A márkaismertség növelése régóta a SEO fontos, de széles körben figyelmen kívül hagyott része. Az AI-keresés előtérbe helyezte ezt a tevékenységet. A következő ötletek segíthetnek egy olyan stratégia kialakításában, amely a márkanév mindenütt jelenlévő említésének elérésére irányul, azzal a céllal, hogy hasonló mindenütt jelenjen meg a mesterséges intelligencia keresési eredményeiben.
Meséljen az embereknek a webhelyről
A keresőoptimalizálók és a vállalkozások túlzottan aggódhatnak a linkek beszerzése miatt, és elfelejthetik, hogy a legfontosabb, hogy elterjesszék a hírt egy webhelyről. Egy weboldalnak egyedi tulajdonságokkal kell rendelkeznie, amelyek pozitív benyomást tesznek az emberekre, és lelkesedést keltenek a márka iránt. Ha a webhelyről, amelyre forgalmat szeretne generálni, hiányoznak ezek az egyedi tulajdonságok, akkor a linkek építése vagy a márkaismertség hiábavaló tevékenységgé válhat.
A felhasználói viselkedési jelzések a 2004-es Navboost jelek beindulása óta a Google algoritmusainak részét képezik, és a közelmúltbeli Google trösztellenes per azt mutatja, hogy a felhasználói viselkedési jelzések továbbra is szerepet játszanak. Az változott, hogy a keresőoptimalizálók észrevették, hogy a mesterséges intelligencia keresési eredményei általában olyan oldalakat ajánlanak, amelyeket más oldalak, márkaemlítések ajánlanak.
Mindezek kulcsa az volt, hogy elmondja más webhelyeknek az Ön webhelyét, és világossá tegye a potenciális fogyasztók vagy a webhely látogatói számára, hogy mitől különleges az Ön webhelye.
- Az első feladat tehát mindig az, hogy egy oldalt minden lehetséges módon különlegessé tegyünk.
- A második feladat az, hogy elmondja másoknak az oldalt, hogy szájról szájra ébressze a márka jelenlétét.
A webhely optimalizálása a felhasználók számára és a webhely ismertségének növelése a tekintély, a szakértelem és a népszerűség külső jeleinek építőkövei, amelyekről a Google mindig beszél.
A backlink keresések hátránya
Mindenki tudja, hogyan kell visszamutató linkeket keresni harmadik féltől származó eszközökkel, de az adatok nagy része szemét webhelyekből áll; ez nem az eszköz hibája, csak az internet állapota. Mindenesetre a backlink keresés korlátozott, nem jeleníti meg azokat a beszélgetéseket, amelyeket valódi emberek folytatnak egy webhelyről.
Tapasztalataim szerint ennek jobb módja, ha minden olyan esetet azonosítunk, amikor egy webhely egy másik webhelyről hivatkozik, vagy egy másik webhely tárgyalja.
Márka és hivatkozás említése
Egyes webhelyeken vannak könyvjelző- és forrásoldalak. Ezek alacsonyan csüngő gyümölcsök.
Keressen egy versenytárs linkjeit:
example.com site:.com „könyvjelzők” -site:example.com
example.com site:.com „erőforrások” -site:example.com
A „-site:example.com” eltávolítja a versenytárs webhelyet a keresési eredmények közül, és csak azokat a webhelyeket jeleníti meg, amelyek megemlíthetik a webhely teljes URL-címét, amely linkelhető vagy nem.
A TLD szegmentált változatai a következők:
example.com site:.net "resources" example.com site:.org "resources" example.com site:.edu "resources" example.com site:.ai "resources" example.com site:.net "links" example.com site:.org "links" example.com site:.edu "links" example.com site:.ai "links" Etc.
A cél nem feltétlenül a linkek beszerzése. Célja az oldal ismertségének és népszerűségének növelése.
Márkamegemlítések cégnév szerint
A márkaemlítések azonosításának egyik módja a cégnév szerinti keresés a TLD szegmentálási technikával. Ha széles körben keres egy vállalat nevére, csak néhány márka említést kap. A keresés TLD szerinti szegmentálása a webhelyek szélesebb körét fogja feltárni.
Szegmentált márkaemlítési keresés
A következők feltételezik, hogy a versenytárs webhelye a .com domainben található, és Ön a keresést .com webhelyekre korlátozza.
