A BrightLocal kiadott egy új jelentést, amelyben elemezte a 15 éves fogyasztói áttekintési viselkedés adatait. A megállapítások azt mutatják, hogy az emberek hogyan kutatják és vásárolják a helyi vállalkozásokat.
Itt található a tanulmány és a marketingszakemberek számára.
Történelmi trendek
A jelentés nyomon követi az online vélemények népszerűségét. Megjegyzi, hogy a helyi üzleti kutatás 2015 és 2016 között növekedett, amely egybeesett az okostelefonok tulajdonjogával, amely az amerikai felnőttek 77% -át érte el.
Ez a tendencia csúcspontja a COVID-19 járvány során 2020-ban, amikor a fogyasztók 59% -a mondta, hogy szinte naponta kutatta a helyi vállalkozásokat.
Ezt követően a helyi vállalkozásokat kutató fogyasztók száma folyamatosan csökkent.
A hagyományos áttekintő mutatók kevésbé fontos
A fogyasztók most kevesebb jelentőséggel bírnak a hagyományos áttekintési mutatókban:
- Kevesebb fogyasztó várja el a tökéletes ötcsillagos besorolást.
- Az emberek kevésbé törődnek azzal, hogy a legutóbbi áttekintéseket összehasonlítják a 2018–2020 -as értékkel.
- A csillagértékelések továbbra is számít, de több ügyfél „hiúságmérőnek” tekinti őket, nem pedig az üzleti minőség pontos mutatói helyett.
A jelentés megjegyzi:
„Ez megerősíti azt a pontot, hogy a fogyasztók jobban megértik a magas besorolások fenntartásának kihívásait, és hogy ez nem reális mutatója a valódi minőségnek, mint önálló tényezőnek.”
Azok a fogyasztók, akik hajlandóak véleményt írni
A fogyasztók kevésbé törődhetnek a véleményekkel, amikor eldöntik, mit vásárolnak, de hajlandóak még írni őket.
Az elmúlt öt évben az Egyesült Államok felnőttek csaknem háromnegyede írt online áttekintést.
Ezenkívül az adatok azt mutatják, hogy a fogyasztók inkább hajlandóak véleményeket írni, még akkor is, ha az elmúlt évben nem tették meg.
A jelentés kimondja:
„A vállalkozástulajdonosok számára ez azt mutatja, hogy az új vélemények következetes folyamatainak fenntartásának kihívásai ellenére a fogyasztók túlnyomórészt hajlandóak írni egyet. Arról szól, hogy erõs okot adnak nekik erre (más néven emlékezetes élmény), és a megfelelő időben elkapják őket. ”
Kapcsolódó webinar:
Platformpreferenciák
A Google továbbra is vezet, mint az előnyben részesített áttekintő platform, de a kutatás a mozgásokat mutatja be más platformok között:
- A Facebook 2020 és 2025 között mind a felhasználás, mind a bizalom során csökkent.
- A Yelp megbízható felülvizsgálati forrásként stabil marad.
- Az olyan platformok, mint a YouTube, a helyi hírlevelek és a közösségi média, inkább befolyásolják a fogyasztókat a döntések meghozatalában.
A jelentés azt sugallja, hogy a „hagyományos” és az „alternatív” felülvizsgálati platformok közötti különbség kevésbé releváns, feltéve a kérdést:
„Mit érdekel a fogyasztó a felülvizsgálati platform meghatározásával?”

Itt megosztom egy személyes anekdotát: Hajlamosak vagyok a helyi üzleti kutatásom nagy részét a YouTube -on és a Tiktok -on.
Ebben a hónapban utazom a városból, és mindkét platform kombinációját használtam annak eldöntésére, hogy melyik szállodát foglalja le, a pontos szobát, amelyet le akartam foglalni, és azokat az éttermeket, amelyeket enni akartam, amíg ott vagyok.
Ahogy a jelentés megjegyzi, úgy éreztem, hogy a YouTube -on és a Tiktok -on megosztott tapasztalatok hitelesebben ábrázolják azt, amit fogyasztóként tapasztalok. Noha nincsenek szabványosított áttekintő rendszereik, a videók minden szükséges információt kínálnak a megalapozott döntés meghozatalához.
Mit jelent ez a marketingszakemberek számára
Noha a visszatérés és a csillagértékelések a helyi láthatóság szempontjából számítanak, már nem mondják el az egész történetet az ügyfelek számára.
A Brightlocal tanulmánya ezeket a felvételeket kínálja a marketingszakemberek számára:
- Legyen látható a különféle platformokon, nem csak a webhelyek áttekintése.
- Válaszoljon az ügyfelek visszajelzéseire, ahelyett, hogy csak a magas besorolást célozná meg.
- Használja üzleti identitását, mint például a Google üzleti profilját, hogy kapcsolatba lépjen a társadalmilag tudatos fogyasztókkal.
- Alkalmazkodjon a „áttekintő platformok” gondolataihoz.
- Kérjen véleményeket. Az ügyfelek hajlandóak írni őket, ezért ne habozzon kérdezni.
Lásd a teljes jelentést.