Bérelnem kellene-e a hagyományos SEO készségeket vagy az AI-központú készségeket?

Peter

Ezen a héten Ask A Neo SEO -ban egy marketing menedzser azt kérdezi, hogy mely SEO -készségeket kell keresni a mai jelöltekben, különösen az AI -vel a keverékben:

„Marketing menedzser vagyok, akinek feladata volt az első házon belüli SEO szakember felvétele.

Mivel az AI eszközök egyre inkább elterjedtek, milyen készségeket kell prioritást élvezni a jelöltek 2025 -es interjúk során? A hagyományos SEO -készségek továbbra is értékesek -e, vagy inkább azokra a jelöltekre kell összpontosítanom, akik az AI eszközökkel együtt dolgozhatnak? ”

Ez egy nagyszerű kérdés, és azt gondolom, hogy a marketingiparban sok bérbeadási menedzser kérdezi magának.

Évek óta keresünk olyan SEO -szakembereket, akik olyan készségeket keresünk, amelyek segítenek weboldalainknak a Google, a Bing és a Yandex fejlődésében. De milyen készségkészletre van szükség a CHATGPT, a Zavarás AI és a Claude feltörekvő piacaihoz?

És mi van a kulcsszó -kutatással, a tartalom létrehozásával és a műszaki ellenőrzésekkel? Még mindig hasznosak -e a SEO szakemberek számára, hogy manuálisan végezzék el, amikor olyan sok AI eszköz van, amely állítólag ezt megteheti az Ön számára?

Milyen hagyományos SEO -készségekre van szükség még

Gyakran gondolkodunk a hagyományos SEO-n belüli készségekről, amelyek nagyjából három kategóriába illeszkednek: a műszaki, a tartalom és a hatalomépítés. Erre még mindig szükség van -e a nagy nyelvi modell (LLM) platformok és eszközök korszakában?

Műszaki SEO készségek

A SEO -nak a SEO legfontosabb eleme annak biztosítása, hogy egy weboldal mászni, megjeleníthető, elemezhető és hatékonyan indexelhető.

Ha a robotok nem férhetnek hozzá a rangsorolni kívánt oldalakhoz, nem tudják elolvasni a tartalmat, vagy nem találják az oldalt, hogy barátságtalanok legyenek a felhasználók számára, akkor a hagyományos keresőmotor -eredmények (SERP) oldalán küzdenek.

Ez nem annyira különbözik a generációs motor optimalizálásának (GEO) új világában. A robotoknak továbbra is hozzáférniük kell a tartalomhoz a webhelyén, elolvasni és megérteni.

A műszaki SEO -készségek továbbra is fontosak lesznek az online láthatóság szempontjából az organikus felfedezés új korszakában.

Kiváló SEO lesz az, aki felhasználhatja az AI szerszámokat a már elvégzett ellenőrzések automatizálására és felgyorsítására. Az igazán értékes műszaki SEO készségek továbbra is elemzik, prioritást élveznek és kommunikálnak a kérdések felfedezésekor.

A jó műszaki SEO -k egy ideje megvizsgálják a folyamatok automatizálásának módját a Python és a Strukturált lekérdezési nyelv (SQL) használatával.

Az AI lehetővé teszi számukra, hogy ezt gyorsabban tegyék meg, és azok számára, akik újabbak ezeknek a nyelveknek, könnyebben automatizálják folyamatukat.

Béreljen fel olyan SEO -szakembereket, akik izgatottan használják az AI eszközöket a munkájuk javítására, nem pedig teljesen helyettesítik.

Még mindig szüksége lesz a SEO profikra, hogy kreatív legyen a problémamegoldásban és a szervezet technológiájának, erőforrásainak és képességeinek keretein belül.

További információ: 15+ műszaki SEO interjúkérdések a következő bérlőkhöz

Tartalomkészség

Az AI-írott tartalom már néhány éve forró téma. Az AI helyettesítheti az emberi írókat? Figyelembe kell vennie a tartalomteremtés és a marketing készségeket, vagy most hagyhatja ezt pusztán az AI -nek?

