Kevés szakma felel meg a digitális marketingszakértő perspektívájának, hogy mit jelent a Google negyedik negyedévének eredményei a SEO és az online hirdetések szempontjából. Megkérdeztem hat keresési marketingszakért, mindegyik több mint 20 éves tapasztalattal rendelkezett minden területen, hogy betekintést nyújtson az eredményekbe. Amit megosztottak, azt jelzik, hogy a SEO -nak és a reklám szakembereknek 2025 -ben kell figyelniük.
A hat digitális marketingszakember, akiket külön megkérdeztek, mind azt sugallják, hogy négy általános trend befolyásolhatja a Google keresést és a reklám teljesítményét:
- A felhasználói viselkedés váltása
- Változások a Google keresésében
- A Google nem immunis a versenytől
- Szélesebb gazdasági és piaci feltételek
A felhasználói viselkedés és a növekvő verseny váltása
Noha az egyes keresési marketingszakembereket külön -külön interjút készítettem, mindannyian egyetértettek abban, hogy a felhasználói keresési szokások elmozdulnak a hagyományos keresésektől, valamint az AI és a közösségi platformokba való áttéréstől, jelezve, hogy a Google már nem immunitás a versenynyomás ellen mind a keresésben, mind a reklámban.
Benu Aggarwal, a Szilícium-völgy székhelyű Milestone, Inc. (LinkedIn profil) az AI infrastruktúrába történő megdöbbentő beruházásokra hivatkozott, mint a folyamatos változás, hogy az emberek hogyan férnek hozzá az információkhoz a fogyasztói és üzleti felhasználási esetek között.
„Nagyon sok forgalom mozog az LLMS -re, mint például a CHATGPT, a PLEPlexity (és a Google Ikrek). Ezt bizonyítja az Alphabet AI befektetései, különösen a számítás olcsó elkészítésében. Nem egyedül, meta, Openai, Nvidia, AWS, mások mind az AI számításba fektetnek be, hogy támogassák a hullámzó keresletet. ”
Michael Bonfils, a Digital International Group (LinkedIn profil), megosztotta, hogy az Openai volt a Google keresési platformjának vezető zavarója, amelyet egy generációs elmozdulás követ a Visual Social Media platformok felé történő keresésről.
Michael mondta:
„2022. november 30 -án mondtam ezt, hogy ez a dolog, amelyet az Openai nemrég kiadott, megzavarhatja a keresőfelhasználók szándékát a Google -on, így gyorsabbá és reagálva, ha nem zavarja a fórum megjegyzéseit, valamint a fórum megjegyzéseit, valamint a Az időzítés nem lehet rosszabb, ha van egy teljes generáció (Z/alfa), akik a Tiktok/IG -be költöztek a keresési eredményekért. ”
A mérhető SEO (LinkedIn profil) chuck ára, amely kiegészítő árnyalatot ad a felhasználói platform -váltás megfigyeléséhez:
„A platform migrációs nyomása szerepet játszik. A viselkedésbeli elmozdulások a vizuális/keresési hibridek (Tiktok, Instagram) és a válaszmotor-interfészek (zavarosság) felé mutatnak, sugallja a Google monopóliumát a keresési érintőképességekről, különösen a Z és a műszaki közönség körében. ”
Duane Forrester, SVP, Search Indexr.ai, valamint korábban a Bing és a Yext (LinkedIn Profil) megjegyezte, hogy a fogyasztói utazás egyre inkább a Google keresésein kívül kezdődik:
„A keresési indulás nem működik, amikor a fogyasztók a közösségi platformokra költöznek. A bevétel befolyásolja.
Ez lesz az új normálunk a keresési iparban. Mivel a fiatalabb generációk most elöregednek, és szokásaik eltérőek, természetes, hogy látják, hogy a viselkedést a hagyományos keresésből az új irányokba helyezik.
Ha úgy gondolta, hogy a keresőmotorok örökké dolog, akkor tévedsz. A diverzifikáció nélküli támaszkodás mindig a katasztrófa receptje volt. Ez a képlet továbbra is következetes. A változás szintén következetes, és amint az emberek elmozdítják a viselkedést, akkor is jobb. ”
Változások a Google keresésében
Az a tény, hogy az emberek más platformokat használnak vásárlási ötletekhez, inspirációhoz és információgyűjtéshez, jelezhetik, hogy a Google keresési dominanciája egyre inkább sebezhető. Ez valami, ami elképzelhetetlen volt, mint öt évvel ezelőtt.
