Miért nem túlzott az AI -keresés, és mire összpontosítson most?

Peter

Az iparágban folytatott sok közvetlen beszélgetés közül vegyes reakció van arra, hogy az AI mennyire befolyásolhatja a SEO -t és a keresést. Az üzleti modelljétől függ attól, hogy az LLM platformok milyen katasztrofális hatást gyakoroltak a kattintásokra, és ami még fontosabb, a végső üzleti eredmények.

A Google továbbra is továbbra is a domináns keresőmotor, és jelenleg még mindig utal a forgalom nagy részére. Bár a forgalmi volumen jelentősen csökken, különösen a hírkiadók számára.

Beszélgetéseimből sok SEO úgy gondolja, hogy annak ellenére, hogy ez a Google nem megy sehova, és ez a szokásos módon.

Annak érdekében, hogy belemerüljek ebbe a témába, beszéltem Carolyn Shelby-vel, aki 1994-ben alapította az internetszolgáltatót, és 30 éve dolgozik a keresőiparban, olyan nagy márkákkal, mint a Disney, az ESPN és a Tribune Publishing.

Három évtized alatt Carolyn többször is megszakad az iparban, ezért kértem az IMHO -t: az AI -keresés túlzott?

Véleménye az, hogy a hatalmas részesedés mindössze 1% -ára való összpontosítás jó stratégia, hogy a műszaki hozzáférésre kell összpontosítanunk, és hogy senki sem szabad figyelmen kívül hagyni az AI -keresést. Azt is gondolja, hogy a Google szándékosan fojtja a saját előrehaladását.

A bloggazdaság felrobbant

Jelenleg az AI és az LLM -ek drámai módon megváltoztatják a keresési üzleti modelleket, és hogyan lehet pénzt keresni online. Ennek legnagyobb hatása a dollárért és az oldalmegtekintésről szóló üzleti modellek.

Amint Carolyn mondta: „Nem életképes, mint fenntartható üzleti stratégia, hogy a szeméttartalom -helyszíneket fordítsák, és az adsense -t az egészben becsapják, majd elegendő pénzt keressenek az élethez. A hobbi alkotók vagy az emberek, akik a szeretetből teremtenek, továbbra is létrehoznak, mert maguknak teszik, hogy a pénzükért fizetjenek.

Tehát azok az emberek, akik pénzt keresnek a jelzálog megfizetésére vagy a Lamborghini megvásárlására, odamennek, ahol pénzt kell keresni, amely a Tiktok -ra és a YouTube -ra és a video platformokra is kerül. ”

Ez nem ideiglenes zavar. Jelenleg alapvető szerkezetátalakítást tapasztalunk arról, hogy az értéket hogyan hozzák létre és rögzítik az interneten.

A Tiktok befolyása néhány éve épül, és ez egy olyan platform, amely ellenálló lehet, és akár virágzik a keresési változásokkal szemben.

SEO szakértők, akikkel beszélték a Tiktok -t úgy, mint olyan helyet, ahol egy induló vállalkozás behatolhat egy résbe.

A trillió 1% -a forgalom, amelyet érdemes vinni

A közelmúltban, egy podcastban, Carolyn elmondta, hogy a forgalom kevesebb mint 1% -a az AI eszközökből/platformokból származik. A felszínen az 1% jelentéktelennek tűnik, de ha úgy gondolja, hogy a billió 1% -a 10 milliárd, ez hatalmas forgalom.

„Ha ma azt mondanád nekem, hogy ha csak a chatgptre koncentrálok, és garantálhatnám, hogy monopolizálom a forgalom 1% -át, akkor erre ugrálnék, mert ez annyira forgalom.” – mondta Carolyn.

Mint marketingszakemberek, könnyedén elronthatjuk a nagy „billió” számokat, de ha emlékszelünk, hogy sokkal könnyebb lehet vonzódni egy kisebb résben, kevesebb versenyen, mint egy zsúfolt térbe fulladni.

Például a SEO -k mind a Google -ra összpontosítanak, mert annyi forgalmi potenciállal rendelkezik. A Bing azonban kevésbé versenyképes, és jobban átalakulhat, így sokkal előnyösebb lehet a Bingbe történő befektetés.

Carolyn úgy véli, hogy ugyanaz a logika vonatkozik az AI platformokra. „Sokkal jobb, ha a konvertált emberek forgalmát tartják, és jobb, ha olyan emberek, akik az Ön webhelyére érkeznek, és amelyek általában konvertálnak. Ha ezt növelheti, akkor növelje ezt.”

Carolyn egyértelmű volt, hogy véleménye szerint az AI nem túlzott. „Azt hiszem, ha figyelmen kívül hagyná ezeket a többi lehetőséget az LLMS -szel és az AI -vel, akkor szolgaságot csinálsz magadnak. Nem hívnám ezt túlzottan.

A Google stratégiai játékként visszatartja

Megkérdeztem Carolyn -tól, hogy gondolja -e, hogy a Google visszahúzza dominanciáját, és érdekes elmélete van arra, hogy a Google Igazságügyi Minisztérium csatái hogyan befolyásolhatják versenyképességét.

Carolyn kifejtette, hogy a fellebbezési folyamat során a Google -nak be kell bizonyítania, hogy nem monopólium, amely ösztönző struktúrát hoz létre.

„Bizonyítsuk be, hogy nem rendelkeznek abszolút ellenőrzéssel az abszolút mindent, ami történik. Ez azt jelenti, hogy hajlamosak lesznek megengedni, hogy más emberek behatoljanak pozíciójukba, mert ez megerősíti, hogy nem monopólium.”

