Hogyan lehet jobban rangsorolni a felhasználói élmény marketingjével

Peter

Az átlagos SEO -stratégia a kulcsszó -kutatással kezdődik és ér véget, a kulcsszómennyiséggel, mint döntő tényező a témákban. Ez egy elavult megközelítés, amely nem rezonál a felhasználókkal, és már nem tükrözi, hogy a modern keresőmotorok hogyan értékelik a tartalmat. A tartalom, amely értelmes élményt nyújt a felhasználók számára legfontosabb tényezők között, bizalmat keres, jelzi a minőséget, és vonzza a linkeket, a részvényeket és a magasabb rangsorokat.

A felhasználói viselkedés mindig is a keresési rangsor részét képezte

A felhasználói jelek központi szerepet játszanak a Google rangsorolási algoritmusaiban, és a Google elleni közelmúltbeli monopóliumellenes peres eljárás kiderítette, hogy ezek mennyire fontosak.

A Google ellen a közelmúltbeli DOJ monopóliumellenes próbaverzió egyik kiállítása bizalmas előadást mutatott be, az úgynevezett Ranking for Research, ahol a Google megjegyezte, hogy a felhasználói viselkedésjelek zajosak, és hogy sok adatot igényel a minták megtekintéséhez.

Írták (PDF):

„A megfigyelt felhasználói viselkedés és a keresési eredményminőség közötti összefüggés nehézkes. A következtetések levonásához sok forgalomra van szükség, és az egyes példákat nehéz értelmezni.”

Egy másik Google -dokumentum kijelentette, hogy a felhasználói interakciós jelek fontosak a keresési rangsorban (PDF):

„… Nem egy rendszer, de a rangsoroláson belül nagyon sok a naplókra épül. Ez nem csak a hagyományos rendszerek, mint amit korábban megmutattam neked, hanem a legvágosabb gépi tanulási rendszereket is, amelyek közül sokan külsőleg bejelentettük-a Rankembed és a DeepRank.”

A Google sokféle felhasználói viselkedési jelet használt rangsorolás céljából:

  • A Google Navboost szabadalom a felhasználói interakciós jelek alapján rangsorolja az oldalakat.
  • A Google Trust Rank szabadalma egy algoritmust ír le, amely a felhasználói bizalom jeleire támaszkodik a megbízható webhelyek azonosítására, majd azonosítja azokat a webhelyeket, amelyeket az ezen felhasználó-megbízott webhelyekről kapcsolnak.
  • A Google márkás keresési szabadalma egy algoritmust ír le, amely a navigációs lekérdezéseket hallgatólagos linkekként használja rangsorolás céljából.

A PageRankot általában csak egy link algoritmusnak tekintik, de valójában ez a módja annak, hogy a felhasználói jeleket a webhelyeken közzétett linkek formájában használják. Ez egyben a felhasználói viselkedés modellje, mivel a webes összekapcsolt jellege felhasználható annak jelzésére, hogy mely webhelyeket látják el a felhasználó.

A Google Pagerank kutatási tanulmánya elmagyarázza:

„A PageRank a felhasználói viselkedés modelljének tekinthető.”

A kulcsszavak számítanak már?

Igen, a kulcsszó továbbra is számít. De már hosszú ideje, mivel a pontos mérkőzés kulcsszavak voltak a fő tényező, amely meghatározta, hogy mely webhelyek vannak rangsorolva. Nézze meg gyakorlatilag bármilyen keresési eredményt, és látni fogja, hogy sok legjobban rangsorolt ​​webhely nem tartalmaz pontos egyezést a kulcsszavakhoz a keresési lekérdezésben.

A kulcsszó-alapú csomópontokra vagy silókra támaszkodó tartalmi stratégiáknak második megjelenést kell kapniuk. Az ilyen típusú stratégiák a keresőmotorok legkorábbi napjaiból származtak, amikor a pontos mérkőzés kulcsszavait a címekbe és a címsorba adták a rangsoroláshoz. Ez már nem ez a helyzet, tehát miért ragadnak meg a SEO-k még mindig olyan kulcsszó-alapú stratégiákhoz, amelyek a kulcsszavakat egy csomóponthoz térképezik, és a tartalomstratégiát beszélték.

A logikai webhely struktúrája a minőségi felhasználói felület része, és megkönnyíti a tartalom megtalálását. Összpontosítson erre, és kapcsolja be a kapcsolatot olyan módon, amelynek értelme van a felhasználók számára.

Próbáljon gondolkodni olyan témákban, amelyekben a felhasználók érdeklődnek, és nézd meg, milyen messzire visz.

Írj azzal a céllal, hogy megértsék

Megosztom egy fejlett fogalmat az írásról, amely segít a mondatok, a bekezdések és a teljes weboldalak hatékonyabban elérni a közönséget.

