A kiélezett verseny ellenére az Instagram a negyedik legjelentősebb közösségi média platform, 2 milliárd aktív felhasználóval. Az Instagram teret hoz létre a felhasználók számára, ahol fotókat és videókat oszthatnak meg a nagyközönséggel vagy a követők válogatott listájával.
Az Instagram vizuális vonzereje továbbra is vonzza az embereket az élet minden területéről. A személyes mérföldkövek, hobbik és oktatási tartalmak megosztásától kezdve a platform üzleti tartalomkezelő rendszerként való használatáig az Instagram az egyik legjobb platform erre.
Az Instagram napi aktív felhasználóinak sokfélesége felkeltette a közérdeklődést, az alábbi statisztikák bemutatják az Instagram-felhasználók kor szerinti demográfiai bontását korcsoport-kategóriák és tartózkodási hely szerint.
A szerkesztő választása
- Az Instagram a Z generációé (18-24 évesek) kedvenc platformja a 32%.
- Millenárisok (25-34 évesek) azok 2 a legtöbb Instagram-felhasználó 29,6%.
- Idősebb évezredek (35-44) tartalmazzák 15,3% az Instagram életkorának demográfiai adataiból.
- Gen X (45-54 évesek) a 4 a legtöbb Instagram-felhasználó, 8,2%.
- A legfiatalabb (13-17 évesek) Az Instagram-felhasználók magukban foglalják 8,1% of a teljes demográfiai.
- Boomerek (55-64 évesek) a legalacsonyabb Instagram-felhasználói demográfiai adatok közé tartoznak 4,2%.
- A legrégebbi (65 év felettiek) Az Instagram-felhasználók magukban foglalják 2,6% a teljes demográfiai adatokról.
Az Instagram-felhasználó életkorának áttekintése
A legtöbb közösségi oldalhoz hasonlóan az Instagram is 13 éves korhatárt ír elő azon felhasználók számára, akik fiókot szeretnének létrehozni és használni szeretnék a platformot. Az Instagram szülői felügyelete korlátozza a felhasználók életkorát a platform biztonságának, biztonságának és integritásának megőrzése érdekében.
A korhatár ellenére kb A világ népességének 20,3%-a az Instagramot használja, és 12,2%-os növekedést ért el az elmúlt évben.
Íme a frissített statisztikák az Instagram-felhasználók életkorának demográfiai adatairól 2023-ban.
Statisztikák az Instagram életkori demográfiai adatairól
Az életkor továbbra is az egyik kritikus közönségjellemző az Instagram-algoritmusok és a demográfiai adatok elemzésekor, mivel az azonos korcsoportba tartozó egyének nagyobb valószínűséggel osztoznak hasonló kulturális tapasztalatokon, értékeken és hiedelmeken.
Az Instagram közösségimédia-óriásként betöltött helyével a felhasználók életkorának demográfiai adataiba pillantva segíthet azonosítani a platform közönségét.
Íme az Instagram-felhasználók életkorának demográfiai adatainak lebontása.
1. Az Instagram a Z generáció (18-24 évesek) kedvenc platformja 32%-kal.
(Oberlo, Napóleon Cat)
A legújabb statisztikák azt mutatják, hogy az Instagram-felhasználók legmagasabb életkorú demográfiai adatai a 18-24 évesek, így ez a Z generáció kedvenc közösségi média platformja. Ez a platform teljes felhasználói bázisának körülbelül 32%-át teszi ki, ami körülbelül 517,7 millió embernek felel meg, akiknek többsége férfi (16,7%).
Mivel az Instagram globális közösségi médiaplatform, az ebben a korban élő felhasználók világszerte szétszórtan élnek. A Napoleon Cat statisztikái azt mutatják, hogy az Instagram brit felhasználóinak életkora 8,3 millió. Ugyanakkor Szingapúrban körülbelül 659 000 Instagram-felhasználó van ebben a korcsoportban.
A legtechnológiásabb generációként ismert Z generáció jelenléte az Instagramon gyorsan nagyobb kitettséget jelent a platformnak, beépül a mindennapi életbe, és jelentősebb online jelenlétet jelent.
🎉 Érdekes tény: A Z generáció uralja a közösségi média, a popkultúra és a kütyük világát. Egy Z generáció átlagosan körülbelül 7 órát tölt a képernyőn naponta. Képernyőhasználatuk az iskolai munkától, a közösségi média használatától és a szórakoztatástól eltérő. |
2. A Millenárisok (25-34 évesek) a 2. legtöbb Instagram-felhasználó 29,6%-kal.
(ADATKEZELÉS, Napóleon Cat)
A Millennials a második legmagasabb demográfiai mutató az Instagramon. Pontosabban, a 25-34 éves Millennium-korúak teszik ki az Instagram felhasználóinak 29,6%-át, vagyis körülbelül 488,7 milliót, akik többsége szintén férfiként azonosítja magát (15,7%).
