A Nofollow-t még 2005-ben vezették be, és a blog spamre adott reakciójaként jött létre.
Akár hiszi, akár nem, a SEO szakemberek korábban úgy próbálták manipulálni a Google PageRank értékét a webhelyeiken, mint ahogyan mindent.
A Nofollow alapvetően azt mondja a Google-nak (vagy bármely más keresőmotornak, amely támogatja ezt az attribútumot), hogy ne vállaljon kezességet a céllinkért.
Míg korábban az oldalszintű metacímkében használták (), ma már sokkal gyakoribb, hogy linkenként használják.
Mit jelent a Nofollow?
A Nofollow egy rel attribútum
A rel attribútum határozza meg a kapcsolatot a hivatkozást tartalmazó oldal és az oldal között, amelyre a hivatkozás mutat.
Íme egy példa egy alapvető nofollowed hivatkozásra:
Én ezt a fajta terméket használom.
A Google a következőket tanácsolja:
„Használja a nofollow értéket, ha más értékek nem érvényesek, és azt szeretné, ha a Google nem társítja webhelyét az Ön webhelyéhez, és nem térképezi fel a hivatkozott oldalt onnan. A saját webhelyén belüli linkekhez használja a robots.txt tiltó szabályát.
A linkek követésének hiánya azonban nem garancia arra, hogy a Google nem találja meg az oldalt. A Google információkat vesz át a nofollow hivatkozásokból, és képes felfedezni és indexelni a nofollow hivatkozásokat. A probléma az, hogy a link átmegy-e a PageRank-en.
Dixon Jonesnak van egy nagyszerű cikke a PageRank kezdőknek címről, de íme egy gyors összefoglaló:
„Bár 2016-ban megszűnt a nyilvános hozzáférés a PageRank-hoz, úgy gondolják, hogy a pontszám továbbra is elérhető a Google keresőmérnökei számára… És függetlenül attól, hogy a Google milyen más algoritmusokat választana, a PageRank valószínűleg beágyazott marad a keresőóriás számos rendszerébe, hogy ezen a napon.”
A Nofollow tippgé válik
Gyorsan 2020 márciusára a Google bejelentette, hogy a nofollow attribútumot utalásnak tekinti, nem pedig utasításnak. Ez azt jelenti, hogy ha nofollow-t használ, akkor azt a preferenciáját jelzi a Google felé, hogy nem kívánja, hogy a link átadja a PageRank értéket. Előfordulhat, hogy a Google figyelmen kívül hagyja az Ön preferenciáját.
Sok SEO szakember gyanította, hogy ez a helyzet, de ez beigazolódott.
(Érdekes módon Bing bejelentette hogy a nofollow-t mindig célzásként kezelte.)
Ezen a bejelentésen kívül a Google további két rel attribútumot adott hozzá a linkek szándékának azonosítására; rel=”szponzorált” és rel=”ugc”.
Mikor kell használni a rel=”szponzorált”
Ez az attribútum a fizetett tartalom vagy a fizetett linkek azonosítására szolgál.
- Reklámok és bannerek.
- Szponzorált bejegyzések vagy cikkek.
- Affiliate linkek.
- Egy együttműködés részeként létrehozott tartalomban található hivatkozások.
- Bármely link, amelyet pénzre, szolgáltatásra vagy árura cserélnek.
Példa:
Fizetést kaptam azért, hogy ilyen típusú termékről írjak. (Szponzorált bejegyzés)
Mikor kell használni a rel=”ugc”
Ez az attribútum a felhasználók által generált tartalmak, például fórumbejegyzések vagy blogbejegyzések azonosítására szolgál.
- Linkek a megjegyzés rovatban.
- Linkek a fórumbejegyzésekben.
- Linkek a felhasználói profilokban vagy a bios-ban.
- Linkek a felhasználók által beküldött értékelésekben vagy ajánlásokban.
Példa:
Én ezt a fajta terméket használtam. (Hozzászólás vagy fórum)
Mindkét új attribútum használható a nofollow attribútummal, amelyet a fenti példában szerepeltettem.
Ha linkjei nem tartoznak egyik új kategóriába sem, de továbbra is szeretné közölni a Google-lal, hogy nem kezeskedik értük, használja a nofollow-t.
