Miért nem baj, ha már nem vásárolsz vagy megszállhassanak a linkek felett

Peter

Sok olyan vállalkozás létezik, amely viszonylag új a SEO -ban, amelyek végül szembesülnek a linkek felépítéséről vagy vásárlásáról, mert azt mondják, hogy a linkek fontosak, amelyek természetesen a linkek fontosak. De a linkek vásárlásának szükségessége azt feltételezi, hogy a vásárlásuk az egyetlen módja annak, hogy megszerezzék őket. A linkek fontosak, de kevésbé fontosak, mint bármikor a SEO történetében.

Honnan tudhatok annyira a linkekről?

25 éve csinálok SEO -t, egy időben a linkekre szakosodva. Többet tettem, mint a linkeket, de „links fickóként” tipikus voltam, mert a Link Building Forum moderátora voltam a WebMasterworld -nál a Martinibuster becenév alatt. A WebMasterWorld egy időben volt a SEO -információk legnépszerűbb forrása a világon. A webmasterworld moderátorként való megtiszteltetés volt, és csak a legjobbakat hívták meg, hogy legyenek. Számos legfontosabb régi iskola SEO moderátor volt, például Jennifer Slegg, Greg Boser, Todd Friesen, Dixon Jones, Ash Nallawalla és még sok más.

Ez nem az, hogy dicsekedjünk, hanem elmagyarázni, hogy véleményem évtizedes tapasztalatból származik, a Link épület hajnalától kezdve. Nagyon kevés ember van, akiknek olyan mély gyakorlati tapasztalata van a linkekkel. Tehát ez az én tanácsom a tapasztalataim alapján.

Rövid történelem a linképítésről

A Google Link algoritmusai a korai napok óta folyamatosan javultak. Már 2003 -ban Marissa Mayer (akkor a Google -ban, mielőtt a Yahoo vezérigazgatójává vált), a Google mérnöke azt mondta nekem, hogy a Google megkülönböztette, hogy a láblécben lévő link egy „beépített” link, és nem számolhat PageRank számára. Ez a zúzott helyek, amelyek a lábléc linkekre támaszkodtak, a rangsorolásuk teljesítményére támaszkodtak.

  • 2005 – Statisztikai elemzés
    2005 -ben a Google Engineers a Pubcon New Orleans keresési konferenciáján bejelentette, hogy statisztikai elemzést alkalmaznak a természetellenes összekapcsolási minták elfogására. Előadásuk olyan grafikonokat mutatott be, amelyek a normál összekötő mintákat ábrázoló görbét mutatják, majd a természetellenes linkeket ábrázoló piros pontok külön felhője.
  • Linkek, amelyek „természetesnek” néznek ki
    Ha valaha elolvasta a „linkek természetesnek látszó linkek” vagy a „természetes megjelenésű linkek” kifejezést, és azon tűnődött, hogy honnan származik, a válasz a statisztikai elemzési algoritmusok. 2005 után a manipulációs kapcsolatok célja az volt, hogy természetesnek tűnjenek, ami azt jelentette, hogy olyan dolgokat csináltak, mint a horgonyszöveg felváltása, a linkek kontextusba helyezése és a kimenő linkcélok gondoskodása.
  • Könnyű link taktika megszűnése
    2006 -ra a Google semlegesítette a kölcsönös linkek, a forgalmi pult link épületének üzletét, és a Link könyvtárak üzleti tevékenységét végezte.
  • A WordPress jó volt a linképítéshez
    A WordPress áldás volt az építők összekapcsolásának, mert lehetővé tette, hogy több ember online szerezzen és webhelyeket építsen, és növelve a linkek megszerzését azáltal, hogy pénzt kér vagy dobott rájuk. Volt olyan webhely is, mint a Geocities, amely a mini-helyeket fogadta, de a legtöbb hangsúly az önálló webhelyekre volt, talán a PageRank megfontolások miatt (a PageRank látható volt a Google eszköztáron).
  • A fizetett linkek emelkedése
    Látszólag mindenki gyakorlatilag bármilyen témára épített webhelyeket, amelyek megkönnyítették a linképítést egyszerűen egy link kérésével. Az olyan cégek, mint a Text-Link-Ads, jöttek létre, és gyakorlatilag minden témára hatalmas hálózatokat építettek, ezer független webhelyet, és rengeteg pénzt keresnek. Ismertem néhány olyan embert, aki linkeket értékesített a webhelyek hálózatából, akik havonta 40 000 dollárt keresnek passzív jövedelemmel. A White Hat SEO -k ünnepelték a link eladását, mert azt mondták, hogy legitim reklám (kacsintás, kacsintás), és ezért a Google nem bünteti azt.
  • A fizetett linkek esése
    A fizetett Links Párt a 2012 -ig vezető években véget ért, amikor a fizetett linkek elkezdték elveszíteni hatékonyságukat. Link épület moderátoraként hozzáférésem volt a bizalmas információkhoz, és a bennfentesek azt mondták, hogy a fizetett linkek egyre kevesebb hatással vannak. Aztán a 2012 -es Penguin -frissítés megtörtént, és hirtelen több ezer weboldalt sikerült elérni a fizetett linkek és a vendégek közzétételi linkjeihez.

