Hogyan lehet nyerni a generatív motor optimalizálásában (GEO)

Peter

Ezt a bejegyzést a PEEC.AI szponzorálta. A cikkben kifejezett vélemények a szponzor saját.

Bármely jó GEO kampány első lépése az, hogy olyan dolgot hozzon létre, amelyet az LLM-vezérelt válaszgépek valóban szeretnének összekapcsolni vagy hivatkozni.

Geo stratégiai alkatrészek

Gondoljon olyan tapasztalatokra, amelyekre nem számíthat ésszerűen, hogy közvetlenül megtalálja a CHATGPT -ben vagy hasonló rendszerekben:

  • Tartalom vonzó Mint egy 3D -s turné a Louvre -ban vagy a virtuális valóság koncertjén.
  • Élő adatok Mint az árak, a repülési késések, a rendelkezésre álló szállodai szobák stb., Míg az LLM -ek integrálhatják ezeket az adatokat API -kon keresztül, látom a lehetőséget, hogy egyelőre rögzítsem ezt a forgalmat.
  • Olyan témák, amelyekre szükség van (Tapasztalat, szakértelem, tekintélyképesség, megbízhatóság).

Az LLMS nem lehet első kézből származó tapasztalat. De a felhasználók azt akarják. Az LLM-eket arra ösztönzik, hogy referencia-forrásokkal rendelkezzenek, amelyek első kézből élményt nyújtanak. Ez csak az egyik dolog, amelyet szem előtt kell tartani, de mi mást?

Meg kell különböztetnünk a két megközelítést: az alapvető modellek befolyásolása az LLM válaszok befolyásolásával a földelés útján. Az első nagyrészt a legtöbb alkotó számára elérhető, míg a második valódi lehetőségeket kínál.

Az alapvető modellek befolyásolása

Az alapvető modelleket rögzített adatkészleteken képzik, és képzés után nem tudnak új információkat megtanulni. A jelenlegi modellekhez, mint például a GPT-4, már késő-már kiképezték őket.

De ez a jövőre vonatkozik: képzelj el egy okos hűtőszekrényt, amely 2025-ből ragadt az O4-Mini-vel, amely-hipotetikusan-a kokszot részesítheti előnyben a Pepsi felett. Ez az elfogultság évek óta befolyásolhatja a vásárlási döntéseket!

Optimalizálás a rongyra/földelésre

Ha az LLM -ek nem tudnak önmagukban az edzési adataikból válaszolni, akkor a visszakeresési kibővített generációt (RAG) használják – a jelenlegi információk bevonásával a válaszok előállításához. Az AI áttekintése és a CHATGPT webes keresése ilyen módon működik.

SEO szakemberekként három dolgot akarunk:

  1. Tartalmunkat forrásként választják ki.
  2. Tartalmunkat a legjobban idézik ezekben a forrásokban.
  3. Más kiválasztott források támogatják a kívánt eredményt.

Konkrét lépések a GEO -val való sikerhez

Ne aggódjon, nem igényel a rakétatudományt, hogy optimalizálja a tartalmat, és a márka megemlítéseit az LLMS számára. Valójában továbbra is rengeteg hagyományos SEO -módszer alkalmazható, néhány új SEO taktikával, amelyet beépíthet a munkafolyamatba.

1. lépés: Legyen feltérképezhető

Egyszerűen hangzik, de valójában fontos első lépés. Ha az LLMS maximális láthatóságára törekszik, akkor meg kell engednie számukra, hogy feltérképezzék a webhelyet. Számos különféle LLM rászorító létezik az Openai, az Antropic & Co.

Néhányan annyira rosszul viselkednek, hogy kiválthatják a kaparást és a DDOS megelőzést. Ha automatikusan blokkolja az agresszív robotokat, jelentkezzen be az informatikai csapatával, és keresse meg a módját, hogy ne blokkolja az érdekelt LLM -eket.

Ha CDN -t használ, mint például a gyors vagy a CloudFlare, akkor ellenőrizze, hogy az LLM robotok nem blokkolják -e az alapértelmezett beállításokat.

