Óvatosan figyelem az ügynöki SEO fejlődését, mivel úgy gondolom, hogy a következő néhány évben, ahogy a képességek javulnak, az ügynökök jelentős hatással lesznek az iparágra. Nem azt állítom, hogy ez a tehetségek zökkenőmentes felváltása egy nagy képességű gépi intelligenciával. Sok próbálkozás és hiba lesz, de úgy gondolom, hogy radikális változásokat fogunk látni az online tér működésében. Nem úgy, mint ahogy az automatizálás átalakította a gyártást.
Marie Haynes régóta az iparág jól ismert szakértője, aki népszerű Search News You Can Use hírlevelében osztotta meg tanulságait az EEAT-ról és a Google algoritmusáról.
Néhány évvel ezelőtt Marie úgy döntött, hogy visszavonja keresőoptimalizálási ügynökségét, és mindent belevágott az AI-rendszerek tanulásába, mivel úgy gondolja, hogy egy mélyreható átalakulás elején járunk.
Marie nemrégiben írt egy cikket: „Hype vagy sem, érdemes AI-ügynökökbe fektetni?” arról, hogy mit kell érteniük a keresőoptimalizálóknak ezen a gyorsan fejlődő területen. Ezért meghívtam őt az IMHO-ra, hogy jobban belemerüljön a témába.
Marie hisz abban, hogy a mesterséges intelligencia radikálisan jobbá teszi világunkat, és úgy gondolja, hogy minden vállalkozásnak lesznek mesterséges intelligencia-ügynökei.
A Marie-vel készült teljes interjút megtekintheti a végén az IMHO felvételén, vagy olvassa tovább a cikk összefoglalóját.
„Az ötlet, amelyet úgy optimalizálunk, hogy a 10 kék link egyikeként jelenjen meg a Google-on, már elszállt.”
Kísérletezés a Gemini drágakövekkel
Marie gyakorlati tanácsa mindenkinek, aki meg akarja érteni az ügynököket, hogy kezdje a drágakövekkel:
„Ha ebből a beszélgetésből kivesz egy dolgot, az az, hogy megpróbáljon létrehozni néhány Gemini drágakövet” – hangsúlyozta Marie. „Végül egészen biztos vagyok benne, hogy ezek a drágakövek ügynöki munkafolyamatokká fognak átalakulni.”
Ennek szemléltetésére megosztotta az általa „eredeti drágakőnek” nevezett folyamatot, amely több mint 500 szavas felszólítást tartalmaz, amely rögzíti, hogyan értékeli a tartalmat, valamint példákat a valóban eredeti tartalomra a tudásbázisában.
„Nem vagyunk messze attól a naptól, amikor az összes SEO-val kapcsolatos folyamatomat ügynöki munkafolyamatok kezelhetik, amelyek időnként tanácsot kérnek” – mondta Marie.
A láncoló ügynökök ereje
A következő fejlődés és valódi potenciál az ügynökök összeláncolásából származik, hogy ügynöki munkafolyamatokat hozzanak létre.
Az az erő, amelyre ez lehetőséget ad, hogy tudásunkat és tapasztalatainkat felhasználva megtaníthatjuk az AI-t, mint egy asszisztenscsapat az automatizálható munka elvégzésére.
Ezután levezényeljük a folyamatot, és karmesterként ülünk, és irányítjuk az ügynököket a munka elvégzéséhez, miközben mi leszünk az ember a hurokban, hogy áttekintsük a kimenetet.
Miután letöltöttük tudásunkat az ügynökökhöz, és a rendszerek működnek, méretezhetjük magunkat az exponenciális ügyfelek kezelésére.
„Ahelyett, hogy csak egy maroknyi ügyfelet kezelnék, hirtelen száz ügyfelet kaphatnék, akik ugyanazt a munkát végeznék, mert mindez az én munkafolyamatomon megy keresztül” – mondta Marie.
A kihívás itt az ügynökök ösztönzésében és a kívánt eredmény elérésére való konstruálásában rejlik.
„Iparunk jövője nem a motorok optimalizálásáról szól, hanem arról, hogy interfészként működjünk a vállalkozások és a technológia között, és mi leszünk azok a humán szakértők, akik AI ügynököket tanítanak, irányítanak és implementálnak.”
Miért a Gemini a ChatGPT felett?
Megkérdeztem Marie-t, hogy miért összpontosít a Geminire a ChatGPT-n keresztül, és a válasza a jövőre való felkészülésen alapult: „A fő ok, amiért a Geminit használom, nem azért van, hogy ma teljesítsem a dolgokat, hanem azért, hogy a holnap előtt álló dolgokban fejlesszem a képességeimet.”
Marie a továbbiakban kifejtette, hogy „a Google-nak egy egész ökoszisztémája van, amelyről most is láthatjuk, hogy összeáll”, és úgy véli, hogy a Google lesz a győztes az AI-versenyben.