Globális szinten ebben a korcsoportban 10,7 millió felhasználó az Egyesült Királyságból származik. Eközben 1,2 millióan Szingapúrból, és körülbelül 4,1 millióan Ausztráliából származnak. A Z generációhoz hasonlóan a Millennials is szilárd online jelenléttel rendelkezik a közösségi média platformjain.
🎉 Érdekes tény: Annak ellenére, hogy a képernyőidőben, a demográfiai adatokban és az általános technológiahasználatban lemaradtak, a Millenárisok uralkodnak a közösségi médiában és a tartalomkészítésben. A millenniumiak 40%-a tartalomkészítő, így ők az alkotói gazdaság központi csoportja. |
3. Az idősebb évezredek (35-44) az Instagram életkorának 15,3%-át teszik ki.
(Blog Hootsuite, Napoleon Cat, Gitnux)
A lista harmadik helyén a 35-44 éves felhasználók állnak, akik az Instagram teljes felhasználói bázisának 15,3%-át, azaz körülbelül 246,3 milliót teszik ki. Az első két rangsortól eltérően a női közönség (7,9%) alkotja a legtöbb ilyen korcsoportot.
Ebben a korcsoportban az idősebb millenniumiak továbbra is a harmadik helyen állnak az Egyesült Királyságban (6,8 millió), Szingapúrban (636 500 fő) és Ausztráliában (2,6 millió).
A Gitnux szerint a millenniumiak előnyben részesítik a közösségi médiát, mivel az a fejlődésével párhuzamosan nőtt. A csoport nagy része a közösségi médiához fordult a járvány idején információk és hírek, új termékek és szolgáltatások felfedezése, valamint a barátokkal és családtagokkal való kapcsolattartás érdekében.
🎉 Érdekes tény: Az okostelefonok felhasználói kényelmesebbnek találják a vásárlást az eszközökön. Olyannyira, hogy az online vásárlók 75%-a mobiltelefont használ új termékek vásárlására. Az online vásárláson kívül 67%-uk még vásárlási alkalmazásokat is használ termékek vagy szolgáltatások felfedezésére. |
4. Az X generáció (45-54 évesek) a 4. legmagasabb Instagram-felhasználó, 8,2%-kal.
(ADATKEZELÉS, Napóleon Cat, Gitnux)
Az Instagram negyedik legmagasabb korú demográfiai csoportja a 45 és 54 év közötti felhasználók – a teljes felhasználói bázis 8,2%-át, azaz 132,2 millióan teszik ki. Az előző rangsorhoz hasonlóan ennek a csoportnak a többsége nő, ami a fennmaradó, magasabb korú demográfiai csoportok tendenciája.
A jelenleg X generációnak tekintett felhasználók ebben a korcsoportban a negyedik legmagasabb korú demográfiai csoportnak számítanak az Egyesült Királyságban, Szingapúrban és Ausztráliában.
Az, hogy az egyik legkorábbi alkalmazkodó volt az új médiához, segített a Gen X-nek megismerkedni a közösségi médiával. Ők a legmagasabb demográfiai adatok közé tartoznak, és általában a közösségi médiát használják a hálózatépítésre és a márkák megvásárlására – kulcsfontosságú pontok, amelyek segíthetnek ennek a demográfiai csoportnak a platform használatában.
🎉 Érdekes tény: Ami a mobilbankot és az online banki szolgáltatásokat illeti, az X generáció 86,5%-a használ banki alkalmazásokat a gyorsabb tranzakciók érdekében. Az érett felhasználók értékelik a kényelmet és a gyorsabb tranzakciós időt, így ők a mobilbanki alkalmazások fő felhasználói. |
5. A legfiatalabb (13-17 éves) Instagram-felhasználók a teljes demográfiai állomány 8,1%-át teszik ki.
(Blog Hootsuite, Napoleon Cat, Genroe)
Az adatok azt mutatják, hogy az ötödik legmagasabb életkorú Instagram-felhasználók a 13-17 évesek, körülbelül 131,1 millió (8,1%) felhasználóval. Ez az Instagram korcsoport demográfiai adatai egyenletesen oszlanak meg a nemek között.
Napoleon Cat szerint a legfiatalabb demográfiai csoportból körülbelül 1,9 millió az Egyesült Királyságból, 121 200 Szingapúrból és 811 000 Ausztráliából származik.
