A keresési táj egy generáció legnagyobb eltolódását végzi.
Ha elég hosszú ideje volt a SEO-ban, hogy emlékezzen az All-Organikus keresőmotor eredményoldalainak (SERP) dicsőségének napjaira, akkor tudni fogja, hogy az ingatlanok mekkora részét fokozatosan vették át a fizetett hirdetések, más első fellendülési termékek és gazdag részletek.
Most az összes agresszív átmenete: AI áttekintések (valamint a keresés alapú nagy nyelvű modell platformok).
A múlt hónapban a Brighonseo -nál megvizsgáltam, hogy ez az evolúció miként kényszerít minket arra, hogy átgondoljuk, mit jelent a SEO, és miért a felfedezés, nem csak a rangsor, az új északi csillag.
A nulla kattintás „hajnalja” nem csak véget ért-most feltételezzük
Már egy ideje olvastam a nulla kattintás-keresések növekedéséről, de ez a „átvétel” sokkal jobban észrevehető volt az elmúlt 12 hónapban.
Nemrég kerestem [how to teach my child to tell the time]és miután átgördültem a fizetett termékhirdetések, a Google tulajdonában lévő eszközök és az AI áttekintő összefoglalók felvonulását, egy jó három oldalt görgettem le a SERP-ről.
A Google és más keresési és felfedezési platformok meg akarják tartani a felhasználókat ökoszisztémájukban. A SEO profik esetében ez azt jelenti, hogy a hagyományos mutatók, például a kattintási arány (CTR) nap mint nap kevésbé értékesek.
A válaszmotoroktól az asszisztens motorokig
Az LLMS nemcsak az eredmény megjelenésének módja a felhasználó számára megváltozott, hanem a böngészőben született hagyományos keresési áramlást olyan többlépéses áramlássá változtatta, amelyet a natív SERP egyszerűen nem tudja ugyanúgy támogatni.
A kutatási folyamat összeomlik egyetlen, zökkenőmentes cseréje.
Ahogy a technológia felgyorsul, saját kíváncsiságunk és kutatási képességeinknek veszélyeztetik a teljes csökkenést vagy az eltűnést, amikor a technológia fejlődése exponenciálisan növekszik.
Az asszisztens motorok és a szélesebb LLM -ek az új kapuőrök a tartalom és a tartalom felfedezésével felfedező személy között – a potenciális „új közönségünk”.
Az elemzések elemzik, fogyasztják, megértik, majd szintetizálják a tartalmat, ami a döntő tényező abban, amit megemlít, kivel/mivel kölcsönhatásba lép.
A strukturált adatok továbbra is kulcsfontosságúak, mint a kontextus, az átláthatóság és az érzelmek, mint valaha.

A kihívások eltérőek, de ugyanazok is
SEO -ként az új viselkedés kihívásaink befolyásolják a munkánkat.
A valóságban sokan csak régi fejfájás a fényes új csomagolókban:
- A hozzárendelés rendetlenség: Az AI áttekintésekkel és az LLM -ekkel a tartalom szintetizálásával nehezebb, mint valaha, megnézni, honnan származik a forgalma – vagy ha egyáltalán kapsz. Vannak olyan eszközök, amelyek figyelnek, de a korai napokban vagyunk, hogy megtekintsük a szabványt. Még a Google azt is mondta, hogy nem tervezik betekintést az AIO -ba a keresési konzolon belül.
- A forgalom széttöredezett (újra): Ezt a közösségi média platformokkal láttuk el az elején, ahol a felfedezés az organikus SERP -ken kívül történt. A felfedezés most mindenhol, egyszerre történik. Mivel a hozzárendelés is nehezebb megbizonyosodni arról, hogy ez egy nagyobb kihívás ma.
- A költségvetéseket a félelem, a bizonytalanság és a kétség (FUD) alapján ellenőrzik: A natív SERP túl sokat változik, tehát egyesek azt feltételezhetik, hogy kevesebb (vagy nem) érték van a SEO -ban már sokat (nem igaz!).
