Miért tesz fel kérdéseket a Google 4. negyedévi eredményei a SEO és a PPC számára?

Peter

Kevés szakma felel meg a digitális marketingszakértő perspektívájának, hogy mit jelent a Google negyedik negyedévének eredményei a SEO és az online hirdetések szempontjából. Megkérdeztem hat keresési marketingszakért, mindegyik több mint 20 éves tapasztalattal rendelkezett minden területen, hogy betekintést nyújtson az eredményekbe. Amit megosztottak, azt jelzik, hogy a SEO -nak és a reklám szakembereknek 2025 -ben kell figyelniük.

A hat digitális marketingszakember, akiket külön megkérdeztek, mind azt sugallják, hogy négy általános trend befolyásolhatja a Google keresést és a reklám teljesítményét:

  1. A felhasználói viselkedés váltása
  2. Változások a Google keresésében
  3. A Google nem immunis a versenytől
  4. Szélesebb gazdasági és piaci feltételek

A felhasználói viselkedés és a növekvő verseny váltása

Noha az egyes keresési marketingszakembereket külön -külön interjút készítettem, mindannyian egyetértettek abban, hogy a felhasználói keresési szokások elmozdulnak a hagyományos keresésektől, valamint az AI és a közösségi platformokba való áttéréstől, jelezve, hogy a Google már nem immunitás a versenynyomás ellen mind a keresésben, mind a reklámban.

Benu Aggarwal, a Szilícium-völgy székhelyű Milestone, Inc. (LinkedIn profil) az AI infrastruktúrába történő megdöbbentő beruházásokra hivatkozott, mint a folyamatos változás, hogy az emberek hogyan férnek hozzá az információkhoz a fogyasztói és üzleti felhasználási esetek között.

„Nagyon sok forgalom mozog az LLMS -re, mint például a CHATGPT, a PLEPlexity (és a Google Ikrek). Ezt bizonyítja az Alphabet AI befektetései, különösen a számítás olcsó elkészítésében. Nem egyedül, meta, Openai, Nvidia, AWS, mások mind az AI számításba fektetnek be, hogy támogassák a hullámzó keresletet. ”

Michael Bonfils, a Digital International Group (LinkedIn profil), megosztotta, hogy az Openai volt a Google keresési platformjának vezető zavarója, amelyet egy generációs elmozdulás követ a Visual Social Media platformok felé történő keresésről.

Michael mondta:

„2022. november 30 -án mondtam ezt, hogy ez a dolog, amelyet az Openai nemrég kiadott, megzavarhatja a keresőfelhasználók szándékát a Google -on, így gyorsabbá és reagálva, ha nem zavarja a fórum megjegyzéseit, valamint a fórum megjegyzéseit, valamint a Az időzítés nem lehet rosszabb, ha van egy teljes generáció (Z/alfa), akik a Tiktok/IG -be költöztek a keresési eredményekért. ”

A mérhető SEO (LinkedIn profil) chuck ára, amely kiegészítő árnyalatot ad a felhasználói platform -váltás megfigyeléséhez:

„A platform migrációs nyomása szerepet játszik. A viselkedésbeli elmozdulások a vizuális/keresési hibridek (Tiktok, Instagram) és a válaszmotor-interfészek (zavarosság) felé mutatnak, sugallja a Google monopóliumát a keresési érintőképességekről, különösen a Z és a műszaki közönség körében. ”

Duane Forrester, SVP, Search Indexr.ai, valamint korábban a Bing és a Yext (LinkedIn Profil) megjegyezte, hogy a fogyasztói utazás egyre inkább a Google keresésein kívül kezdődik:

„A keresési indulás nem működik, amikor a fogyasztók a közösségi platformokra költöznek. A bevétel befolyásolja.

Ez lesz az új normálunk a keresési iparban. Mivel a fiatalabb generációk most elöregednek, és szokásaik eltérőek, természetes, hogy látják, hogy a viselkedést a hagyományos keresésből az új irányokba helyezik.

Ha úgy gondolta, hogy a keresőmotorok örökké dolog, akkor tévedsz. A diverzifikáció nélküli támaszkodás mindig a katasztrófa receptje volt. Ez a képlet továbbra is következetes. A változás szintén következetes, és amint az emberek elmozdítják a viselkedést, akkor is jobb. ”

Változások a Google keresésében

Az a tény, hogy az emberek más platformokat használnak vásárlási ötletekhez, inspirációhoz és információgyűjtéshez, jelezhetik, hogy a Google keresési dominanciája egyre inkább sebezhető. Ez valami, ami elképzelhetetlen volt, mint öt évvel ezelőtt.

