Miért van szükség a marketingre és a márkaépítésre

Peter

Van egy digitális ügynökségem, amely 20 éve létezik, és csak két évvel ezelőtt végez márkanevet.

Csak addig, amíg abbahagytuk a márkanév elvégzését, számos értelmes kapcsolatmal találkoztam, és a „szükséglet” keresés és a márkaépítő csapatok javítják mindkettő erőfeszítéseit.

A keresési marketingszakemberek gyakran a másik végén vannak, és messze vannak a márkastratégiától.

Amikor a márkanevet a beruházás megtérülésére (ROI) nyomja meg, gyakran a marketing csatornák, a platformok és a végrehajtott stratégia révén jön le.

A keresés gyakran küzd egy differenciált márka vagy stratégia nélkül, hogy kiemelkedjen a versenytársaktól a hirdetések vagy tartalom keresési eredményeiben.

Úgy gondolom, hogy nagy előnyök vannak a márkajelzés és a keresés, az együttmûködés, valamint a szélesebb körű üzleti és marketing csapatok és környezetek szoros együttműködésének.

A beszélgetésekbe, a tapasztalataimba és a velem megosztott perspektívákba ásva megosztom a keresési marketingszakemberek és a márka kreatívok/stratégiák számára kategorizált előnyöket, amelyek következetesebb és hatásosabb lehetőségeket teremthetnek a márkák és a teljesítmény összességében.

A kereső marketingszakemberek számára

Tartalom és kreatív szabványok

A robusztus márkastratégia fejlesztésének és dokumentációjának hiányában a keresési marketingszakemberek (többek között a csatornák között) gyakran vákuumban maradnak, amikor a SEO -hoz és a fizetett keresési sikerhez szükséges tartalom és eszközök létrehozásakor.

Vákuumban vannak olyan bevált gyakorlatok és csatornastratégiák, amelyek irányíthatják azt, amit létrehoznak, és milyen szavakat, üzenetküldéseket és kreatívokat használnak.

Ugyanakkor széttöredezett, következetlen és nem kapcsolódhat a szélesebb témákhoz és célokhoz.

Ha vannak szabványok és stratégiák a tőkeáttételre, akkor a legfontosabb egyedi üzenetek további kiterjeszthetők lehetünk a márka életre keltésére.

Nem tudom megszámolni, hogy hányszor beszélgettek a keresési marketingszakemberek és az értékesítési csapatok között a konkrét hirdetési másolatokról és a képekről, amelyeknek nincs megalapozása vagy az igazság a márkastratégiától, hogy visszatérjen.

Ezt úgy mondom, hogy valaki, aki már régóta elvégezte a SEO -t: nem akarja, hogy a SEO megírja a példányát vagy megtervezi a kreatívját. Vannak kivételek és egyszarvúak, de azt akarja, hogy a SEO szakértői és a SEM szakemberei kézművesüket végezzék.

Egyedi érték -javaslatok

A keresési kampányok és stratégiák egyik legfontosabb mérése az, hogy mennyire hatékonyak a konverziók vezetésében – és még mélyebbek, mi történik ezekkel a konverziókkal, és hogy tényleges értékesítés, bevétel és nyereséggé válnak -e.

Ha a vezetők képesek, túl drága, legyőzzük az értékesítőket az ár felett, vagy nem vásárolnak egy online áruházból, és visszatérnek a Google -ba, nem tettük meg a munkánkat a történet elmondása és az értékjavaslat megosztása érdekében.

Mindig lesz valaki, aki a legolcsóbbot keresi, és hacsak nem vagyunk az alacsony árú vezető, akkor elveszítjük ezeket az eladásokat.

De amikor valaki az egyedi ajánlatot és az árat magában foglaló tényezőkre törekszik, de még sok más szerepet játszik, akkor nagyszerű munkát akarunk mutatni minden érintőképességben, ideértve azokat is, amelyek a SEO és a PPC számára fontosak.

Anélkül, hogy ezek lennének, vagy saját magunkat készítünk, inkább sekély tulajdonságokra és előnyökre támaszkodunk, vagy véletlenül arra, hogy termékeink és szolgáltatásaink hasonlóak legyenek mindenki máshoz.

Az oldalon kívüli tényezők támogatása

Az erős márka identitás és stratégia révén kínált egyedi tartalom, érték és előnyök meghatározott és megvalósíthatóbb eredményekhez vezethetnek.

Ez különösen igaz, ha vonzza a linkeket a tartalomhoz (backlinks), és a nem kapcsolt márka megemlíti, amely a SEO számára fontos.

Mindkét örökség a PR -re, valamint a márka kiaknázásának képességére összpontosít, és az újabb a digitális PR -stratégiákra összpontosít, hogy javítsák az AI keresési funkciókon keresztül, a szilárd márkaépítés alapja fontos a SEO és a PR -erőfeszítésekhez, amelyek a külső tényezők és a háttérképek körüli optimalizáláshoz kapcsolódnak.

Más források támogatása

A karrierem, a SEO és a fizetett keresés irányításának pontjain, amikor egy íróval, UX Designer -rel és más erőforrásokkal beszéltem, a SEO -n kívüli kérdésekkel szembesültem a hang, a hang, a stílus és más márka szempontjairól.

Sok esetben még nem volt olyan személyem, csapatom vagy dokumentációm, amelyre rámutathattam.

A SEO -nak különösen más erőforrásokra van szüksége, mint például az UX, az írók és mások, hogy sikeresek legyenek.

Amikor a márkaépítés és a márkastratégia integrálódik és hozzáférhető, ismét csökkenthetjük a rést vagy a vákuumot, amikor más erőforrások behúzódnak.

