Hogyan kell kezelni az e -kereskedelem üzleteit az AI áttekintések érkezésével?

Peter

Az AD AK A SEO kiadásában egy kérdéssel foglalkozunk arról, hogy az AI áttekintések milyen hatással vannak a keresőmotorok eredményeire, különös tekintettel az e -kereskedelem üzlet tulajdonosaira, akik versenyképes maradni akarnak:

„Gondolod, hogy az AI áttekintése vagy az AI megzavarja a SERP -ket a Google PLA -val? És mint valaki, akinek egy kis e -kereskedelem üzlete van, ruházatot árusít, mit tehetek, hogy tovább tartsam a Gen AI alkalmazások bevezetését? ”

Ez egy nagyszerű kérdés! Ez egy olyan kérdés, amelyben sok e -kereskedelem webhelytulajdonos küzdött, mióta az AI áttekintése tavaly májusban kezdett elindulni.

A nagy aggodalom az, hogy a Google generációs AI összefoglalói – amelyek közvetlenül a SERP -k tetején jelennek meg – be fognak enni a forgalmába.

Ha az emberek válaszokat kaphatnak a kérdéseikre anélkül, hogy meglátogatnák az Ön webhelyét, ez az ügyfelek meredek hanyatlásához vezethet.

Noha ez az új tendencia eleinte aggasztónak tűnhet, nem hiszem, hogy a zavarok szintje olyan nagy lesz, mint amilyennek látszik, különösen az e -kereskedelem üzleteiben. Az AI áttekintése lehetőséget is kínálhat a rangsorolás felmászására.

Ne feledje, hogy a kép egy kicsit kevésbé egyértelmű a Chatgpt vagy a Microsoft Copilot kedvelőivel – ezek az alkalmazások még nem nyújtanak linkeket a forrásokhoz a válaszukban, de nem használják fel a keresésre, mint a Google.

Az AI megzavarja a SERP -ket a Google PLA -val?

A generatív AI egyértelműen az egyik leginkább zavaró technológia, amely az évek során megjelenik, és szinte napi áttörések vannak.

Tehát megpróbáltam megválaszolni a felvetett kérdéseket, de nyilvánvalóan van egy nagy figyelmeztetés: a dolgok gyorsan változnak, és nem tudunk bizonyosan előrejelzéseket tenni.

De a kérdés első részére, hogy az AI megzavarja -e a SERP -ket, az ösztönöm az lenne: „Nem annyira (valószínűleg!).

Először is, először a BrightEdge kutatása (amint azt a Search Engine Journal novemberben jelentette) azt találta, hogy az AI áttekintése egyre stabilabbá válik, és szorosabban igazodik az organikus keresési eredményekhez.

Az AI áttekintése mellett megjelenő hivatkozási linkek egyre inkább olyan webhelyekre mutatnak, amelyek szintén megjelennek a 10 legjobb eredményben.

Például, ha keresett [how long to bake a loaf of bread]Az AI áttekintések általában szintetizálnák a válaszokat a sütési webhelyekről, amelyek már megjelennek az első oldalon.

Amellett, hogy felsorolja a webhelyeket a SERP -ben, az AI áttekintések linkeket biztosítanak a „idézet” területén található oldalakhoz is.

Ez mit jelent? Alapvetően a Google továbbra is jutalmazza azokat a webhelyeket, amelyek kiváló minőségű, releváns és megbízható tartalmat termelnek.

Az AI áttekintések megjelenése az oldal tetején megváltoztatta a keresési élmény megjelenését és érzését. De mivel a Google továbbra is linkeket nyújt a releváns oldalakra a válaszaiban, A rangsorolás alapelvei valójában nem változtak.

Az AI áttekintések hatását a terméklista -hirdetésekre (PLAS) is megkérdezték. Az AI áttekintése megjelenése utáni első néhány hónapban ez kissé nem volt világos. Azonban tavaly októbertől kezdve most már jobb ötletünk van arról, hogyan fog működni.

A Google bejelentette, hogy elkezdi a hirdetések befecskendezését az AI áttekintésekbe (általában a szöveg alatti körhintaként). Az írás idején úgy tűnik, hogy ezt nem teljesítették teljesen.

De a Google által adott példa egy kereső volt, aki megkérdezte, [how do I get a grass stain out of jeans?]- Az AI áttekintése alatt egy körhinta számos kapcsolódó fűfolt -eltávolító terméket mutat.

Ha fizet a PLASért, akkor valószínű, hogy az ilyen típusú válaszokban megkezdenek.

Az AI áttekintések nem „versengnek” az e -kereskedelmi üzletekkel

A kérdező azt is megemlítette, hogy egy kis e -kereskedelmi áruházat üzemeltet, amely ruházatot árusít. Lehet, hogy aggódhatnak amiatt, hogy az AI áttekintése mit jelent a meglévő hirdetéseik és a termékoldalak szempontjából.

