Miért jelent a GA4 magasabb forgalmat, mint a GSC?

Peter

A mai kérdésközpontok a Google Analytics 4 és a Google Search Console mérés különbségeire összpontosítanak:

„A Google Analytics 4 (GA4) rejtélyes kérdésben segítséget nyújtok. Hirtelen és megmagyarázhatatlanul megnövekedett a forgalomban egy négynapos időszak alatt, de meglepő módon a Google Search Console (GSC) nem mutat megfelelő adatot.

A rendellenesség az organikus keresési forgalomra vonatkozik, és ez csak a főoldalunkat érinti. Nagyon nagyra értékelem minden olyan betekintést, amelyet felajánlhat, hogy mi okozhatja ezt az eltérést. ”

Miért jelentenek a GA4 és a GSC különböző forgalmi számokat?

Ez egy nagyon érdekes és általános kérdés a Google Analytics 4 és a Google Search Console adatairól.

Mindkettő Google termékek, tehát feltételezheti, hogy adataik következetesek lesznek. Ugyanakkor nem, és nagyon jó okokból.

Vessen egy pillantást a kettő közötti különbségekre.

Forgalmi közegek

A Google Analytics méri a felhasználói interakciókat a digitális tulajdonsággal. Nagyon testreszabható, és még az adatbeviteleket is elfogadhatja.

A Google Search Console áttekintést nyújt webhelyének teljesítményéről a Google Search -ben.

Ez azt jelenti, hogy a Google Analytics 4 minden típusú forrásból származik, beleértve a fizetett keresési kampányokat, az e -mail hírleveleket, a megjelenítést és a közvetlen látogatásokat.

A Google Search Console sokkal keskenyebb, mivel csak a Google Search forgalmáról számol be.

Ökológiai források

Egy másik legfontosabb különbség az, hogy emlékezzünk arra, hogy amikor az organikus forgalomról beszámolnak, a Google Analytics az összes olyan forrást megvizsgálja, mint „Organic Search”, amely más keresőmotorokat is magában foglal, mint például a Bing, a Naver és a Yandex.

Ez azt jelenti, hogy hacsak nem utasítja a Google Analytics 4 -et, hogy az organikus keresési forrásokat csak a Google -ra szűrje, akkor a két program között rendkívül eltérő számokat fog látni.

Kattintások és munkamenetek

A két legmegfelelőbb mutató a Google Analytics 4 „Sessions” és a Google Search Console „CLICKS”. Ezek azonban nem azonos mutatók.

A GA4 -ben egy „munkamenet” számít, amikor a felhasználó vagy megnyitja az alkalmazást az előtérben, vagy megtekinti a webhely egy oldalát. A munkamenet alapértelmezés szerint mindössze 30 percig tart, bár ez megváltoztatható a GA4 konfigurációján keresztül.

A Google Search Console „kattintása” számít, amikor a felhasználó rákattint a Google Search -ben megjelenített linkre (internetes, képek vagy videók, valamint hírek és felfedezés).

A magasabb GSC kattintások okainak okai, mint a GA4 ülések

Mint el tudod képzelni, ezek a kicsi, de kritikus különbségek a két mutató megszámlálása során jelentős hatással lehetnek a bejelentett végerőre.

Vannak más okok is, amelyek befolyásolhatják a végső számokat.

Általában látjuk, hogy a Google Search Console „kattintásai” magasabbak, mint a Google Analytics organikus „ülései” a Google -tól.

Tegyük fel, hogy a felhasználó kattint egy organikus keresési listára a Google -keresésen, és megérkezik a linkek weboldalára. Mit regisztrálnának különböző forgatókönyvekben?

Sütik

Ez egy megkülönböztető tényező, amely egyre kiemelkedőbbé válik, mivel a süti politikákat körülvevő törvények megváltoznak.

A GA4 megköveteli, hogy a sütiket elfogadják annak érdekében, hogy nyomon kövessék a felhasználó interakcióját egy weboldallal, míg a GSC nem.

Ez azt jelenti, hogy a felhasználó rákattinthat egy organikus keresési eredményre a Google kereséshez, amely „kattintásként” regisztrál a Google Search Console -ban, megérkezik a weboldalra, de nem fogadja el a sütiket. Ez azt jelenti, hogy egy kattintással regisztráltak a Google Search Console -ban, de nincs regisztrált munkamenet a Google Analytics 4 -ben.

Határirat

A GA4 nem fog működni, ha a JavaScript blokkolva van a weboldalon, míg a GSC nem támaszkodik a webhely kódjára, hogy nyomon kövesse a kattintásokat, hanem a keresőmotor oldalán alapul. Ezért továbbra is regisztrálja a kattintásokat.