Competitor's Brand Name site:.com -site:example.com
Szegmentált változatok:
Competitor's Brand Name site:.org Competitor's Brand Name site:.edu Competitor's Brand Name site:.Reddit.com Competitor's Brand Name site:.io etc.
Szponzorált cikkek
A szponzorált cikkeket a keresőmotorok indexelik, és rangsorolják az AI-keresési felületeken, például az AI módban és a ChatGPT-ben. Ezek lehetőséget kínálnak egy szponzorált bejegyzés vásárlására, amely lehetővé teszi, hogy üzenetét nofollow linkekkel és egy jól látható „szponzorált bejegyzés” nyilatkozattal jelenítse meg a weboldal tetején – mindezt a Google és az FTC irányelveinek megfelelően.
Márkaemlítések: A tekintély a kulcs
Egyes keresőoptimalizálók soha nem tanulták meg, hogy a tekintély fontos, és valószínűleg dollármilliókat pazaroltak el rossz minőségű blogokról és jobb minőségű webhelyekről származó linkek fizetésére.
A ChatGPT és az AI-mód olyan webhelyeket ajánl, amelyeket a minőségi, hiteles webhelyeken említenek. Ne vesztegessen időt vagy pénzt azzal, hogy fizessen a rossz minőségű webhelyeken történő említésekért.
Néhány keresési mód
Termék/szolgáltatás/megoldás keresése
Megoldást igénylő termék vagy szolgáltatás vagy probléma neve:.com „szponzorált cikk”
Megoldást igénylő termék, szolgáltatás vagy probléma neve:.net „szponzorált cikk”
Megoldást igénylő termék, szolgáltatás vagy probléma neve:.org „szponzorált cikk”
Megoldást igénylő termék vagy szolgáltatás, illetve problémamegoldást igénylő webhely neve:.edu „szponzorált cikk”
Megoldást igénylő termék vagy szolgáltatás, illetve problémamegoldást igénylő webhely neve:.io „szponzorált cikk”
stb.
Szponzorált bejegyzésváltozat
Megoldást igénylő termék vagy szolgáltatás vagy probléma neve:.com „szponzorált bejegyzés”
Megoldást igénylő termék, szolgáltatás vagy probléma neve:.net „szponzorált bejegyzés”
Megoldást igénylő termék, szolgáltatás vagy probléma neve:.org „szponzorált bejegyzés”
Megoldást igénylő termék vagy szolgáltatás, illetve problémamegoldást igénylő webhely neve:.edu „szponzorált bejegyzés”
Megoldást igénylő termék vagy szolgáltatás vagy problémamegoldást igénylő webhely neve:.io „szponzorált bejegyzés”
stb.
Kulcsfontosságú betekintés: Tesztelje, hogy a „szponzorált bejegyzés” vagy a „szponzorált cikk” jobb vagy csak több eredményt biztosít-e. Az idézőjelek, vagy ha szükséges, a szó szerinti keresőeszköz használata megakadályozza, hogy a Google lekérje a keresési eredményeket, és megakadályozza, hogy a „bejegyzés” és a „cikk” találatok keverékét jelenítse meg. Ha arra kényszeríti a Google-t, hogy pontos legyen, azzal több keresési eredmény megjelenítésére kényszeríti a Google-t.
Versenytárs keresés
A versenytárs márkanevének webhelye:.com „szponzorált bejegyzés”
A versenytárs márkanevének webhelye:.net „szponzorált bejegyzés”
A versenytárs márkanevének webhelye:.org „szponzorált bejegyzés”
A versenytárs márkanevének webhelye:.edu „szponzorált bejegyzés”
A versenytárs márkanevének webhelye:.io „szponzorált bejegyzés”
stb.
Tiszta tudatosságépítés nulla internetes jelenléttel
Ez a hírszerzési módszer tiszta arany, különösen a B2B, de a professzionális vállalkozások, például a jogi rések számára is. Vannak olyan szervezetek és egyesületek, amelyek magazinokat nyomtatnak vagy hírleveleket küldenek több ezer, néha több tízezer embernek, akik pontosan megegyeznek azokkal az emberekkel, akikkel a márkanév legfelsőbb ismertségét szeretné kiépíteni.