Alternatív megoldásként Ausztráliában a közösségi médiát használók 52%-a használja a platformot a hírekhez való hozzáféréshez. Figyelembe véve az ehhez a korosztályhoz fűződő társadalmi felelősségvállalás szintjét, nem meglepő, hogy a fiatalabb generáció az egyik legalacsonyabb korú demográfiai csoport az Instagram számára.
6. A boomerek (55-64 évesek) a legalacsonyabb Instagram-felhasználói demográfiai adatok közé tartoznak 4,2%-kal.
(Oberlo, Napóleon Cat, Forbes)
Eközben a Boomers, vagyis az 55-64 év közötti egyének a legkevesebbek közé tartoznak az Instagram-felhasználók korcsoportjában, a teljes szám 4,2%-ával. Az idősebb korú demográfia korábbi trendjeihez híven a nők száma meghaladja a férfiakat ebben a statisztikában.
Ebben a korban körülbelül 2 millió felhasználó él az Egyesült Királyságban, közülük 145 700 szingapúri, 815 100 pedig Ausztráliában.
A Forbes szerint sok Boomer közösségi médiaplatform hasonlít a hagyományos médiára, amely összehasonlítható a kábeltévé-műsorokkal. Az Instagram óriási különbsége az olyan videóközpontú platformoktól, mint a Youtube, lehet az egyik oka annak, hogy az egyik legalacsonyabb életkorú demográfiai adatokkal rendelkezik a platformon.
7. A legidősebb (65 év feletti) Instagram-felhasználók a teljes demográfiai adatok 2,6%-át teszik ki.
(Oberlo és Napóleon Cat)
Másrészt a 65 év feletti felhasználók az Instagram-felhasználók életkorának legalsó fokát foglalják el, mindössze 41,5 millióan, ami a platform teljes felhasználói számának körülbelül 2,6%-a. A nők (1,5%) kis mértékben felülmúlják a férfiakat (1,1%).
A Napoleon Cat statisztikái azt mutatják, hogy körülbelül 958 400 az Egyesült Királyságban, 66 900 Szingapúrban és körülbelül 459 500 Ausztráliából származik. A két legalacsonyabb korú demográfiai csoport számai alapján az Instagramnak szép számú felhasználója van a régebbi demográfiai csoportban.
Hiányos azonban olyan országokban, mint Ausztrália, ami annak tudható be, hogy több közösségi média platformról eltávolították a keresési funkciót. A frissítés Ausztrália boomer lakosságának mintegy 45%-át késztette arra, hogy teljesen megszakadjon a közösségi médiától.
Következtetés
A 2010-ben elindított Instagram az egyik legrégebbi közösségi média platform lett. A legfiatalabb és leginkább potenciális korú demográfiai csoportok körében a legfrissebb statisztikák bizonyítják hírnevét és kedveltségét, a platform jövője fényes.
Az Instagram lépést tartott a feltörekvő versenyekkel a platform funkcióinak és általános élményének folyamatos átalakításával. Azáltal, hogy továbbra is a felhasználói élményre összpontosít, és további tanulmányokat és statisztikákat épít be az Instagram használatával és az életkor demográfiai adataival kapcsolatban, az Instagram piacának mérete és elérése biztosan bővülni fog.
GYIK
-
Mik az Instagram demográfiai adatai?
Az Instagram-felhasználók főként a 18-24 év közöttiek, szinte egyenletes a megoszlás a férfi (50,7%) és női (49,3%) felhasználók között. Felhasználóinak körülbelül 60%-a 100 000 dollár felett keres, és körülbelül 43%-uk rendelkezik főiskolai végzettséggel.
-
Hogyan változik az Instagram 2023-ban?
A platform a közelmúltban tekercseket vagy rövid formátumú videókat jelentetett meg, hogy lépést tarthasson a médiatrendekkel 2022-ben. Az Instagram 2023-ban visszatér gyökereihez, és a fényképekre összpontosít.
-
Melyek a közösségi média jelentős trendjei 2023-ban?
2023-ban virágzik az „oktatás” és az alkotói gazdaság! A szórakoztató és informatív, rövid formátumú videók újra megjelennek a közösségi médiában. A tartalomkészítőknek is több terük lesz az iparágban, különösen azoknak, akik minőségi videógyártásba fektetnek be.
-
Mi az új 2023-as Instagram-frissítés?
Az Instagram 2023-ban új frissítéseket vezet be, például ütemezett bejegyzéseket, tartalomkészítői jelvényeket, együttműködési funkciókat és történetfotószálakat.