Az Instagram életkori demográfiai adatai 2024-ben

Peter

A kiélezett verseny ellenére az Instagram a negyedik legjelentősebb közösségi média platform, 2 milliárd aktív felhasználóval. Az Instagram teret hoz létre a felhasználók számára, ahol fotókat és videókat oszthatnak meg a nagyközönséggel vagy a követők válogatott listájával.

Az Instagram vizuális vonzereje továbbra is vonzza az embereket az élet minden területéről. A személyes mérföldkövek, hobbik és oktatási tartalmak megosztásától kezdve a platform üzleti tartalomkezelő rendszerként való használatáig az Instagram az egyik legjobb platform erre.

Az Instagram napi aktív felhasználóinak sokfélesége felkeltette a közérdeklődést, az alábbi statisztikák bemutatják az Instagram-felhasználók kor szerinti demográfiai bontását korcsoport-kategóriák és tartózkodási hely szerint.

A szerkesztő választása

  • Az Instagram a Z generációé (18-24 évesek) kedvenc platformja a 32%.
  • Millenárisok (25-34 évesek) azok 2 a legtöbb Instagram-felhasználó 29,6%.
  • Idősebb évezredek (35-44) tartalmazzák 15,3% az Instagram életkorának demográfiai adataiból.
  • Gen X (45-54 évesek) a 4 a legtöbb Instagram-felhasználó, 8,2%.
  • A legfiatalabb (13-17 évesek) Az Instagram-felhasználók magukban foglalják 8,1% of a teljes demográfiai.
  • Boomerek (55-64 évesek) a legalacsonyabb Instagram-felhasználói demográfiai adatok közé tartoznak 4,2%.
  • A legrégebbi (65 év felettiek) Az Instagram-felhasználók magukban foglalják 2,6% a teljes demográfiai adatokról.

Az Instagram-felhasználó életkorának áttekintése

A legtöbb közösségi oldalhoz hasonlóan az Instagram is 13 éves korhatárt ír elő azon felhasználók számára, akik fiókot szeretnének létrehozni és használni szeretnék a platformot. Az Instagram szülői felügyelete korlátozza a felhasználók életkorát a platform biztonságának, biztonságának és integritásának megőrzése érdekében.

A korhatár ellenére kb A világ népességének 20,3%-a az Instagramot használja, és 12,2%-os növekedést ért el az elmúlt évben.

Íme a frissített statisztikák az Instagram-felhasználók életkorának demográfiai adatairól 2023-ban.

Statisztikák az Instagram életkori demográfiai adatairól

Az életkor továbbra is az egyik kritikus közönségjellemző az Instagram-algoritmusok és a demográfiai adatok elemzésekor, mivel az azonos korcsoportba tartozó egyének nagyobb valószínűséggel osztoznak hasonló kulturális tapasztalatokon, értékeken és hiedelmeken.

Az Instagram közösségimédia-óriásként betöltött helyével a felhasználók életkorának demográfiai adataiba pillantva segíthet azonosítani a platform közönségét.

Íme az Instagram-felhasználók életkorának demográfiai adatainak lebontása.

1. Az Instagram a Z generáció (18-24 évesek) kedvenc platformja 32%-kal.

(Oberlo, Napóleon Cat)

Az Instagram a Z generáció (18-24 évesek) kedvenc platformja 32%-kal.

A legújabb statisztikák azt mutatják, hogy az Instagram-felhasználók legmagasabb életkorú demográfiai adatai a 18-24 évesek, így ez a Z generáció kedvenc közösségi média platformja. Ez a platform teljes felhasználói bázisának körülbelül 32%-át teszi ki, ami körülbelül 517,7 millió embernek felel meg, akiknek többsége férfi (16,7%).

Mivel az Instagram globális közösségi médiaplatform, az ebben a korban élő felhasználók világszerte szétszórtan élnek. A Napoleon Cat statisztikái azt mutatják, hogy az Instagram brit felhasználóinak életkora 8,3 millió. Ugyanakkor Szingapúrban körülbelül 659 000 Instagram-felhasználó van ebben a korcsoportban.

A legtechnológiásabb generációként ismert Z generáció jelenléte az Instagramon gyorsan nagyobb kitettséget jelent a platformnak, beépül a mindennapi életbe, és jelentősebb online jelenlétet jelent.

🎉 Érdekes tény:
A Z generáció uralja a közösségi média, a popkultúra és a kütyük világát. Egy Z generáció átlagosan körülbelül 7 órát tölt a képernyőn naponta. Képernyőhasználatuk az iskolai munkától, a közösségi média használatától és a szórakoztatástól eltérő.