2. lépés: Folytassa a hagyományos rangsorolás megszerzését

A legfontosabb geo taktika olyan egyszerű, mint amilyennek hangzik. Csináld a hagyományos SEO -t. Rangsorolja a Google -t (az Ikrek és az AI áttekintésekhez), a Bing (a Chatgpt és a Copilot számára), a Brave (Claude) és a Baidu (a DeepSeek számára).

3. lépés: Célje meg a lekérdezés rajongóját

Az LLM -ek jelenlegi generációja valójában valamivel többet csinál, mint az egyszerű rongyot. Több lekérdezést generálnak. Ezt nevezik Query Fanout.

Például, amikor nemrégiben megkérdeztem a Chatgpt -tMi a legfrissebb Google szabadalom, amelyet a SEOS tárgyal?”, Két internetes keresést végzett a„Legfrissebb Google szabadalom, amelyet a SEOS Szabadalom 2025 SEO fórum tárgyal„És”A legfrissebb Google Patent SEOS 2025 megvitatva”.

Tanácsadás: Ellenőrizze a tipikus lekérdezési rajongóknak a felszólításokat, és próbálja meg rangsorolni ezeket a kulcsszavakat is.

A tipikus rajongói minták, amelyeket a chatgpt-ben látok, hozzáadják a „kifejezéstfórum„Amikor azt kérdezem, hogy az emberek mit tárgyalnak és csatolnak”interjú„Amikor egy személyhez kapcsolódó kérdéseket teszek fel. A folyó év (2025) gyakran is hozzáadják.

Óvakodj: A fanout minták különböznek az LLM -ek között, és idővel változhatnak. A ma látott minták 12 hónap alatt már nem relevánsak.

4. lépés: Tartsa a konzisztenciát a márkájánál megemlíti

Ez valami egyszerű, amit mindenkinek meg kell tennie – mind személyként, mind vállalkozásként. Győződjön meg róla, hogy következetesen leírják -e az interneten. Az X -en, a LinkedIn -en, a saját weboldalán, a CrunchBase, a GitHub – mindig írja le magát.

Ha az X és a LinkedIn profilok azt mondják, hogy Ön egyGeo tanácsadó a kisvállalkozások számára”, Ne változtassa megAIO szakértő„A githubon és”LLMO szabadúszó”A sajtóközleményekben.

Láttam, hogy az emberek néhány napon belül pozitív eredményeket érnek el a CHATGPT és a Google AI áttekintésein, egyszerűen az interneten keresztüli következetes önleírással. Ez vonatkozik a PR lefedettségére is – minél több és jobb lefedettséget lehet megszerezni a márkájához, annál valószínűbb, hogy az LLM -ek a felhasználókhoz papagájok.

5. lépés: Kerülje a JavaScriptet

SEO -ként mindig a lehető legkisebb JavaScript -használatot kérem. Geo -ként megkövetem!

A legtöbb LLM -robogó nem képes JavaScript -t megjeleníteni. Ha a fő tartalma a JavaScript mögött van elrejtve, akkor kint van.

6. lépés: Ölelni a közösségi médiát és az UGC -t

Nem meglepő, hogy az LLM -ek sokat támaszkodnak a Redditre és a Wikipedia -ra. Mindkét platform szinte minden témában a felhasználó által generált tartalmat kínálja. És a közösség által vezérelt moderálás több rétegének köszönhetően sok szemét és spam már kiszűrésre kerül.

Noha mindkettő elnevezhető, tartalmuk átlagos megbízhatósága még mindig sokkal jobb, mint az egész interneten. Mindkettőt rendszeresen frissítik.

A Reddit az LLM laboratóriumoknak is adatait adja meg arról, hogy az emberek hogyan tárgyalják az online témákat, milyen nyelvet használnak a különféle fogalmak leírására, valamint a homályos rés témáinak ismereteit.

Ésszerűen feltételezhetjük, hogy a moderált UGC olyan platformon található, mint a Reddit, a Wikipedia, a Quora és a StackOverflow, releváns marad az LLM -ek számára.

