Hogyan állítsuk le az eredmények szűrését a feltérképezési költségkeret elfogyasztásából

Peter

Mai kérdezz Egy SEO-kérdés Michaltól érkezik Pozsonyból, aki azt kérdezi:

„Van egy ügyfelem, akinek van egy weboldala térképes helyeken alapuló szűrőkkel. Amikor a látogató mozog a térképen, egy új URL jön létre szűrőkkel. Nem szerepelnek az oldaltérképen. A Search Console-ban azonban több mint 700 000 URL található (nincs indexelve), és feltérképezési költségkeretet használ.

Mi lenne a legjobb módja ezeknek az URL-eknek a eltávolítására? Az én ötletem az, hogy az alaphelyet megtartsuk az „index, kövesse”, és a körülvett terület újonnan létrehozott URL-jei szűrőkkel váltsanak „noindex, no follow”-ra. Jelölje meg a körülvett területeket is kanonikus elemekkel az alaphelyhez, és tagadja meg a nem kívánt hivatkozásokat.”

Remek kérdés, Michal, és jó hír! A válasz könnyen megvalósítható.

Először is nézzük meg, mivel próbálkozik, és alkalmazza más helyzetekben, például az e-kereskedelemben és a megjelenítőknél. Így többen profitálhatnak. Ezután lépjen be a fenti stratégiáiba, és fejezze be a megoldást.

Mi a feltérképezési költségkeret, és hogyan jönnek létre olyan paraméterek, amelyek elpazarolják

Ha nem biztos benne, hogy Michal mire utal feltérképezési költségvetésezt a kifejezést néhány SEO-szakember használja annak magyarázására, hogy a Google és más keresőmotorok csak annyi oldalt fognak feltérképezni a webhelyén, mielőtt leállna.

Ha a feltérképezési költségkeretet alacsony értékű, vékony vagy nem indexelhető oldalakon használja, előfordulhat, hogy a jó oldalak és az új oldalak nem találhatók meg a feltérképezés során.

Ha nem találja őket, előfordulhat, hogy nem indexeli vagy frissíti őket. Ha nincsenek indexelve, nem tudnak SEO forgalmat generálni.

Ezért fontos a feltérképezési költségkeret optimalizálása a hatékonyság érdekében.

Michal megosztott egy példát, hogyan „vékony” Az URL-ek SEO szempontból úgy jönnek létre, hogy az ügyfelek szűrőket használnak.

A felhasználói élmény értéknövelő, de SEO szempontból a helyalapú oldal jobb lenne. Ez vonatkozik az e-kereskedelemre és a megjelenítőkre is.

Az e-kereskedelmi üzletekben olyan színekre lehet keresni, mint a piros vagy zöld, valamint olyan termékekre, mint a pólók és a burgonya chips.

Ezek olyan paraméterekkel rendelkező URL-eket hoznak létre, mint a helyek szűrőkeresése. A vásárlás során méret, nem, szín, ár, variáció, kompatibilitás stb. szűrők használatával is létrehozhatók.

A szűrt eredmények segítik a végfelhasználót, de közvetlenül versenyeznek a gyűjtőoldallal, és a gyűjtemény lenne a “nem vékony” változat.

A kiadók ugyanezt. Lehet, hogy valaki a SEJ-n keres SEO vagy PPC kifejezést a keresőmezőben, és szűrt eredményt kap. A szűrt találatok tartalmaznak majd cikkeket, de a kiadvány kategóriája valószínűleg a legjobb találat a keresőmotor számára.

Ezeket a szűrt eredményeket indexelni lehet, mert megosztják őket a közösségi médiában, vagy valaki megjegyzésként hozzáadja őket egy bloghoz vagy fórumhoz, feltérképezhető linket létrehozva. Az is lehet, hogy az ügyfélszolgálat egyik alkalmazottja válaszolt a vállalati blogon vagy bármilyen más módon egy kérdésre.

A cél most az, hogy a keresőmotorok ne töltsenek időt a webhely feltérképezésével „vékony” verziókat, így a legtöbbet hozhatja ki feltérképezési költségkeretéből.

Az indexelés és a feltérképezés közötti különbség

Mielőtt belemennénk a javasolt ötletekbe és megoldásokba, még egy dolgot meg kell tanulnunk – az indexelés és a feltérképezés közötti különbséget.

  • A feltérképezés új oldalak felfedezése egy webhelyen belül.
  • Az indexelés azt jelenti, hogy azokat az oldalakat, amelyeket érdemes a keresőt használó személynek megmutatni, hozzáadjuk az oldalak adatbázisához.

Az oldalak feltérképezhetők, de nem indexelhetők. Az indexelt oldalakat valószínűleg feltérképezték, és valószínűleg újra feltérképezik, hogy frissítéseket és szerverválaszokat keressenek.

De nem minden indexelt oldal hoz forgalmat, vagy nem éri el az első oldalt, mert előfordulhat, hogy nem a legjobb válasz a keresett lekérdezésekre.

Most pedig térjünk ki a feltérképezési költségkeretek hatékony felhasználására az ilyen típusú megoldások esetében.

Meta Robots vagy X Robots használata

Az első megoldás, amire Michal rámutatott, egy volt „index, kövesse” irányelv. Ez arra utasítja a keresőmotort, hogy indexelje az oldalt, és kövesse a rajta lévő hivatkozásokat. Ez jó ötlet, de csak akkor, ha a szűrt eredmény az ideális élmény.