„Úgy gondolom, hogy a Google fogja megnyerni a játékot. Azt hiszem, mindig is az volt a játék, hogy nyerjenek. Ezért fontosnak tartom, hogy minél többet használjam a Geminit.”
Az átalakulások követik a pénzt
Marie a következő néhány évre azt jósolja, hogy a munkafolyamatok beágyazódnak. „Sundar Pichai, a Google vezérigazgatója még márciusban ezt mondta, hogy két-négy éven belül minden ügynöki munkafolyamat mélyen beépül a mindennapi munkánkba.”
Úgy gondolja azonban, hogy az igazi átalakulások akkor következnek be, amikor a vállalkozások elkezdenek pénzt keresni az ügynöki munkafolyamatokból.
„Elképesztő, hogy mennyi billió dollárt költenek el mesterséges intelligencia fejlesztésére, de jelenleg nincs sok pénzügyi eredmény” – jegyezte meg Marie egy McKinsey-tanulmányra hivatkozva, amely szerint az AI-t használó vállalkozások 95%-a még nem keres pénzt belőle. [Editor’s note: McKinsey was 80%; MIT said 95%].
„Nagyon hasonlít a SEO-hoz. Volt egy nap, amikor csak egy maroknyi ember volt, aki kitalálta, hogyan javíthat a Google-on. Amikor az emberek elkezdtek jó pénzt keresni a SEO megértésével, nagy figyelmet fordítottak rájuk. Eszközöket hoztak létre, és egy egész iparág bukkant fel. Azt hiszem, ez újra meg fog történni. A következő 12 hónapon belül lesz? Nem tudom. Úgy érzem, lehet, hogy egy kicsit tovább tart.”
Mit kell most tenniük a keresőoptimalizálóknak
A túlterheltség egy valós probléma, amellyel tisztában kell lenni, és mivel a fejlesztések olyan gyorsan haladnak, hatalmas tanulási görbe van, ami alapvetően átképzést igényel. Még azoknak is, akik főállásban ezen dolgoznak.
Marie elkötelezte magát, amikor teljes mértékben részt vett az AI-kutatásban. „Felfoglalós munkámnak tekintettem, hogy naprakész legyek, mi történik, és még engem is túlterheltek az AI-val kapcsolatos dolgok” – magyarázta.
Marie azt tanácsolja, hogy tanuljon tovább, próbáljon ki dolgokat, és kísérletezzen az írási felszólításokkal.
„A következő alkalommal, amikor egy feladat elvégzésére megy, próbáljon meg létrehozni egy ügynököt, aki ezt elvégzi Ön helyett” – javasolta. Még ha nem is fejezi be, megtanulja a készségeket a következő próbálkozáshoz.
Ezenkívül tarts ki ahelyett, hogy vállalnád az első kudarcot. „Próbáld meg kitalálni, mit tehetnek, ahelyett, hogy csak azt mondanád mindenkinek: Ó, ez nem képes erre. Találja meg a módját, hogyan használhatja.”
A fejlesztőcsapatok számára a hangulatkódolást javasolja olyan eszközökkel, mint a Google Anti Gravity vagy az AI Studio. „Egy egész webhelyet telepíthet anélkül, hogy HTML-kódot ismerne” – mondta Marie.
Emellett támogatja a Gemini vagy a ChatGPT használatával készített mélyreható kutatási jelentéseket annak elemzésére, hogy a versenytársak miként használják az AI-t, azonnali értéket biztosítva az ügyfeleknek, miközben készségeket fejlesztenek.
A SEO jövője
Marie hivatkozott Sundar Pichaira, aki a mesterséges intelligencia technológiáját mélyrehatóbbnak nevezte, mint a tűz vagy az elektromosság a társadalomra gyakorolt hatásában. Annak ellenére, hogy elismerte elfogultságát, miután jelentős időt fektetett a mesterséges intelligencia megértésére, fenntartja, hogy társadalmi zavarok lesznek.
„Szuperhatalom lesz, ha képes megérteni, mi történik a világban, és lefejteni azt, hogy mi a fontos ügyfelei számára” – mondta. Bár, elismeri, még mindig sok tanulási és szürke terület áll előttünk, amint a technológia szélén haladunk.
„Ha elveszettnek érzed magad, akkor nem vagy egyedül, mert képzeld el, hogy most mi vagyunk az élen ezekben a változásokban.”
Azok számára, akik kitartanak, jelentős jutalmak lesznek. Végül a cégtulajdonosok olyan embereket fognak keresni, akik el tudják magyarázni az AI-t és megvalósítani azt. Azok a szakemberek, akik most fejlesztik ezeket a készségeket, rendkívül értékesek lesznek a jövőben.
„Azok az emberek, akik tudják, hogyan kell használni az AI-t, hogyan kell ügynököket létrehozni, és tudják, hogyan lehet pénzt keresni az AI-val, rendkívül értékesek lesznek a jövőben.”
Tekintse meg a Marie Haynes-szal készült teljes videóinterjút itt:
Köszönöm Marie Haynes-nek, hogy betekintést nyújtott, és vendégem volt az IMHO-n.