Több változás történt a keresési eredmények bemutatásában a Google Search -ben, a legjelentősebb az, hogy az AI áttekintése és egyéb keresési funkciói csökkentették a válaszra való átkattintást. Ez a tendencia a válaszok megjelenítésére, és nem a linkekre, amelyeket gyakran „nulla click” keresési eredményeknek neveznek, egy folyamatban lévő trend, amely korábban az információs keresési lekérdezésekre korlátozódott.
Néhány SEO panasza a nulla kattintással kapcsolatos keresési eredményekkel kapcsolatban, amelyek kezdetben üdvözölték a kiemelt kivonatok bevezetését, vitathatatlanul túlbecsülték. Az egydimenziós válaszokat igénylő információs keresések (egy személy helyesírása, stb.) Nem vezetnek értelmes forgalomhoz (a weboldalhoz vagy a felhasználóhoz). A kiemelt kivonatokból származó forgalom nagyon értelmessé válik, amikor az embereknek oka van mélyebbre ásni, hogy többet megismerjenek egy termékről, filmről, hírességről vagy egy témáról.
A Google AI áttekintése (AIO) azonban teljesen elpusztította ezt a hasznos kompromisszumot az internetes ökoszisztémával. Az AIO-k átfogó képessége csökkenti a weboldalra kattintás szükségességét, mivel megmutatják a jelenlegi kérdésre adott választ, és lehetővé teszik a felhasználók számára az összefoglalók megtekintését a Google Várt nyomon követési kérdéseire (olvassa el a Google Information Pating szabadalmáról).
Míg a kiemelt kivonatok nulla kattintási keresési eredményeivel kapcsolatos panaszok túlbecsültek, a Google AIO-ja és a kibővített elrendezések gyakorlatilag kiküszöbölik a webhelyekre való átkattintás szükségességét. Ez nemcsak megzavarja a web -ökoszisztémát, hanem váratlan változásokat is bevezethet a keresési hirdetési trendekben.
Everett Sizemore, az Esizemore Search Marketing Consultancy (LinkedIn Profile) véleménye véleményt nyújtott arról, hogy a Google keresés és a külső nyomás változásai hogyan befolyásolják a Google jövedelmét:
„A Google növekedésének lassulása több okból nem lep meg.
Először is, ami a verseny pletykája volt, mérhető fenyegetés lett. A StatCounter globális statisztikái szerint a Google globális keresési piaci részesedése 90% alá esett a 2024 -es utolsó három hónapban. Ez nem történt meg 2015 óta.
És ezek a számok valószínűleg nem is veszik figyelembe az AI-vezérelt keresési alternatívák emelkedő hullámát, mint például a zavarás és a GPTSearch, amelyek utóbbi konzervatív módon várhatóan a keresési piac legalább 1% -át rögzíti az év végére. A fiatalabb felhasználók körében a váltás valószínűleg még drámaibb lesz.
Másodszor, a Google keresési eredményei (SERP) abszolút rendetlenség. Túl sok zsúfolt, eltérő tulajdonság alakította ki az egyszer streaminált UX-et Frankenstein-szerű katasztrófává.
Emlékszel a duzzadt Yahoo keresési oldalakra a 90 -es évek végétől? A Google eredetileg a tiszta, fehér háttérrel és tíz kék linkjével megszakadt? Nos, teljes körbe kerültünk – vissza a kaotikus, túlterhelt élményhez, amelyet elsősorban megpróbáltunk elmenekülni. Őszintén szólva, úgy tűnik, hogy valaki egy csomó kütyüt felpattant az oldalra.
A Google hamarosan nem tűnik el, de a keresés hiánya gyengül – egy -egy jövedelemnegyed. ”
A Google már nem immunis a versenytől
Chuck Price, a Search Consultancy mérhető SEO alapítója (LinkedIn profil) felhívta a figyelmet arra, hogy a többszörös tendenciák hogyan járulhatnak hozzá a keresési dominancia eróziójához és a keresési reklámok egyidejű hatásaihoz, a nulla kattintás paradigmájának némi hibájához:
„A fő elvitel, amint látom, az, hogy a 0,2% -os YOY -hiány nem mondja el a teljes történetet.
Ami az ábécé bevételi jelentésben meglepő, a keresési bevétel relatív stabilitása, 12,5% -os növekedés és 12,7% YOY. Ez ellentmondásosnak tűnik, amikor figyelembe vesszük, hogy a SERP-k hogyan fejlődtek az elmúlt évben kibővített válaszdobozokkal, AI által generált összefoglalókkal és entitásvezérelt tudáspanelekkel. Mindezek a szolgáltatások csökkentik a hirdetésre kattintás vagy a weboldalra való kattintás szükségességét.
