A spam megcélzása, nem a reakciócsatornák

Peter

A YouTube válaszolt a közelgő bevételi politika frissítésével kapcsolatos aggodalmakra, tisztázva, hogy a július 15 -i változások célja az autentikus tartalom észlelésének javítása.

A frissítés nem a népszerű formátumok, például a reakcióvideók vagy a klipek összeállításának fellépése.

A pontosítás Renee Richie -től, a YouTube -i alkotó összeköttetésből származik, miután zavart hullám és aggodalom követi az első bejelentést.

– mondta Richie egy videofrissítésben:

„Ha a YouTube partnerprogram bevételszerzési politikájának 2025. júliusi frissítéséről szóló bejegyzéseket lát, és aggódik, hogy ez befolyásolja a reakciót vagy a klipeket vagy más típusú csatornákat. Ez egy kisebb frissítés a YouTube régóta fennálló YPP-politikáinak, hogy jobban azonosítsák, amikor a tartalom tömeggyártású vagy ismétlődő.”

https://www.youtube.com/watch?v=oqmijauawik

Tisztázza, mi változik

Richie elmagyarázta, hogy a frissítés, a tömeggyártó és ismétlődő anyag által megcélzott tartalom típusai vannak már nem volt jogosult bevételszerzésre a YouTube Partner Program (YPP) alapján.

A frissítés nem változtatja meg a szabályokat, de célja a YouTube végrehajtásának javítása.

Ez a megkülönböztetés fontos: bár maga a politika nem új, a végrehajtás olyan alkotókat érhet el, akik korábban a radar alatt repültek.

Miért aggódtak az alkotók

A YouTube eredeti bejelentése szerint a platform „jobban azonosítja a tömeggyártású és ismétlődő tartalmat”, de nem határozta meg egyértelműen ezeket a kifejezéseket, vagy hogy a frissítés hogyan alkalmazza.

Ez a homályosság azt a spekulációt eredményezte, hogy a reakcióvideók, a klip összeállítása vagy a kommentár tartalma megcélozható, különösen, ha ezek a formátumok újrafelhasználják a felvételeket, vagy ismétlődő struktúrákat követnek.

Richie pontosítása segít szűkíteni a frissítés hatályát, de nem mentesíti kifejezetten az összes reakció- vagy klipcsatornát. Az újrahasznosított tartalomra támaszkodó csatornák jelentős hozzáadott érték nélkül problémákba kerülhetnek.

A politikai kontextus megértése

A YouTube partnerprogramja mindig megkövetelte az alkotóktól, hogy készítsenek „eredeti” és „hiteles” tartalmat a bevételszerzésre.

A július 15 -i frissítés megismétli ezt a szabványt, miközben nagyobb egyértelműséget biztosít annak körül, amit a platform ma hitelesnek tart.

A július 2 -i bejelentés szerint:

„2025. július 15-én a YouTube frissíti irányelveinket, hogy jobban azonosítsák a tömeggyártású és ismétlődő tartalmat. Ez a frissítés jobban tükrözi, hogy a„ hiteles ”tartalom ma néz ki.”

A YouTube különösen két mintát hangsúlyozott:

  • Tömegtermelésű tartalom
  • Ismétlődő tartalom

Míg néhány reakció vagy kommentár videó ebbe a kategóriába tartozik, Richie nyilatkozata azt sugallja, hogy a frissítés nem célja az értelmes kreatív bemenetet tartalmazó formátumok büntetése.

Mit jelent ez

Az átalakító tartalom, például a reakciók, a kommentárok és az eredeti betekintéssel vagy szerkesztéssel ellátott kurátus klipek továbbra is jogosultak bevételszerzésre.

Az ezeket a formátumokat használó alkotóknak azonban gondoskodniuk kell arról, hogy minden feltöltés során valami újat vagy értékeset kínáljanak.

A frissítés úgy tűnik, hogy:

  • Automatikusan generált vagy sablonos videók minimális variációval
  • Újratelepítve vagy duplikált tartalmat kevés szerkesztéssel vagy kontextussal
  • Olyan csatornák, amelyek nagy mennyiségben közzéteszik a szinte azonos videókat

Azok az alkotók számára, akik az eredeti szkriptekbe, kommentárokba, szerkesztésre vagy kreatív struktúrába fektetnek be, ez a frissítés valószínűleg nem igényel változtatásokat. De azok, akik alacsony erőfeszítésekre vagy nagyon ismétlődő tartalmi stratégiákra támaszkodnak, fokozott kockázatot jelenthetnek a bevételszerzés elvesztésének.

Előre nézve

A frissített házirend július 15-én lép hatályba. Azok a csatornák, amelyek továbbra is közzéteszik a tömeggyártással vagy ismétlődő tartalmat, ezen időpont után, eltávolíthatják a partnerprogramból.

Noha Richie tisztázása célja a félelmek megnyugtatása, az nem felülbírálja a végrehajtási nyelvet az eredeti bejelentésben. Az alkotóknak még van ideje áttekinteni könyvtáraikat és beállítani a stratégiákat a megfelelés biztosítása érdekében.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.