A közelmúltbeli Search Central Live Deep Dive 2025 -ben Kenichi Suzuki megkérdezte a Google Gary Illyes -t, hogy a Google hogyan méri az AI áttekintésből származó forgalom magas színvonalát és felhasználói elégedettségét. Illyes válasza, amelyet a Suzuki közzétett a LinkedIn -en, több pontot fed le.
Kenichi konkrét adatokat kért, és Gary válasza áttekintést adott arról, hogy a Google hogyan gyűjti a külső adatokat, hogy belső véleményeket alakítson ki arról, hogy a felhasználók hogyan érzékelik az AI áttekintést az elégedettség szempontjából. Azt mondta, hogy az adatok tájékoztatják a Google nyilvános nyilatkozatait, ideértve a Sundar Pichai vezérigazgató által tett nyilatkozatokat is.
Illyes a válaszát azzal kezdte, hogy nem tudta megosztani a felhasználói elégedettségi adatokkal kapcsolatos részleteket, de továbbra is továbbra is felajánlotta áttekintését.
Felhasználói elégedettségi felmérések
Az első adatpont, amelyet Illyes említett, a felhasználói elégedettségi felmérések voltak, hogy megértsék, hogyan érzik magukat az emberek az AI áttekintésein. Kenichi azt írta, hogy Illyes azt mondta:
„A vállalati vezetők, mint például a Sundar Pichai által tett nyilvános nyilatkozatokat, ez a belső adatok validálják, mielőtt nyilvánosságra hoznák.”
Megfigyelt felhasználói viselkedés
A második felhasználói elégedettségi adatpont, amelyet Illyes említett, a szélesebb piacról következtetett. Kenichi írta:
„Gary azt javasolta, hogy a felhasználói preferenciát a tágabb piacon vizsgálják meg. Rámutatott, hogy más AI eszközök (például a CHATGPT és a Copilot) gyorsan növekvő felhasználói bázisának valószínűleg ugyanabból a demográfiai anyagból áll, amely az AI áttekintésekben élvezi és megtalálja az értéket.”
A felhasználó-fókusz motiválja
Ez a rész azt jelenti, hogy a felhasználót az új funkció bevezetésének motivációjává kell tenni. Illyes kifejezetten azt mondta, hogy a zavar okozása nem a Google motivációja az AI keresési funkciókhoz.
Elismerte a web -ökoszisztémát
Az utolsó pontja az volt, hogy elmagyarázza, hogy a Google továbbra is kitalálja, hogyan lehet egyensúlyba hozni a felhasználó-központú megközelítést az egészséges webes ökoszisztéma fenntartásának szükségességével.
Kenichi azt írta, hogy Illyes azt mondta:
„Befejezte, hogy elismeri, hogy még mindig kitalálják, hogyan lehet kiegyensúlyozni ezt a felhasználó-központú megközelítést azzal, hogy továbbra is támogatni kell a szélesebb web-ökoszisztémát.”
A web -ökoszisztéma igényeinek kiegyensúlyozása
A modern SEO hajnalán a Google valami rendkívüli dolgot tett: az akkori legnépszerűbb SEO fórumon, a WebMasterworld -en keresztül a webes kiadókkal kapcsolatba léptek. Maga Gary Illyes, mielőtt csatlakozott a Google -hoz, a WebMasterworld tagja volt. Ez a Google általi tájékoztatás egy Googler, Matt Cutts kezdeményezése volt. Más Googlers interjúkat nyújtott be, de Matt Cutts a GoogleGuy WebMasterworld beceneve alatt kétirányú beszélgetéseket folytatott a keresési és kiadói közösséggel.
Ez már nem így van a Google-nál, amely nagyrészt visszatér az egyirányú kommunikációhoz, amelyet az időszakos közösségi média tájékoztatása kísér.
A SEO közösség megoszthatja ezt a helyzetet, mivel egyes SEO -k visszaélésszerű válaszokat tesznek közzé a közösségi médiában. Szerencsére ezek az emberek kisebbségben vannak, de ez a viselkedés mindazonáltal hidegen hűvös a konstruktív párbeszéd számára biztosított néhány lehetőségre.
Bátorító, hogy halljuk, hogy Illyes megemlíti az internetes ökoszisztémát, és még tovább bátorító lenne a Googlers, köztük a vezérigazgató meghallgatása, inkább arra összpontosítana, hogy miként szándékoznak kiegyensúlyozni a felhasználók igényeit az alkotók számára, akik a tartalmat közzéteszik, mert sokan úgy érzik, hogy a Google jelenlegi iránya nem fenntartható a kiadók számára.