SEO -ban való készség iránti kereslet a negyedik negyedévben a leggyorsabb szintű képességeknél növekedett, az előző negyedév 71 % -áról 75 % -ra növekedett.”
Tapasztalt SEO -knak nehézségekbe ütközik az AI bérbeadása?
Keith Goode elolvasta a fenti hivatkozott jelentést, és megjegyezte, hogy úgy véli, hogy sokan tapasztalt SEO nem szerez munkát, mert az AI rossz bevezetése a bérleti folyamatba.
Megosztotta betekintését egy LinkedIn poszton:
„Láttam, hogy a jelöltek ezrei között kiemelkedő SEO -k esnek, azonnal elutasították a tapasztalatok hiányát (??) vagy az interjúk és a munkafeladatok több fordulóján keresztül, csak hogy a toborzók durván szelleme legyen.
Az ok? Azt hiszem, hibáztathatja az AI -t, ha a Messenger -t akarta lőni. De a valóság az, hogy a vállalatok túlterheltek egy nem bizonyított technológiában, hogy kezeljék azokat a dolgokat, amelyekkel még nem áll készen. Úgy gondolom, hogy a toborzási csapatokat minden megnyitásra több ezer önéletrajzgal vonják le, és megértem, hogy szükségük van a szűrési folyamat korszerűsítésére.
Az AI azonban bebizonyosodott, hogy inkább ellenség, mint egy segítő. Anekdotikus szempontból hallottam egy bérbeadási menedzserről, aki csak a saját munkájukra jelentkezett (feltehetően egy olyan, mint több mint képzett), csak arra, hogy azonnali elutasítást kapjanak az AI-alapú ATS-től. Az a személy kirúgta a bérlőcsapatát.
(Mellesleg, nem vagyok anti-AI. Én vagyok a székhellyel, és sok vállalat úgy viselkedik, mint bolondok.) ”
A tapasztalt SEO -k szellembe kerülnek
Lehet, hogy igaz, hogy az évtizedes tapasztalatokkal rendelkező SEO -kat a rossz AI ellenőrzés hátrahagyja. A szembeszökő példa az, amelyet Brian Harnish, a SEO oszt meg, évtizedes gyakorlati tapasztalattal.
Brian nemrégiben közzétette a következőket a LinkedIn -en és a Facebook -on:
„Ebben a munkaerőpiacon számomra egyszerűen úgy tűnik, hogy semmi sem számít.
- Jelentkezhet 6: 15 -kor, a nap, amikor a munkaviszony felbukkan, és az első.
- 15 -szer megváltoztathatja önéletrajzát, mint én.
- Használhatja az újraáradást. com az önéletrajz ATS verziójához.
- Önmagában írhatja önéletrajzát, amíg kék nem vagy arccal.
- Azonos interjúkat követheti a köszönöm You -val.
- Később nyomon követheti az interjú döntéseit.
- Pontosan egyetérthet a fizetési tartományukkal. Még akkor is, ha ez egy fizetéscsökkentés az Ön számára.
- A/B tesztelés hosszú, a rövid önéletrajzok ugyanazokat az eredményeket adják.
- Az összes eredményt összekapcsolhatja az önéletrajzában a Feladat> Impact> Weboldal -nyilatkozatokkal.
- Írsz egy teljesen testreszabott LinkedIn profilt.
- Megismerheti az összes megfelelő embert.
- Hálózatba léphet a wazoo -val.
- Lehet, hogy a legnagyobb interjú, amelyet úgy érzi, hogy valaha is kiadott.
De a vállalatok nem adnak visszajelzést. Mindig ugyanaz a forma levél: „Amíg a képesítései lenyűgözőek, egy másik jelölttel mentünk.” Vagy szellemes vagy.
Ez a piac brutális. Nagyon szeretnék munkát. Nem egy kézműves. De úgy tűnik, hogy senki sem akar felvenni. Egyáltalán. Annak ellenére, hogy mindent jól csinált. Régebben a helyszínen béreltek fel. Most csak tücskök. ”
Mi a fene folyik itt?
Tudok más SEO -król is, akik évtizedes tapasztalattal rendelkeznek a SEO minden területén, akiknek néhány nap alatt csak új munkára kellett volna ugraniuk, de hónapokba telt, hogy felvegyék. A SEO rendezői szintű tapasztalatokkal rendelkező emberekről beszélek a Fortune 500 legnépszerűbb társaságában.
Hogyan történik ez?
Tapasztalsz valami hasonlót?