Rangsorolása hol kell rangsorolnia

A pingvin algoritmus fordulópontot jelentett az épületkapcsolatok üzleti tevékenységében. A Google belsőleg beszélgetésnek kellett lennie a linkek elkapásának büntető aspektusáról, és egy bizonyos ponton nem sokkal azután, hogy a Google elkezdett rangsorolni azokat a webhelyeket, ahol a büntetés helyett kellett rangsorolniuk.

Valójában 2014 -ben úgy döntöttem, hogy a „rangsorolás ott, ahol állítólag rangsorolnod kell”, hogy míg a rangsorolással rendelkező webhelyek technikailag nem büntethetnek büntetést, linkeik nem hatékonyak, és rangsorolják, ahol állítólag rangsorolnak.

Van egy link -eladók osztálya, amely eladja azt, amit magán bloghálózati linkeknek hívnak. A PBN -eladók attól függnek, hogy a Google nem bünteti a webhelyet, és a Google -tól függ, hogy egy webhelynek ideiglenes lendületet adjon, amely sok linkre történik. De a webhelyek elkerülhetetlenül visszatérnek a rangsorba, ahol állítólag rangsorolják.

A rosszul besorolás nem nagy ügy a CHURN és BEV Affiliate helyszínek számára, amelyek rövid ideig magas rangúak. De ez nagy ügy azoknak a vállalkozásoknak, amelyek egy weboldaltól függnek, hogy minden nap jól rangsorolódjanak.

A szegény SEO következményei

A kézi művelet fogadása nagy ügy, mivel egy weboldalt nem cselekszik, amíg a Google vissza nem állítja a rangsorolást. A kézi cselekvésből való visszatérés nehéz, és megköveteli, hogy egy webhely túl és túllépjen azáltal, hogy eltávolítja az egyes alacsony minőségű linkeket, amelyekért felelősek, és néha ennél több. A kiadók gyakran csalódtak a kézi akció megszüntetése után, mivel webhelyeik nem térnek vissza korábbi magas rangsorukhoz. Ennek oka az, hogy rangsorolnak, ahol állítólag rangsorolják.

Ezért a linkek vásárlása nem választható a B2B webhelyek, személyi sérülések webhelyei, nagy márkájú webhelyek vagy bármely más, a rangsorolástól függő vállalkozások számára. A SEO -nak vagy az üzleti tulajdonosnak meg kell válaszolniuk a forgalom és a jövedelem katasztrofális veszteségére, ha a fizetett linkek visszafizetése.

A személyi sérülés SEO jó példa arra, hogy miért lehet kockázatos a linkekre támaszkodni. Ez a helyi keresés egy részhalmaza, ahol a rangsorolást a helyi keresési algoritmusok határozzák meg. Noha a linkek segíthetnek, az algoritmust más tényezők, például a helyi idézetek befolyásolják, amelyekről ismert, hogy erősen befolyásolják a rangsorolást. Még ha egy webhely elkerüli a büntetést, a linkek önmagukban nem hordozzák, és a legjobb eset az, hogy a webhely végül rangsorolódik, ahol állítólag rangsorol. A legrosszabb eset a manipulációs linkek kézi fellépése.

