Milyen hivatkozásokat érdemes létrehozni egy természetes visszamutató profilhoz?

Peter

Az e heti Kérdezz SEO-tól rovat egy névtelen kérdezőtől származik:

„Hogyan nézzen ki egy backlink profil, és hogyan építsünk jó backlinkeket?”

Remek kérdés!

A visszafelé mutató linkek a SEO részét képezik, hogy bizalmat és tekintélyt építsenek ki a domainben, de nem olyan fontosak, mint azt a linkkészítők állítják.

Visszamutató hivatkozások nélkül rangsorolhat egy webhelyet. A trükk az, hogy a közönségedre összpontosíts, és ők keltsék a márkakeresletet. Ez súlya megegyezik a visszamutató linkekkel, de több ügyfelet vonz.

Amint megnöveli a keresletet, és szilárd erőforrásokat hozott létre, a visszacsatoló linkek természetes módon megjelennek. Ha pedig aktív közönsége van más csatornákból, felmérést készíthet tőlük, hogy létrehozhasson „link érdemes” oldalak, amelyek miatt az újságírók megkereshetik.

Ezzel együtt, és ha minden más egyenlő, az egészséges és természetes backlink profilból származó bizalom és tekintély döntő tényező lehet abban, hogy ki kerül a legfelső pozícióba, és kinek nincs forgalma.

Az egészséges backlink profil természetesnek tűnik.

A keresőmotorok, beleértve a Google-t is, bizonyos mennyiségű spam jellegű hivatkozást várnak el a címtáraktól, webhelyfigyelő eszközöktől és még a versenytársaktól is, amelyek spameket küldenek vagy negatív SEO-támadást próbálnak végrehajtani. Ezek egy egészséges backlink profil részét képezik.

Természetellenes az, ha webhelye vagy cége semmit sem tett, hogy tényleges linket szerezzen.

Ha nincs semmi említésre méltó, nincs eredeti gondolatvezetés vagy tanulmányok, vagy valami, ami elterjed, és a média foglalkozik vele, akkor nincs ok arra, hogy valaki valaha is kapcsolatba hozzon téged.

Az ok nélküli backlinkek valószínûleg egészségtelen linkprofilnak számítanak, különösen, ha többnyire dofollow-ról van szó.

Az egészséges linkprofilok dofollow, nofollow, szponzorált és tényleges felhasználók megemlítését tartalmazzák fórumokon, közösségekben és közösségi médiában.

Az egészségtelen backlink profilok azok, ahol egy webhelyen aktuálisan irreleváns webhelyekről származó hivatkozások találhatók, amikor a cikkekben nagy márkák és „megbízható” vagy „nagy tekintély” oldalakat, majd véletlenszerűen szerepeltet velük egy kisebb céget vagy szolgáltatót.

Ez egy régi trükk, amely már nem működik. Az egészségtelen linkprofilok közé tartoznak a privát blogger-hálózatok (PBN-ek), a linkfarmok, a linkkerekek, a linkhálózatok, és ahol a webhelyek magas domain jogosultsággal (DA), Authority Score (AS) stb.

Bónusz tipp: A DA, AS és más mutatókat a keresőmotorok nem használják. Ezek olyan pontszámok, amelyeket harmadik fél SEO eszközei hoztak létre, és egyáltalán nincs beleszólásuk a webhelyek vagy a visszamutató linkek minőségébe.

Ha valaki azt mondja, hogy a magas DA jó, és a Google megbízik ezekben a webhelyekben, akkor kígyóolajat árulnak.

Bár a visszamutató hivatkozások nem olyan fontosak, mint korábban, a visszamutató hivatkozások továbbra is számítanak. Tehát, ha építeni szeretne néhányat, íme néhány stratégia, amelyeket érdemes kipróbálni, elkerülni, és könnyedén lépkedni velük.

Ösztöndíjak, ösztöndíjak és szponzorációk

Ezek nem működnek. A Google tudja, hogy felajánlja nekik, hogy kapjanak .edu hivatkozásokat, és ritka esetekben .gov hivatkozásokat is. És mindenképpen jótékonysági szervezetektől és rendezvényektől.

