A Karmester vezérigazgatója LinkedIn vitát indított az AI SEO platformok jövőjéről, ami azt sugallja, hogy a megállapított vállalatok uralkodnak, és hogy az induló vállalkozások 95 százaléka eltűnik. Mások azt állították, hogy a kisebb vállalatok megtalálják a rést, és hogy az induló vállalkozások jobban pozicionálhatják a felhasználói igényeket.
Besmertnik közzétette gondolatait arról, hogy az olyan legfontosabb platformok, mint a vezető, a karmester, a Semrush és az Ahrefs, jobban helyzetben vannak, hogy biztosítsák az AI chatbot és a keresési láthatósághoz szükséges eszközöket. Azt állította, hogy a megállapított vállalatok több mint egy évtizedes tapasztalattal rendelkeznek az interneten való mászás és az adatvezetékek méretezésével, amelyekkel a kisebb szervezetek nem tudnak versenyezni.
A karmester vezérigazgatója írta:
„Az elmúlt néhány hónapban több mint 30 új, az AI nyomkövető megoldást kínáló vállalat jelentkezett. Néhányan tőkét gyűjtöttek be. Itt van az én felvételem: Az inkumbens szolgáltatók nyernek. Ezen induló vállalkozások 95% -a leszerel a SaaS Abyss -be.
… 700+ vállalati márkával dolgozunk, és 100+ mérnökkel, PM -vel és tervezővel rendelkezünk. Mindegyik 100% -ban csak az AI -keresésre összpontosít. … Összességében vállalatainknak több százmillió ARR -je van, és talán 1000 -szer nagyobb mérnöki lóval rendelkezik, mint ezek a vállalatok együttesen.
Persze, hogy van némi technológiai adósságunk és örökségünk. De az erősségeink összetörik ezeket a hátrányokat …
… Az AEO/GEO induló vállalkozások többsége vagy az üzleti életben, vagy az 1-3 mm-es ARR életmód-vállalkozások ~ 18 hónapon belül lesz. Egy vagy kettő áttör és versenyzőkké válik. A legnagyobb SEO „inkumbens” egy vagy kettő valószínűleg leesik a térképről … ”
Van -e hely az „életmód” vállalkozások számára?
Besmertnik észrevételei azt sugallják, hogy a kisebb szerszámgyártók, amelyek egy-három millió dollárt keresnek az éves ismétlődő bevételekben, amit „életmód” vállalkozásoknak neveztek, életképes vállalatokként folytatódnak, de nem álltak esélye arra, hogy felfelé mozogjanak, hogy nagyobb és megalapozottabb vállalati szintű platformok legyenek.
Rand Fishkin, a Sparktoro társalapítója megvédte a kisebb „életmód” vállalkozásokat, mondván, hogy úgy érzi, hogy csal az üzleti, a boldogság és az élet során.
Fishkin válasza:
„Semmi jobb, mint egy 1-3 millió dolláros„ életmód ”üzlet.
… Hadd mondjam el neked, mit nem fogok csinálni: Tálaljuk a Fortune 500S -t (NeverMind 100S). Az orgok bürokráciája, karikája és súrlódása a legkevésbé élvezetes, legkevésbé kifizetődő, a legkerülhetetlen dolog az életemben. ”
Nem a szavakat Rand szájába helyezni, de úgy tűnik, hogy azt mondja, hogy teljesen érdemes egy vállalkozást olyan pontig méretezni, ahol van egy olyan munka és magánélet egyensúlya, amely értelme van az üzleti tulajdonosnak és az „életmódjuknak”.
Induló vállalkozások esete
Nem mindenki értett egyet azzal, hogy a bevált márkák sikeresen áttérnek a SEO eszközökről az AI-keresésre, azzal érvelve, hogy az induló vállalkozásokat nem terheli a Lega SEO ötletek és az infrastruktúra, és jobban helyzetben vannak olyan AI-natív megoldások létrehozásához, amelyek pontosabban követik a felhasználókat az AI chatbotokkal és a keresésekkel való interakcióval.
Daniel Rodriguez, a Beewhisper társalapítója azt javasolta, hogy a nyertesek következő generációja nem „jobb karmester”, hanem olyan vállalatok, amelyek egy teljesen más paradigmából indulnak, az AI felhasználók kölcsönhatásának az információkkal való interakciója alapján. Véleménye azt sugallja, hogy a régi előnyök nem az erős AI -keresési eszközök felépítéséhez, hanem inkább a horgonyokhoz hasonlítanak, és az előrelépés elhúzódása.
Megjegyezte:
„100% -ban igaza van, hogy az inkumbens szereplők előnyei a mászás, az adatfeldolgozás és a vállalati kapcsolatokban óriási.
Az egyik kérdés, amelyet ez felvet, az: ezek az előnyök optimalizáltak -e a megfelelő problémára? Mindezek az erősségek a statikus web – oldalak, linkek és kulcsszavak elemzéséről szólnak.
