Az Ask An SEO jelen kiadásában a marketingesek számára ismert kihívással foglalkozunk:
Hogyan akadályozza meg az érdekelt feleket abban, hogy felhagyjanak a SEO-val, amikor az algoritmusfrissítések forgalomcsökkenést okoznak?
Ez egy túlságosan gyakori probléma, amellyel a keresőoptimalizálók találkozhatnak. Erős terveik vannak a vezetésüktől, és nagy előrelépést tesznek az organikus teljesítményük terén.
Amikor beüt a katasztrófa – vagy pontosabban a Google algoritmus frissítése – az összes jóindulat és nagyszerű eredmény egyik napról a másikra elveszik.
A legrosszabb az, hogy ahelyett, hogy megduplázna, és megpróbálná visszanyerni az elveszett láthatóságot az adatokon alapuló SEO-munkával, a vezetés elkezdi megkérdőjelezni, van-e gyorsabb út.
Ellenőrizze a forgalomcsökkenés okát
Először is azt mondanám, hogy a drasztikus forgalomcsökkenés észlelésekor a legkritikusabb lépés annak ellenőrzése, hogy ez biztosan egy algoritmusfrissítés eredménye.
Nagyon könnyű egy frissítést hibáztatni, amikor azt számtalan dolog okozhatja. Az időzítés gyanús lehet, de mindenekelőtt ki kell zárnia más okokat.
Biztosan az algoritmusfrissítés eredménye?
Ez azt jelenti, hogy ellenőrizni kell, hogy történt-e a közelmúltban fejlesztési bevezetés, SEO-javítások életbe állítása, vagy maguk a SERP-k változásai. Győződjön meg arról, hogy a forgalomvesztés valódi, és nem hiányzik a Google Analytics 4 címke. Ellenőrizze, hogy nem ugyanazt a szezonális zuhanást látja-e, mint tavaly ilyenkor.
Lényegében minden más lehetséges okot le kell számolnia, mielőtt arra a következtetésre jutna, hogy ez egyértelműen az algoritmus frissítésének eredménye.
Ez fontos. Ha nem az algoritmus frissítése, a veszteség visszafordítható.
Határozza meg pontosan, hogy mi volt hatással
Nem valószínű, hogy a helyezéseket és a forgalmat az egész webhelyen megtizedelték. Ehelyett valószínűleg vannak bizonyos oldalak vagy témák, amelyekben visszaesést tapasztalt.
Kezdje a vizsgálatot annak alapos vizsgálatával, hogy webhelye mely területeit érintette ez a hatás.
Tekintse meg azokat a weboldalakat, amelyeket az Ön helyett előnyben részesítettek. Lényegében eltérő tartalommal rendelkeznek? Helyesebben igazodnak a kereső szándékához, mint az Önéhez? Vagy az egész SERP megváltozott, hogy egy másik típusú SERP funkciót vagy tartalomtípust részesítsen előnyben?
Miért érinti ezeket a konkrét oldalakat?
Mi a közös a webhely azon oldalai között, amelyeken a rangsorolás és a forgalom visszaesett? Keressen hasonlóságokat a használt sablonokban vagy az oldalak technikai jellemzőiben. Vizsgálja meg, hogy mindegyikük szenved-e lassú betöltéstől vagy rossz minőségű tartalomtól. Ha megtalálja a közös szálat az érintett oldalak között, az segít meghatározni, mit kell tennie a helyezésük helyreállításához.
A hatás olyan katasztrofális, mint amilyennek először látszik?
Kérdezd meg magadtól azt is, hogy az érintett oldalak valóban fontosak-e a vállalkozásod számára. Az impulzus az lehet, hogy orvosolja azt, ami elromlott, hogy visszaszerezzék a helyezésüket, de ez a legjobb időfelhasználás? Néha megpróbáljuk kijavítani egy algoritmus-frissítés hatását, amikor valójában jobb lenne a munkát a még mindig jól teljesítő oldalak továbbfejlesztésére költeni, mert ezek azok, amelyek valójában pénzt keresnek. Ha a helyezéseket és forgalmat vesztett oldalak eleve nem voltak magas konverziós oldalak, álljon meg és értékelje. Az általuk tapasztalt problémák egy szélesebb körű problémára utalnak, amely hatással lehet az Ön bevételnövelő oldalaira? Ha nem, akkor ne aggódjon túl sokat a láthatóságuk miatt.
Ez jó kontextus, amikor az érdekelt felekkel beszél az algoritmus hatásáról. Igen, előfordulhat, hogy csökkent a forgalom, de ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy ezzel együtt bevételkiesést is tapasztal.
Az érdekelt felek oktatása a SEO ingadozásairól
A SEO sikere ritkán lineáris. Mindannyian láttuk az ingadozásokat a Google Search Console grafikonjain. Az érintettek is tudják ezt?