Segítettem a vállalkozásokat az újbóli felülvizsgálati kérelmeikben, hogy kiszabaduljanak a kézi akcióból, és ez nagy gond. A régi időkben csak e -mailt küldhetek valakinek a Google -on vagy a Yahoo -ban, és viszonylag gyorsan felszámolhattam a büntetést. A manapság nem könnyű kijutni a kézi műveletből. Nagy, nagy ügy.

A lényeg az, hogy ha a rossz SEO stratégia következményei katasztrofálisak, akkor a linkek vásárlása nem lehetséges.

A promóció jó stratégia

A vállalkozások továbbra is népszerűsíthetik webhelyeiket anélkül, hogy a linkektől erősen függnének. A SEO -k inkább a promócióról szóló véleményüket csak a linkekre szűkítik. A Link Builders elutasítja a lehetőséget, hogy közzétegye egy cikket több tízezer potenciális ügyfél számára, mivel a cikk e -mailben vagy PDF -ben található, és nem található egy linkkel a weboldalon.

Mennyire hülye ez, igaz? Ez az, amit a SEO szűk feltételeiben gondolkodnak: Ez arra készteti az embereket, hogy kerüljék el a webhely népszerűsítését oly módon, hogy a tudatosságot növelje az ügyfelek számára – az emberek érdeklődését. A tudatosság megteremtése és a vállalkozás iránti szeretet kiépítése az a fajta dolog, amely véleményem szerint a Google által keresett titokzatos külső jelekhez vezet.

A promóció rendkívül fontos, és nem az a fajta dolog, amely illeszkedik a keskeny „linkek” gondolkodásmódjához. Bármely promóciós tevékenység, amelyet egy vállalkozás a keskeny SEO paradigmán kívül vállal, a verseny vezetője fölé fog menni. Ahelyett, hogy a linkek felett megszállnánk, fordulópont lehet minden vállalkozás, hogy visszatérjenek a webhely előmozdításának módjaira, mivel a linkek manapság kevésbé fontosak, mint valaha, míg a bizalom, a szakértelem és a tekintélyképesség külső jelei manapság sokkal fontosabbak, mint a SEO történelem bármely más időpontjában.

Elvitel

  • Link épület csökkenő értéke:
    A linkek továbbra is fontosak, de kevésbé, mint a múltban; A rangsorolásra gyakorolt befolyása folyamatosan csökkent.
  • A Google egyre kifinomultabb link algoritmusai:
    A Google egyre inkább semlegesített manipulációs linkstratégiákat végez az algoritmus -frissítések és a statisztikai észlelési módszerek révén.
  • A fizetett linkrendszerek emelkedése és esése:
    A fizetett linkhálózatok egyszer virágzottak, de 2012 -ig egyre hatástalanabbá váltak, és a Penguin Update -en keresztül szankciókkal fejeződtek be.
  • Rangsorolása hol kell rangsorolnia:
    A Google most nagyrészt lefelé rangú vagy figyelmen kívül hagyja a manipulációs linkeket, azaz a helyek rangsorát a tényleges minőség és a relevancia alapján. A webhelyek továbbra is kézi műveletekkel szembesülhetnek, tehát nem függ attól, hogy a Google továbbra is a down-rangú manipulációs linkeket.
  • A linkek vásárlásának kockázata:
    A kézi intézkedéseket nehéz helyrehozni, és elpusztíthatják azokat a webhelyeket, amelyek a bevétel rangsorolására támaszkodnak.
  • A helyi SEO tényezők kevésbé támaszkodnak a linkekre:
    Az olyan iparágak esetében, mint a személyi sérülésekről szóló törvény, a helyi rangsorolási jelek (pl. Idézetek) gyakran meghaladják a link hatását.
  • Promóció a linkeken túl:
    A valós promóció növeli a márkatudatosságot és a hitelességet, gyakran olyan módon, amely nem tartalmaz linkeket, de befolyásolhatja a felhasználói viselkedés jeleit. A külső felhasználói viselkedésjelek a Google jeleinek részét képezték a legelső Pagerank algoritmus óta, amely maga modellezi a felhasználói viselkedést.

Tudjon meg többet a Google külső felhasználói viselkedési jeleiről és a linkek nélküli rangsorolásról:

A Google minőségi rangsorolása támaszkodhat ezekre a tartalomjelekre

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.