De az új felhasználói utazás egy dinamikus, beszélgető rétegben zajlik az interneten. Ez egy alapvetően eltérő típusú adatok, amelyek új típusú motort igényelnek.
Fogadok, hogy az átlépő 1-2 induló vállalkozások nem fognak jobb karmestert építeni. Ők lesznek azok, akiket a Legacy megterhelt, és natív megoldást építettek az első naptól kezdve az új beszélgetési utazások megértésére. ”
A kockázatitőke szerepe az AI SEO Boomban
Mike Mallazzo, ADS + Agentic Commerce @ PayPal megkérdőjelezte, hogy van -e piac a többszörös kitörési indítások támogatására, és azt javasolta, hogy a kockázatitőke -érdeklődés az AEO és a GEO induló vállalkozásokban nem ésszerű. Úgy véli, hogy a piac a szerény, tőkefin-hatékony társaságok számára van, nem pedig az egyszarvú alapok visszatérítésére.
Mallazzo kommentálta:
„Csodálom a pokolot tőled és Semrush -ból, Ahrefs, Moz stb. – De mindegyik másfajta IMO vagy – ez egy olyan hely, amelyet ésszerűen tőkehatékony, jövedelmező, megújító kalóz -szausz induló vállalkozásoknak épülnek, amelyek nem felelnek meg a Sand Hypl Hyper Venture Scale Penésznek.
Még akkor is, ha az AI teljesen megeszi a keresést, az elemző réteg nagyobb lesz, mint a hagyományos SEO -ban? Több mint 1-2 e vállalat nyerhet nagyot?
Újfajta keresési viselkedés és adatok?
Jelenleg úgy érzi, hogy az ipar még mindig kitalálja, mi szükséges a nyomon követéshez, mi fontos az AI láthatóság szempontjából. Például, a márka megemlíti, hogy fontos mutató, de valóban? Vajon a márka megemlíti -e az ügyfeleket az e -kereskedelemben lévő Checkout kosárba?
És akkor ott van a Zero Click Search valóság, az a gondolat, hogy az AI -keresés jelentősen megsemmisíti az ügyfél beszerzési útjának megfontolási szakaszát, az adatok nincsenek ott, a nulla kattintási keresések során lenyelik. Tehát, ha a felhasználó utazásának nyomon követéséről és az optimalizálásról fog beszélni, ez egy darab az adatpuzzle -ről, amelyet meg kell oldani.
Michael Bonfils, egy 30 éves keresési marketing veterán, felvetette ezeket a kérdéseket a nulla kattintási keresésekről és arról, hogy mit kell tennie annak jobb túlélése érdekében, mondván:
„Ez az, hogy tudod, van egy tölcsérünk, mindannyian tudjuk, melyik a tudatosság megfontolása és az egész központ, majd végül a vásárlási szakasz. A megfontolási szakasz a tölcsér kritikus oldala. Nem kapjuk meg az adatokat. Hogyan fogjuk megszerezni az adatokat?
Tehát ki fogja ezt biztosítani? A Google végül ezt fogja biztosítani? Ugye? Biztosítanák ezt? Hogyan biztosítanák ezt?
De ez nagyon fontos információ, amire szükségem van, mert tudnom kell, miről szól ez a beszélgetés. Tudnom kell, hogy miről beszélek két emberről, hogy beszélek … mert a tölcsérem közepén lévő teljes tartalmi stratégiám ettől nagyban függ. „
Van egy igazi kérdés arról, hogy milyen típusú adatokat nyújtanak ezek a vállalatok a hiányosságok kitöltéséhez. A létrehozott platformokat a statikus webes, kulcsszóadatok és a backlink grafikonokhoz építették. De az AI -keresés kialakulóban lévő valósága személyre szabott és lekérdezés nélküli. Tehát, amint Michael Bonfils javasolta, a vevő utazásai teljes egészében az AI interfészekön belül fordulhatnak elő, a hagyományos SERP -ket, amely a létrehozott SEO szerszámgyártók kenyeret és vaját, megkerüli.
AI SEO Tool Companies: Honnan származik az adatok a következőből
Ha a keresés jövője nem a keresési eredményekről szól, és a kísérő keresési lekérdezési kötetekről szól, hanem egy dinamikus párbeszédről, akkor megváltozik az a tény, amely számít, és a rendszerek, amelyek értelmezhetik őket. A beszélgetési interakciók nyomon követésére és értelmezésére szakosodott induló vállalkozások lesznek a Domináns SEO eszközök? Az olyan vállalatok, mint a Cordor, az ipari igényekre reagálva a szakszerűen elforgatott eredmények, tehát az, hogy ez mindegyike megrázza, még látni kell.
Olvassa el az eredeti bejegyzést a LinkedIn -en, Seth Besmertnik karmester vezérigazgatója.