Mikor kell használni a rel=”nofollow”
Itt alaposabban megtekintheti, mit mond a Google a kimenő linkek minősítéséről.
Míg korábban a nofollow-t általános gyűjtőként használták olyan linkeknél, amelyeknél nem akarta átadni a PageRank értéket, most már akkor kell használni, ha a másik két rel attribútum (szponzorált és UGC) nem releváns, és nem szeretné, hogy link a PageRank átadásához.
A Google megjegyzi, hogy bár nem preferált, elfogadható a nofollow használata a többi attribútum helyett. Valószínűleg nem kell visszamennie és módosítania a linkattribútumokat, ha ezt megtette, de jó ötlet most elkezdeni a megfelelő kategorizálást.
Mi tekinthető fizetett linknek?
Csak egy kicsit a fizetett linkekről: Sok embernek ellentmondásos a véleménye arról, hogy pontosan mi is a fizetett link.
A Google azonban korábban leírta, hogy a fizetett linkek az alábbi típusú linkeket tartalmazzák:
„…pénzt váltani linkekre vagy linkeket tartalmazó bejegyzésekre; áruk vagy szolgáltatások cseréje linkekre; vagy „ingyenes” terméket küld valakinek, cserébe azért, hogy írjon róla, és mellékeljen egy linket.”
Úgy gondolom, hogy itt van némi zavar, mert egyesek túlságosan leegyszerűsítik, és úgy gondolják, hogy ha nem fizetnek a webmesternek a link közzétételéért, még akkor is, ha fizettek a webmesternek a tartalom közzétételéért, tartalmaz link, ez nem fizetett link.
A Google szemében ez még mindig fizetős link.
Linksémák
Íme egy összefoglaló a hivatkozási séma jelenlegi listájáról:
- Linkek vásárlása vagy eladása rangsorolás céljából. Ez a következőket tartalmazza:
- Pénzváltás linkeket vagy linkeket tartalmazó bejegyzésekre.
- Áruk vagy szolgáltatások cseréje linkekre.
- Termék küldése valakinek cserébe azért, hogy írjon róla és csatoljon egy linket.
- Túlzott linkcsere („Link hozzám, és én linkelek neked”) vagy partneroldalak, kizárólag a kereszthivatkozások érdekében.
- Automatizált programok vagy szolgáltatások használata a webhelyére mutató hivatkozások létrehozására.
- Hivatkozás megkövetelése egy Általános Szerződési Feltételek, szerződés vagy hasonló megállapodás részeként anélkül, hogy lehetővé tenné a harmadik fél tartalomtulajdonos számára a kimenő link minősítésének lehetőségét.
- Szöveges hirdetések vagy szöveges linkek, amelyek nem akadályozzák a rangsorolást.
- Reklámanyagok vagy natív hirdetések, ahol fizetést kapnak olyan cikkekért, amelyek rangsorolási jóváírást vagy optimalizált horgonyszöveget tartalmazó linkeket tartalmaznak más webhelyeken terjesztett cikkekben, vendégbejegyzésekben vagy sajtóközleményekben. Például:
Sok jegygyűrű található a piacon. Ha esküvőt szeretne tartani, ki kell választania a legjobb gyűrűt. Virágot és esküvői ruhát is kell vásárolnia.
- Gyenge minőségű címtár- vagy könyvjelző-oldalhivatkozások.
- Kulcsszavakban gazdag, rejtett vagy gyenge minőségű linkek modulokba ágyazva, amelyek különböző webhelyeken vannak elosztva.
- Széles körben elterjedt hivatkozások a különböző webhelyek láblécében vagy sablonjaiban.
- Fórum megjegyzések optimalizált linkekkel a bejegyzésben vagy aláírással, például:
Köszi, ez remek információ!
– Paul
paul pizza san diego pizza legjobb pizza san diego - Kis értékű tartalom létrehozása elsősorban a linkelési és rangsorolási jelek manipulálása céljából.
Korábban beleástam magam a Wayback Machine-be, hogy megnézzem, mit írt a Google az előző években a linksémákról.