Azt javaslom, hogy bármelyik SEO -bérlést meg kell értenie, hogyan kell olyan vonzó másolatot készíteni, amely egyértelműen meghatározza a márkát, és megfelel a felhasználók igényeinek a vásárlási út minden szakaszában.

Ez nem változott sokat attól, amikor a SEO profik rövid írók és grafikusok a tartalom létrehozásában. Még mindig szükségünk van SEO -szakemberekre, hogy megértsük, hogyan kell vonzó tartalmat kérni, legyen az AI vagy az emberi alkotók révén.

Az a képesség, hogy meghatározzuk, hogy mi lesz a tartalom vonzása a kutatáson keresztül (akár kulcsszavak, akár utasítások), és arról, hogy a felhasználók hogyan kapcsolódnak vele (akár a márka webhelyén, akár az LLM válaszában).

Bővebben: Generatív AI és közösségi média: A tartalom létrehozásának újradefiniálása

Hatalomépítő készségek

Korábban a SEO -ban evolúció történt a hatóságok építéséről, mivel bármilyen szükséges eszközt visszaszorítanak, a kapcsolatok bevonása és a releváns tartalom révén történő megszerzéséig.

Az LLMS optimalizálásához az a vágy, hogy inkább a márka pozicionálását és érzelmeit rögzítse más tekintélyes webhelyek említésekor.

A hiteles linkek digitális PR -n keresztül történő megszerzéséhez szükséges készségkészlet nem különbözik attól, amit megemlíteni kell.

Valójában a jó digitális PR -k egy ideje felismerték, hogy a márka megemlítése önmagában értékes.

Meg kell érteni a célzott kiadót, miről írnak, mikor kell kapcsolatba lépni velük, és hogyan. Ezt az AI jó mértékben automatizálhatja.

Az igazán kiváló PR-k azonban kapcsolatot létesítenek a kapcsolataikkal, tehát egy történet elõtt állnak, amikor egy történet megszakad. Ez az, amit az AI küzdeni fog a cseréért.

Amikor a SEO digitális PR oldalára bérel, nézd meg különösen a kapcsolatépítő képességeiket.

Bővebben: 3 A PR & SEO fóliák típusai, amelyek maximalizálják a konverziókat

Elemző készségek

Az AI (szerencsére!) A SEO szakembereinek nagy részét hatékony matematikusnak, az Excel képletekben jártas, vagy legalábbis jó százalékos számológép könyvjelzővel.

Az AI képes kezelni a kulcsfontosságú teljesítménymutatók (KPI -k) növekedését és csökkenését (KPI). Kiemelheti a mutatók közötti összefüggéseket és azonosíthatja a valószínű okokat. Az AI ezt egy kényszerítő jelentésbe is összefoglalhatja.

De még mindig szükség van egy emberre annak meghatározásához, hogy az ajánlásai érvényesek -e és életképes cselekvés.

Jó SEO lesz az, aki felhasználhatja az AI eszközöket a következtetések levonására és a kérdések kiemelésére, miközben megőrzi a stratégiai felügyeletet.

Stratégia

Ez a stratégiai készségekhez vezet. A jó SEO-profik képesek lesznek felhasználni az AI eszközöket a folyamatokhoz, miközben saját mély kontextuális megértésükre és józan ész érvelésére támaszkodnak.

Béreljen fel olyan SEO szakembereket, akik ügyesek a marketing erkölcsi és etikai következményeinek mérlegelésére, és akik képesek alkalmazkodni az új helyzetekhez.

Az AI szerszámok nem lesznek képesek bizalmat kiépíteni az érdekelt feleknél. Nem lesz képes inspirálni és befolyásolni őket. Ez határozottan nem lesz képes kezelni az egókat és az érzelmeket, mint egy jó SEO -nak.

Olyan készségek, amelyek segítenek a feltörekvő piacokon

A SEO -ban már régóta vágyakozó készségeken túl fontos olyan embereket találni, akik képesek egy növekvő környezetben boldogulni.

A nagy SEO -profik karrierjük során ezeket a készségeket ápolták. A rossz SEO szakemberek a használt tudás és a sablonos eljárások követését végezték el.

Kísérleti megközelítés

Győződjön meg arról, hogy képesek -e kísérletezni és alkalmazni a tanulásaikat.

