Hogyan működik a YouTube ajánlási rendszere 2025 -ben

Peter

https://www.youtube.com/watch?v=u7szq5f6fx4

Egy nemrégiben készített videointerjúban a YouTube Liaison René Ritchie beszélt Todd Beaupré -nal, a YouTube Growth & Discovery vezető igazgatójával, hogy megvitassák a platform ajánlási rendszerének funkcióit és az alkotók elvárásait ebben az évben.

Megbeszélésük feltárta, hogy a napszak, az eszköztípus, a nézők elégedettsége és a nagy nyelvi modellek megjelenése (LLM) átalakítja a YouTube algoritmusait.

Íme, amit tudnia kell a YouTube ajánlási rendszeréről és annak működéséről.

Személyre szabott ajánlások

Az interjú egyik központi témája a YouTube összpontosítása a tartalom és az egyes nézők preferenciáinak való hozzáigazítására.

Beaupré szerint:

„Gyakran az alkotók azt mondják, hogy hé, az ajánlási rendszer kiszorítja a videómat az embereknek, vagy miért nem nyomja ki a videómat, igen, ők megkérdezhetik, és az, ahogyan működik, az nem annyira arról, hogy annyira kihúzza, amennyire húzódik … ”

Ezután elmagyarázza, hogy a YouTube otthoni hírcsatornája a tartalmat rangsorolja annak alapján, amit az egyes nézők valószínűleg élveznek egy adott pillanatban:

„Amikor megnyitja a honlapot, a YouTube azt fogja mondani, hogy hé Rene itt van, adnunk kell Rene -nek a legjobb tartalmat, amely ma boldoggá teszi Rene -t.”

Mutatók és elégedettség

Míg az átkattintási arány (CTR) és az órák idő továbbra is fontos, a YouTube rendszere a közvetlen felmérések és más visszajelzési jelek révén a felhasználói elégedettséget is figyelembe veszi.

Beaupré jegyzetek:

„Bemutattuk az elégedettség ezt a koncepcióját … Nem csak a néző viselkedését és azt is, hogy mit csinálnak, hanem azt is, hogy miként érzik magukat az általuk elköltött időről.”

Elmagyarázza a YouTube célja, hogy a hosszú távú néző elégedettségét ápolja:

„… Olyan dolgokat nézünk meg, mint például a kedvelés, a nem tetszés, ezek a felmérési válaszok… Különböző különféle jelek vannak, hogy elérjük ezt az elégedettséget … kapcsolatot akarunk kiépíteni a közönséggel, ahogy az alkotók a rajongóikkal akarnak csinálni.”

Örökzöld és trendtartalom

A YouTube algoritmusai azonosíthatják a régebbi videókat, amelyek ismét relevánssá válnak a trend témák, a vírusos pillanatok vagy a nosztalgikus érdekek miatt.

Beaupré megemlíti a rendszer elfordulási képességét:

„… Talán olyan, mint most, van egy olyan videó, amely eléri a bizonyos közönséget, de aztán hat hónap alatt… Ez ismét relevánssá teszi ezt a videót … ha releváns és talán más közönség számára, mint az első alkalommal.”

Kontextus: Idő, eszköz és néző szokásai

Beaupré kiderült, hogy a YouTube rendszere különféle tartalmakat mutathat, attól függően, hogy valaki reggel vagy éjjel néz -e, mobiltelefonon vagy TV -n:

„Az Ajánlási Rendszer a napszakot és az eszközt használja… mint néhány olyan jel, amelyből megtanuljuk, hogy megértsük, van -e eltérő tartalom, amely vonzó azokban a különböző kontextusokban… ha hajlamos arra, hogy reggelenként és a komédiánál nézzen meg a híreket, és a komédia Éjszaka… Megpróbálunk tanulni más nézőktől, mint te, ha van ilyen mintájuk. ”

