Az ipari úttörő felfedezi, hogy a SEO miért nem működik, és mire kell összpontosítani

Peter

Bill Hunt valódi úttörő az iparban, több mint 25 éves tapasztalattal rendelkezik a legnagyobb multinacionális webhelyek webhelyein. Két nagy digitális/keresési ügynökség felépítését követően, amelyek közül az egyiket az Ogilvy vásárolta meg, Bill most folytatta a konzultációt, amelynek célja a keresés áthelyezésére összpontosítva, hogy a részvényesek növekedése érdekében marketingt tőkeáttételre szolgáljon.

Megközelítése nem rövidlátó felszíni SEO, hanem vállalati szakemberként, aki azt vizsgálja, hogy a felhasználók mit akarnak az online tapasztalatukból. A valós eredmények elérése érdekében összeköti a pontokat a keresési láthatóság, a felhasználói élmény és az üzleti érték között.

Bill jelenleg egy sorozatot ír a Search Engine Journal számára a keresési láthatóság és az üzleti érték összekapcsolásáról, és beszéltem vele az IMHO -hoz, hogy megtudja, miért gondolja, hogy a SEO jelenleg nem működik.

„A SEO -k a szokás lényei. A sikerhez most meg kell vizsgálnunk és újra kell állítanunk, hogy a Discovery valójában hogyan működik.”

A valódi problémák nem az, amit gondolsz

Elkezdtem azzal, hogy megkérdeztem Bill -t, hogy miért nem működik a SEO, és legfontosabb üzenete nem az volt, hogy a SEO megtört, hanem bénulás, az AI hype elvonása és az alapok elhanyagolása:

„Úgy gondolom, hogy jelenleg három kulcsfontosságú probléma van. Az egyik bénulás. Látjuk, hogy az ügyfelek szünetet tartanak, különösen az organikus keresést, mert csak nem tudják, mit kell tenni.

A második a figyelmeztetés az AI körüli hype -vel.

Úgy értem, minden nap más rövidítés van. Szóval, mit csinálunk? A válaszokat üldözjük? Készítünk LLM index fájlokat, vagy bármilyen őrület megjelenik?

És akkor a harmadik az, hogy mindezt elvonja a figyelmet, hogy sok alapot nem fedeznek. És azt hiszem, itt van a probléma. „

Bill hangsúlyozta, hogy az ütés üzleti típusonként jelentősen változik. Az információalapú vállalkozásokat jelentősen befolyásolták, mivel az AI most közvetlenül válaszol olyan kérdésekre, amelyek korábban a forgalmat vezették webhelyükre. Előfordulhat, hogy sok más vállalkozás nem befolyásolja negatívan, ha megértik, mi változik valójában.

Három alapvető váltás, hogy figyeljen

Bill tovább beszélt arról, hogy a három alapvető változás hogyan alakította át a keresést, és az adaptáció szempontjából elengedhetetlen a megértés:

  • A szándék megértése fejlődött: Minden arról szól, hogy mit kerestek? Mit remélnek látni?
  • A súrlódást el kell távolítani: A platformok jutalmazzák a legkevesebb ellenállás útját.
  • A bevételszerzés vezeti az utat: Nem csak a hasznos, hanem a jövedelmező is.

Bill egy példát használt az Absolut Vodkával végzett munkájából.

„Amikor az Absolut Vodkával dolgoztam, volt egy ital webhelyünk, amely valójában csak egy tudatosság sofőr volt, és minden hónapban leültünk, és megvizsgáltuk a Google keresési eredményeit, és azt mondtuk:” Ha a Google lenne, akkor mit változtatnánk italok vagy receptek vagy hasonló dolgok körül? „

És így az eredmények áttekintésével láthattuk, apránként, [that] valaki [was] Sárga koktélokat keres. Mit kell bemutatnia a Google -nak? ”

Ahelyett, hogy csak a rangsorolásra optimalizálnánk, csapata tanulmányozta a Google interfész változásait, és ennek megfelelően adaptálta vizuális tartalmát.

„Elkezdtük az italra összpontosítani, elülső és középpontba hozni, a színek, az összetevők és egyre több ember kattintva.

Több millió és millió látogatást generáltunk, mert minden lépés, amelyet a Google megtett, hogy más felhasználói élményt teremtsen, megpróbáltuk befogadni. ”

Bill úgy véli, hogy a szándék gondolata továbbra is döntő fontosságú. Figyelembe véve, hogy a felhasználók hogyan akarnak válaszolni, gondolkodnunk kell arról, hogyan fedezik fel az információkat, és hogyan mutatjuk be az információkat számukra.

„Azt hiszem, ez valóban egy dióhéjban. Mindez a változás megbénult minket és elvont minket, és a legutóbbi és az újrafókuszálásra van szükségünk.

És ez valóban kulcsfontosságú része annak, amit ez a sorozat [at SEJ] Kb. Hogyan gondolhatjuk át ezt, mind stratégiai szempontból, a részvényesi érték szempontjából, mind az egyszerű munkafolyamat szempontjából? ”

Az AI eszközök jutalmazzák a konszenzust, nem az eredetiséget

Egy nemrégiben a LinkedIn Postban Bill kijelentette, hogy az AI eszközök nem jutalmazzák az eredetiséget; jutalmazzák a konszenzust.

Ahogy a generációs AI beágyazódik az információk felfedezéséhez és fogyasztásához, Bill figyelmeztette, hogy feltételezi, hogy az eredetiség elegendő a felfedezéshez.

