Sokat megy a SEO -ba. És most, szélesebb körben az online és az online láthatóság megtalálása, függetlenül attól, hogy egy organikus eredményről beszélünk keresőmotorban, AI áttekintésben vagy egy nagy nyelvi modellen (LLM).
Mivel a SEO olyan fegyelem, amely gyakran hosszú időt vesz igénybe (összehasonlítva a hirdetésekkel és néhány más csatornával és platformokkal), nagy bonyolultsággal, műszaki szempontokkal, ellentmondásokkal, hogyan működik, sőt még a nézeteltéréseket is meg kell szervezni.
Az évek és évtizedek során ez a konkrét „bevált gyakorlatok” elfogadását eredményezte, azzal a ténnyel, hogy ez egy hosszabb távú elkötelezettség. Ez végül az ellenőrző listák és a konkrét kadenciák használatához vezetett ahhoz, hogy megvalósítsák azt, amit általában „folyamatban lévő” és soha véget nem érő fegyelemnek tekintnek.
A teljes nyilvánosságra hozatalban olyan cikkeket talál, amelyek az ellenőrző listákról és az online művek felépítésének módjairól beszélnek, és az online megtaláláshoz fontos. Nem azt mondom, hogy ki kell dobnunk őket, de nem tudjuk egyszerűen elkészíteni a listát vagy a tevékenységeket.
A „Mindig az On SEO” elméletileg jól hangzik: folyamatos optimalizálás, állandó megfigyelés és folyamatos haladás. De a valóságban gyakran homályos feladatokká válik prioritás, stratégia vagy lendület nélkül.
Ez a cikk megkérdőjelezi az alapértelmezett gondolkodásmódot, hogy a SEO-t örök ellenőrzőlistaként kezeljük, és javasol egy sprint-alapú megközelítést, ahol a munkát koncentrált időblokkokba csoportosítják, mérhető célokkal.
A SEO megközelítésével a stratégiai sprintekben a csapatok prioritást élvezhetnek, mérhetik, alkalmazkodnak és javíthatnak – miközben a nagyobb üzleti célokhoz igazodnak.
Az örökkévaló SEO ellenőrző listák problémája
Amit a SEO ellenőrző listákkal gyakran látok, az a prioritások hiánya. Minden feladatmá válik, de semmit sem tekintnek kritikusnak.
Lehet, hogy az ellenőrzőlistának „helyes” és „jó” dolgai vannak benne, de nem súlyozott vagy prioritást élvez a stratégiai megközelítés vagy a potenciális hatásvizsgálat bármely szintje alapján.
És ha nincs iránymutatás, gyakran olyan cselekedetek, tevékenységek vagy taktikák sorozatával végződhetünk, amelyeknek nincs egyértelmű vége vagy értékelése. Ez végül arra készteti bennünket, hogy csak a „SEO -t csináljunk” anélkül, hogy objektíven meg tudnánk mondani, mi az eredmény, vagy hogyan javultak a dolgok.
Mint minden digitális marketing csatorna, a megfelelő horgony vagy alap nélküli tevékenység, a SEO -ban, pazarolt erőfeszítéseket eredményezhet.
A műszaki javítások és a tartalomfrissítések nem támogathatják az értelmes üzleti célokat, és hatalmas idő és pénz befektetése lehet, amelyek végül nem befolyásolják az üzletet. És az eredmények vagy a tiszta irányok nélküli tevékenységek a SEO csapatait és szakembereit unalom vagy kiégéshez vezethetik.
Átvettem számos olyan helyzetet, amikor egy üzleti gondolat szerint a SEO nem működött nekik, vagy hogy a csapat nem volt elég kompetens az érdekelt felek zavarása miatt.
Ha a tevékenység nem generál eredményeket, és egy évet egy évre befektetést talál, nehéz helyreállítani, különösen akkor, ha senki sem tudja, hogy mit néz ki a „sikeres”, vagy hogy néz ki a siker az erőfeszítés során.
Mindezt azt mondom, hogy ne okozzon fájdalmat, azt mondják, hogy az ellenőrző listák nem jóak, vagy akár a folyamatban lévő taktika nem megfelelő. Egyszerűen azt mondom, hogy mélyebb megértéssel és jelentéssel kell rendelkeznünk mögött, amit a SEO -ban csinálunk.
Hogy néz ki a sprint-alapú SEO
A SEO-sprint koncentrált és időigényes (pl. Négy hét) erőfeszítések vannak, a stratégiához kapcsolódó konkrét célokkal. Ahelyett, hogy egyszerre dolgozik, a darabokban a legmagasabb hatású prioritásokon dolgozik.
Általános sprinttípusok:
- Tartalom -optimalizálás sprint.
- Műszaki SEO Fix Sprints.
- Belső összekötő fejlesztési sprint.
- Új tartalom létrehozása sprint.
- Hatóság/link épület sprintjei.
A típusokat kombinálhatja egy egyedi sprintbe is. Függetlenül attól, hogy egy kategóriában marad -e, vagy készít -e olyan kevert témákat vagy taktikákat, azt egy kezdeti stratégiához, tervhez vagy ellenőrzéshez kell rögzíteni az elsőre.