Kognitív terhelés

Van egy kognitív terhelésnek nevezett tudományos koncepció. Az olvasással összefüggésben a kognitív terhelés az információk feldolgozásához használt mentális erőfeszítések mennyisége.

Például a zavaró utasításokkal vagy zsargonnal rendelkező mondatok külön erőfeszítéseket tehetnek a feldolgozásra. Ha a terhelés meghalad egy bizonyos küszöböt, akkor az ember képes megérteni vagy tanulni az olvasástól.

Kognitív disszonancia

Van saját elméletem, amely hasonló a kognitív terheléshez, amelyet kognitív disszonanciának hívok. Nem valami tudományos, amit olvastam, hanem csak a saját elméletem.

A disszonancia a harmónia hiányát jelenti, amikor a hangok összecsapnak. A rossz írás lehet disszonáns az absztrakt szavak megválasztása miatt (nincs egyértelmű jelentése vagy több jelentése), zsargon használata, vagy egyszerűen csak olyan szavak használata, amelyeket általában nem értenek.

A disszonancia másik forrása egy olyan bekezdés írása, amely inkább egy ötletet felépít, mint egy ötletet.

A kognitív disszonancia miatt az olvasó elveszíti az olvasott nyomon követését, és következésképpen kevésbé vesz részt a tartalommal.

Itt van ugyanaz a bekezdés, amelyet csak elolvastak, a céljuk magyarázatával:

1. Határozza meg az ötletet: elmagyarázom, hogy van egy személyes elméletem

Van saját elméletem, amely hasonló a kognitív terheléshez, amelyet kognitív disszonanciának hívok. Nem valami tudományos, amit olvastam, hanem csak a saját elméletem.

2. Magyarázza el az ötletemet egy meghatározással és metaforákkal

A disszonancia a harmónia hiányát jelenti, amikor a hangok összecsapnak …

3. A metaforát alkalmazza az írásra:

A rossz írás disszonáns lehet a szavak megválasztása miatt …

4. Bővítse a meghatározást a bekezdések struktúrájára

A disszonancia másik forrása egy olyan bekezdés írása, amely inkább egy ötletet felépít, mint egy ötletet.

5. A nagy ötlet, amelyet felépítettem: mit jelent az egész

A kognitív disszonancia miatt az olvasó elveszíti az olvasott nyomon követését, és következésképpen kevésbé vesz részt a tartalommal.

A SEO -k szeretnek horgokról és más írási trükkökről beszélni, de a jó írás nem a felhasználó becsapásáról szól. A világos kommunikációról szól. Nem mindig jön ki, amikor a szavak először kiömlnek az oldalra. Időnként segít elmenekülni, és visszatérni a mondat és a bekezdések struktúrájának hibáira, hogy láthatóvá váljanak.

Tartalom kidolgozása a felhasználói élmény körül

Azok a kiadók, akik a kulcsszavak körül webhelyeket építenek, felfelé irányuló küzdelemmel szembesülnek, és mivel a linkek továbbra is fontos rangsorolási tényező, értelme van, hogy a SEO stratégia együtt dolgozzon a linkek megszerzésével. Itt ragyog a felhasználói élmény.

Senki sem hivatkozik a kulcsszó-alapú webhelyre, mert a kulcsszavak miatt jól érzik magukat a webhelyen. A kulcsszó-alapú webhelyek sterilnek érzik magukat, mivel a kulcsszavakra, nem pedig az emberekre vannak optimalizálva. Ez a megközelítés a keresési motorok weboldalának felépítését is eredményezi. Semmi sem sikoltozik a „keresőmotorok számára készített”, például a Salewide címcímkékkel, a Google embereiből szakított kulcsszavakkal is.

Azt javaslom, hogy ismerkedjen meg azzal, hogy ki ír, ha beszél az érdeklődő emberekkel, csatlakozva néhány Facebook -csoporthoz, megnézheti a népszerű fórumokat, hallgatja a podcastokat a témáról, nézi a YouTube -videókat a témáról, és elolvassa a videók megjegyzés szakaszait. Ez nem csak egy képet ad arról, hogy miről beszélnek az emberek, hanem megmutatja, hogyan beszélnek róla, és valószínűleg ötleteket adnak a vállalkozásod számára, függetlenül attól, hogy online értékesíti a dolgokat, vagy ír egy témáról

Talán a legjobb link a pozitív tapasztalat (tanulás, hasznosság, szórakozás) miatt létrehozott fajta. A tudományos kutatások felfedezték, hogy a tapasztalatok motiválják a megosztást, és hogy a pozitív tapasztalatok a legjobban megosztják.