Nem támogatom ezeket a platformokat. Ha azonban befolyásolhatja, hogy Ön és a versenytársak hogyan jelennek meg ott, érdemes ezt megtenni.

7. lépés: Hozzon létre a gép-olvashatóságot és az ötvözést

Írjon olyan tartalmat, amelyet az LLMS ért, és idézni akarja. Senki sem gondolta ki ezt még tökéletesen, de itt van, ami úgy tűnik, hogy működik:

  • Használjon deklaratív és tényszerű nyelvet. Ahelyett, hogy írnaBiztosak vagyunk benne, hogy ez a cipő jó ügyfeleink számára„Írj”A vásárlók 96% -a önmagában jelentett, hogy elégedett legyen ezzel a cipővel.
  • Adj hozzá sémát. Sokszor megvitatták. A közelmúltban a Fabrice Canel (a Bing fő termékmenedzsere) megerősítette, hogy a séma jelölése segíti az LLMS -t a tartalmának megértésében.
  • Ha azt szeretné, hogy egy már létező AI áttekintésben idézzen, akkor tartson olyan tartalmat, amely hasonló hosszúságú, mint a már ott van. Noha nem csak az aktuális AI áttekintést kell másolni, a magas koszinusz hasonló módon segít. És a majmok esetében: Igen, a normalizálás miatt természetesen a DOT terméket használhatja a koszinusz hasonlóság helyett.
  • Ha műszaki kifejezéseket használ a tartalmában, magyarázza el őket. Ideális esetben egy egyszerű mondatban.
  • Adjon hozzá összefoglalókat a hosszú szöveges bekezdésekről, a vélemények listájáról, táblázatokról, videókról és egyéb típusú, a nehezen átfogó tartalomformátumokról.

8. lépés: Optimalizálja a tartalmat

Ha megnézzük Geo: Generatív motor optimalizálása (ARXIV: 2311.09735), Milyen bizonyítékokat találnak a nyelvi modellek meggyőzőnek? (ARXIV: 2402.11782v1) és hasonló tudományos tanulmányok, a válasz világos. Ez attól függ!

Ha néhány LLM -ben néhány témát idézhet, ez segít:

  • Adjon hozzá egyedi szavakat.
  • Van pro/hátránya.
  • Gyűjtse össze a felhasználói véleményeket.
  • Idézet szakértők.
  • Tartalmazza a kvantitatív adatokat és nevezze meg a forrásait.
  • Használja a könnyen érthető nyelvet.
  • Írj pozitív érzelmekkel.
  • Adjon hozzá alacsony zavartságú termékszövegeket (kiszámítható és jól strukturált).
  • További listákat tartalmazzon (mint ez!).

A témák és az LLM -ek más kombinációi esetében azonban ezek az intézkedések ellentmondásosak lehetnek.

Mindaddig, amíg a széles körben elfogadott bevált gyakorlatok nem fejlődnek, az egyetlen tanács, amit adhatok, az, hogy megtegyem azt, ami jó a felhasználók számára és a kísérleteket futtatja.

9. lépés: Ragaszkodjon a tényekhez

Több mint egy évtizede az algoritmusok olyan hármasként nyerték el a tudást, mint például (tárgy, predikátum, objektum) – pl. (Lady Liberty, Location, New York). Az ismert tényeket ellentmondó szöveg megbízhatatlannak tűnhet. Egy olyan szöveg, amely igazodik a konszenzushoz, de egyedi tényeket ad hozzá, ideális az LLM -ekhez és a tudás grafikonjaihoz.

Tehát ragaszkodjon a megállapított tényekhez. És adjon hozzá egyedi információkat.

10. lépés: Fektessen be a digitális PR -be

Minden, amit itt tárgyaltak, nem csak a saját weboldalára igaz. Ez igaz más webhelyek tartalmára is. A legjobb módja annak, hogy befolyásolja? Digitális PR!

Minél több és jobb lefedettséget lehet beszerezni a márkájához, annál valószínűbb, hogy az LLM -ek a felhasználókhoz visszatérnek.

Még olyan eseteket is láttam, amikor a reklámokat forrásokként használták!