Mindegyik sprint mérhető outputokkal, dokumentált eredményekkel és egyértelmű tanulásokkal ér véget. Az első valószínűleg egy kezdeti tervben gyökerezik, de minden későbbi sprint tartalmaz egy retrospektív áttekintést az előzőtől, hogy elősegítse a folyamatos tanulást, a hatékonyságot, a fejlesztéseket és a végső hatást.
A SEO sprintek előnyei
A gyors nyerési haszon a fókuszálás. Ha egy általános ellenőrzőlistától a sprintszerkezethez elfordítják, egy meghatározott probléma megoldását eredményezik, nem pedig a homályos elmaradás kezelését.
Mint korábban megjegyeztük, a sprint is időalapú. A megfelelő hosszúságú (nem túl rövid vagy kicsi a minta méretének, mégis túl hosszú és ismétlődő taktikáknak, amelyek nem hatékonyak) megszerezheti az agilitás előnyeit és az adaptálható hosszabb távú megközelítést.
A sprint agilitása lehetővé teszi a teljesítmény és az új betekintés alapján történő alkalmazkodást. Az ellenőrző listák nemcsak általános, vagy gyakran leválasztják a stratégiát, hanem folyamatosan kijutnak az online láthatóság optimalizálási forrásai és módszereiben.
Az elszámoltathatóság és a csapat egyértelműsége is természetesen jön létre. Könnyebb jelenteni és igazolni az értéket az egyértelmű összehasonlítások előtt/után, valamint az emberek elkötelezettségének megőrzésében, valamint a tudásban, hogy mi történik most és mi a következőkben.
Ez a kulcsfontosságú teljesítménymutatók (KPI-k) általános üzleti összehangolására vonatkozik, és nem kerül túl mélyre, és nem veszít a zsargonban, a műszaki szempontok és a „remény” a befektetés megtérülésének (ROI), szemben a rövidebb távú, magasabb hatású erőfeszítésekkel szemben.
A sprint közvetlenül a célokhoz (bevétel, ólomgeneráció, tölcsér-támogatás), és nemcsak a rangsorok vagy más KPI-khez, amelyek felfelé haladnak, és tovább távolíthatók az üzleti eredményektől, és a rövidebb távú elvárások nyomást gyakorolhatnak a hosszú távú várakozásra, hogy valami történjen.
Hogyan lehet megvalósítani a sprint-alapú SEO-t
Kezdje a stratégiával. Határozza meg, hogy mi számít az üzlet számára, és hol illeszkedik a SEO. Határozza meg a sprint témákat és célokat, és tegye őket elég specifikusnak, hogy értelmes és mérhető legyen.
Példa: „Javítsa az organikus konverziókat az öt legfontosabb szolgáltatás oldalán” és a „rangsorolás javítása”.
Készítsen egy elmaradási vagy taktikai tervet, de ne kezelje úgy, mint egy ellenőrző listát. Használja a sprinttervek táplálására, de nem túlterhelt a napi munka.
Röviden:
- Tervezze meg az első sprintjét: Válasszon egy világos célt, idővonalat és eredményt.
- Nyomon követés és áttekintés: Jelentés a haladásról, dokumentálja, mi történt, és határozza meg, mi a következő.
- Hajtogat: Használja az egyes sprintokból származó tanulásokat a következő javításához.
Amikor (és hol) „mindig bekapcsol” SEO továbbra is érvényes
Bizonyos dolgok folyamatos figyelmet igényelnek. Nem azt mondom, hogy a sprint 100% -ának megfelelő, hogy 100% -ban egyedi legyen.
Vannak olyan ismétlődő dolgok, amelyekre szükség lehet, vagy valószínűleg be kellene lépni a sprintbe, vagy rendszeres vagy rutinszerű ellenőrzésekkel vagy ellenőrzőlistákkal, pl.
De ennek a karbantartási munkának nem szabad a SEO stratégiája. Támogatnia kell. Használja a „Mindig bekapcsolva” infrastruktúrát vagy alapokat, nem pedig az irányt, és ne feledje, hogy az ellenőrzőlista nem a stratégia, és ha van ilyen, akkor ez egy tervező eszköz, nem feltétlenül a taktikai terv és az ütemterv a végső SEO ROI-hoz.
Miért van itt az ideje, hogy átgondolja a „mindig be” SEO-t
Elég eltaláltam, de becsomagolom, hogy emlékeztetem Önt, hogy a végtelen tennivalók listái nem mozgatják a tűt.
Az ellenőrző listák jó dolgok lehetnek, és tele vannak a „helyes” taktikával. Gyakran hiányoznak a stratégia, és nem szolgálnak rövidebb figyelmet, vagy nem engednek elegendő agilitást.
A Sprint-alapú SEO segíti a csapatok stratégiaibbá, produktívabbá és az üzleti vállalkozáshoz igazodva, mivel a prioritást élvező taktikák végrehajtására, az általános célokhoz kapcsolódnak, és alkalmazkodnak a piaci és üzleti igényekhez és feltételekhez.
A csapatának „mindig” -ről a „szándékosan tempójú” -ra való áttérése az eredmények és nem csak a tevékenységek megkezdése.