Könnyű visszakeresni, hogy ki fizette vagy vásárolta őket, és ezek valószínűleg nem számítanak Önnek SEO szempontból.

Ha ezek alkotják a linkek többségét, akkor számítania kell arra, hogy a keresőmotorok semlegesítik őket, vagy kézi műveletet hajtanak végre webhelye ellen a Google Search Console-ban történő természetellenes linképítés miatt.

Ha szponzorációt folytat, kérje meg a szponzorált webhely elhelyezését „szponzorált” helyett „nofollow.”

Ha pedig ösztöndíjat vagy támogatást vesz igénybe, jelenítse meg a nyertest a webhelyén, biztosítson teljes körű oktatást és nyomon követést, és kérje meg, hogy ossza meg történetét a következő néhány évre vonatkozóan a blogja havi vagy negyedéves rovatában.

Ha valóban jót akarsz tenni, oszd meg történetüket és fejlődésüket. Ellenkező esetben csak a linkek beszerzésére szolgált, és ez ellened működik.

Idézetek és megszakadt hivatkozások

Amikor említést kap a médiában, vagy egy versenytársnak van egy természetesen előforduló hivatkozása egy tanulmányra, de az egy hibás oldalra megy, ez egy jó módja annak, hogy természetes linket építsenek fel. Keresse fel ezeket a webhelyeket, és kérje meg őket, hogy inkább hivatkozzanak az Ön tanulmányára.

Megemlítheti, hogy látogatóik éppen egy halott oldalt ütnek meg, ha az egy hibás link, és bemutathatja tanulmányát vagy forrását, amely azonos vagy jobb értékű. Vagy ossza meg, hogy az Öné frissítve lett, ahol a jelenlegi forrás elavult, és már nem érvényes.

Azoknál az idézeteknél, amelyeknél senkinek nincs linkje, próbálja tudatni a webhely tulajdonosával, hogy megmenti a felhasználót egy keresőmotorhoz való utazással, hogy más választ találjon. És ha jó tapasztalatot szereznek a webhelyen, valószínűleg visszatérnek további információkért.

Aktuálisan releváns PR

Nagyon hiszek abban, hogy a PR természetes módon szerezhet vissza linkeket. De olyan dolgokat kell tennie, amelyeknek van értelme a vállalkozása számára.

  • A helyi üzleteknek és szolgáltatóknak linkeket kell kapniuk a helyi hírállomásoktól, a helyi bloggerektől és az ágazatukban lévő niche webhelyekről.
  • A szolgáltatóknak a kereskedelmi kiadványokra, az iparági vonatkozású blogokra és kiadványokra, eseményekre és közösségi hálózatokra kell összpontosítaniuk.
  • Az üzletek jól boldogulnak a résszel és a közönség szempontjából releváns bloggerekkel, közösségekkel, kiadványokkal vagy médiaweboldalakkal, valamint olyan tömegmédiával, amely nem kapcsolt linkek vagy nem affiliate mappában található.

Gondolja át, mi az a hírértékű, amit megtehet, vagy amivel ezek a csoportok szeretnének foglalkozni.

A tartalommal foglalkozó PR és SEO ügynökségek tudnak ötleteket adni, majd kiválaszthatod, melyik tetszik neked, és velük futhatsz. Nem minden kampány fog működni, de tarts ki – a megfelelő lesz.

Megpróbálhatja felmérni a közönségét az eredeti adatpontok és tanulmányok után, majd közzéteheti azokat. És ez a következő tippre vonatkozik.

A kiadványoknak aktuálisan relevánsaknak kell lenniük az Ön számára, hogy segítsenek a keresőoptimalizálásban és elkerüljék a büntetéseket.

Ha az Ön ügyfelei és felhasználói nem képezik a webhely vagy kiadvány olvasói körét, a link és a lefedettség természetellenesnek tűnik, és végül büntetést vagy leértékelést kap.