A siker mutatóinak eltolódása
A jelenlegi sikert mutatóink napjai csökkennek. A hiúság által vezetett mutatók napjai véget érnek.
Hasonlóan ahhoz, hogy a kihívásaink azonosak, de különböznek egymástól, ez vonatkozik arra is, hogy miként kell újradefiniálni a siker mutatóit:
Öreg | Új kalap |
Tartalom | Kontextus + érzelmek |
Kulcsszavak | Szándék |
Márka | Márka + érzelmek |
Rangsorolás | Megemlít |
Linkek külső forrásokból | Idézetek különböző csatornákon keresztül |
SERP monopólium | A hang részesedése |
Buja | Még mindig eeat |
Strukturált adatok | Entitások, tudásgrafikon és vektor beágyazva |
Válaszadás | Segítő |
Mit tehetsz vele?
Az információk összesíthetők, de a személyiség nem tudja. Ez az oka annak, hogy továbbra is a mi felelősségünk, hogy segítsünk az asszisztensnek, hogy megfontoljuk, és az összesített információk részeként felvegyék Önt, és szintetizált válaszként szerepeljenek.
- Ragaszkodjon az alapokhoz: Soha ne hagyja figyelmen kívül a SEO 101 -et.
- A harmadik fél perspektívája egyre fontosabb, Tehát ügyeljen arra, hogy ezt fenntartsák és jól kezeljék, hogy biztosítsák a pozitív márka érzelmeit.
- A strukturált adatok ölelése: Még ha egyesek is azt állítják, hogy az LLM -ek számára kevésbé fontos az entitások megértése, a strukturált adatokat jelenleg a fő LLMS -en belül használják a strukturált adatok kihozatalához a válaszokon belül, így megalapozott és szabványosított módszert biztosítva számukra a tartalom megértéséhez.
- Oktatja az érdekelt feleket: Változtassa meg a beszélgetést a rangsoroktól és a kattintásoktól a felfedezésig és a márka jelenlétéig. A márkás nem kapcsolt említés napjai hirtelen nagyobb értékűek, mint „az X megszerzése a nem márkanévű horgonyszöveg-linkek PCM-t”.
- Kísérletezzen a tartalmával: Próbáljon ki új módszereket a tartalom előállításához és forgalmazásához a hagyományos szón túl. Itt a videó nemcsak az emberek számára, hanem az LLM -ek számára is hasznos, akik most „figyelik” és megértik őket, hogy segítsék a válaszukat.
- Hasznos, egyedi tartalmat hozzon létre: A fentiek hozzáadásához ne előállítson a termelés kedvéért.
Llms.txt: Az új szabvány lehetősége
Tartsa szemmel a feltörekvő szabványok javaslatait, például az LLMS.TXT -t, amely az egyik módja annak, hogy egyesek adaptálják és hozzájárulnak ahhoz, hogy az LLMS miként veszi be a tartalmat a Robots.txt és az XML webhelytérképek által kínált hagyományos megközelítéseken túl.
Míg néhányan szkeptikusak ennek a szabványnak, azt hiszem, hogy ezt még mindig érdemes megvalósítani, és megértem annak valódi előnyeit a jövőben.
A (gyakorlatilag) nem létező kockázat van valami olyan megvalósításában, amely nem igényel túl sok időt vagy erőforrást a gyártáshoz, mindaddig, amíg ezt egy fehér kalap megközelítéssel végzi.
Következtetés: Ölelje át a felfedezhetőséget és az új mutatókat
A SEO nem halott. Ez bővül, de olyan sebességgel, amelyet még nem tapasztaltunk.
A felfedezés az új sikeres mutató, de nem hibák nélkül, főleg mivel a keresés módja továbbra is megváltozik.
Ez már nem a „rangsorolásról” szól. Most arról szól, hogy megértsék, felszínre kerüljenek, megbízhassák és felfedezzék minden olyan platformon és asszisztensen, amely számít.
Ölelje át és alkalmazkodjon a változásokhoz, mivel ez egy ideig folytatódni fog.