A mai kérdésközpontok a Google Analytics 4 és a Google Search Console mérés különbségeire összpontosítanak:
„A Google Analytics 4 (GA4) rejtélyes kérdésben segítséget nyújtok. Hirtelen és megmagyarázhatatlanul megnövekedett a forgalomban egy négynapos időszak alatt, de meglepő módon a Google Search Console (GSC) nem mutat megfelelő adatot.
A rendellenesség az organikus keresési forgalomra vonatkozik, és ez csak a főoldalunkat érinti. Nagyon nagyra értékelem minden olyan betekintést, amelyet felajánlhat, hogy mi okozhatja ezt az eltérést. ”
Miért jelentenek a GA4 és a GSC különböző forgalmi számokat?
Ez egy nagyon érdekes és általános kérdés a Google Analytics 4 és a Google Search Console adatairól.
Mindkettő Google termékek, tehát feltételezheti, hogy adataik következetesek lesznek. Ugyanakkor nem, és nagyon jó okokból.
Vessen egy pillantást a kettő közötti különbségekre.
Forgalmi közegek
A Google Analytics méri a felhasználói interakciókat a digitális tulajdonsággal. Nagyon testreszabható, és még az adatbeviteleket is elfogadhatja.
A Google Search Console áttekintést nyújt webhelyének teljesítményéről a Google Search -ben.
Ez azt jelenti, hogy a Google Analytics 4 minden típusú forrásból származik, beleértve a fizetett keresési kampányokat, az e -mail hírleveleket, a megjelenítést és a közvetlen látogatásokat.
A Google Search Console sokkal keskenyebb, mivel csak a Google Search forgalmáról számol be.
Ökológiai források
Egy másik legfontosabb különbség az, hogy emlékezzünk arra, hogy amikor az organikus forgalomról beszámolnak, a Google Analytics az összes olyan forrást megvizsgálja, mint „Organic Search”, amely más keresőmotorokat is magában foglal, mint például a Bing, a Naver és a Yandex.
Ez azt jelenti, hogy hacsak nem utasítja a Google Analytics 4 -et, hogy az organikus keresési forrásokat csak a Google -ra szűrje, akkor a két program között rendkívül eltérő számokat fog látni.
Kattintások és munkamenetek
A két legmegfelelőbb mutató a Google Analytics 4 „Sessions” és a Google Search Console „CLICKS”. Ezek azonban nem azonos mutatók.
A GA4 -ben egy „munkamenet” számít, amikor a felhasználó vagy megnyitja az alkalmazást az előtérben, vagy megtekinti a webhely egy oldalát. A munkamenet alapértelmezés szerint mindössze 30 percig tart, bár ez megváltoztatható a GA4 konfigurációján keresztül.
A Google Search Console „kattintása” számít, amikor a felhasználó rákattint a Google Search -ben megjelenített linkre (internetes, képek vagy videók, valamint hírek és felfedezés).
A magasabb GSC kattintások okainak okai, mint a GA4 ülések
Mint el tudod képzelni, ezek a kicsi, de kritikus különbségek a két mutató megszámlálása során jelentős hatással lehetnek a bejelentett végerőre.
Vannak más okok is, amelyek befolyásolhatják a végső számokat.
Általában látjuk, hogy a Google Search Console „kattintásai” magasabbak, mint a Google Analytics organikus „ülései” a Google -tól.
Tegyük fel, hogy a felhasználó kattint egy organikus keresési listára a Google -keresésen, és megérkezik a linkek weboldalára. Mit regisztrálnának különböző forgatókönyvekben?
Sütik
Ez egy megkülönböztető tényező, amely egyre kiemelkedőbbé válik, mivel a süti politikákat körülvevő törvények megváltoznak.
A GA4 megköveteli, hogy a sütiket elfogadják annak érdekében, hogy nyomon kövessék a felhasználó interakcióját egy weboldallal, míg a GSC nem.
Ez azt jelenti, hogy a felhasználó rákattinthat egy organikus keresési eredményre a Google kereséshez, amely „kattintásként” regisztrál a Google Search Console -ban, megérkezik a weboldalra, de nem fogadja el a sütiket. Ez azt jelenti, hogy egy kattintással regisztráltak a Google Search Console -ban, de nincs regisztrált munkamenet a Google Analytics 4 -ben.
Határirat
A GA4 nem fog működni, ha a JavaScript blokkolva van a weboldalon, míg a GSC nem támaszkodik a webhely kódjára, hogy nyomon kövesse a kattintásokat, hanem a keresőmotor oldalán alapul. Ezért továbbra is regisztrálja a kattintásokat.