Több változás történt a keresési eredmények bemutatásában a Google Search -ben, a legjelentősebb az, hogy az AI áttekintése és egyéb keresési funkciói csökkentették a válaszra való átkattintást. Ez a tendencia a válaszok megjelenítésére, és nem a linkekre, amelyeket gyakran „nulla click” keresési eredményeknek neveznek, egy folyamatban lévő trend, amely korábban az információs keresési lekérdezésekre korlátozódott.

Néhány SEO panasza a nulla kattintással kapcsolatos keresési eredményekkel kapcsolatban, amelyek kezdetben üdvözölték a kiemelt kivonatok bevezetését, vitathatatlanul túlbecsülték. Az egydimenziós válaszokat igénylő információs keresések (egy személy helyesírása, stb.) Nem vezetnek értelmes forgalomhoz (a weboldalhoz vagy a felhasználóhoz). A kiemelt kivonatokból származó forgalom nagyon értelmessé válik, amikor az embereknek oka van mélyebbre ásni, hogy többet megismerjenek egy termékről, filmről, hírességről vagy egy témáról.

A Google AI áttekintése (AIO) azonban teljesen elpusztította ezt a hasznos kompromisszumot az internetes ökoszisztémával. Az AIO-k átfogó képessége csökkenti a weboldalra kattintás szükségességét, mivel megmutatják a jelenlegi kérdésre adott választ, és lehetővé teszik a felhasználók számára az összefoglalók megtekintését a Google Várt nyomon követési kérdéseire (olvassa el a Google Information Pating szabadalmáról).

Míg a kiemelt kivonatok nulla kattintási keresési eredményeivel kapcsolatos panaszok túlbecsültek, a Google AIO-ja és a kibővített elrendezések gyakorlatilag kiküszöbölik a webhelyekre való átkattintás szükségességét. Ez nemcsak megzavarja a web -ökoszisztémát, hanem váratlan változásokat is bevezethet a keresési hirdetési trendekben.

Everett Sizemore, az Esizemore Search Marketing Consultancy (LinkedIn Profile) véleménye véleményt nyújtott arról, hogy a Google keresés és a külső nyomás változásai hogyan befolyásolják a Google jövedelmét:

„A Google növekedésének lassulása több okból nem lep meg.

Először is, ami a verseny pletykája volt, mérhető fenyegetés lett. A StatCounter globális statisztikái szerint a Google globális keresési piaci részesedése 90% alá esett a 2024 -es utolsó három hónapban. Ez nem történt meg 2015 óta.

És ezek a számok valószínűleg nem is veszik figyelembe az AI-vezérelt keresési alternatívák emelkedő hullámát, mint például a zavarás és a GPTSearch, amelyek utóbbi konzervatív módon várhatóan a keresési piac legalább 1% -át rögzíti az év végére. A fiatalabb felhasználók körében a váltás valószínűleg még drámaibb lesz.

Másodszor, a Google keresési eredményei (SERP) abszolút rendetlenség. Túl sok zsúfolt, eltérő tulajdonság alakította ki az egyszer streaminált UX-et Frankenstein-szerű katasztrófává.

Emlékszel a duzzadt Yahoo keresési oldalakra a 90 -es évek végétől? A Google eredetileg a tiszta, fehér háttérrel és tíz kék linkjével megszakadt? Nos, teljes körbe kerültünk – vissza a kaotikus, túlterhelt élményhez, amelyet elsősorban megpróbáltunk elmenekülni. Őszintén szólva, úgy tűnik, hogy valaki egy csomó kütyüt felpattant az oldalra.

A Google hamarosan nem tűnik el, de a keresés hiánya gyengül – egy -egy jövedelemnegyed. ”

A Google már nem immunis a versenytől

Chuck Price, a Search Consultancy mérhető SEO alapítója (LinkedIn profil) felhívta a figyelmet arra, hogy a többszörös tendenciák hogyan járulhatnak hozzá a keresési dominancia eróziójához és a keresési reklámok egyidejű hatásaihoz, a nulla kattintás paradigmájának némi hibájához:

„A fő elvitel, amint látom, az, hogy a 0,2% -os YOY ​​-hiány nem mondja el a teljes történetet.

Ami az ábécé bevételi jelentésben meglepő, a keresési bevétel relatív stabilitása, 12,5% -os növekedés és 12,7% YOY. Ez ellentmondásosnak tűnik, amikor figyelembe vesszük, hogy a SERP-k hogyan fejlődtek az elmúlt évben kibővített válaszdobozokkal, AI által generált összefoglalókkal és entitásvezérelt tudáspanelekkel. Mindezek a szolgáltatások csökkentik a hirdetésre kattintás vagy a weboldalra való kattintás szükségességét.