Ha a JavaScript valamilyen módon blokkolva van, ez ismét kattintást eredményezne a Google Search Console -ban, de a Google Analytics 4 -ben nincs regisztrálva.

Hirdetési blokkolók

Ha a felhasználó hirdetési blokkolót használ, akkor elnyomhatja a Google Analytics 4 -et, megakadályozva a munkamenet regisztrációját.

Mivel azonban a Google Search Console nem befolyásolja a hirdetési blokkolók, továbbra is regisztrálja a kattintást.

Nyomkövető kód

A Google Analytics 4 csak az oldalakat nyomon követi, amelyekre a GA4 nyomkövető kódot telepítik.

Ha az URL, amelyre a felhasználó rákattint a Google keresési eredményeire, nem tartalmazza a nyomkövetési kódot, akkor a Google Search Console továbbra is regisztrálja a kattintást, de a Google Analytics nem regisztrálja a munkamenetet.

Szűrők és szegmensek

A GA4 lehetővé teszi a szűrés és a szegmensek beállítását, amelyek bizonyos látogatásokat engedhetnek el, vagy egy másik forrásból vagy közegből származnak.

A Google Search Console ezt nem engedélyezi. Ez azt jelenti, hogy ha a felhasználó egy URL -re kattint, és olyan viselkedést jelenít meg, amely a szűrőbe kerül, akkor a Google Analytics nem számíthat arra a munkamenetre, vagy átsorolhatja azt, hogy a Google -tól eltérő forrásból származik.

Ebben az esetben a Google Search Console regisztrálja a kattintást, de a Google Analytics 4 nem regisztrálhatja a munkamenetet, vagy más forrásként vagy közegként regisztrálhatja.

Hasonlóképpen, ha a GA4 -fiókod szegmenseket állít be, és ezeket a jelentési folyamat során nem kezelik megfelelően, akkor előfordulhat, hogy csak a Google Organic adatok egy részhalmazáról szól, még akkor is, ha a teljes adatokat a Google Analytics 4 helyesen rögzítette.

Miért jelenthet a GA4 több ülésről, mint a GSC kattintásokról?

Az Ön esetében megemlítette, hogy csak az organikus keresési forgalom növekedését látta csak a főoldalán. Nézzük meg néhány lehetséges okot, amely lehet a helyzet.

Szemantika

Először azt akarom, hogy megnézzem a technikát. Nem határozta meg, hogy milyen mutatót használ a „forgalom” meghatározásához a Google Analytics 4 -ben.

Például, ha az „oldal nézeteket” használja, akkor ez nem lenne szorosan összehasonlítható mutató a Google Search Console „Kattintások” -hoz, mivel munkamenetenként több oldalmegtekintés is lehet.

Ha azonban a „Sessions” -re nézi, az összehasonlíthatóbb.

Ezenkívül még nem határozta meg, hogy szűrt -e le, hogy csak a Google -ot vizsgálja, mint az ökológiai forgalom forrását, vagy ha más keresőmotorokat is bevonhat forrásként.

Ez azt jelentené, hogy valószínűleg sokkal magasabb üléseket jelent a Google Analytics -ben, mivel a Google Search Console csak a Google kattintásait jelenti.

Nyomkövetési kérdések

Először azt vizsgálnám, hogy miként állították fel a nyomon követést az Ön webhelyén. Lehet, hogy helytelenül állította be a domain közötti nyomkövetést, vagy van valami, ami a nyomkövető kód kétszer, csak a honlapon történő tüzet okozhat.

Ennek oka lehet a felfújt munkamenetek rögzítése a Google Analytics 4 fiókjában.

Több domain

A Google Analytics 4 tulajdonságainak beállításának módja meglehetősen eltérhet a Google Search Console -fiókjától.

A GA4 -ben több domént kombinálhat egy nézet alatt, míg a GSC -ben nem tudod.

Tehát például, ha van olyan márkája, amely több CCTLD -vel rendelkezik, mint például a Példa.com, a példa.fr, a példa.

A Google Analytics 4 -ben azonban ezek a webhelyek kombinálhatók, hogy megmutassák a márka teljes webhelyének forgalmát.

Lehet, hogy első pillantásra nem egyértelmű, amikor a honlap forgalmát nézi, mivel valószínűleg csak egy sorot fog látni a „/” -val, mint a bejelentett URL -t.

