A Google Search Közép -ázsiai -csendes -óceáni 2025 három nap alatt három oszlopra összpontosított.
Az első nap témája a mászás volt, és az esemény második napján az indexelésre összpontosított, és egy nagy bejelentést jelentett az új Google Trends API -ról az Alpha -ba.
A harmadik nap onnan felvette, belemerülve arra, hogy a Google hogyan adja vissza a keresési eredményeket.
A kiszolgáló infrastruktúra magában foglalja a lekérdezés megértését, az eredménykérelmet, az index kiválasztását, a rangsorolást és a szolgáltatás alkalmazását, beleértve a gazdag eredményeket is, mielőtt azokat a felhasználó számára bemutatnák.
A felhasználói lekérdezések értelmezése
Cherry Prommawin részletes magyarázatot adott arról, hogy a Google hogyan értelmezi a felhasználók kérdéseit.
Nem minden lekérdezés egyértelmű.
Az olyan nyelveken, mint a kínai vagy a japán, nincsenek szóközök a szavak között, tehát a Google -nak meg kell tanulnia, hol kezdődik a szavak a múltbeli kérdések és dokumentumok áttekintésével. Ezt szegmentálásnak nevezik, és nem minden nyelv megköveteli ezt.
Ezt követően eltávolítja a stopszavakat, hacsak nem részese egy értelmes mondatnak vagy entitásnak, például a „Gyűrűk Ura”.
Ezután kibővíti a lekérdezést, hogy az összes nyelv szinonimáit tartalmazza, hogy jobban megfeleljen a felhasználó, amit valójában keres (lásd a fenti képet).
A kontextus jelentős szerepet játszik abban, hogy a Google hogyan érti és reagál a lekérdezésekre. Ennek kritikus szempontja a kontextus szinonimáinak felhasználása.

Ez nem olyan, mint a tipikus szinonimák, amelyeket egy angol szótárban találsz. Ehelyett úgy hozták létre, hogy segítsék a jobb keresési eredmények visszatérését, annak alapján, hogy a szavakat hogyan használják a valós keresésekben és a tartalomban.
Lehet, hogy a Google megtudja, hogy az „autókölcsönző” -re kereső emberek gyakran rákattintanak azokra az oldalakra, amelyek a „Bérautó” -ot mondják, így a két kifejezést a megfelelő kontextusban hasonlónak tekinti. Erre utal a Google „testvéreknek”.
Ezek a kapcsolatok többnyire láthatatlanok a felhasználók számára, de elősegítik a lekérdezések összekapcsolását a legrelevánsabb információkkal, még akkor is, ha a pontos szavak nem egyeznek meg.

Hogyan érti a Google a minőséget
Alfin Hotario Ho világos magyarázatot adott arra, hogy a Google hogyan értékeli a minőséget a keresési eredményekben.
A minőség csak egy a Google által az oldalak rangsorolásakor a sok jel közül, de ez fontos.
Az évek során a Google megpróbálta meghatározni, hogy mit jelent a „minőség”, és következetesen visszatér öt kulcsfontosságú ponthoz:
- Összpontosítson az emberek első tartalmára.
- Szakértelem.
- Tartalom és minőség.
- Bemutató és produkció.
- Kerülje a keresőmotor-első tartalom létrehozását.

Ho kiemelte a minőségi értékelő iránymutatásokat, mint hasznos erőforrást. Ezek az iránymutatások nem befolyásolják közvetlenül a rangsorolást, de segítenek megmagyarázni, hogy a Google hogyan méri -e a rendszerek jól teljesítését.
Amikor az iránymutatások megváltoznak, tükrözik a Google azon gondolkodásának frissítéseit, amelyek jó tartalmat jelentenek.
Az iránymutatásokban négy fő oszlop található:
- Erőfeszítés: Tartalmat kell készíteni az emberek számára, nem pedig a keresőmotorok számára. Világosan meg kell mutatnia az időt, a készségeket és az első kézből.
- Eredetiség: A tartalomnak valami újat kell kínálnia – eredeti kutatást, friss elemzést vagy jelentéstételt, amely túlmutat a már odakint.
- Tehetség vagy készség: Jól megírva vagy nyilvánvaló hibáktól mentesnek kell lennie, és erős kézműves szintet kell mutatnia. Nem kell, hogy valamilyen szakértő legyen, mindaddig, amíg be tudja mutatni az ellenőrzhető első kézből származó élményt.
- Pontosság: Ezt ténylegesen helyesnek kell lennie, bizonyítékokkal kell támogatnia, és összhangban kell lennie a szakértővel vagy a nyilvános konszenzussal, ha lehetséges.
A Ho munkamenetének további kulcsfontosságú elvihetőjei a következők:
- Az EEAT (tapasztalat, szakértelem, tekintélyképesség és megbízhatóság) alapján egyértelmű, hogy a bizalom a legfontosabb.
- Még akkor is, ha egy téma nem az egészségről, a pénzről vagy a biztonságról (a pénzed vagy az életed), a Google még mindig prioritást élvez a megbízható tartalomról.
- Ha egy oldal határozottan nem ért egyet az általános szakértői véleményekkel, akkor az összességében kevésbé megbízhatónak tekinthető.
- A weboldalon található 404 vagy noIndex oldalak nem jelent minőségi problémát. A 404 műszaki kérdés, csakúgy, mint a „noindex” címke.