Szánjon időt arra, hogy felvilágosítsa őket arról, hogy az algoritmusfrissítések, a szezonalitás és a változó felhasználói viselkedés hogyan befolyásolhatja a SEO forgalmát. Emlékeztesd őket, hogy a forgalom nem a SEO végső célja; konverziók vannak. Magyarázza el nekik, hogy az algoritmusfrissítések nem jelentik a világ végét, és csak azt jelenti, hogy van még mit javítani.
A legjobb idő az algoritmusfrissítésekről való beszélgetéshez
Természetesen ezt sokkal könnyebb megtenni, mielőtt az algoritmus frissítése megtizedeli a forgalmat.
Mielőtt eljutna arra a pontra, ahol pánik alakul ki, győződjön meg arról, hogy megfelelő eljárást vezetett be egy algoritmusfrissítés hatásának azonosítására, és magyarázza el az érintett feleknek. Ez azt jelenti, hogy módszeres megközelítést alkalmaz a problémák diagnosztizálására, nem pedig reaktív megközelítést.
Tájékoztassa az érdekelt feleket az elemzés ésszerű időkeretéről, és arról, hogy a frissítés bejelentésének első napján nem várhatnak választ. Emlékeztesd őket arra, hogy az algoritmusfrissítések nem stabilak, amint elkezdik a bevezetést. Átmeneti ingadozásokat okozhatnak, amelyek megoldódhatnak. Időre és térre van szüksége a feltételezett algoritmusfrissítés által generált forgalomveszteség okainak és megoldásainak mérlegeléséhez.
Ha korábban tapasztalt ilyen jellegű hatást, célszerű lenne megmutatni az érdekelt feleknek, hol és hogyan történt a helyreállítás. Segíts nekik megérteni, hogy most itt az ideje a további SEO-befektetéseknek, nem pedig kevesebbnek.
Keretezze át a beszélgetést a hosszú távú stratégiára
Nagyon érthető tendencia, hogy a keresőoptimalizálók pánikba esnek egy algoritmusfrissítés nyomán, és megpróbálnak gyors változtatásokat végrehajtani a forgalomvesztés visszaállítása érdekében. Ez nem jó ötlet.
Ehelyett meg kell vizsgálnia átfogó SEO stratégiáját, és meg kell találnia azokat a változásokat, amelyek idővel pozitív hatással lehetnek. Például, ha tudja, hogy olyan problémája van a webhelyén található rossz minőségű és ismétlődő tartalommal, amelyet a keresőoptimalizálási stratégiájával orvosolni kívánt, most ne hagyja fel ezt a tervet. Valószínű, hogy a webhelyen található tartalmak minőségének javítása segít visszanyerni az elveszett forgalmat.
Álljon ellen a késztetésnek, hogy impulzív változtatásokat hajtson végre, és ehelyett legyen módszeres a helyreállítási terveit illetően
Ne dobja el meglévő terveit. Előfordulhat, hogy módosítania kell őket, hogy a webhely bizonyos területeit kezelje, amelyeket a frissítés negatívan érintett. Intenzív vizsgálatokat végezzen arra vonatkozóan, hogy pontosan mi történt, és mely kulcsszavakra/témákra/oldalakra vonatkozik a webhelyén. Ezen információk felhasználásával finomíthatja meglévő stratégiáját.
Valószínűleg nem állja ki az idő próbáját minden olyan munka, amelyet a hosszú távú hatások különösebb átgondolása nélkül végeznek. Átmeneti lendületet tapasztalhat, amely egy időre megnyugtatja az érintetteket, de előfordulhat, hogy a forgalomnövekedés csak rövid ideig tart. Például, ha olyan linkeket vásárol, amelyek a webhely azon területeire mutatnak, amelyeket az algoritmusfrissítés a legnegatívabban érint, megnövelheti a tekintélyt a rangsor helyreállításához. Idővel azonban nem valószínű, hogy ugyanolyan súlyúak lesznek, és a legrosszabb esetben további büntetést kaphat a jövőbeni algoritmusfrissítések vagy manuális műveletek során.
Összefoglalóban
A legjobb alkalom arra, hogy az algoritmusfrissítés negatív hatásai megoldásának lépéseiről beszélgessen az érdekelt felekkel, mielőtt az megtörténne. Ne várja meg a katasztrófa bekövetkeztét, mielőtt közölné vizsgálati és helyreállítási terveit. Ehelyett előre tájékoztassa őket, mire számíthatnak, és miért nem érdemes pánikszerűen reagálni.
Ha webhelyét egy ádáz algoritmusfrissítés fogadó oldalán találja, vegyen egy mély lélegzetet. Hagyja, hogy az elemző feje érvényesüljön. Szánjon időt a károk kiterjedésének és mélységének felmérésére, és dolgozzon ki egy olyan tervet, amely hosszú távon megtérül, és nem csak az aggódó vezetői csapat megnyugtatására.
A SEO a hosszú játékról szól. Ne hagyja, hogy érdekelt felei elveszítsék az idegeiket csak azért, mert algoritmusfrissítés történt.
