Google a felhasználók és a web -ökoszisztéma kiegyensúlyozásáról

Peter

A közelmúltbeli Search Central Live Deep Dive 2025 -ben Kenichi Suzuki megkérdezte a Google Gary Illyes -t, hogy a Google hogyan méri az AI áttekintésből származó forgalom magas színvonalát és felhasználói elégedettségét. Illyes válasza, amelyet a Suzuki közzétett a LinkedIn -en, több pontot fed le.

Kenichi konkrét adatokat kért, és Gary válasza áttekintést adott arról, hogy a Google hogyan gyűjti a külső adatokat, hogy belső véleményeket alakítson ki arról, hogy a felhasználók hogyan érzékelik az AI áttekintést az elégedettség szempontjából. Azt mondta, hogy az adatok tájékoztatják a Google nyilvános nyilatkozatait, ideértve a Sundar Pichai vezérigazgató által tett nyilatkozatokat is.

Illyes a válaszát azzal kezdte, hogy nem tudta megosztani a felhasználói elégedettségi adatokkal kapcsolatos részleteket, de továbbra is továbbra is felajánlotta áttekintését.

Felhasználói elégedettségi felmérések

Az első adatpont, amelyet Illyes említett, a felhasználói elégedettségi felmérések voltak, hogy megértsék, hogyan érzik magukat az emberek az AI áttekintésein. Kenichi azt írta, hogy Illyes azt mondta:

„A vállalati vezetők, mint például a Sundar Pichai által tett nyilvános nyilatkozatokat, ez a belső adatok validálják, mielőtt nyilvánosságra hoznák.”

Megfigyelt felhasználói viselkedés

A második felhasználói elégedettségi adatpont, amelyet Illyes említett, a szélesebb piacról következtetett. Kenichi írta:

„Gary azt javasolta, hogy a felhasználói preferenciát a tágabb piacon vizsgálják meg. Rámutatott, hogy más AI eszközök (például a CHATGPT és a Copilot) gyorsan növekvő felhasználói bázisának valószínűleg ugyanabból a demográfiai anyagból áll, amely az AI áttekintésekben élvezi és megtalálja az értéket.”

A felhasználó-fókusz motiválja

Ez a rész azt jelenti, hogy a felhasználót az új funkció bevezetésének motivációjává kell tenni. Illyes kifejezetten azt mondta, hogy a zavar okozása nem a Google motivációja az AI keresési funkciókhoz.

Elismerte a web -ökoszisztémát

Az utolsó pontja az volt, hogy elmagyarázza, hogy a Google továbbra is kitalálja, hogyan lehet egyensúlyba hozni a felhasználó-központú megközelítést az egészséges webes ökoszisztéma fenntartásának szükségességével.

Kenichi azt írta, hogy Illyes azt mondta:

„Befejezte, hogy elismeri, hogy még mindig kitalálják, hogyan lehet kiegyensúlyozni ezt a felhasználó-központú megközelítést azzal, hogy továbbra is támogatni kell a szélesebb web-ökoszisztémát.”

A web -ökoszisztéma igényeinek kiegyensúlyozása

A modern SEO hajnalán a Google valami rendkívüli dolgot tett: az akkori legnépszerűbb SEO fórumon, a WebMasterworld -en keresztül a webes kiadókkal kapcsolatba léptek. Maga Gary Illyes, mielőtt csatlakozott a Google -hoz, a WebMasterworld tagja volt. Ez a Google általi tájékoztatás egy Googler, Matt Cutts kezdeményezése volt. Más Googlers interjúkat nyújtott be, de Matt Cutts a GoogleGuy WebMasterworld beceneve alatt kétirányú beszélgetéseket folytatott a keresési és kiadói közösséggel.

Ez már nem így van a Google-nál, amely nagyrészt visszatér az egyirányú kommunikációhoz, amelyet az időszakos közösségi média tájékoztatása kísér.

A SEO közösség megoszthatja ezt a helyzetet, mivel egyes SEO -k visszaélésszerű válaszokat tesznek közzé a közösségi médiában. Szerencsére ezek az emberek kisebbségben vannak, de ez a viselkedés mindazonáltal hidegen hűvös a konstruktív párbeszéd számára biztosított néhány lehetőségre.

Bátorító, hogy halljuk, hogy Illyes megemlíti az internetes ökoszisztémát, és még tovább bátorító lenne a Googlers, köztük a vezérigazgató meghallgatása, inkább arra összpontosítana, hogy miként szándékoznak kiegyensúlyozni a felhasználók igényeit az alkotók számára, akik a tartalmat közzéteszik, mert sokan úgy érzik, hogy a Google jelenlegi iránya nem fenntartható a kiadók számára.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.