Vajon a Google hirdetési algoritmusai manipulálták -e az árképzést, hogy közel kerüljön? Ha valaki megnézné a Yoy Click Data -t, akkor határozottan gyanítom, hogy a hiány sokkal rosszabb. ”
A Google nyomást gyakorol a CHATGPT keresés, a zavarosság AI és más AI keresőmotorok számára, amelyek teljesen új platformokat vezetnek be, amelyek helyettesítik a 25 éves vagy annál idősebb keresőmotor paradigmáját. A Google az AIO -val és a Gemini Search Assistant platformon versenyez. Michael Bonfils azt javasolta, hogy ezek az események korlátozott lehetőségekkel kényszerítették a Google -t nehéz helyzetbe:
„Átkozottul értek el, ha átkozottul, ha nem helyezem el a helyzetet. Vagy javítják a felhasználó számára a tapasztalatokat, rosszabbá a kiadó/hirdető számára, vagy fordítva. ”
Szélesebb gazdasági és hirdetési nyomás
Gabriella Sannino, a Nemzetközi Marketing és a SEO Company Level343 (LinkedIn Profile) alapítója szélesebb körű perspektívát osztott meg a trendekről, hogy értelmezze, mit jelent a Google negyedik negyedévének eredményei a keresési marketing közösség számára. Válasza, amely tükrözi a 20 éves tapasztalatokat a digitális marketing minden területén, magában foglalta a keresési hirdetők érzelmeit és a világméretű gazdasági helyzetet.
Gabriella válaszolt:
„Ha megnézzük a nagy képet, majd az eredményeket, nem hiszem, hogy a lassabb növekedés teljes egészében a SERP jelentős változásai miatt. Azt hiszem, ez egy olyan tényezők keveréke, amely a vevői viselkedés eltolódását okozza:
Először is, a hirdetési és marketing költségvetések gyakran csökkennek, amikor az idők kényelmetlenné válnak. Tehát a lassabb növekedés csak az idő jeleit tükrözi, nem pedig a Google által tett bármit is.
Másodszor, a folyamatos adatvédelmi változások olyan módon befolyásolhatják a hirdetéseket, amelyeknek semmi köze sincs a Google -hoz. A böngésző adatvédelmi beállításai kevésbé célozhatják meg a hirdetéseket, vagy csökkenthetik, hogy mennyire képesek mérni őket. Következésképpen a hirdetők kevesebb adatot kapnak a konverzió javításához, a retargetinghez és az AD optimalizálásához.
Harmadszor, nem tudja áttekinteni a hirdetési helyzetet elszigetelten. A Tiktok, az Amazon ADS, a Microsoft Advertising (különösen az AI-vezérelt Bing hype-vel) és így tovább folytatott versenyt is figyelembe kell venni. A többcsatornás keverék azt jelenti, hogy a Google néhány bevétele más platformon megy keresztül.
Sok vállalkozásnak szigorúbb költségvetése van, tehát az AD ROI -t jobban ellenőrzik. És sok csalódott vállalkozástulajdonos rájön, hogy a Google túl gyakran változik ahhoz, hogy teljes költségvetésüket rá tegye. Az AIOS valódi jele volt annak, hogy a dolgok ismét megváltoznak. Nem lennék meglepve, ha a Google hamarosan ott kezdi játszani a hirdetési helyeket. ”
A Google nincs lefelé mutató spirálban
A keresési marketingszakemberek testülete a negyedik negyedév eredményeit úgy értelmezi, hogy jelzi, hogy a Google már nem mentes a versenytől, és kiszolgáltatott az AI és a szociális platformok forgalmának elvesztése miatt, mivel a fogyasztók egyre inkább megkezdik vásárlási és információs utazásaikat a hagyományos keresésen kívül.
A Google keresési eredményeit zsúfoltnak és instabilnak tekintik, mivel a SERP -elrendezések állandó változásai egyre növekvő kulcsszó -mondatok által kiváltottak. Ez hozzájárulhat a bizonytalanság érzetéhez. Senki sem figyelte meg, hogy a Google lefelé mutató spirálban van. Az instabilitás, a felhasználói viselkedés változása és más platformok nyereségének kombinációja azonban 2025 -ben figyelni kell.
Az átfogó nézet visszatérése azt mutatja, hogy a globális gazdasági kérdések folyamatos folyamata és a reklám vonzereje több csatornán hozzájárulhat a marketingköltségek változásához. Az általam megkérdezett keresési marketingszakemberek, akiknek együttesen több mint 120 éves tapasztalattal rendelkeznek, utaltak a Google alapvető vállalkozásainak mélyebb kihívásaira vonatkozó aggodalmakra, amikor egy keresési marketingszakértő megkérdőjelezi, hogy van -e több fizetett keresési instabilitás, mint a legutóbbi negyedéves eredményeknél.