Chatgpt Vs. Google a felhasználói utazás minden szakaszában

Peter

Fokozza képességeit a Growth Memo heti szakértői betekintésével. Feliratkozás ingyen!

További adatok azt mutatják, hogy a chatgpt nem veszi el a piaci részesedést a Google -tól.

Ehelyett kibővíti a használati esetek tartományát, és elmossa a vonalat az információkeresés és a feladatok elvégzése között.

Megvizsgáltam a hasonlóWeb -adatokat, hogy megértsem, hogyan befolyásolja ez a felhasználói utazás négy különböző szakaszát a Google és a CHATGPT között:

  1. Használat.
  2. Viselkedés.
  3. Kimenő kattintások.
  4. Megtérés.

Azt találtam, hogy a Chatgpt örökbefogadása lényegében egy 400 000 fontos mozdony, amely a pályákat lefelé, anélkül, hogy hamarosan megállt.

A CHATGPT -en belüli felhasználói beszélgetések gazdagok a kontextusban, ami magasabb konverziós arányhoz vezet, amikor a szándék az információkereséstől vagy a vásárlástól való generációig vált.

Végül, és leginkább a SEO -k és a növekedési marketingszakemberek számára, A Chatgpt sokkal több felhasználót küld az internetre.

Természetesen ezek a statisztikák továbbra is kicsik a Google -hoz képest.

A Google erőfeszítései azonban nem tudták lelassítani a Chatgpt szökött vonatának lendületét. Az elemzésben felhasznált adatokról:

  • Adatforrás: HasonlóWeb (kiabálás Sam Sheridan -hez).
  • A vizsgált időtartam: 2024. július – 2025. június (az elmúlt 12 hónap) vs. 2023. július – 2024. június (előző 12 hónap).
  • Megvizsgáltam az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság felhasználói viselkedését is.

Az emberek rohannak a chatgptbe.

Az elmúlt 12 hónapban az Egyesült Államokban a Chatgpt látogatásai 3,5 -ről 6,8 milliárdra (+94%) nőttek.

Az Egyesült Királyságban még gyorsabb volt: 131% YOY, 868 millióról 2 milliárdra.

Ugyanebben az időtartamban a Google növekedése stagnált. Íme, amit az adatok mutattak:

  • Az amerikai stagnálás: -0,85% (196 vs. 194 milliárd).
  • Az Egyesült Királyság stagnálása: -0,22% (35,56 vs. 35,49 milliárd).

A perspektíva szempontjából: A Google közel 200 milliárd látogatást tett az Egyesült Államokban az elmúlt 12 hónapban, összehasonlítva a Chatgpt 6,8 milliárdjával.

Tehát a Chatgptnek a Google összes látogatásának csupán 3,4% -a.

Ha azonban a növekedési ráták folyamatosan tartanak, elméletileg a CHATGPT elérheti a Google mennyiségét a következő öt évben.

Hipotézisem: Szinte garantált, hogy a CHATGPT nem fogja elérni a Google látogatási kötetét, mert túl sok mozgó alkatrész van (energia/chip korlátozások, képzési adatok, minőségjavítások, szabályozás stb.).

De vegye figyelembe, hogy a Google -0,85% -kal (~ 2 milliárd látogatás) csökkent az előző év azonos időszakához képest, és láthatja, hova megy ez.

A látogatások csak annyit mondhatnak neked.

A Semrush és a Meound legfrissebb adatai azt sugallják, hogy a felhasználói szándék egyharmadától a kétharmadának az AI chatbotokkal való interakció, azaz a felhasználók a chatgpt-t használják, és kevesebbet használnak a kereséshez [1, 2]

A Chatgpt és más AI chatbotok kiszivárgott csevegései megerősítik az összesített adatokat.

Tehát, még akkor is, ha összehasonlítjuk a Chatgpt és a Google látogatásait, ők nem vezetnek ugyanazon eredményhez.