Amikor a „HostName” -et kiegészítő oszlopként adja hozzá a jelentésekhez, akkor az egyes CCTLD honlapjának bontását mutatja be, nem pedig a kombinált honlap -sor.

Ebben az esetben előfordulhat, hogy a Google Search Console -fiókot nézi az egyik CCTLD -jének, pl. Példában.com, míg amikor megnézi a Google Analytics 4 forgalmát, előfordulhat, hogy egy sorot néz ki, amely részletezi a kombinált CCTLDS „honlapjait”.

A standard munkamenet hossza

A Google Search Console nyomon követi a Google Search kattintásait. Nem halad túl sokat a SERP -ről a weboldalra való kezdeti utazáson. Mint ilyen, valóban arról számol be, hogy a felhasználók hogyan jutottak el a weboldalra egy organikus keresésből.

A Google Analytics 4 a webhely felhasználói viselkedését is vizsgálja. Ez azt jelenti, hogy továbbra is nyomon követi a felhasználót, amikor a webhelyén navigálnak.

Mint már említettük, alapértelmezés szerint a Google Analytics 4 csak 30 percig nyomon követi a munkamenetet, kivéve, ha újabb interakció jelentkezik.

Ha egy felhasználó navigál az Ön webhelyére, leszállt a honlapra, majd egy órán át telefonhívást kezdeményez, akkor valószínűleg úgy látható, hogy a honlapon 30 percig elmulasztják.

Ezután, amikor visszatérnek a számítógépükhöz, és navigálnak a honlapról egy másik oldalra, akkor ez egy második munkamenetnek számít.

Valószínű, hogy ebben a forgatókönyvben a második ülést a Direct/No -nak tulajdonítják, de előfordulhat, hogy a Google Analytics 4 képes azonosítani az előző hivatkozási forrást.

Nem valószínű azonban, hogy ez az ökológiai forgalom hirtelen tüskéjét okozza, amelyet a honlapján észrevett.

Botok utánozza a Google -t

Lehetséges, hogy a Google Analytics 4 -et arra kényszerítik, hogy helytelenül osztályozza a céloldal forgalmát, mivel egy organikus keresési forrásból származik, mivel a BOT forgalom megtámadja a keresőgép áttételi információt.

A Google Search Console jobban kiszűri ezt a hamis forgalmat, mivel a Google kereséséről az interakciókat rögzíti a webhelyére.

Ha a robotok növekednek, amely meglátogatja a honlapját ezzel a hamis Google -hivatkozóval, akkor a Google Analytics 4 helytelenül számolhatja őket a Google Search valódi látogatóinak.

Tévesen besorolt ​​UTM -ek

Az UTM követését gyakran a fizetett média kampányokban használják, hogy pontosabban hozzárendeljék az értéket a különböző kampányokhoz.

Ez lehetővé teszi a marketingszakemberek számára, hogy meghatározzák azt a médiumot, forrást és kampányt, ahonnan a forgalom jött, ha rákattint a hirdetésre. Ugyanakkor hibák történnek, és gyakran az UTM -eket helytelenül állítják be, ami megváltoztatja a forgalom visszaélését.

Ebben az esetben, ha a csapat egyik tagja új kampányt tesztelt, vagy esetleg UTM -et használ egy belső megosztott teszt részeként, akkor valószínűleg helytelenül határozták meg a „szerves” médiumot a helyes érték helyett.

Mint ilyen, amikor a felhasználó rákattint a hirdetésre, vagy részt vesz a megosztott tesztben, látogatásukat a helyes forrás helyett szervesnek tekinthetik.

Ha a csapata tesztel valamit, és helytelen UTM -et használt, ez megmagyarázza a honlapon az ökológiai forgalom hirtelen növekedését.

Az UTM -ek nem befolyásolják a Google Search Console -t, így a Google Analytics 4 -ben félrevezetett forgalom nem regisztrálna a Google Search Console -ban organikus kattintásként.

Összefoglalva

Rengeteg oka van annak, hogy a Google Analytics 4 miért jelentkezhet a honlapok eltérő mennyiségű munkamenetének, mint a Google Search Console jelentései a honlapkattintásokról.

E két adatforrás használatakor a legjobb, ha felismerjük, hogy hasonló, de nem pontosan ugyanazon mutatókról számolnak be.

Az is bölcs dolog felismerni, hogy a Google Analytics 4 rendkívül testreszabható, de a nem megfelelő beállítás az adatok eltéréseihez vezethet.

A legjobb, ha ezt a két eszközt együtt használja a SEO -n végzett munka során, hogy a lehető legszélesebb képet nyújtsa az organikus keresési teljesítményről.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.