Minél integráltabb az üzenetküldésünk, annál jobban tudjuk a márkánkat és az útszabályokat, és annál inkább együtt tudunk csinálni, hogy hatékonyan működjünk erőforrásainkban, és ne kelljen különálló, egyedi kutatást végezni a különböző funkciókban és osztályokban.

A márka kreatívok és stratégiák számára

Kapcsolat több KPI -vel és ROI -val

A márkastratégia és a fejlesztés mindig is kritikus jelentőségű volt a vállalatok jelenléte szempontjából, amelyek befolyásolják a termékfejlesztést, az értékesítést, a marketingt és az ügyfélszolgálatot.

Olyan sok esetben azonban a márkanév nehéz volt csatlakozni a speciális kulcsfontosságú teljesítménymutatókhoz (KPI).

Az érdekelt felek reakciói, elfogadása és a tervezett üzenetküldés érvényesítése megtörténik.

De a legtöbb mérés a downstreamben a marketing, az értékesítés és más területeken történik, jóval az első benyomásokon túl, és nem kifejezetten célja a márka hatásainak mérése, amikor a marketing taktikákba és az értékesítési csővezetékekbe kerül.

A digitális marketing (és a keresés) és a márkás társaik közötti integráció és szorosabb kapcsolatok révén több ügyfél -utazási térképezés lehet elvégezni, így a KPI -k a márkaépítési folyamatból való igazításba kerülnek a konverziók és az értékesítés révén.

Kutatás és elnyert adatok

A márkanév folyamatok kihasználják a piackutatást a munkájuk irányításához.

A kutatási marketing a kutatási adatokkal (kulcsszavak, közönség, versenytársak) és az elemzésen él, hogy a lehető legteljesebben valósidejű legyen a hatás mérése szempontjából.

A keresés-specifikus kutatás és az elemzés általában nem a márkanevű projektek legfontosabb forrásai. Ugyanakkor az adatok nagyszerű kiegészítők lehetnek (és bizonyos esetekben potenciálisan egyediek), amelyek segítenek egy újabb dimenzió hozzáadásában a márkanév stratégiai döntéseiben és fejlesztésében alkalmazott piackutatáshoz.

A Search kollégákkal való partnerséggel új információkat lehet beszerezni.

A folyamatos finomítás és optimalizálás

A márkanevet, a márkanevet és a márkastratégiát gyakran olyan projekteknek vagy vállalkozásoknak tekintik, amelyeket egyszer végeznek, majd évekkel újra megteszik az úton – hogy nem folyamatban vannak vagy folyamatos folyamatok.

Barátom, aki egy nagyra becsült márkanévű ügynökség tulajdonosa, megjegyezte, hogy gyakran egy évtized után sok olyan cég, amelyet a niche-iparban kiszolgált, egy márkát végez.

Az egyszeri eseménynek tekintik, nem pedig egy folyamatban lévő stratégiát vagy dolgot, amelyet mérni, finomítani és optimalizálni kell. Ez egy nagyon eltérő megközelítés, mint a keresési marketing.

A marketing és más digitális marketing csatornák által nyújtott betekintés, partnerség és lehetőségek kihasználásával a márkaépítés folyamatosabbá és hatékonyabbá válhat.

Nem abban az értelemben, hogy egy társaság márkaneve évente, hónapban vagy héten márkaneve, hanem abban az értelemben, hogy finomításokat és frissítéseket készíthet, hogy az idővel a célorientált és hatékonyabb legyen.

Képesség, hogy a megvalósítást végig látja

Ez olyasmi, amiben ragaszkodtam azon a napon, amikor az ügynökségem még mindig márkanevet végzett.

Lehet, hogy leereszkedik, ha nem is frusztráló, ha a hónapok során annyira befektet egy teljes márkastratégiába, és végül nem látja, hogy a tervezett módon nem valósítják meg vagy aktiválják.

Olyan sok esetben a projekt véget ért, és még akkor is, amikor a csapatom a megjelenés és az érzés vagy az üzenetküldés bizonyos helyeken történő végrehajtásáért volt, másoknak átadták a továbblépéshez.

Megtaláltunk olyan megvalósításokat, amelyek nem követik a szabványokat, az elmulasztott eszközöket vagy a szabályokat, amelyek megsértették a szabályokat.

Amikor a keresés és a márka együtt működik, lehetőség van arra, hogy biztosítsuk, hogy a kulcsszó és a megjelenítés szintjéig kétirányú utca található a keresési bevált gyakorlatok és a márkastratégia között.

Ennek célja, hogy megbizonyosodjon arról, hogy a keresésnek a kilátások és az ügyfelek számára történő megvalósításának egyedi szempontjainak megvalósítása és aktiválása.

Összehozza az egészet

Noha a márkaépítési folyamatok és a csapatok távol vannak a keresési taktikusoktól, akik gyakran a tölcsér -vezetési konverziók alján vannak, és valószínűleg nincs sok közös, azt állítom, hogy nagy előnye van a partnerségnek.

Függetlenül attól, hogy ez egy kapcsolat a KPI -kkel egészen, az adatokhoz és a kutatáshoz való hozzáférés, a teljes és megfelelő megvalósítás biztosítása, vagy más tényezők, amelyeket kicsomagoltam (és még ennél is többet, amit nem tettem), röviden, a márkák összességében részesülnek.

Nem ragadunk el olyan sok helyzetbe, amelyet árucikknek tekintünk. Az értékesítési csapatok a sikerért felmerülhetnek anélkül, hogy az áron versenyeznének. A márka affinitása sokkal hamarabb elindulhat, javítva az élettartam értékét és az ügyfelek lojalitását, ami befolyásolja a jövedelmezőséget és a növekedést.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.