Ha a JavaScript valamilyen módon blokkolva van, ez ismét kattintást eredményezne a Google Search Console -ban, de a Google Analytics 4 -ben nincs regisztrálva.
Hirdetési blokkolók
Ha a felhasználó hirdetési blokkolót használ, akkor elnyomhatja a Google Analytics 4 -et, megakadályozva a munkamenet regisztrációját.
Mivel azonban a Google Search Console nem befolyásolja a hirdetési blokkolók, továbbra is regisztrálja a kattintást.
Nyomkövető kód
A Google Analytics 4 csak az oldalakat nyomon követi, amelyekre a GA4 nyomkövető kódot telepítik.
Ha az URL, amelyre a felhasználó rákattint a Google keresési eredményeire, nem tartalmazza a nyomkövetési kódot, akkor a Google Search Console továbbra is regisztrálja a kattintást, de a Google Analytics nem regisztrálja a munkamenetet.
Szűrők és szegmensek
A GA4 lehetővé teszi a szűrés és a szegmensek beállítását, amelyek bizonyos látogatásokat engedhetnek el, vagy egy másik forrásból vagy közegből származnak.
A Google Search Console ezt nem engedélyezi. Ez azt jelenti, hogy ha a felhasználó egy URL -re kattint, és olyan viselkedést jelenít meg, amely a szűrőbe kerül, akkor a Google Analytics nem számíthat arra a munkamenetre, vagy átsorolhatja azt, hogy a Google -tól eltérő forrásból származik.
Ebben az esetben a Google Search Console regisztrálja a kattintást, de a Google Analytics 4 nem regisztrálhatja a munkamenetet, vagy más forrásként vagy közegként regisztrálhatja.
Hasonlóképpen, ha a GA4 -fiókod szegmenseket állít be, és ezeket a jelentési folyamat során nem kezelik megfelelően, akkor előfordulhat, hogy csak a Google Organic adatok egy részhalmazáról szól, még akkor is, ha a teljes adatokat a Google Analytics 4 helyesen rögzítette.
Miért jelenthet a GA4 több ülésről, mint a GSC kattintásokról?
Az Ön esetében megemlítette, hogy csak az organikus keresési forgalom növekedését látta csak a főoldalán. Nézzük meg néhány lehetséges okot, amely lehet a helyzet.
Szemantika
Először azt akarom, hogy megnézzem a technikát. Nem határozta meg, hogy milyen mutatót használ a „forgalom” meghatározásához a Google Analytics 4 -ben.
Például, ha az „oldal nézeteket” használja, akkor ez nem lenne szorosan összehasonlítható mutató a Google Search Console „Kattintások” -hoz, mivel munkamenetenként több oldalmegtekintés is lehet.
Ha azonban a „Sessions” -re nézi, az összehasonlíthatóbb.
Ezenkívül még nem határozta meg, hogy szűrt -e le, hogy csak a Google -ot vizsgálja, mint az ökológiai forgalom forrását, vagy ha más keresőmotorokat is bevonhat forrásként.
Ez azt jelentené, hogy valószínűleg sokkal magasabb üléseket jelent a Google Analytics -ben, mivel a Google Search Console csak a Google kattintásait jelenti.
Nyomkövetési kérdések
Először azt vizsgálnám, hogy miként állították fel a nyomon követést az Ön webhelyén. Lehet, hogy helytelenül állította be a domain közötti nyomkövetést, vagy van valami, ami a nyomkövető kód kétszer, csak a honlapon történő tüzet okozhat.
Ennek oka lehet a felfújt munkamenetek rögzítése a Google Analytics 4 fiókjában.
Több domain
A Google Analytics 4 tulajdonságainak beállításának módja meglehetősen eltérhet a Google Search Console -fiókjától.
A GA4 -ben több domént kombinálhat egy nézet alatt, míg a GSC -ben nem tudod.
Tehát például, ha van olyan márkája, amely több CCTLD -vel rendelkezik, mint például a Példa.com, a példa.fr, a példa.
A Google Analytics 4 -ben azonban ezek a webhelyek kombinálhatók, hogy megmutassák a márka teljes webhelyének forgalmát.
Lehet, hogy első pillantásra nem egyértelmű, amikor a honlap forgalmát nézi, mivel valószínűleg csak egy sorot fog látni a „/” -val, mint a bejelentett URL -t.
Amikor a „HostName” -et kiegészítő oszlopként adja hozzá a jelentésekhez, akkor az egyes CCTLD honlapjának bontását mutatja be, nem pedig a kombinált honlap -sor.