De ennek az érvelésnek ellenére azt fogom mondani, hogy a Google inkább az AI módban a Chatgpt tükrévé válik – és minden generációs szándéknak nagy esélye van arra, hogy az információkat bevonja a beszélgetés útján, amely más webhelyekhez vagy alkotókhoz származik.

Az AI chatbotok beszélgetési jellege azt jelenti, hogy a szándék folyékony, és az egyik promptról a másikra válthat.

Mindeközben valószínűleg a felhasználók olyan információkkal találkoznak, amelyek a beszélgetésük során klasszikus Google -keresések lennének termékek vagy megoldások.

A nap végén a Chatgpt folytatja a mai napig a leggyorsabban növekvő termék elfogadását.

Mit jelent ez számodra?

  • Maradjon a kurzuson.
  • Folytassa az áttételi forgalom, a konverziók és a téma láthatóságának nyomon követését a Google + CHATGPT -en.
  • Optimalizálja a láthatóságot, és erősen összpontosít a klasszikus SEO -ra.
  • Tartsa a fülét a földre, és tanuljon meg annyit, amennyit csak tudsz. A dolgok gyorsan fejlődnek, és az egyértelműség idővel jön.

Gyors emlékeztető itt: Nemrégiben átmentem a WhatsApp csoportomat Slack -ra. A hét folyamán nyíltan és szabadon osztom meg a folyamatban lévő híreket és a tanulásokat, tehát ez egy remek hely, hogy naprakészen maradjon minden extra (és néha túlterhelő) zaj nélkül. Nem kell prémium előfizetőnek lennie, hogy hozzáférjen a fő vitacsatornahoz. Csatlakozzon ide!

A régi szokásokat nehéz megtörni.

Az emberek hozzászoktak ahhoz, hogy bizonyos módon keressenek a Google -on, míg a Chatgpt zöld mező.

A túlnyomó többségünk számára a Chatgpt -rel kapcsolatos első tapasztalataink beszélgetés volt, tehát mindannyian elfogadtuk az alapértelmezett módszert.

Ennek eredményeként az átlag lekérdezés A Chatgpt és a Google gyors hossza:

  • 80 szó vs 3.4 az Egyesült Államokban
  • 91 szó vs. 3.2 az Egyesült Királyságban.

Még az információs utasítások is 10 -szer hosszabbak (~ 38 szó) a chatgpt -en, mint a Google -on. Az emberek részletesebb kérdéseket tesznek fel, amelyek sokkal többet feltárnak magukról és szándékuk.

A növekvő kontextusablakkal együtt a Chatgpt sokkal személyesebb és (általában) jobb információs válaszokat ad vissza – továbbra is következetesen jobb kereskedelmi/vásárlási szándékokra várok.[3] Az AI chatbotok tömörítik a felhasználói utazást sok lekérdezésről több nap alatt egy beszélgetésre, hosszú utasításokkal.

Számodra ez azt jelenti, hogy még kritikusabb a megfelelő utasítások figyelése.

(Megosztottam egy trükköt a prémium előfizetőkkel a Google Search Console -ban az AI módból származó felszólítások megtalálására.

Mivel a Google áttételi forgalma elérte a történelmi mélypontokat, a Chatgpt áttételi forgalma új csúcsokat ért el.

Az elmúlt 12 hónapban a CHATGPT amerikai áttételi forgalma a webhelyekre +3 496% -kal (Egyesült Királyság: +5 950%) ugrott, 14 -ről 516 millióra (miután megtisztították az OpenAI.com -ra történő áttételt, amely többnyire hitelesítés).

Összehasonlításképpen: a Google kimenő áttételi látogatásai csak +23% -kal növekedtek az Egyesült Államokban és 19% -kal az Egyesült Királyságban.

Ha figyelembe veszi a Google -áttételeket, magában foglalja a navigációs kereséseket (a márka honlapjára navigáló emberek) és a hirdetési kattintások (a chatgpt még nem rendelkezik hirdetésekkel), 23% egyáltalán nem sok.