Sajtóközlemények

A sajtóközlemény-visszamutató linkek és a szindikációs visszamutató hivatkozások Ön ellen dolgoznak, nem Önért. Ez azonban nem jelenti azt, hogy nem tudnak segíteni a linkszerzésben. Ahhoz, hogy ez a stratégia működjön, adjon meg elegendő adatot az érdeklődés felméréséhez.

Oszd meg a tanulmány néhány adatát kedvcsinálóként, és adj módot a szerkesztőknek, az újságíróknak és az iparági szakembereknek, hogy kapcsolatba léphessenek Önnel.

Ne kérjen díjat a tanulmányozásért. De kérje meg őket, hogy szerezzék be és hivatkozzanak az adatokra a webhelyén, vagy hivatkozzon a cégére az információ forrásaként.

De ne feledje, hogy ha a beszédtéma megegyezik a versenytársakéval, és ugyanolyan típusú adatokkal rendelkezik, akkor nincs ok arra, hogy újabb idézetet adjon hozzá vagy lefedje magát.

Mit fedezhet fel és oszthat meg, amiről még nem esett szó, és ami új módon javítja a kiadvány cikkeit? Helyezze magát az olvasó helyébe, és gondolja át, mi hiányzik, vagy milyen kérdésekre nem kapott választ.

Ha engedélyezve van a megjegyzések írása a kiadványokhoz, keressen kérdéseket, és készítsen olyan forrást, amely a rájuk válaszoló adatokkal támasztja alá.

Ezután felveheti a kapcsolatot a szerkesztőkkel, és határozottan felveheti Önt, vagy létrehozhat egy új bejegyzést az új témáról, mivel az előző jól sikerült.

Bónusz tipp: Még ha nem is kap vissza linket, az idézettség sokat segíthet, mivel bizalomépítőként használhatja a cég logóját a PR-sávjában. Felveheti a kapcsolatot a PR- vagy márkacsapattal is, és a fent említett idézési stratégiával kérheti a linket.

Blog és Fórum kommentelés

Ez nem működik. A keresőmotorok tudják, hogy bárki elküldheti ezeket spamelni, használhat egy botot, vagy fizethet valakinek ezért.

Ellened fognak dolgozni, nem érted. Csak ne. Hagyja, hogy a közösségek és a webhelytulajdonosok természetesen hivatkozzanak Önre.

Ha ügyfelei a blogon vagy a közösségben vannak, csatlakozzon a közösséghez és vegyen részt benne. Használja közönség megszerzésére és a márka iránti bizalom kialakítására.

Nem a backlinkekhez. A visszamutató linkek és a közösségi említések végül megtörténnek. És így válhatnak természetessé.

Közösségi média profillinkek

Ez nem működik, mert bárki létrehozhat fiókot és megkaphatja a linket.

A SEO linkjeit meg kell szerezni. A közösségi média arról szól, hogy közönséget hozz létre, és elhozd őket a webhelyedre.

A visszamutató linkek haszontalanok a SEO számára, egy kivétellel. Egyes keresőmotorok feltérképezik és indexelik a fiókokat.

Ha nehezen sikerül feltérképezni, egy aktív közösségimédia-fiók, amelyet gyorsan feltérképeznek és indexelnek, arra ösztönözheti a pókokat, hogy könnyebben megtalálják webhelyét és oldalait.

Koncentrálj arra, hogy érdemes kapcsolódni hozzá

Nincs hiány a visszamutató linkek beszerzésének módjaiból, de nem minden hivatkozás jó. Ha a linket bárki megvásárolhatja vagy megszerezheti, például egy címtárat, az nem segít a SEO-ban.

Ha ügyfelei nem tartózkodnak ezen a webhelyen, és a webhely nagy része nem aktuális az Ön számára, akkor valószínű, hogy a backlink ellened fog működni.

Az egészséges linkprofilok jó és rossz, természetes és természetellenes keveréket tartalmaznak. Ha cége nem csinált vagy osztott meg semmi linkre érdemes dolgot, akkor nincs olyan visszamutató hivatkozás, amely hosszú távú sikert hozhatna.

Koncentrálj arra, hogy érdemes linkelni, és a visszamutató linkek természetesen jönnek.

További források:


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.