Ebben az esetben előfordulhat, hogy a Google Search Console -fiókot nézi az egyik CCTLD -jének, pl. Példában.com, míg amikor megnézi a Google Analytics 4 forgalmát, előfordulhat, hogy egy sorot néz ki, amely részletezi a kombinált CCTLDS „honlapjait”.
A standard munkamenet hossza
A Google Search Console nyomon követi a Google Search kattintásait. Nem halad túl sokat a SERP -ről a weboldalra való kezdeti utazáson. Mint ilyen, valóban arról számol be, hogy a felhasználók hogyan jutottak el a weboldalra egy organikus keresésből.
A Google Analytics 4 a webhely felhasználói viselkedését is vizsgálja. Ez azt jelenti, hogy továbbra is nyomon követi a felhasználót, amikor a webhelyén navigálnak.
Mint már említettük, alapértelmezés szerint a Google Analytics 4 csak 30 percig nyomon követi a munkamenetet, kivéve, ha újabb interakció jelentkezik.
Ha egy felhasználó navigál az Ön webhelyére, leszállt a honlapra, majd egy órán át telefonhívást kezdeményez, akkor valószínűleg úgy látható, hogy a honlapon 30 percig elmulasztják.
Ezután, amikor visszatérnek a számítógépükhöz, és navigálnak a honlapról egy másik oldalra, akkor ez egy második munkamenetnek számít.
Valószínű, hogy ebben a forgatókönyvben a második ülést a Direct/No -nak tulajdonítják, de előfordulhat, hogy a Google Analytics 4 képes azonosítani az előző hivatkozási forrást.
Nem valószínű azonban, hogy ez az ökológiai forgalom hirtelen tüskéjét okozza, amelyet a honlapján észrevett.
Botok utánozza a Google -t
Lehetséges, hogy a Google Analytics 4 -et arra kényszerítik, hogy helytelenül osztályozza a céloldal forgalmát, mivel egy organikus keresési forrásból származik, mivel a BOT forgalom megtámadja a keresőgép áttételi információt.
A Google Search Console jobban kiszűri ezt a hamis forgalmat, mivel a Google kereséséről az interakciókat rögzíti a webhelyére.
Ha a robotok növekednek, amely meglátogatja a honlapját ezzel a hamis Google -hivatkozóval, akkor a Google Analytics 4 helytelenül számolhatja őket a Google Search valódi látogatóinak.
Tévesen besorolt UTM -ek
Az UTM követését gyakran a fizetett média kampányokban használják, hogy pontosabban hozzárendeljék az értéket a különböző kampányokhoz.
Ez lehetővé teszi a marketingszakemberek számára, hogy meghatározzák azt a médiumot, forrást és kampányt, ahonnan a forgalom jött, ha rákattint a hirdetésre. Ugyanakkor hibák történnek, és gyakran az UTM -eket helytelenül állítják be, ami megváltoztatja a forgalom visszaélését.
Ebben az esetben, ha a csapat egyik tagja új kampányt tesztelt, vagy esetleg UTM -et használ egy belső megosztott teszt részeként, akkor valószínűleg helytelenül határozták meg a „szerves” médiumot a helyes érték helyett.
Mint ilyen, amikor a felhasználó rákattint a hirdetésre, vagy részt vesz a megosztott tesztben, látogatásukat a helyes forrás helyett szervesnek tekinthetik.
Ha a csapata tesztel valamit, és helytelen UTM -et használt, ez megmagyarázza a honlapon az ökológiai forgalom hirtelen növekedését.
Az UTM -ek nem befolyásolják a Google Search Console -t, így a Google Analytics 4 -ben félrevezetett forgalom nem regisztrálna a Google Search Console -ban organikus kattintásként.
Összefoglalva
Rengeteg oka van annak, hogy a Google Analytics 4 miért jelentkezhet a honlapok eltérő mennyiségű munkamenetének, mint a Google Search Console jelentései a honlapkattintásokról.
E két adatforrás használatakor a legjobb, ha felismerjük, hogy hasonló, de nem pontosan ugyanazon mutatókról számolnak be.
Az is bölcs dolog felismerni, hogy a Google Analytics 4 rendkívül testreszabható, de a nem megfelelő beállítás az adatok eltéréseihez vezethet.
A legjobb, ha ezt a két eszközt együtt használja a SEO -n végzett munka során, hogy a lehető legszélesebb képet nyújtsa az organikus keresési teljesítményről.