Beton geo munkafolyamatok kipróbáláshoz

Mielőtt csatlakoztam a PEEC AI -hez, ügyfél voltam. Így használtam az eszközt – és hogyan javaslom ügyfeleinknek, hogy használják.

Tudja meg, ki a versenytársai

Csakúgy, mint a hagyományos SEO -hoz, egy jó GEO eszköz használata gyakran váratlan versenytársakat fog feltárni. Rendszeresen nézze meg az automatikusan azonosított versenytársak listáját. Azok számára, akik meglepnek téged, ellenőrizze, hogy mely kérelmeket említik. Ezután ellenőrizze azokat a forrásokat, amelyek vezettek a beilleszkedéshez. Megfelelően képviselteti magát ezekben a forrásokban? Ha nem, akkor cselekedj!

Hivatkoznak -e egy versenytárs a PeerSpot profilja miatt, de nulla véleményed van ott? Kérdezze meg az ügyfeleket a felülvizsgálatról.

A versenytárs vezérigazgatóját egy YouTuber interjút készítette? Próbálj meg továbbadni a show -t is. Vagy tegye közzé saját videóit, amelyek hasonló kulcsszavakat céloznak meg.

Rendszeresen szerepel a versenytársod a tíz legjobb listán, ahol soha nem jut el az első 5 -ös? Adja meg a listát létrehozó kiadónak egy kapcsolt megállapodást, amelyet nem tudnak elutasítani. A következő tartalomfrissítéssel szinte garantáltan az első számú.

Értse meg a forrásokat

A keresési földelés elvégzésekor az LLMS forrásokra támaszkodik.

Tipikus LLM források: Reddit & Wikipedia

Nézze meg a legfontosabb forrásokat a releváns utasítások nagy sorozatához. Egy pillanatra figyelmen kívül hagyja a saját webhelyét és a versenytársait. Lehet, hogy talál néhányat:

  • Olyan közösség, mint a reddit vagy X. Legyen a közösség részévé, és csatlakozzon a vitához. X a legjobb fogadás, hogy befolyásolja a Grok eredményeit.
  • Egy befolyásoló által vezérelt weboldal Mint a YouTube vagy a Tiktok. Béreljen befolyásolókat videók készítéséhez. Ügyeljen arra, hogy utasítsa őket a megfelelő kulcsszavak megcélzására.
  • Egy leányvállalati kiadó– Vásárolja meg a magasabb jutalékokat a magasabb jutalékokkal.
  • A Hírek és média kiadó– Vásároljon egy reklámot és/vagy célozza meg őket a PR -erőfeszítéseivel. Bizonyos esetekben érdemes kapcsolatba lépni a kereskedelmi tartalmi osztályukkal.

Megnézheti ezt a mélyreható útmutatót a különféle forrásdomének kezelésére vonatkozóan.

Célkérdezés fanout

Miután megfigyelte, hogy mely kereséseket indít a Query Fanout a legfontosabb utasításokhoz, hozzon létre tartalmat a megcélzáshoz.

A saját webhelyén. Medium és LinkedIn hozzászólásaival. Sajtóközleményekkel. Vagy egyszerűen a cikk elhelyezéséért. Ha jól rangsorol a keresőmotorokban, akkor lehetősége van arra, hogy az LLM-alapú válaszmotorok idézzék.

Helyezze el magát az AI-felfedezhetőségért

A generatív motor optimalizálása már nem választható – ez a szerves növekedés új frontvonala. A PEEC AI -nál az eszközöket építjük az új ökoszisztéma nyomon követésére, befolyásolására és nyerésére.

A generatív motor optimalizálása már nem választható – ez a szerves növekedés új frontvonala. Jelenleg azt látjuk, hogy az ügyfelek 2-3 havonta 100% -kal növelik LLM -forgalmát. Időnként akár 20x -ig a tipikus SEO forgalom beszélgetési aránya!

Függetlenül attól, hogy az AI válaszokat formálja, a márka megemlítését vagy a forrás láthatóságát szorgalmazza, most itt az ideje. Az LLMS fogyasztók bíznak a holnap ma képzésben részesülnek.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.