A CHATGPT külső webhelyekre való áttételi forgalma a Google (1,9 milliárd, az elmúlt 12 hónapban) ~ 27% -át teszi ki az adatok alapján. Ez magasnak érzi magát, a terepi megfigyelésem során.

Vegye figyelembe azt is, hogy a CHATGPT célja nem feltétlenül a forgalom küldése, hanem a beszélgetés folytatása, amíg a felhasználók nem kapnak optimális választ.

Ennek ellenére az áttételi forgalom növekedett és továbbra is ezt teszi. Egészen a közelmúltig.

Mélység szerint a Chatgpt áttételi forgalma július 21 és augusztus 20. között -52% -kal csökkent. [4] És ez jelentős.

Az idő megmutatja, hogy ez csak kísérlet vagy végleges döntés.

Az Ön számára ez azt jelenti, hogy több CHATGPT áttételi forgalmat kell látnia az elmúlt 12 hónapban, ha jól optimalizálja.

Lehet, hogy nem látja +3500%-os növekedést, de ha nem lát legalább némi növekedést, akkor valószínűleg a versenytársak vannak.

A ChatGPT -ből való konverziók kicsik a Google -hoz képest (kötetben), de gyorsan növekednek.

Az AI láthatóság optimalizálásába (AEO/GEO/LLMO) bankokba történő befektetés teljes narratívája arról, hogy ugyanolyan ütemben folytatódik, és értelmessé válik.

Eddig úgy tűnik, hogy ez a tét sikerül.

Amikor a CHATGPT forgalmat küld a webhelyekre, az átváltási arány általában magasabb, mint a Googleé. 2025 júniusától:

  • A CHATGPT tranzakciós forgalom konverziós aránya az Egyesült Államokban 6,9% volt, szemben a Google 5,4% -ával.
  • Az Egyesült Királyságban a CHATGPT elérte az 5,5%-ot, ami megegyezik a Google -val.

A Chatgpt magasabb minőségű forgalmat küld a webhelyekre, legalább az Egyesült Államokban

A minőséget ebben az összefüggésben úgy definiálom, mint „magasabb szándékot”, vagyis a látogatók nagyobb valószínűséggel alakulnak át ügyfelekké.

A chatgpt forgalom jobb minőségű oka az, hogy a felhasználók egy beszélgetésben válaszolnak kérdéseikre. Amikor rákattintanak, „alapoztak”, hogy vásároljanak.

Számomra a nagyobb kérdés az, hogy hogyan befolyásolják a vásárlási döntéseket, mielőtt egy kattintás bekövetkezik (vagy még akkor is, ha nem történik meg kattintás).

Számodra ez azt jelenti:

  1. Nézze meg, mely oldalak kapják meg az áttételi forgalmat. Vegye figyelembe az átlagos áttételi forgalmat, és optimalizálja azokat az oldalakat, amelyek néhány, de átlag alatti kattintást kapnak.
  2. A hivatkozások optimalizálása számít, mert a hivatkozások kattintanak. Nézze meg a versenytársak és a webhelye közötti hivatkozási rést.
  3. Keresse meg a konverziós optimalizálási lehetőségeket (in-line CTA-k, ólom-eszközök, vetélkedők stb.) Az oldalakon, amelyek a CHATGPT áttételi forgalmat kapják. A standard heatmap eszköz használata az oldal olyan területeire mutat, amelyek ideálisak egy kis CRO -hoz.

A Chatgpt minden összetevővel rendelkezik, hogy a következő nagy felhasználói platform legyen, amelyre más vállalatok építhetnek – akárcsak a Google 25 évvel ezelőtt:

  1. A használat növekszik.
  2. A viselkedés a kontextusban gazdag.
  3. Az áttételi forgalom lövöldöz.
  4. A konverziók egészséges ütemben történnek.

Most a forgalomnak és a beszélgetéseknek csak nagyobb mennyiségre van szükségük.

Még mindig kicsik összehasonlítva.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.