Belépünk a SEO új szakaszába, ahol az, ami korábban működött, nem működik újra. A GEO -ban még nincs szakértő; Mindannyiunknak meg kell tanulnunk, ahogy megyünk.

Győződjön meg arról, hogy a jelöltek hajlandóak -e tanulni a tárgyalásból és a hibákból.

A bizonytalansággal való együttműködés megértése

Az ellenőrzési sablon követésének napjai egyaránt régóta és távolságra vannak. Nem csak azt nem alkalmazhatjuk, amit a SEO -ból közvetlenül tudunk a GEO -ra.

Meg kell tanulnunk, mi működik az új platformon. Ez azt jelenti, hogy a jó SEO -profiknak meg kell szerezniük az iparuk bizonytalanságát.

A tapasztalt SEO szakemberek emlékeznek erre az iparágban töltött kialakító éveik során, de az újabb SEO -szakembereknek ki kell szabadulniuk a „Ez az, ami a SEO -hoz működik” mentalitásról, és rendben kell lennie, hogy jobban alkalmazkodjanak.

Képesség a problémamegoldáshoz és a kivizsgáláshoz

Ez azt jelenti, hogy valóban lelkes problémamegoldóknak kell lenniük. A SEO a gyökérében mindig a problémamegoldásról szól.

Az AI szerszámkészletének növekedésével nagyszerű lesz a kísértés, hogy a kritikus gondolkodást egy gépre delegálják.

A SEO -profiknak azonban továbbra is képesnek kell lennie arra, hogy egy lépést hátráltatjon, megvizsgálja az összes kontextust és a szöget, és a megoldás felé dolgozzon, figyelembe véve az általuk szembesülő erőforrásokat és korlátokat.

Ez azt jelenti, hogy nem támaszkodhatnak kizárólag az AI -re, hogy segítsenek nekik.

Bővebben: A LinkedIn felsorolja a 15 legjobb igényt, a kapcsolódó kurzusokat ingyenes

Béreljen kiegészítő készségeket

A kérdésre adott válasz igen. Mindkettőnek.

Szüksége van valakire, aki képes dolgozni az AI eszközökkel, valamint a hagyományos SEO készségekkel.

A tapasztalt SEO szakemberek tapasztalata és tulajdonságai továbbra is rendkívül hasznosak lesznek az LLMS és az AI szerszámok feltörekvő világában.

Ez kockázatot jelentene az organikus teljesítményre, ha kizárólag annak alapján bérel fel, hogy a jelölt képes -e jól használni az AI eszközöket.

Ugyanakkor azt szeretné ellenőrizni, hogy a SEO Pro felhasználja -e az összes előnyt, amelyet az AI hozhat. Képesnek kell lenniük arra, hogy alkalmazkodjanak az új technológiákhoz és folyamatokhoz.

Hogyan készítsünk interjút az AI megoldások kiegészítésére szolgáló SEO készségekről

Az új technológiával kapcsolatos kíváncsiság. A kísérlet és az alkalmazkodás vágya. Nyitott gondolkodásmódja van a változáshoz. Ez mind a jó SEO szakemberek tulajdonságai, amelyek most már fontosabbak, mint valaha.

Amikor mérlegeli, hogy a SEO szakember valószínűleg megfelelő -e a szerepéhez, derítse ki az új helyzetekhez való megközelítését.

Nézze meg, hogyan alkalmazkodtak a múltban a SEO változásaihoz, amelyekre a taktika megváltoztatására volt szükség.

Kérdezze meg tőlük, hogyan diagnosztizálták és válaszoltak az algoritmus -frissítésekre, vagy kibővítették képességeiket, hogy belefoglalják a közösségi média keresőmotorokat.

Összefoglalás

Lényegében a hagyományos SEO készségek szükségessége nem csökken. A nagy SEO szakemberek azonban azok lesznek, akik képesek adaptálni a készségeiket a GEO -ban való munkavégzéshez, valamint az új AI szerszámok legjobb felhasználását elérhetővé teszik.

Emellett a problémamegoldás, a kísérletezés és a lelkes stratégiai megközelítés, amit meg kell keresni a következő SEO-bérlet során.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.