Ingadozások a nézetekben

Az alkotók gyakran aggódnak, ha nézetük merül, de Beaupré azt sugallja, hogy ez természetes ebből és áramlás lehet:

„… Az első dolog az, hogy ez természetes… Nem különösebben ésszerű elvárni, hogy mindig a legmagasabb szintű nézetedben leszel minden időktől … arra buzdítanám, hogy ne aggódjon túl sokat …”

Azt is javasolja, hogy hasonlítsák össze a metrikákat hosszabb ideig, és kihasználják az olyan eszközöket, mint a Google Trends:

„… Látjuk, hogy a szezonalitás szerepet játszhat … Bátorítson, hogy nézzen meg túl… 90 nap vagy annál több, hogy látja a teljes kontextust.”

Többnyelvű audio

Sok alkotó felfedezi a többnyelvű hangot a közönség kibővítése érdekében.

A Beaupré kiemeli, hogy a YouTube miként alkalmazkodott a szinkronizált számok támogatásához:

„… Fel kellett adnunk néhány új képességet… Tudatában annak, hogy ez a videó valójában több nyelven elérhető… Tehát ha olyan alkotó vagy, aki érdekli az elérhetőségének kiterjesztését a dubokon keresztül … győződjön meg arról, hogy a címeid és a leírásai is feltöltöttek (be van töltve (be van töltve (be van töltve (be van töltve (be van töltve (be van töltve (be van töltve (be. ) Fordított címek és leírások… ”

Hangsúlyozza a következetességet is:

„Különösen olyan alkotókat láttunk, akik a… nézési idő legalább 80% -át… hajlamosabbak lesznek, mint azok, akik kevesebbet kóborolnak …”

LLM integráció

A jövőre nézve a nagy nyelvi modellek (LLMS) lehetővé teszik a YouTube -ot, hogy jobban megértse a videotartalmat és a néző preferenciáit.

Beaupré azt mondja:

„… A nagy nyelvi modell technológiát alkalmaztuk az ajánlásokra a YouTube -on, hogy… relevánsabbá tegyük őket a nézők számára… Ahelyett, hogy csak azt memorizálnánk, hogy ez a videó általában jó az ilyen típusú nézővel … valószínűleg képes megérteni az összetevőket az étel jobb és talán még néhány elem a videó stílusának … ”

Beaupré hasonlít egy szakértő szakácshoz, aki adaptálhatja a recepteket:

„… Szeretnénk inkább a szakértő szakácshoz hasonlítani, és kevésbé olyan, mint a… memorizált recept.”

A kulcsfontosságú elvihetőek az alkotók számára

Itt vannak a legjobban elvihetőek a 21 perces beszélgetésükből a YouTube ajánlási rendszeren.

  1. Az ajánlási rendszer az egyes nézők tartalmának „húzásáról” szól, nem pedig a videókat egyetemesen.
  2. Az olyan mutatók, mint a CTR és a Watch Time Matter, de az elégedettség (kedvelések, nem tetszik, megkérdezett visszajelzés) szintén elengedhetetlen.
  3. A YouTube felújíthatja a régebbi videókat, ha megújult érdeklődés merül fel.
  4. A napszak és az eszközhasználat befolyásolja az ajánlásokat.
  5. A nézet ingadozása normális – szezonális, trendes események és külső tényezők is játszhatnak.
  6. A szinkronizálás és a lefordított címek segíthetnek az új piacok elérésében, különösen, ha tartalom nagy százaléka elérhető ugyanazon a nyelven.
  7. A nagy nyelvi modellek felhatalmazzák az árnyaltabb megértést – a kreatoroknak hozzá kell hangolniuk, hogy ez hogyan befolyásolja a felfedezést.

Nézze meg az alábbi teljes interjút.

https://www.youtube.com/watch?v=dhyib72l1hu

A YouTube az év későbbi szakaszában azt tervezi, hogy további frissítéseket oszt meg a VIDCon -on.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.