Az e-mailek és a magazinok nem tartalmaznak hivatkozásokat, és ez rendben van. A cél a márka ismertségének kialakítása pozitív asszociációkkal. Mi lehet jobb módja, mint interjút készíteni egy hírlevélben vagy magazinban? Mi lehet jobb módja, mint egy cikk beküldése egy hírlevélbe vagy magazinba?
Ne felejtsd el a PDF magazinokat
Nem minden folyóirat nyomtatott, sok magazin PDF formátumú. Például előfizetek egy szörfhorgász magazinra, amely teljes egészében saját webes formátumban van, és csak az előfizetők láthatják. Ha horgászcég lennék, igyekeznék a kiadókon kívül találkozni néhány cikkszerzővel halászati konferenciákon, ahol előadóként és termékstandokon is megjelennek.
Ez a fajta kapcsolatteremtés személyes, kapcsolatépítésnek hívják.
Visszatérve az iparági szervezetekre és szövetségekre, ez egy egész téma önmagában, és egy másik cikkel fogok folytatni, de az ebben az útmutatóban tárgyalt technikák közül sok működik az ilyen típusú márkaépítéssel.
A fájltípus-kereső operátor és a TLD szegmentálás kombinációja bizonyos márkaépítési lehetőségeket biztosít.
[product/service/keyword/niche] filetype:pdf site:.com newsletter [product/service/keyword/niche] filetype:pdf site:.org newsletter
1. Szegmentálja a lehetőségek keresését a TLD .net/.com/.org/.us/.edu stb. szerint.
A TLD szerinti szegmentálás segít felfedezni a különféle márkaépítési lehetőségeket. A Dot Org domain webhelyei gyakran más okból hivatkoznak egy webhelyre, mint egy Dot Com webhely. A Dot org domainek cikkírási projekteket, ingyenes linkeket a linkoldalakon, hírlevél-cikkeket és jótékonysági linkelési lehetőségeket jelentenek, csak hogy néhányat említsünk.
2. Fontolja meg a Dot Com keresések szegmentálását
A Dot Com TLD túl sok keresési eredményt ad, és nem mindegyik hasznos. Ez elengedhetetlenné teszi az eredmények szegmentálását az összes elérhető lehetőség megtalálásához. Még ha az is vagy
A Dot Com szegmentálásának módjai a következők:
- A. Webhelyek fajtái (blog/vásárlással kapcsolatos kulcsszavak/termék- vagy szolgáltatáskulcsszavak/fórum/stb.)
Ez elég egyértelmű. Ha márkamegemlítéseket keres, ügyeljen arra, hogy olyan kulcsszavakat adjon hozzá a keresésekhez, amelyek közvetlenül kapcsolódnak a vállalkozásához. Ha webhelye autósérülésekről szól, akkor az autókkal, valamint az autók konkrét márkáival, modelljeivel és típusaival foglalkozó webhelyek szegmentálják a .com-keresést - B. Kontextus – Közönségrelevancia, nem kulcsszóegyezés
A szponzorált cikk kontextusa fontos. Ez nem arról szól, hogy a webhely tartalma megegyezik-e azzal, amiről az Ön webhelye, vállalkozása, terméke vagy szolgáltatása szól. A fontos annak meghatározása, hogy a közönségelérés pontosan megegyezik-e azzal a közönséggel, aki érdeklődni fog az Ön terméke, vállalkozása vagy szolgáltatása iránt. - C. Minőség és tekintély
Ez nem a harmadik féltől származó linkekkel kapcsolatos mérőszámokról szól. Ez csak arról szól, hogy józan ésszel döntsünk arról, hogy egy webhelyet, ahol meg szeretne említeni, jóra értékelik-e azok, akik valószínűleg érdeklődnek a márkája iránt. Ennyi.
Elvihető
Azt akarom, hogy ne hagyd ki, hogy hasznos, ha csak elmondod az embereknek egy webhelyet, és a lehető legtöbb ember tudomást szerez róla. Találja meg a lehetőségeket, amelyek segítségével ráveheti őket, hogy elmondják egy barátjának. Nincs jobb ajánlás, mint amit egy baráttól vagy egy megbízható szervezettől kaphat. Ez a tekintély és a népszerűség igazi forrása.
