A Seo Rockstar „bizonyítja”, hogy nincs szüksége meta leírásokra

Peter

Egy SEO megosztotta a közösségi médiában, hogy SEO -tesztjei bebizonyították, hogy a metaleírás nem használata a forgalom emelését eredményezte. Véletlen egy másik jól ismert SEO közzétett egy cikket, amely azt állítja, hogy a SEO félreérti, hogy a Google és az Internet hogyan működik, és az értelmes változások doimoritizálásához vezet. Kinek igaza van?

A SEO szerint a meta leírása nélküli oldalak rangsorolás javulást kaptak

Mark Williams-Cook a SEO-teszt eredményeit közzétette a LinkedIn-en a metaleírások használatáról és kihagyásáról, arra a következtetésre jutva, hogy a metaleírás hiányos oldalai körülbelül 3%-os forgalmi emelést kaptak.

Itt van néhány, amit írt:

„Ez néhány ember biztonsági másolatát készíti, de már nem javasoljuk a meta leírások írását, és ez az adatok és a tesztelésen alapul.

Folyamatosan találtunk egy kicsi, általában 3%-ot, de statisztikailag szignifikáns felemelést az organikus forgalomhoz az oldalcsoportoknál, amelyek nem tartalmaznak meta leírást, vs tesztcsoportok, meta leírásokkal ellátott oldalcsoportok.

A következtetésre jutottam, ha manuálisan írsz metaleírásokat, pazarolsz időt. Ha az AI -t használja, akkor valószínűleg kis időt pazarol. ”

A Williams-Cook azt állította, hogy a Google a meta leírásainak mintegy 80% -át átírja, és ragaszkodott ahhoz, hogy a legjobb meta leírások lekérdezésfüggőek, ami azt jelenti, hogy az ideális metaleírás olyan, amelyet egyedi íráshoz írnak a konkrét lekérdezésekhez, amelyekre az oldal rangsorolódik, amit a Google csinál, amikor a meta leírása hiányzik.

Kifejezte azt a véleményét, hogy a meta leírásának elhagyása növeli annak valószínűségét, hogy a Google belép, és egy lekérdezésre vonatkozó metaleírást beilleszt a keresési eredményekbe, amelyek „felülmúlják” a normál metaleírást, amely az oldalról szól.

Noha fenntartásaim vannak általában a SEO tesztekkel kapcsolatban, javaslata érdekes, és rendelkezik a valószínűség gyűrűjével.

A SEO tesztek performatív színháza?

Véletlen egybeesésként Jono Alderson, a műszaki SEO tanácsadó, a múlt héten közzétett egy cikket, melynek címe: „Stop Testing. Indítsa el a szállítást”. Ahol megvitatja a SEO tesztekkel kapcsolatos véleményét, „performatív színháznak” nevezi.

Alderson írja:

„A SEO tesztelésének gondolata fellebbezést, mert tudományosnak érzi magát. Ellenőrizve. Biztonságos…

Egy dolgot megcsinál, megméri az eredményt, megtanulod, méretezed. A fizetett média számára működik, miért nem itt?

Mert a SEO nem zárt rendszer. … Ez építészet, szemantika, jelek és rendszerek. És megpróbálja tesztelni, mintha egy fizetett kampányt tesztelne félreértve, hogy az internet – és a Google – hogyan működik.

A webhelye nem létezik vákuumban. A keresési eredmények ingatagok. … Még az időjárás is befolyásolhatja az átkattintási arányokat.

Az egyetlen változás hatásainak elkülönítésének megpróbálása a káoszban nem tudományos. Ez a színház.

… A/B tesztelés, amint azt hagyományosan megértik, még a SEO -ban sem működik tisztán.

… A legtöbb SEO A/B tesztelés nem távolról tudományos. Ez csak egy legjobb erőfeszítés szimuláció, feltételezésekkel tele és zavaró változókra hajlamos. Még a legtisztább tesztek is csak az okozati összefüggésre utalhatnak – és csak a szűken meghatározott környezetben. ”

A Jono érvényes pontot ad a tesztek megbízhatatlanságáról, ahol a bemenetek és a kimenetek nem vannak teljesen szabályozva.

A statisztikai teszteket általában egy zárt rendszeren belül végzik, ahol az összes összehasonlítandó adat ugyanazokat a szabályokat és mintákat követi. De ha összehasonlítja a több oldalkészletet, ahol egyes oldalak a hosszú farok kifejezéseket célozzák meg, mások pedig nagy volumenű lekérdezéseket céloznak meg, akkor az oldalak potenciális eredményükben különböznek egymástól. A külső változások (a napi forgalom ingadozása, a felhasználók a keresési eredményekre kattintva) nem ellenőrizhetők. Amint Jono javasolta, még az időjárás is befolyásolhatja a kattintási arányokat.

Noha a Williams-Cook azt állította, hogy van egy kontrollcsoportja tesztelési célokra, rendkívül nehéz egyetlen változót izolálni az élő webhelyeken, az ellenőrizhetetlen külső tényezők miatt, amint Jono rámutat.

Tehát annak ellenére, hogy a Williams-Cook azt állítja, hogy a 3% -os változás következetes és statisztikailag releváns, a Google Black Box algoritmusában a nem megfigyelhetetlen tényezők, amelyek meghatározzák az eredményt, megnehezítik ezt az eredményt megbízható ok-okozati megállapításként, ahogyan egy igazán ellenőrzhető és megfigyelhető statisztikai tesztelési módszerrel.

Ha nem lehet elkülöníteni egy változást, akkor nagyon nehéz megbízható állításokat megfogalmazni a kapott SEO teszt eredményeiről.

Összpontosítson az értelmes SEO -fejlesztésekre

Jono cikke felhívja a SEO -tesztek hiányosságait, de esszéje az, hogy felhívja a figyelmet arra, hogy a tesztelés és a mérhető összpontosítás miként prioritást élvezhet az „értelmes” változásokkal szemben, amelyeket meg kell tenni, de nem azért, mert nem lehet mérni. Azt állítja, hogy fontos a mai keresési környezetben fontos dolgokra összpontosítani, amelyek a tartalomhoz és a jobb felhasználói élményhez kapcsolódnak.

És itt térünk vissza a Williams-cook-hoz, mert bár statisztikailag érvényes A/B SEO tesztek lehetnek „színház„Ahogyan Jono javasolja, ez nem azt jelenti, hogy Williams-Cook javaslata helytelen. Valószínűleg helyes lehet, hogy jobb, ha elhagyja a Meta leírását, és hagyja, hogy a Google átírja őket.

A SEO szubjektív, ami azt jelenti, hogy mi a jó, ha az egyik nem prioritást élvez valaki más számára. Tehát továbbra is a kérdés, hogy az összes meta leírás eltávolítása értelmes változást?

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.