„Az AI rendszerek szintetizálják a konszenzust. Ha valami radikálisan különbözik, akkor csak akkor jelenik meg, ha összekapcsolja azt, amit az emberek már tudnak.”

Tehát megkérdeztem Bill -t, hogy készíti -e ezt az eredeti tartalmat, hogyan taníthatja meg a rendszereket, hogy láthassa?

Bill azt tanácsolja, hogy az AI keresési környezetben való sikerhez a vállalkozásoknak:

  • Összekapcsolja az új ötleteket az ismerős kifejezésekkel.
  • Tükrözze a felhasználói nyelv és a régi fogalmakat.
  • Legyen egyértelmű a régi és az új módszerek közötti rés áthidalásában.

Ellenkező esetben azzal a kockázattal jár, hogy láthatatlan az LLM-ek számára, és olyan motorok, amelyek a jól megalapozott nézőpontok összefoglalására támaszkodnak.

„Ha azt állítja, hogy radikálisan különbözik, akkor nem fogják megmutatni, mert radikálisan különbözik. Tehát csatlakoznod kell, és ezt beteszem a cikkbe. Vissza kell kapcsolnia a konszenzus ötletét.

Ha azt mondod, hogy új módja van a kenyér vágására, akkor beszélnie kell a kenyér vágásának régi módjáról, és egy hatékonyabb vagy könnyebb módon összekapcsolni. ”

A terméke még felfedezhető?

A beszélgetésünk legpraktikusabb betekintése körülvett, hogyan fedezheti fel az emberek márkáját vagy termékét.

A kulcsszó -kutatás történelmileg a meglévő keresési mennyiségű keresésekhez való csatlakozásra összpontosított. De ha valaki nem tud, hogy létezik egy termék egy probléma megoldására, hogyan keresik meg?

„Régebben azt mondtam a vállalatoknak, ha valaki nem ismeri a terméket egy probléma megoldására, hogyan keresik meg?

Használnák a probléma problémáját vagy tüneteit. Ha tudják, hogy létezik egy termék, de nem tudják, hogy léteznek, hogyan keresnének? ”

Bill azt javasolta, hogy futtassa meg a termékével kapcsolatos problémák keresését, és nézze meg, hogy megjelenik -e. Keressen úgy, mintha tudná, hogy a megoldás létezik, de nem a márkád.

És ha nem felszínre kerül, kérdezd meg magadtól, miért ne?

„Vegye ki az emberek tüneteit, lépjen be bármilyen eszközbe, a Google -ba, a zavarosságba, a Chatgpt -ba, az Ikrekbe, és keresse meg, és nézze meg, hogy feljött -e.

Ha nem jön fel, akkor a következő kérdés, amelyet fel kell tennie: „Miért nincs ez a termék vagy ez a vállalat az eredménykészletben?” Valószínűleg ez az egyetlen világító dolog, amit egy vezető ügyvezető is megtehet …

Amikor azt mondja neked, hogy nincs válaszod, a következő lépés: „Hogyan hozhatjuk meg a választ, és hogyan lehet belefoglalni ezekbe?”

Ez a fajta lekérdezési-path-elemzés inkább feltárja, mint a hagyományos kulcsszó-kutatás, mivel összhangban áll azzal, hogy az emberek hogyan keresnek, különösen az AI környezetben, amely a szélesebb körű kérdéseket értelmezi.

Előrelépés: Vissza az alapokhoz

Az összes AI -zavar ellenére Bill javasolja az alapelvek visszatérését. A vállalatoknak gondoskodniuk kell arról, hogy indexelhetőek, feltérképezhetőek és hatóságoknak tekintik őket a helyükön. Ugyanazok az alapvető elemek, amelyek mindig számítanak a keresési láthatóság szempontjából.

„Ki idézett? Ki volt az első számú? És Larry és Szergej azt mondta:” Nos, ha leggyakrabban egy kérdés forrásaként idézik őket, nem kellene? „

A legfontosabb különbség az, hogy ezek az alapok most egy AI-fokozott környezetben működnek, ahol a felhasználó szándékának megértése és a releváns, vonzó tartalom létrehozása jobban számít.

És ha válaszokat szeretne találni, kérdezze meg az eszközöket; Mindent elmondhatnak neked, amit tudnod kell.

„Azt mondanám mindenkinek, hogy menjen el ezt a kérdést, és tegye meg a nyomon követést, mondván, hogy miért nem vagyunk ott? És meglepődne, mennyire hatékonyak ezek az eszközök, hogy elmondják neked, mit kell tennie a rés megszüntetéséhez.”

Ahelyett, hogy pánikba esne az AI SEO elpusztításáról, a szervezeteknek arra kell összpontosítaniuk, hogy megértsék, mi változott, és ennek megfelelően adaptálják a stratégiáikat.

Az alapok továbbra is szilárdak; Csak új módon kell alkalmazni őket.

Az alábbiakban megnézheti a teljes interjút Bill Hunt -nal:

https://www.youtube.com/watch?v=upcinf6puiw

Ne hagyja ki az új sorozatot, amelyet Bill jelenleg az SEJ-hez ír arról, hogyan lehet összekapcsolni a pontokat a keresési láthatóság, a felhasználói élmény és az üzleti érték között, amely nemcsak a CMOS-t segíti, hanem a keresési marketingszakemberek számára is segítséget nyújt a CMO-tól.

Köszönjük Bill Huntnak, hogy felajánlotta betekintését, és vendégem volt az IMHO -n.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.