2. A Millenárisok (25-34 évesek) a 2. legtöbb Instagram-felhasználó 29,6%-kal.

(ADATKEZELÉS, Napóleon Cat)

A Millennials a második legmagasabb demográfiai mutató az Instagramon. Pontosabban, a 25-34 éves Millennium-korúak teszik ki az Instagram felhasználóinak 29,6%-át, vagyis körülbelül 488,7 milliót, akik többsége szintén férfiként azonosítja magát (15,7%).

Globális szinten ebben a korcsoportban 10,7 millió felhasználó az Egyesült Királyságból származik. Eközben 1,2 millióan Szingapúrból, és körülbelül 4,1 millióan Ausztráliából származnak. A Z generációhoz hasonlóan a Millennials is szilárd online jelenléttel rendelkezik a közösségi média platformjain.

🎉 Érdekes tény:
Annak ellenére, hogy a képernyőidőben, a demográfiai adatokban és az általános technológiahasználatban lemaradtak, a Millenárisok uralkodnak a közösségi médiában és a tartalomkészítésben. A millenniumiak 40%-a tartalomkészítő, így ők az alkotói gazdaság központi csoportja.

3. Az idősebb évezredek (35-44) az Instagram életkorának 15,3%-át teszik ki.

(Blog Hootsuite, Napoleon Cat, Gitnux)

A lista harmadik helyén a 35-44 éves felhasználók állnak, akik az Instagram teljes felhasználói bázisának 15,3%-át, azaz körülbelül 246,3 milliót teszik ki. Az első két rangsortól eltérően a női közönség (7,9%) alkotja a legtöbb ilyen korcsoportot.

Ebben a korcsoportban az idősebb millenniumiak továbbra is a harmadik helyen állnak az Egyesült Királyságban (6,8 millió), Szingapúrban (636 500 fő) és Ausztráliában (2,6 millió).

A Gitnux szerint a millenniumiak előnyben részesítik a közösségi médiát, mivel az a fejlődésével párhuzamosan nőtt. A csoport nagy része a közösségi médiához fordult a járvány idején információk és hírek, új termékek és szolgáltatások felfedezése, valamint a barátokkal és családtagokkal való kapcsolattartás érdekében.

🎉 Érdekes tény:
Az okostelefonok felhasználói kényelmesebbnek találják a vásárlást az eszközökön. Olyannyira, hogy az online vásárlók 75%-a mobiltelefont használ új termékek vásárlására. Az online vásárláson kívül 67%-uk még vásárlási alkalmazásokat is használ termékek vagy szolgáltatások felfedezésére.

4. Az X generáció (45-54 évesek) a 4. legmagasabb Instagram-felhasználó, 8,2%-kal.

(ADATKEZELÉS, Napóleon Cat, Gitnux)

Az Instagram negyedik legmagasabb korú demográfiai csoportja a 45 és 54 év közötti felhasználók – a teljes felhasználói bázis 8,2%-át, azaz 132,2 millióan teszik ki. Az előző rangsorhoz hasonlóan ennek a csoportnak a többsége nő, ami a fennmaradó, magasabb korú demográfiai csoportok tendenciája.

A jelenleg X generációnak tekintett felhasználók ebben a korcsoportban a negyedik legmagasabb korú demográfiai csoportnak számítanak az Egyesült Királyságban, Szingapúrban és Ausztráliában.

Az, hogy az egyik legkorábbi alkalmazkodó volt az új médiához, segített a Gen X-nek megismerkedni a közösségi médiával. Ők a legmagasabb demográfiai adatok közé tartoznak, és általában a közösségi médiát használják a hálózatépítésre és a márkák megvásárlására – kulcsfontosságú pontok, amelyek segíthetnek ennek a demográfiai csoportnak a platform használatában.

🎉 Érdekes tény:
Ami a mobilbankot és az online banki szolgáltatásokat illeti, az X generáció 86,5%-a használ banki alkalmazásokat a gyorsabb tranzakciók érdekében. Az érett felhasználók értékelik a kényelmet és a gyorsabb tranzakciós időt, így ők a mobilbanki alkalmazások fő felhasználói.

5. A legfiatalabb (13-17 éves) Instagram-felhasználók a teljes demográfiai állomány 8,1%-át teszik ki.

(Blog Hootsuite, Napoleon Cat, Genroe)

Az adatok azt mutatják, hogy az ötödik legmagasabb életkorú Instagram-felhasználók a 13-17 évesek, körülbelül 131,1 millió (8,1%) felhasználóval. Ez az Instagram korcsoport demográfiai adatai egyenletesen oszlanak meg a nemek között.