Betekintés: Ezek nem csak linkek, amelyeket az emberek megosztanak. Az egyik weboldalról a másik weboldalra, vagy akár a közösségi médiában linkek azok a tapasztalatok kifejezése, amelyeket az emberek egy weboldalon szereztek. A pozitív tapasztalatok ápolása, és az emberek megkezdi a weboldal összekapcsolását és megosztását.

Betekintés: A felhasználói élménynek való odaadó idő gyakorlati megközelítés a weboldal népszerűsítéséhez, mivel az érzelmi rezonanciával, az érzéssel rendelkező inspiráló webhely látogatók egy biztos módja annak, hogy ösztönözze a több értékesítést, több linket és több forgalmat. És ezért optimalizáljuk, igaz? Hogy több pénzt keressen.

Hogy a látogatók visszatérjenek

  • Tegye tartalmát (még ha termékek is) könnyen megtekinthető a hajtás tetejéről
  • Tegye le a tartalmát könnyen szkennelve (címsorokkal)
  • Kapcsolódó cikkeket kínáljon olyan kulcsfontosságú pontokban, ahol a látogatók általában érdektelenekké válnak
  • Ösztönözze az üzenetküldés optikát

A tranzakció utáni élmény

A sikeres vállalkozó, Justin Sanger rámutatott, hogy mindenki ismeri az értékesítési csatornát, de kevésbé ismert a tölcsér, amely az eladás után nyílik meg. Ezt a fejjel lefelé mutató tölcsérnek a tranzakció utáni tölcsérnek nevezi. A tranzakció utáni tölcsér minden dolgot képvisel, amelyet megtehet, hogy visszaküldjön a keresőmotorokhoz, amelyek szerint a webhely látogatói jó tapasztalattal rendelkeznek az Ön webhelyén. Ez a tevékenység magában foglalja:

  • A társadalmi megosztás ösztönzése
  • Jó vélemények ápolása
  • Bátorító szóbeszéd -áttétel
  • Kapcsolatok ápolása a nem versenytársakkal a térben

Úgy gondolom, hogy jó gyakorlat a tranzakció utáni tölcsér fontolóra vétele, mivel ezek a fajta tevékenységek hajlamosak több értékesítést ápolni. A tranzakció utáni marketingt a klasszikus SEO dobozon kívül kell figyelembe venni.

Nézze meg Justin Sanger-t, hogy beszélje meg a tranzakció utáni tölcséret

https://www.youtube.com/watch?v=R2SVFWQ5RPS

Elvetés: Felhasználói élmény marketing

1. A felhasználói viselkedési jeleket a Google különféle algoritmusaiban és gépi tanulási rendszerein belül használják az oldal minőségének és bizalmának bizonyítékaként.

2. logikusan figyelembe véve, a látogatóbarát mondat, a bekezdés, az oldal és a webhely-architektúra, amely megkönnyíti az információk megértését, támogatja az erős minőségi jeleket.

3. Az egyértelmű, zsargonmentes mondatokat és a logikusan felépített bekezdéseket használó tartalom lehetővé teszi az olvasók számára, hogy az információkat könnyedén dolgozzák fel, és elősegítsék a jobb felhasználói élmény kiépítését.

4. A felhasználói élmény körül tervezett tartalom, nem pedig a pontos mérkőzés kulcsszavak miatt az oldalak emberközpontúbbak és kevésbé érzik magukat, mint a keresőmotorokhoz, amelyek hozzájárulnak a nagyobb bizalomhoz.

5. Pozitív érzelmi tapasztalatok, amelyek motiválják a természetes megosztást és a linkeket, mint a hatalom és a bizalom erős mutatóit.

6. Az oldal kialakítását, amely magában foglalja a soronkénti láthatóságot, a szkennelhető címsorokat, a kapcsolódó műcikkeket és az opt-in-in-in-t, segít a látogatók bevonásában, aktív és visszatérő, megerősítve a külső tartalomminőségi jeleket.

7. A tranzakció utáni tölcsérek tevékenységei, például a vélemények, a társadalmi megosztás és a szájról szájra történő áttétel ösztönzése, a takarmány-elégedettségi jelek vissza a keresőmotorokra és megerősítik a megbízhatóságot.

Fontos felismerni, hogy a sikeres weboldal alapja a felhasználói élmény. Még egy sikeres PPC céloldalt is kialakítanak a minőségi végpontok közötti felhasználói élmény elvével, az elrendezésből és az adatok egyszerűségétől a kényelemig.

A felhasználói élmény marketing célja az egyszerű kulcsszó -kifejezés optimalizálásán túllépve, egy tartalomstratégiával annak megértésére, hogy mit jelent ez a tartalom a felhasználó számára. Fontos? Szórakoztató? Ringat, és gördül?

A relevancia továbbra is király, de a relevancia meghatározása most a felhasználóra összpontosít, nem pedig a kulcsszavakra.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.