Az AI áttekintések emelkednek, amikor a kattintási arány csökkenése csökken

Peter

Egy új tanulmány a Google keresési magatartásáról vizsgálja az iparágakban bekövetkezett kattintási arány változásait. Az adatok korrelálnak a megnövekedett AI áttekintésekkel (AIOS) a Google keresési eredményeiben.

Az Advanced Web Ranking (AWR) kutatásai azt mutatják, hogy az AIOS a keresési eredmények 42,51% -ában jelent meg a negyedik negyedévben, ami 8,83 százalékponttal emelkedett az előző negyedévhez képest.

Ezzel a növekedéssel az információs lekérdezések kattintási aránya jelentősen csökkent.

A keresések négy legfontosabb pozíciójában található webhelyek olyan kifejezések felhasználásával, mint mi, mikor, hol, és hogyan látták, hogy az asztali kattintási arányok kombinált csökkenése 7,31 százalékponttal csökkent.

Dan Popa tanulmányi szerzője:

„Ez az AI áttekintések növekedése befolyásolhatja az organikus listák átkattintási arányát, mivel az információs tartalom egyre inkább túllépi ezeket az AI által generált összefoglalókat.”

Az alábbiakban többet tartalmaz a tanulmányról és arról, hogy mit jelent az eredmények a webhelyén.

Ipari CTR rés

A tanulmány kimutatja, hogy a SEO sikere egyre inkább az ipar függ.

Például a jogi és politikai oldalak 38,45% -os CTR -t regisztráltak az első pozícióban, míg a tudományos oldalak 19,06% -ot kapnak ugyanazon rangsorban. Ez a rés majdnem megháromszorozódott egyetlen negyedben.

A CTR eltolódásait a következő ágazatokban figyelték meg:

  • Törvény és politika: A Q4 legmagasabb pozíció-specifikus növekedését rögzítette a felső asztali pozíciók 7,39 százalékpontos CTR-nyereségével, a 68,66% -os magasabb keresési igény mellett.
  • Tudomány: A Q4 legnagyobb CTR -csökkenését rögzítették, a felső asztali pozíciókkal 6,03 százalékponttal csökkent, miközben a keresési igény 37,63% -os csökkenését tapasztalta.
  • Karrier: Annak ellenére, hogy a keresési igény több, mint háromszoros (+334,36%), a három legfontosabb asztali pozíció együttes 4,34 százalékpontot veszített a CTR -ben.
  • Bevásárlás: Az ünnepi szezon 142,88% -os növekedést hozott a keresési igényben, a legmagasabb rangú helyek pedig a CTR 1,39 és 1,96 százalékponttal csökkent az asztalon és a mobilon.
  • Oktatás: Vegyes táska, amelynek felső pozíciói közel 6% -ot szereznek a CTR-ben, míg a 2-3-as pozíciók a forgalom növekedése során.

Csak az üzleti és stílus- és divatágazatok láttak fokozott keresési igényt és javított CTR -eket, így ritka fényes foltok lettek a kihívásokkal teli piacon.

Asztali és mobil

A jelentés az eszközök közötti viselkedési mintákat is vizsgálja.

Míg az információs lekérdezések asztali CTR-je csökkent, a Mobile ellentétes tendenciákat mutatott, a legmagasabb rangú helyek pedig 1,81 százalékpontot szereztek.

Hasonló eszköz-specifikus eltolások jelentek meg több iparágban. Például a művészetek és a szórakoztató webhelyek 1,01 százalékpontos csökkenést tapasztaltak az asztali CTR -ben, de 2,28 százalékpontos mobilteljesítményt jelentenek az első pozícióhoz.

A lekérdezés hossza az eszközök között eltérően befolyásolta a kattintási viselkedést is.

A hosszú farkú lekérdezések (négy vagy több kulcsszó) tapasztalt CTR csökken az asztalon a 2-3. Ezzel szemben az egyszavas lekérdezések közel két százalékpontot szereztek a CTR-ben a mobilon a felső pozíciók számára.

Miért számít ez a tanulmány?

Ezek az eredmények azt mutatják, hogy az 1. rangsorolás nem garantálja ugyanazt a forgalmat, mint valaha. Az iparág, a lekérdezés típusa és a SERP szolgáltatásai (különösen az AI áttekintések) mind az Impact Cattintási potenciálra.

Az AWR azt javasolja, hogy nyomon kövesse a pixel mélységét (hogy a felhasználóknak milyen messzire kell görgetniük a listát) a rangsorolás mellett a pontosabb forgalom -előrejelzés érdekében.

Fontos, hogy figyelembe vegyék ezeket a kibővítő teljesítményréseket, különös tekintettel a Google AIO -val versenyző információs tartalomra.

Összefüggő: A tanulmányok azt sugallják, hogyan lehet rangsorolni a Google AI áttekintéseit

Tanulmányi módszertan

Az Advanced Web Ranking kutatásai összehasonlították a CTR átlagát a 2024 negyedévre a 2024 negyedévre.

Az AWR ingyenes AIO eszköze segítségével a tanulmány 8,83 százalékpontos emelkedést talált az AI áttekintés jelenlétében. A lekérdezéseket szándék, hossz és 21 ipari vertikális kategóriákba soroltuk a felhasználói viselkedési minták azonosítása érdekében.

További információkért olvassa el a teljes tanulmányt.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.