https://www.youtube.com/watch?v=u7szq5f6fx4
Egy nemrégiben készített videointerjúban a YouTube Liaison René Ritchie beszélt Todd Beaupré -nal, a YouTube Growth & Discovery vezető igazgatójával, hogy megvitassák a platform ajánlási rendszerének funkcióit és az alkotók elvárásait ebben az évben.
Megbeszélésük feltárta, hogy a napszak, az eszköztípus, a nézők elégedettsége és a nagy nyelvi modellek megjelenése (LLM) átalakítja a YouTube algoritmusait.
Íme, amit tudnia kell a YouTube ajánlási rendszeréről és annak működéséről.
Személyre szabott ajánlások
Az interjú egyik központi témája a YouTube összpontosítása a tartalom és az egyes nézők preferenciáinak való hozzáigazítására.
Beaupré szerint:
„Gyakran az alkotók azt mondják, hogy hé, az ajánlási rendszer kiszorítja a videómat az embereknek, vagy miért nem nyomja ki a videómat, igen, ők megkérdezhetik, és az, ahogyan működik, az nem annyira arról, hogy annyira kihúzza, amennyire húzódik … ”
Ezután elmagyarázza, hogy a YouTube otthoni hírcsatornája a tartalmat rangsorolja annak alapján, amit az egyes nézők valószínűleg élveznek egy adott pillanatban:
„Amikor megnyitja a honlapot, a YouTube azt fogja mondani, hogy hé Rene itt van, adnunk kell Rene -nek a legjobb tartalmat, amely ma boldoggá teszi Rene -t.”
Mutatók és elégedettség
Míg az átkattintási arány (CTR) és az órák idő továbbra is fontos, a YouTube rendszere a közvetlen felmérések és más visszajelzési jelek révén a felhasználói elégedettséget is figyelembe veszi.
Beaupré jegyzetek:
„Bemutattuk az elégedettség ezt a koncepcióját … Nem csak a néző viselkedését és azt is, hogy mit csinálnak, hanem azt is, hogy miként érzik magukat az általuk elköltött időről.”
Elmagyarázza a YouTube célja, hogy a hosszú távú néző elégedettségét ápolja:
„… Olyan dolgokat nézünk meg, mint például a kedvelés, a nem tetszés, ezek a felmérési válaszok… Különböző különféle jelek vannak, hogy elérjük ezt az elégedettséget … kapcsolatot akarunk kiépíteni a közönséggel, ahogy az alkotók a rajongóikkal akarnak csinálni.”
Örökzöld és trendtartalom
A YouTube algoritmusai azonosíthatják a régebbi videókat, amelyek ismét relevánssá válnak a trend témák, a vírusos pillanatok vagy a nosztalgikus érdekek miatt.
Beaupré megemlíti a rendszer elfordulási képességét:
„… Talán olyan, mint most, van egy olyan videó, amely eléri a bizonyos közönséget, de aztán hat hónap alatt… Ez ismét relevánssá teszi ezt a videót … ha releváns és talán más közönség számára, mint az első alkalommal.”
Kontextus: Idő, eszköz és néző szokásai
Beaupré kiderült, hogy a YouTube rendszere különféle tartalmakat mutathat, attól függően, hogy valaki reggel vagy éjjel néz -e, mobiltelefonon vagy TV -n:
„Az Ajánlási Rendszer a napszakot és az eszközt használja… mint néhány olyan jel, amelyből megtanuljuk, hogy megértsük, van -e eltérő tartalom, amely vonzó azokban a különböző kontextusokban… ha hajlamos arra, hogy reggelenként és a komédiánál nézzen meg a híreket, és a komédia Éjszaka… Megpróbálunk tanulni más nézőktől, mint te, ha van ilyen mintájuk. ”
Ingadozások a nézetekben
Az alkotók gyakran aggódnak, ha nézetük merül, de Beaupré azt sugallja, hogy ez természetes ebből és áramlás lehet:
„… Az első dolog az, hogy ez természetes… Nem különösebben ésszerű elvárni, hogy mindig a legmagasabb szintű nézetedben leszel minden időktől … arra buzdítanám, hogy ne aggódjon túl sokat …”
Azt is javasolja, hogy hasonlítsák össze a metrikákat hosszabb ideig, és kihasználják az olyan eszközöket, mint a Google Trends:
„… Látjuk, hogy a szezonalitás szerepet játszhat … Bátorítson, hogy nézzen meg túl… 90 nap vagy annál több, hogy látja a teljes kontextust.”
Többnyelvű audio
Sok alkotó felfedezi a többnyelvű hangot a közönség kibővítése érdekében.
A Beaupré kiemeli, hogy a YouTube miként alkalmazkodott a szinkronizált számok támogatásához:
„… Fel kellett adnunk néhány új képességet… Tudatában annak, hogy ez a videó valójában több nyelven elérhető… Tehát ha olyan alkotó vagy, aki érdekli az elérhetőségének kiterjesztését a dubokon keresztül … győződjön meg arról, hogy a címeid és a leírásai is feltöltöttek (be van töltve (be van töltve (be van töltve (be van töltve (be van töltve (be van töltve (be van töltve (be. ) Fordított címek és leírások… ”
Hangsúlyozza a következetességet is:
„Különösen olyan alkotókat láttunk, akik a… nézési idő legalább 80% -át… hajlamosabbak lesznek, mint azok, akik kevesebbet kóborolnak …”
LLM integráció
A jövőre nézve a nagy nyelvi modellek (LLMS) lehetővé teszik a YouTube -ot, hogy jobban megértse a videotartalmat és a néző preferenciáit.
Beaupré azt mondja:
„… A nagy nyelvi modell technológiát alkalmaztuk az ajánlásokra a YouTube -on, hogy… relevánsabbá tegyük őket a nézők számára… Ahelyett, hogy csak azt memorizálnánk, hogy ez a videó általában jó az ilyen típusú nézővel … valószínűleg képes megérteni az összetevőket az étel jobb és talán még néhány elem a videó stílusának … ”
Beaupré hasonlít egy szakértő szakácshoz, aki adaptálhatja a recepteket:
„… Szeretnénk inkább a szakértő szakácshoz hasonlítani, és kevésbé olyan, mint a… memorizált recept.”
A kulcsfontosságú elvihetőek az alkotók számára
Itt vannak a legjobban elvihetőek a 21 perces beszélgetésükből a YouTube ajánlási rendszeren.
- Az ajánlási rendszer az egyes nézők tartalmának „húzásáról” szól, nem pedig a videókat egyetemesen.
- Az olyan mutatók, mint a CTR és a Watch Time Matter, de az elégedettség (kedvelések, nem tetszik, megkérdezett visszajelzés) szintén elengedhetetlen.
- A YouTube felújíthatja a régebbi videókat, ha megújult érdeklődés merül fel.
- A napszak és az eszközhasználat befolyásolja az ajánlásokat.
- A nézet ingadozása normális – szezonális, trendes események és külső tényezők is játszhatnak.
- A szinkronizálás és a lefordított címek segíthetnek az új piacok elérésében, különösen, ha tartalom nagy százaléka elérhető ugyanazon a nyelven.
- A nagy nyelvi modellek felhatalmazzák az árnyaltabb megértést – a kreatoroknak hozzá kell hangolniuk, hogy ez hogyan befolyásolja a felfedezést.
Nézze meg az alábbi teljes interjút.
https://www.youtube.com/watch?v=dhyib72l1hu
A YouTube az év későbbi szakaszában azt tervezi, hogy további frissítéseket oszt meg a VIDCon -on.