Gondolj rá, mint egy sofőr, aki egy sebességcsapdát észlel; Lassítson, amíg nem tartózkodik a hatótávolságon, majd padlja újra. A Google a hosszú játékot játssza.

Carolyn a Chrome -adatokat is kritikus tényezőként azonosította, mivel ez a Google legnagyobb versenyelőnye. A Chrome -ból származó felhasználói jelek és viselkedési adatok betekintést nyújtanak számukra, amelyek ösztönzik az innovációt és a teljesítményt, és arra kényszerítik a keresőmotorot, hogy ossza meg ezen adatok megosztását.

„Elhozza a króm adatait, ez egy másik történet. És azt hiszem, hogy ez kiveszi a gázt a motorból.” – kommentálta Carolyn.

Az AI mód itt van, hogy maradjon

A beszélgetést az AI módba helyeztük, és megkérdeztem, mit gondol a Google AI által generált keresési eredményekről.

Carolyn véleménye szerint a Google nem fogja visszahúzni, és itt van, hogy maradjon. „Úgy gondolom, hogy lépéseket tesznek annak biztosítása érdekében, hogy mindannyian megszokjuk, és hogy mindannyian úgy használjuk, ahogy azt akarják, hogy a legjobb eredményeket használjuk.”

Carolyn elismerte, hogy az AI mód súrlódást hoz létre a hagyományos kulcsszó -keresések kondicionált felhasználók számára.

„Furcsanak érzem magam, hogy felteszek a Google kérdéseket, mint amilyeneket feltennék a Chatgpt -ból” – ismerte be. „Az a kondicionálom, hogy egyfájdalma van a Chatgpt -rel, és úgy gondolom, hogy másképp lépjem be a Google -val, és a szokásaim még csak nem változtak meg.”

Hisze, hogy az adaptáció elkerülhetetlen. A Google dominanciája azt jelenti, hogy ez irányíthatja a felhasználókat az új interakciós minták felé.

„Csak tovább fognak adni nekünk rossz válaszokat, és újra megpróbáljuk, mert ezt csináljuk, amíg nem találjuk meg, hogyan kapjuk meg a kívánt válaszokat a gépről … együtt együtt mindannyian iterálunk.”

A Google az elmúlt 25 évben fenntartotta az ipar fejlődésének élvonalát az állandó iterációval, és évek óta személyes asszisztensnek akart lenni. Az AI lehetővé teszi, hogy ez megtörténjen.

„Nevetséges lenne, ha a Google azt mondja:„ Nem fogunk fejlődni, és úgy fogunk maradni, ahogy 20 éve csinálunk dolgokat, miközben mindenki más csinálja. ” – kommentálta Carolyn. „Túl sok befektetés van az infrastruktúrába. Mindenki előnye, hogy megtanulja, hogyan kell működni ezen az új környezetben.”

Amit a SEO -ra most kell összpontosítania

Az utolsó kérdésem Carolyn -nak az volt, hogy megkérdezzem, mire gondolja, hogy a SEO -knak most kell összpontosítania.

Számomra a SEO -ban már régóta figyelmen kívül hagyták a tényleges marketingstratégiát, és Carolyn ezt visszhangzott válaszában, amikor azt állította, hogy sok marketing szempontot figyelmen kívül hagytak.

Noha véleménye szerint a fő hangsúlyt a SEO technikai szempontjaira kell összpontosítania, nemcsak a keresőmotorok, hanem az LLMS számára is. Hangsúlyozta a tartalom hozzáférhetőségének biztosítását gépi szinten.

„Úgy gondolom, hogy a műszaki alapokra összpontosítom.” Carolyn elmagyarázta: „Lehet -e a gépek [LLMs] Haladjon át a webhelyén, és szerezze be a tartalmat, és a tartalom visszakeresése, ahogyan szüksége van rá, hogy visszahozható legyen? ”

A SEO -knak tisztában kell lenniük azzal, hogy a különböző LLM -ek eltérően férnek hozzá. Carolyn megjegyezte, hogy egyes platformok, mint például az antropikus, csak az első nézetű tartalmat rögzítik, és hiányzik bármi a váltásban vagy a lapokból.

„Az Ön feladata, hogy kitalálja, mit találnak, és gondoskodjon arról, hogy az a dolgok, amelyeket az Önnek el kell küldenie, azokban a cuccokban olvasható. Ha nem, ha valamiben elrejtőzik, akkor ezt el kell hagynia.

„Nagyon sok különböző tennivaló van ahhoz, hogy eljuthassunk arra a pontra, ami a SEO -nak.

A jövő azoknak tartozik, akik alkalmazkodnak és elfogadnak

Ahelyett, hogy az AI -keresést hype -ként elutasítanák, Carolyn úgy gondolja, hogy egy alapvető átalakulás tanúja vagyunk, amely stratégiai alkalmazkodást igényel. Az üzleti modellek megváltoznak, és a siker megköveteli annak megértését, hogy a gépek hogyan férnek hozzá és értelmezzék a tartalmat.

„Ha figyelmen kívül hagyja ezeket a lehetőségeket az LLMS -sel és az AI -vel, akkor szolgaságot csinálsz magadnak.”

A jövő azoknak tartozik, akik megértik, hogy a trillió 1% -a hatalmas piac, amely biztosítja, hogy tartalmuk valóban hozzáférhető legyen minden fontos gép számára, és akik valódi marketingt fogadhatnak el.

Az AI -t átfogó szakemberek meghatározzák a SEO következő korszakát.

Nézze meg a teljes videointerjút Carolyn Shelby -vel itt:

https://www.youtube.com/watch?v=y2zvyKrBow0

Köszönjük Carolyn Shelby -nek, hogy felajánlotta betekintését és az IMHO -nál vendégem volt.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.