Ahogy én látom, ez nem így lenne, ezért javaslom az elkészítését „Noindex, kövess.”

A Noindex azt mondaná: „Ez nem egy hivatalos oldal, de hé, járd fel a webhelyemet, jó oldalakat találsz itt.”

És ha a főmenü és a navigációs belső hivatkozások megfelelően vannak elkészítve, a pók remélhetőleg tovább fogja őket mászni.

Canonicals az elpazarolt feltérképezési költségvetés megoldására

A kanonikus hivatkozások segítségével a keresőmotorok megtudhatják, mi az indexelendő hivatalos oldal.

Ha egy termék három kategóriában létezik három külön URL-en, akkor csak az egyiknek kell lennie „a hivatalos” verziót, tehát a két duplikátumnak a hivatalos verzióra mutató kanonikusnak kell lennie. A hivatalosnak rendelkeznie kell egy kanonikus linkkel, amely önmagára mutat. Ez a szűrt helyekre vonatkozik.

Ha a helykeresés több városi vagy környékbeli oldalt eredményezne, az eredmény valószínűleg a webhelytérképében szereplő hivatalos oldal másolata lesz.

A szűrt eredmények gyűjtői módon mutassanak vissza a szűrés főoldalára, ahelyett, hogy önreferensek lennének, ha az oldalon lévő tartalom ugyanaz, mint az eredeti kategória.

Ha a tartalom ugyanazokkal a helyekkel tölti be a lokalizált oldalt, mutasson inkább arra az oldalra a kanonikus oldalra.

A legtöbb esetben a szűrt verzió örökli a keresett vagy szűrt oldalt, tehát a kanonikusnak erre kell mutatnia.

Ha mind a noindexet, mind pedig az önhivatkozási kanonikust használja, ami túlzás, az ütköző jelzéssé válik.

Ugyanez vonatkozik arra az esetre is, amikor valaki név szerint keres egy terméket az Ön webhelyén. A keresés eredménye versenyezhet a tényleges termék vagy szolgáltatás oldalával.

Ezzel a megoldással azt mondod a póknak, hogy ne indexelje ezt az oldalt, mert nem érdemes indexelni, de ez a hivatalos verzió is. Ennek nincs értelme.

Ehelyett használjon kanonikus hivatkozást, amint fentebb említettem, vagy noindexelje az eredményt, és mutasson a kanonikusra a hivatalos verzióra.

Elutasítás a feltérképezés hatékonyságának növelése érdekében

A visszautasításnak semmi köze a feltérképezés hatékonyságához, hacsak a keresőmotor pókok nem találják meg a „vékony” oldalakon a spam jellegű linkeken keresztül.

A Google elutasító eszköze egy módja annak, hogy kimondja: „Hé, ezek a visszamutató linkek spam jellegűek, és nem akarjuk, hogy ártassanak nekünk. Kérjük, ne számítsa be őket oldalunk tekintélyébe.”

A legtöbb esetben ez nem számít, mivel a Google jó a spam linkek észlelésében és figyelmen kívül hagyásában.

Nem szeretné hozzáadni saját webhelyét és saját URL-címeit a visszautasító eszközhöz. Ön azt mondja a Google-nak, hogy saját webhelye spam jellegű, és nem ér semmit.

Ráadásul, ha visszautasítandó linkeket küld be, az nem akadályozza meg a pókokat abban, hogy azt lássák, amit szeretne, és ne akarja, hogy feltérképezzék, mivel ez csak arra való, hogy egy másik webhelyről származó linket spam jellegűnek mondjon.

A visszautasítás nem segít a feltérképezés hatékonyságában vagy a feltérképezési költségkeret megtakarításában.

A feltérképezési költségkeretek hatékonyabbá tétele

A válasz a robots.txt. Így adhatja meg bizonyos keresőmotoroknak és pókoknak, hogy mit kell feltérképezniük.

Beállíthatja azokat a mappákat, amelyeket fel szeretne térképezni, ha forgalmazza őket „engedjük meg”, és mondhatod „nem engedélyezni” a szűrt eredményeken a „?” vagy az „&” szimbólumot, vagy bármelyiket használja.

Ha ezen paraméterek közül néhányat fel kell térképezni, adja hozzá a fő szót like „?filter=location” vagy egy adott paraméter.

A Robots.txt segítségével meghatározhatja a feltérképezési útvonalakat és a feltérképezés hatékonyságát. Miután optimalizáltad, nézd meg a belső hivatkozásokat. A webhely egyik oldaláról a másikra mutató hivatkozás.

Ezek segítenek a pókoknak megtalálni az Ön legfontosabb oldalait, miközben megtanulják, miről szól.

A belső linkek a következők:

  • Zsemlemorzsa.
  • Menü navigáció.
  • A tartalomban található hivatkozások más oldalakra.
  • Alkategória menük.
  • Lábléc hivatkozások.

Használhat webhelytérképet is, ha nagy webhelye van, és a pókok nem találják meg elsőbbséggel a kívánt oldalakat.

Remélem, ez segít megválaszolni kérdését. Ez az, amit sokat kapok – nem te vagy az egyetlen, aki ebben a helyzetben ragadt.

További források:


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.