Nos, az AHREFS kutatása azt sugallja, hogy az a fajta tartalom, amely valószínűleg a weboldalukon, valószínűleg nem versenyez az AI áttekintésekkel.

Ahrefs több százezer keresést vizsgált meg, amelyek AI áttekintést készítettek.

Az áttekintést visszaadó keresések túlnyomó többsége információs keresés volt (ki, hol, mikor, miért stb.) – kevesebb mint 6% volt kereskedelmi jellegű, és kevesebb, mint 5% volt tranzakciós.

Ez azt sugallja, hogy a keresési szándék korlátozott aránya, amelyre az AI áttekintése megválaszolja, a webhelyen értékesített dolgokhoz kapcsolódik.

Alapvetően az AI áttekintések a hosszabb farokkérdésekre válaszolnak, mint például [how to style a bucket hat]-

De ha valaki csak keres [bucket hat]megmutatják őket PLA -k és organikus SERP eredmények – Nem generatív AI -válasz.

Az AI áttekintések segíthetnek a versenytársak ugrálásában

Mint fentebb már említettem, az AI áttekintések idézési linkeket biztosítanak a webhelyekhez, amelyek szintén a tíz legfontosabb organikus eredmény.

A Surfer SEO elemzése azonban azt sugallja, hogy ez csak az idő 52% -át történik meg. A források másik 48% -ánál a webhelyek tovább rangsorolják (amelyek közül néhány meglehetősen homályos) kaphat egy linket a SERP -k tetején, ha tartalmuk segít a Google AI -jének tájékoztatásában.

Ez azt jelenti, hogy még ha az Ön webhelye sem rangsorolja az első oldalt, akkor is megkaphatja a forgalom első szintjét, ha a tartalmat a Google hivatkozik.

Mit tehet, hogy előre maradjon, mivel az AI szélesebb körben elterjedt?

Ugyanazokkal a figyelmeztetésekkel, amelyeket fent említettek a változás ütemével kapcsolatban, úgy gondolom, hogy van néhány dolog, amit megtehetsz annak érdekében, hogy folyamatosan forgalmat szerezzenek az e -kereskedelmi áruházba.

Az első tipp az, hogy egyszerűen folytatom a bevált gyakorlatokat. Sajnálom, tudom, hogy ez nem túl izgalmas! De az a tény, hogy hasznos, eredeti, pontos és megbízható tartalmat hoz létre – összhangban a Google hasznos tartalomfrissítésével – továbbra is az út.

Tekintettel arra, hogy az AI áttekintéseiben idézett források több mint fele szervesen megjelenik a SERP -k 10 legfontosabb eredményében, ez azt mondja nekünk, hogy a minőségi tartalom előállítása továbbra is a legjobb rangsorolás.

Azt hiszem, a kérdezőnek van divat rés. Ha igen, akkor személyre szabott stílus -ötletek, szezonális divat tippek, útmutatók a megfelelő kalap/kabát/ruha/farmer stb. Választásához, mind hozzájárulnak a forgalom nyerésének esélyének növelésére.

Egy másik izgalmas (de még mindig megbízható) tipp a jó e -kereskedelmi „higiénia” követése.

Tartsa naprakészen és pontosnak a termék sémáját, és adjon meg részletes attribútumtáblákat, amelyek megmondják a Google -nak és más keresőmotoroknak, hogy mi a webhely. Tudom, hogy aligha úttörő cucc. De ez elősegíti az algoritmus táplálását, és a weboldal nagyobb valószínűséggel jelenik meg a keresésekben.

A termék részleteinek (PDP -k) esetében azt is javaslom, hogy összpontosítson az egyedi termékleírásokra (például kiemeli a formatervezés, a szövet vagy a stílus stílusát). Ezek olyan dolgok, amelyeket az AI még nem tud kitalálni, és amiről a versenytársak nem írtak.

Ezen a feljegyzésen is erősen ajánlom emberi kuráció tartalom írásakor.

Bármennyire lenyűgöző, mint a Chatgpt és mások, csak a már létező információkat tudnak visszanyerni.

Az új termékek, tulajdonságok vagy stílusok leírására szükség van egy emberre, hogy megtegye. Természetesen a Generative AI minden bizonnyal segíthet a labdának gördülni, ha egy üres oldalra bámul, de a szakértőre is szüksége van.

Remélem, ez segített. Nyilvánvaló, hogy a keresés a hatalmas változás időszakán megy keresztül.

De végül a bevált gyakorlatok követésével és a minőségi, hasznos tartalomra összpontosítva, továbbra is a legjobb esélyeket adja meg a forgalom vonzásának és az ügyfelek átalakításának.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.