Napoleon Cat szerint a legfiatalabb demográfiai csoportból körülbelül 1,9 millió az Egyesült Királyságból, 121 200 Szingapúrból és 811 000 Ausztráliából származik.

Alternatív megoldásként Ausztráliában a közösségi médiát használók 52%-a használja a platformot a hírekhez való hozzáféréshez. Figyelembe véve az ehhez a korosztályhoz fűződő társadalmi felelősségvállalás szintjét, nem meglepő, hogy a fiatalabb generáció az egyik legalacsonyabb korú demográfiai csoport az Instagram számára.

6. A boomerek (55-64 évesek) a legalacsonyabb Instagram-felhasználói demográfiai adatok közé tartoznak 4,2%-kal.

(Oberlo, Napóleon Cat, Forbes)

Eközben a Boomers, vagyis az 55-64 év közötti egyének a legkevesebbek közé tartoznak az Instagram-felhasználók korcsoportjában, a teljes szám 4,2%-ával. Az idősebb korú demográfia korábbi trendjeihez híven a nők száma meghaladja a férfiakat ebben a statisztikában.

Ebben a korban körülbelül 2 millió felhasználó él az Egyesült Királyságban, közülük 145 700 szingapúri, 815 100 pedig Ausztráliában.

A Forbes szerint sok Boomer közösségi médiaplatform hasonlít a hagyományos médiára, amely összehasonlítható a kábeltévé-műsorokkal. Az Instagram óriási különbsége az olyan videóközpontú platformoktól, mint a Youtube, lehet az egyik oka annak, hogy az egyik legalacsonyabb életkorú demográfiai adatokkal rendelkezik a platformon.

7. A legidősebb (65 év feletti) Instagram-felhasználók a teljes demográfiai adatok 2,6%-át teszik ki.

(Oberlo és Napóleon Cat)

Másrészt a 65 év feletti felhasználók az Instagram-felhasználók életkorának legalsó fokát foglalják el, mindössze 41,5 millióan, ami a platform teljes felhasználói számának körülbelül 2,6%-a. A nők (1,5%) kis mértékben felülmúlják a férfiakat (1,1%).

A Napoleon Cat statisztikái azt mutatják, hogy körülbelül 958 400 az Egyesült Királyságban, 66 900 Szingapúrban és körülbelül 459 500 Ausztráliából származik. A két legalacsonyabb korú demográfiai csoport számai alapján az Instagramnak szép számú felhasználója van a régebbi demográfiai csoportban.

Hiányos azonban olyan országokban, mint Ausztrália, ami annak tudható be, hogy több közösségi média platformról eltávolították a keresési funkciót. A frissítés Ausztrália boomer lakosságának mintegy 45%-át késztette arra, hogy teljesen megszakadjon a közösségi médiától.

Következtetés

A 2010-ben elindított Instagram az egyik legrégebbi közösségi média platform lett. A legfiatalabb és leginkább potenciális korú demográfiai csoportok körében a legfrissebb statisztikák bizonyítják hírnevét és kedveltségét, a platform jövője fényes.

Az Instagram lépést tartott a feltörekvő versenyekkel a platform funkcióinak és általános élményének folyamatos átalakításával. Azáltal, hogy továbbra is a felhasználói élményre összpontosít, és további tanulmányokat és statisztikákat épít be az Instagram használatával és az életkor demográfiai adataival kapcsolatban, az Instagram piacának mérete és elérése biztosan bővülni fog.

GYIK

  1. Mik az Instagram demográfiai adatai?

    Az Instagram-felhasználók főként a 18-24 év közöttiek, szinte egyenletes a megoszlás a férfi (50,7%) és női (49,3%) felhasználók között. Felhasználóinak körülbelül 60%-a 100 000 dollár felett keres, és körülbelül 43%-uk rendelkezik főiskolai végzettséggel.

  2. Hogyan változik az Instagram 2023-ban?

    A platform a közelmúltban tekercseket vagy rövid formátumú videókat jelentetett meg, hogy lépést tarthasson a médiatrendekkel 2022-ben. Az Instagram 2023-ban visszatér gyökereihez, és a fényképekre összpontosít.

  3. 2023-ban virágzik az „oktatás” és az alkotói gazdaság! A szórakoztató és informatív, rövid formátumú videók újra megjelennek a közösségi médiában. A tartalomkészítőknek is több terük lesz az iparágban, különösen azoknak, akik minőségi videógyártásba fektetnek be.

  4. Mi az új 2023-as Instagram-frissítés?

    Az Instagram 2023-ban új frissítéseket vezet be, például ütemezett bejegyzéseket, tartalomkészítői jelvényeket, együttműködési funkciókat és történetfotószálakat.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.