A heti kérdés Thomas -tól származik, aki azt kérdezi:
A JavaScriptet csak azért letiltottam, hogy ellenőrizzem a weboldalam tartalmát, de sajnos nem láttam semmilyen tartalmat, kivéve a Banner H1 címkét.
Bántja a SEO -t? Ha igen, mi a javasolt megoldások erre?
Ez egy nagyszerű kérdés – ez valami, amit minden SEO szakembernek tudnia kell.
Nagyon sok időt töltünk az érdekes, vonzó tartalom létrehozására, hogy szívszorító lenne azt gondolni, hogy a keresőmotorok számára nem látható.
Figyelembe véve azonban a Google által a JavaScript tartalom megjelenítésének képességének közelmúltbeli előrelépéseit, az, hogy még mindig aggódnunk kell?
A rövid válasz igen.
Miért jelenthet problémát a javascript?
Tudjuk, hogy az információk lenyelése érdekében a GoogleBot egy oldalt fedez fel, feltérképezi, elemzi és indexeli. A JavaScript esetében a lánctalpának „meg kell adnia” a kódot. A megjelenítési szakaszban a JavaScript problémák merülhetnek fel.
A JavaScriptet letölteni és végrehajtani kell a tartalom elemzéséhez. Ez több forrást igényel, mint a BOT -tartalom elemzési tartalma a HTML -ben.
Mint ilyen, a Google néha elhalasztja a megjelenítési szakaszot, és visszatér egy oldalra, hogy később megjelenítse.
A legtöbb webhely manapság néhány JavaScriptet fog használni – ez teljesen rendben van.
Ha azonban a webhelyére JavaScript megköveteli, hogy fontos tartalmat töltsön be, amely döntő jelentőségű az oldalhoz, akkor ez kockázatot jelenthet.
Ha valamilyen oknál fogva a keresési bot nem jeleníti meg a JavaScriptet egy oldalon, akkor ennek nem lesz kontextusa arról, hogy miről szól az oldal.
Alapvető fontosságú, hogy ne felejtsük el, hogy nem minden keresőmotor képes JavaScriptet. Ez egyre fontosabbá válik a generatív keresőmotorok korszakában – ezek közül nagyon kevés JavaScript.
A probléma diagnosztizálása
Helyesen tette meg, ha megkezdi a JavaScript megjelenítés hatását, amelyet az Ön webhelyén lehet.
Fontos a JavaScript kikapcsolása és a tartalom fennmaradása és az interaktív, mi még mindig interaktív.
Azt javaslom, hogy lépjen tovább egy lépéssel, és nézze meg, mi áll rendelkezésre a keresési botok számára, hogy elolvassa az oldal első terhelését. Ez segít azonosítani a JavaScript megjelenítés nélkül elérhető tartalmat.
Ellenőrizze a Google Search Console -t
Először használja a Google Search Console URL -ellenőrzési eszközt, és nézze meg a megjelenített HTML -t. Ha a tartalom jelen van a megjelenített HTML -ben, akkor a Google -nak képesnek kell lennie a tartalom elolvasására.
Ellenőrizze a króm böngészőt
A Chrome-ban a „View Source” oldalra léphet, hogy megnézze, hogyan néz ki az előre megrendelt HTML. Ha a tartalom ott van, akkor nem kell tovább aggódnia.
Ha azonban nem, akkor a fejlesztői eszközöket a Chrome -ban használhatja a további diagnosztikához. Nézze meg az „Elemek” lapon. Ha látja a tartalmát, akkor ismét rendben van.
Ellenőrizze a robots.txt
Időnként a fejlesztők dönthetnek úgy, hogy blokkolják a konkrét JavaScript fájlokat, hogy mászjanak azáltal, hogy megtiltják őket a robots.txt webhelyen.
Ez nem feltétlenül kérdés, kivéve, ha ezeknek a fájloknak szükségük van a fontos információk megjelenítéséhez.
Mindig érdemes megnézni a robots.txt fájlt, hogy megnézze, vannak -e blokkolt JavaScript fájlok, amelyek megakadályozhatják a robotokat, különösen az oldal tartalmához való hozzáférést.
Következő lépések
A JavaScript sok embert aggaszt, amikor a SEO -ra vonatkozik. Ez azonban a modern web jelentős része. A JavaScript használatát nem szabad elkerülni.
Gondoskodnunk kell arról, hogy webhelyeink a JavaScriptet használják, hogy mind a népszerű, mind a kialakuló keresőmotorok megtalálják és olvashassák tartalmunkat.
Nem kell aggódnia, hanem szorgalmas.
Ha kéznél van a fejlesztői erőforrások, akkor együtt dolgozhat velük a legmegfelelőbb megoldás azonosításában.
Íme néhány csekk, amelyet érdemes elvégezni:
Az ügyféloldali renderelést vagy a szerveroldali megjelenítést használjuk?
Az ügyféloldali megjelenítés lényegében a böngészőt használja fel egy oldal JavaScript megjelenítésére.
Amikor egy oldal meglátogatja, a szerver a HTML kód és a JavaScript fájlok elküldésével válaszol. A böngésző ezután letölti ezeket a fájlokat, és generálja a tartalmat a JavaScript -ből.
Ez ellentétes a szerveroldali megjelenítéssel, ahol a tartalmat a szerver nyújtja, majd a böngészőbe küldi a megadott adatokkal.
Általánosságban elmondható, hogy a szerveroldali megjelenítés könnyebb a botok számára, gyorsabb élmény lehet a felhasználók számára, és általában az alapértelmezett ajánlás a SEO számára.
A webhelyek számára azonban költségesebb lehet, és ezért nem mindig az alapértelmezett választás a fejlesztők számára.
A fő tartalmunkat JavaScript nélkül képesek -e megjeleníteni?
Az oldal legfontosabb tartalmát, a fő tartalmat a JavaScript megjelenítés nélkül elemezni kell.
Ez mindig a legbiztonságosabb módja annak, hogy a robotok hozzáférjenek a tartalomhoz.
JavaScript linkeket használunk?
További megfontolás az, hogy a linkjeit a keresési botok könnyen mászhatják -e.
Nem mindig kérdés, hogy linkeket generáljon a JavaScript segítségével. Fennáll azonban annak a veszélye, hogy a robotok esetleg csak akkor képesek megoldani őket HTML elem HREF attribútummal.
A Google kijelenti, hogy „nem lehet megbízhatóan kibontani az URL -eket Azok az elemek, amelyek nem rendelkeznek HREF attribútummal vagy más címkékkel, amelyek linkekként működnek a szkript események miatt. ”
Ne feledje azonban, hogy nem csak a Google, hogy tudatában kell lennie. Mindig jobb, ha tévednek az oldalán, hogy a linkeket könnyen követhessék.
Összefoglalva
Alapvető fontosságú annak biztosítása, hogy tartalma hozzáférhető legyen a botokhoz, most és a jövőben.
Ez azt jelenti, hogy ha webhelye nagymértékben támaszkodik a JavaScriptre a tartalom betöltéséhez, akkor küzdhet, hogy ezeket az információkat egyes keresőmotorokkal kommunikálja.
Igaz, hogy a Google sokkal jobban képes a JavaScript-nehéz webhelyek megjelenítésében, mint régen, de a SEO játékterület nem csak a Google.
Annak biztosítása érdekében, hogy webhelye jól teljesüljön a Google -on túl a keresési platformon, érdemes megváltoztatni, hogy a webhely hogyan adja meg a tartalmat, ügyelve arra, hogy a fő tartalom HTML -ben legyen.