Mik azok a minőségfrissítések?
A Google három elsődleges okból frissíti a keresési rendszereket: új tartalmi formátumok támogatása, a tartalom minőségének javítása vagy a spam leküzdése érdekében.
Ezek a frissítések segítenek abban, hogy az emberek hasznos és releváns eredményeket kapjanak, amikor keresnek. Új tartalmi formátumok támogatása
Ahogy az új tartalomtípusok egyre népszerűbbé válnak, mint például a rövid videók vagy az interaktív látványosság, a felhasználók elkezdenek elvárni, hogy megtalálják őket a keresési eredményekben.
Ha elegendő ember mutat érdeklődést, akkor a Google új funkciókat indíthat, hogy megfeleljen ennek a keresletnek.
Ez magában foglalhatja az új szűrőket vagy az információs nézeteket az eredményekbe. Ezek a frissítések elősegítik a keresés hasznos állapotát, és igazodnak ahhoz, hogy az emberek hogyan akarják felfedezni az információkat.
A tartalom szélességének és relevanciájának javítása
Az internet folyamatosan növekszik, és sok téma telített. Ez megnehezíti a legjobb tartalom megtalálását.
Ennek javítása érdekében a Google elindítja az alapvető frissítéseket. Ezek a frissítések nem céloznak meg konkrét webhelyeket vagy oldalakat.
Ehelyett javítják, hogy a Google hogyan rangsorolja a tartalmat az interneten keresztül az átfogó céllal, hogy a magasabb minőségű eredményeket összességében felületesen fejezze be.
Az alacsony minőségű és spam-tartalom elleni küzdelem
Vannak, akik megpróbálják játszani a rendszert alacsony erőfeszítésű tartalommal. A Google nem tökéletes, és a spamelők réseket keresnek a kiaknázáshoz.
Válaszul a Google elindítja a célzott frissítéseket, amelyek módosítják a rendszerek észlelését a spam vagy az alacsony minőségű jelek észlelésére. Ezeknek a változásoknak a célja a rossz tartalom eltávolítása a keresési eredményekből.
A Google Frissítésekből való helyreállítás
Alapfrissítések
Technikailag nem büntetik be, tehát technikailag nincs olyan gyógyulás, mint a spam frissítések.
A Google azt javasolja, hogy kell:
Folytassa a nagyszerű munkát, nézd meg, mit csinálnak a versenytársak jobban, és tanulj meg azokról a webhelyekről, amelyek jobban teljesítenek, mint te.
Spam frissítések
Távolítsa el a spam típusát, amelyet a Google említett a blogkommunikációjában.
Figyelmeztetések a strukturált adatok felhasználására
A Google a strukturált adatokat körülvevő néhány általános mítoszmal foglalkozott, különös tekintettel a kiszolgálással és a rangsorolással való kapcsolatával.
Ezek egyike sem új, de az ismétlés a strukturált adatok hozzáadásának és hozzáadott értékének folyamatos kérdésein alapult.
Nem közvetlen rangsorolási tényező
A strukturált adatok hozzáadása a webhelyére nem javítja közvetlenül a rangsorolást. De ez vonzóbbá teheti a listáját a keresési eredményeknél, ami több kattintást eredményezhet.
Ez a hozzáadott elkötelezettség az idő múlásával segíthet a webhelyén.
Nincs garancia
Csak azért, mert a strukturált adatokat hozzáadta, nem azt jelenti, hogy a Google gazdag eredményeket mutat. Az algoritmusok döntenek arról, hogy mikor és hol van értelme megjeleníteni őket.
A Google önmagában gazdag eredményeket adhat hozzá
Még strukturált adatok nélkül is, a Google továbbra is megnövekedett eredményeket jeleníthet meg, például a webhely nevét vagy zsemlemorzsait, ha az az információkat az oldal tartalmából lehet következtetni.
Folyamatos karbantartást igényel
A strukturált adatok nem egyszeri feladat. Rendszeresen ellenőrizze, hogy pontos és hibamentes maradjon.
A naprakész fenntartása segít abban, hogy jogosult maradjon a továbbfejlesztett keresési funkciókra.
Ez mind a Google Search Central Live Thaiföldön. Nagyon sok betekintés és nagy bejelentés történt az elmúlt három napban.
Azt javaslom, hogy a SEO -k felülvizsgálják az utóbbi három cikket, és megemésztsék azt, amit a Google mondott. Ezután mérlegelje, hogyan alkalmazhatják ezt a 2025 -ös stratégiájukra.