Vajon a Google hirdetési algoritmusai manipulálták -e az árképzést, hogy közel kerüljön? Ha valaki megnézné a Yoy Click Data -t, akkor határozottan gyanítom, hogy a hiány sokkal rosszabb. ”

A Google nyomást gyakorol a CHATGPT keresés, a zavarosság AI és más AI keresőmotorok számára, amelyek teljesen új platformokat vezetnek be, amelyek helyettesítik a 25 éves vagy annál idősebb keresőmotor paradigmáját. A Google az AIO -val és a Gemini Search Assistant platformon versenyez. Michael Bonfils azt javasolta, hogy ezek az események korlátozott lehetőségekkel kényszerítették a Google -t nehéz helyzetbe:

„Átkozottul értek el, ha átkozottul, ha nem helyezem el a helyzetet. Vagy javítják a felhasználó számára a tapasztalatokat, rosszabbá a kiadó/hirdető számára, vagy fordítva. ”

Szélesebb gazdasági és hirdetési nyomás

Gabriella Sannino, a Nemzetközi Marketing és a SEO Company Level343 (LinkedIn Profile) alapítója szélesebb körű perspektívát osztott meg a trendekről, hogy értelmezze, mit jelent a Google negyedik negyedévének eredményei a keresési marketing közösség számára. Válasza, amely tükrözi a 20 éves tapasztalatokat a digitális marketing minden területén, magában foglalta a keresési hirdetők érzelmeit és a világméretű gazdasági helyzetet.

Gabriella válaszolt:

„Ha megnézzük a nagy képet, majd az eredményeket, nem hiszem, hogy a lassabb növekedés teljes egészében a SERP jelentős változásai miatt. Azt hiszem, ez egy olyan tényezők keveréke, amely a vevői viselkedés eltolódását okozza:

Először is, a hirdetési és marketing költségvetések gyakran csökkennek, amikor az idők kényelmetlenné válnak. Tehát a lassabb növekedés csak az idő jeleit tükrözi, nem pedig a Google által tett bármit is.

Másodszor, a folyamatos adatvédelmi változások olyan módon befolyásolhatják a hirdetéseket, amelyeknek semmi köze sincs a Google -hoz. A böngésző adatvédelmi beállításai kevésbé célozhatják meg a hirdetéseket, vagy csökkenthetik, hogy mennyire képesek mérni őket. Következésképpen a hirdetők kevesebb adatot kapnak a konverzió javításához, a retargetinghez és az AD optimalizálásához.

Harmadszor, nem tudja áttekinteni a hirdetési helyzetet elszigetelten. A Tiktok, az Amazon ADS, a Microsoft Advertising (különösen az AI-vezérelt Bing hype-vel) és így tovább folytatott versenyt is figyelembe kell venni. A többcsatornás keverék azt jelenti, hogy a Google néhány bevétele más platformon megy keresztül.

Sok vállalkozásnak szigorúbb költségvetése van, tehát az AD ROI -t jobban ellenőrzik. És sok csalódott vállalkozástulajdonos rájön, hogy a Google túl gyakran változik ahhoz, hogy teljes költségvetésüket rá tegye. Az AIOS valódi jele volt annak, hogy a dolgok ismét megváltoznak. Nem lennék meglepve, ha a Google hamarosan ott kezdi játszani a hirdetési helyeket. ”

A Google nincs lefelé mutató spirálban

A keresési marketingszakemberek testülete a negyedik negyedév eredményeit úgy értelmezi, hogy jelzi, hogy a Google már nem mentes a versenytől, és kiszolgáltatott az AI és a szociális platformok forgalmának elvesztése miatt, mivel a fogyasztók egyre inkább megkezdik vásárlási és információs utazásaikat a hagyományos keresésen kívül.

A Google keresési eredményeit zsúfoltnak és instabilnak tekintik, mivel a SERP -elrendezések állandó változásai egyre növekvő kulcsszó -mondatok által kiváltottak. Ez hozzájárulhat a bizonytalanság érzetéhez. Senki sem figyelte meg, hogy a Google lefelé mutató spirálban van. Az instabilitás, a felhasználói viselkedés változása és más platformok nyereségének kombinációja azonban 2025 -ben figyelni kell.

Az átfogó nézet visszatérése azt mutatja, hogy a globális gazdasági kérdések folyamatos folyamata és a reklám vonzereje több csatornán hozzájárulhat a marketingköltségek változásához. Az általam megkérdezett keresési marketingszakemberek, akiknek együttesen több mint 120 éves tapasztalattal rendelkeznek, utaltak a Google alapvető vállalkozásainak mélyebb kihívásaira vonatkozó aggodalmakra, amikor egy keresési marketingszakértő megkérdőjelezi, hogy van -e több fizetett keresési instabilitás, mint a legutóbbi negyedéves eredményeknél.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.