A Facebook az évek során egyre fontosabbá vált a marketing kezdeményezésekben. Havi 30 millió aktív felhasználóról van szó, és a lehetőségek, amelyek lehetővé teszik a marketingszakemberek számára, hogy meghatározott demográfiai csoportokat célozzanak meg, jelentősen megnövelhetik a siker esélyeit.
Mielőtt azonban marketingköltségvetését a Facebookba fekteti be, először fel kell mérnie, hogy ez-e a kívánt életkor szerinti demográfiai csoport preferált platformja.
Ha Ön üzletember vagy marketingszakember, aki a Facebookot hirdetési platformként szeretné használni, olvasson tovább, hogy többet megtudjon ennek a milliárd felhasználónak a demográfiai adatairól.
A szerkesztő választása
- A 25-34 éves korosztály rendelkezik a legtöbb Facebook felhasználóval.
- Idős gyerekek 13-17 a legkisebb méretű demográfiai csoportok a Facebookon.
- A Facebook közönségének 7,2%-a az idősebb generációt foglalja magában.
- Körül az amerikai tizenévesek 32%-a használd a Facebookot.
Ki használja a legtöbbet a Facebook-ot?
Tudva, hogy a Facebook teljes felhasználói száma milliárdokban rúg, bontsuk le, és elemezzük, mennyire változatosak ezek a felhasználók. Nézze meg, mi alkotja ennek a közösségnek a nagy részét.
Íme a Facebook demográfiai adatai, amelyeket tudnod kell:
Facebook-felhasználók életkor-statisztikái – melyik korcsoport használja a legtöbbet?
A közösségi hálózati platform rendelkezik Napi 2 milliárd aktív felhasználó különböző helyekről, különböző korosztályokkal.
Most próbáljuk meg ráközelíteni, hogy mely korcsoportok teszik ki a teljes Facebook felhasználói bázis nagy részét. Nézze meg, milyen közönség kiemelkedő a Facebookon belül.
1. A 25-34 év közötti korosztályban van a legtöbb Facebook-felhasználó.
(Oberlo)
Egy tanulmány azt mutatja, hogy elsősorban ez a korosztály foglalja el az összes felhasználót. A Facebook milliárd felhasználójának 30%-a tartozik ebbe a korosztályba. Ez összesen 596,8 millió embert jelent. Őket követi a 18-24 éves korosztály, amely világszerte a felhasználók 21,5%-át teszi ki. A két korcsoport az összes aktív Facebook-felhasználó 51,5%-át birtokolja.
2. A 13-17 éves gyerekek a legkisebb a demográfiai csoport mérete a Facebookon.
(Omnicore Agency, Oberlo)
A Facebook globális közönségmegoszlásáról szóló jelentés alapján a 13 és 17 év közötti gyerekek a legalacsonyabb Facebook-felhasználók. Az aktív Facebook-felhasználók mindössze 4,7%-át teszik ki.
3. A Facebook közönségének 7,2%-a az idősebb generáció.
(Oberlo)
Az idősebb generáció, 55 és 64 év közötti, nem használja a közösségi hálózatot. A korosztály csak a teljes felhasználói bázis 7,2%-át teszi ki. A 65 év felettiek a teljes népesség mindössze 5,6%-át teszik ki.
4. Az amerikai tizenévesek 32%-a Facebook-felhasználó.
(Pew Research Center)
A lakosság 71%-áról a manapság Facebookot használó amerikai tinédzserek száma mindössze 32%-ra esett vissza; csak 2%-a használja gyakran. Ezt különböző feltörekvő közösségi média platformok okozhatják, amelyeket a Z generáció többet használ, mint a Facebook.
📋 Kutatási összefoglaló: A Facebook-populáció nagy részét a 24 és 34 év közötti felnőttek alkotják. Ha Ön vállalkozástulajdonos vagy marketingszakember, a Facebook használatával növelheti a közönség elérését ebben a korcsoportban. |
Végső szavak
A közösségi hálózati platform indulása óta igen jelentős. A történelem elengedhetetlen részévé vált. A Facebooknál a távolság nem számított. Mindig kapcsolatba léphetsz olyan emberekkel, akiket szeretsz, és még idegenekkel is.
Ezt szem előtt tartva elengedhetetlen, hogy tudjuk, milyen közönség van a Facebookon. Ezek a statisztikák megmagyarázzák, hogy melyik generáció a legkiemelkedőbb a Facebookon. A hirdetők 90%-a elismeri, hogy a Facebook a közösségimédia-stratégiájának kritikus eleme, ezért ha Ön üzletember, érdemes okosan használni ezeket a statisztikákat.
GYIK
-
Melyik országban van a legtöbb Facebook-felhasználó?
329,65 Facebook-felhasználó él Indiában. Ezzel az ország vezető szerepet tölt be a Facebook közönségméretét tekintve. Indián kívül több országnak több mint 100 millió Facebook-felhasználója van, például az Egyesült Államokban 175 millióval, Indonéziában 119 millióval; és Brazília, 109 millió felhasználóval.
-
Hány aktív hirdető van a Facebookon?
2020-ban 10 millió aktív hirdető foglalkozott Facebook-marketinggel. A Facebookot közösségi hálózati platformként használják termék- és szolgáltatáspromócióra – ez növekedés a 2019. első negyedévi 7 millió hirdetőhöz képest. Cserébe a Facebook-hirdetések bevétele meghaladta a 84,2 milliárd dollárt.