Sok minden ugyanaz, de van egy különösen érdekes részlet 2013-ból, aminek szerintem még ma is ott kell lennie, mivel ez valóban megmondja, hogyan ne építs linkeket:
„A cikkekbe csekély koherenciával beszúrt linkek, például:
a legtöbb ember alszik éjszaka. vásárolhat olcsó takarók az üzletekben. egy takaró melegen tart éjszaka. nagykereskedelmi fűtőtestet is vásárolhat. Több meleget termel, és nyáron egyszerűen kikapcsolhatja, amikor mész franciaországi nyaralás.„
*Megjegyzés: Íme az eredeti forrás.
Sajnos ez még mindig gyakori dolog.
Amikor nem szabad Nofollow-t használni
Ha valakinek azért adsz linket, mert szeretnél, jó forrásnak gondolod, és nem kaptál érte semmit, és nem is fizettek érte, akkor nem kell nofollow-ot hagynod.
Ha nem látja, hogy ez semmilyen módon nem tekinthető a PageRank manipulálására szolgáló hivatkozásnak, akkor nem kell nofollow-nak lennie.
Egyes webmesterek annyira félnek a büntetéstől, hogy nem követik az összes kimenő linket.
Véleményem szerint ez szükségtelen, hacsak az Ön webhelye nem csak linkek értékesítésére létezik.
Mi a helyzet a Dofollow-val?
Nem létezik.
Ha egy link nem nofollowed, akkor a rendszer automatikusan követi.
(Kivéve, ha az oldalszinten egy meta robots címkén keresztül nem követi. További információért olvassa el a Google súgóját a témában.)
Milyen értéket hoz egy Nofollowed link?
A nofollowed hivatkozás nem biztos, hogy segít előrébb helyezni – de ha úgy dönt, hogy direktíva helyett utalásként kezeli, akkor is megteheti.
A nofollowed linkek szintén egy természetes linkprofil részét képezik, és a nem követett hivatkozásokat tartalmazó webhely furcsán néz ki.
A legjobb dolog a nofollowed hivatkozásokban, hogy jót tesznek a forgalomnak, és sokkal nagyobb forgalmat tudnak küldeni, mint sok követett link.
Ha a New York Times írna egy történetet, és adna neked egy nofollowed linket, nem lennél elégedett vele?
Tudom, hogy megtenném.
Hogyan nézhetem meg, hogy hány Nofollowed hivatkozásom van?
Az összes fő eszköz megmondja, hány nem követett és követett linkje van.
Íme néhány példa, hogyan néz ki.
Ahrefs
Fenséges
Semrush
Hogyan tudhatom meg, hogy egy linket nem követnek
Nem szeretek sok bővítményt használni, ezért inkább a kódot keresem.
Megnézem, hogy nofollow szerepel-e a linkem kódjában.
Az alábbiakban egy példa ebből a bejegyzésből.
Screaming Frog
Néhány bővítmény azonban kiemelheti a nofollow-t:
Részletes SEO kiterjesztés
Ahrefs Chrome beépülő modul
Igoreware Nofollow bővítmény
Nofollow-ra vagy nem Nofollow-ra?
Kövesse:
- Ha egy forrásra hivatkozol, és megbízol a forrásban.
- Vendégbejegyzés: Hacsak nem posztolnak nagy léptékben. Ez egy igazi vendégposztra vonatkozik, ahol nem kell fizetni a posztért.
- Link a közösségi média profilokhoz.
Nofollow:
- Ha eladtál egy linket.
- Ha valaki fizetett a tartalom közzétételéért.
- Ha bármilyen módon ideges, büntetést kaphat a linkért.
- Az egész webhelyre mutató link arra a személyre, aki az Ön webhelyét tervezte, bár sokan követik a cégnevekre mutató linkeket.
- Widgetek.
Nofollow A Való Világban
Valljuk be. SEO profiként nem mindig ragaszkodunk a szabályokhoz.
Mi manipulálunk bármi amely jól működik, és fokozatosan használhatatlanná vagy veszélyessé válik.
Tehát az emberek a Google szándékai szerint használják a nofollow-t, az UGC-t és a szponzorált értékeket?
Az idő majd eldönti.
További források: