„Gratulálok! Ön most nyert egy ingyenes utazást Hawaira! Kattintson ide a fődíj átvételéhez!”
Ha ismeri ezt a kétes vonalat, akkor tudja, hogy hamis.
Sajnos azonban világszerte több millió áldozat számára ez a vonal egy csaló rémálom kezdetét jelentette.
Az SMS-phishing vagy Smishing az adatlopás egyik formája, egy számítógépes bûnözés, amelyet információk és pénz ellopására terveztek. Naponta több mint 3,5 milliárd mobiltelefon-használó kapja meg ezeket az üzeneteket, de a 18-22 évesek mindössze 22%-a tud róla és annak következményeiről.
Az alábbi legfrissebb statisztikákból megtudhatja, miért válik egyre népszerűbb a smishing.
A szerkesztő választása
- Zúzós támadások 700%-kal növelve 2021 első hat hónapjában.
- Fenyegetés szereplői postai kézbesítőnek kiadva 53,2%-ot küldtek jelentett átverési szöveges üzenetek.
- Az SMS-alapú hivatkozásokra kattintó egyének 8,9 százalék és 14,5 százalék között.
- Az amerikai telefonhasználók többet kaptak, mint 87 milliárd spam szöveg összességében.
- A veszteségek összege 86 millió dollár 2020-ban.
- A fogyasztók elvesztek több mint 10 milliárd dollár a spamek miatt 2021-ben.
- Durván 14 000 feltűnő panasz 2020-ban kapták meg.
- Körül 47 milliárd spam szöveg eddig 2021-ben küldték el.
- Csak a felhasználók 23%-a helyesen tudták definiálni a smishing-et.
- A Bank of Ireland fizetett 800.000 euró több mint 300 ügyfélnek, akik összecsapás áldozatai lettek.
Mennyire gyakori a Smishing?
SMS adathalászat 2021-ben 13%-kal nőtt. Az adatok azonban azt mutatják, hogy áldozatainak 74%-a cégek, nem magánszemélyek.
2022-ben a vállalkozások 83%-a az adathalászatot tette felelőssé a legtöbb kibertámadásért. Ennek az az oka, hogy a cégek e-maileket és szöveges üzeneteket használnak mindennapi kommunikációs csatornájukként. Az alkalmazottak kötelesek megnyitni a hivatalosnak látszó, csaló üzeneteket.
Míg az átütő támadások leküzdése kihívást jelent, az éberség megőrzése és a biztonsági intézkedések meghozatala elengedhetetlen a kiberfenyegetés ellen.
Smishing Reports Statisztikák
Egy átlagos amerikai felnőtt naponta több mint 5 órát tölt a telefonjával. Ez a beáramló használat növelte a telefonon keresztül elkövetett csalások számát is, mint például a spam hívások, a spam e-mailek és természetesen a szaggatások.
Ezek a támadások drámaian, 24%-kal nőttek csak az Egyesült Államokban. Az elmúlt évben rendkívül fontos volt, hogy az egyének éberek védjék magukat ettől a veszélytől.
Ahogy a kommunikációban egyre nagyobb mértékben támaszkodnak a mobiltelefonokra, az összecsapás erősen visszahúzódik.
1. Az átütő támadások száma 700%-kal nőtt 2021 első hat hónapjában.
(IT Pro)
2021 tele volt ütős támadásokkal, amelyek riasztóan 700%-kal nőttek az első hat hónapban. Ezt a túlfeszültséget az sms technológia fejlesztése okozza. Könnyebbé tette a támadók számára az egyidejű szöveges üzenetek küldését, növelve ezzel a műveletek hatékonyságát és terjedését.
Ez a zavaró őrület rávilágít a felhasználói éberség és a kibertámadások elleni robusztus biztonsági eljárások fontosságára.
2. Az SMS-alapú linkekre kattintó egyének aránya 8,9% és 14,5% között van.
(Klaviyo)
A Smishing egy szociális tervezési átverés, amelyet ügyesen megírtak, hogy azt tegye, amit akar. Az adathalász szövegeket készítő csalók tudják, hogy annak valószínűsége, hogy valaki rákattint egy üzenet linkjére, soha nem nulla.
Pontosabban, az átkattintási arány 8,9% és 14,5% között mozog, így a bûnözõk bõséges áldozatot kínálnak, ha elég széles hálót vetnek ki.
A helyes mérés érdekében a csalók úgy alakítják ki ezeket a szövegeket, mintha megbízható forrásból származnának, hamis biztonságérzetet keltve, és arra késztetik a címzettet, hogy anélkül kattintsanak a linkre, hogy alaposan átgondolták volna.
3. 2020-ban nagyjából 14 000 összevissza panasz érkezett.
(NPR)
A Szövetségi Kommunikációs Bizottsághoz (FTC) 2020-ban 14 000 megrázó panasz érkezett – ez 146%-kal több, mint az előző évben.
Elsősorban ezek voltak a latin közösségnek küldött kéretlen szöveges üzenetek amikor kitört a COVID-19 világjárvány. A szövegek rávették az áldozatokat, hogy személyes és banki adatokat adjanak át a COVID-19-hez nyújtott segítséghez a szervezetektől vagy a kormánytól.
✅ Pro tipp: Ha beleesett egy átverésbe, vegyen egy mély levegőt, és tervezze meg a következő lépését. Először is jelentse a csalást a helyi hatóságoknak, és tegyen panaszt az FTC-nél. Keresőeszközök és más bevált módszerek segítségével is felkutathatja a csalót. |
Smishing Damage and Loss Statisztika
2021-ben a kiberbűnözés 6 billió dollárjába került a világnak – és ehhez nagymértékben hozzájárult az összecsapás.
Smishing hatalmas károkat és pénzbeli veszteséget okozott magánszemélyeknek és vállalkozásoknak. A statisztikák komor képet festenek arról, hogy az emberek dollármilliókat és értékes információkat veszítenek a csalóknak.
4. A veszteségek 86 millió dollárt tettek ki a COVID-vel terhelt 2020-ban.
(AARP, Proofpoint)
Az SMS-alapú csalások száma 328%-kal nőtt 2020 közepén. Az év végére a Smishingnek sikerült ellopnia a felhalmozott 86 millió dollárt az áldozatoktól.
Mint amit a latin közösséggel tettek, a csalók a COVID-19 világjárvány káoszát használták fel arra, hogy több embert becsapjanak. Csalárd szöveges üzeneteket küldtek, és úgy tettek, mintha COVID-19 segélyt, oltást és pénzbeli segítséget kínáló szervezetek lennének.
Az anyagi veszteségek mellett ez az esemény is kisiklatta az emberek bizalmát a törvényes kormányzati szervek iránt, amelyek megpróbáltak segíteni a járvány idején.
5. A fogyasztók több mint 10 milliárd dollárt veszítettek a spamek miatt 2021-ben.
(Fogyasztói jelentések)
Az egyének több mint 10 milliárd dollárt veszítettek, amikor 2021-ben hozzávetőleg 8,7 milliárd spam üzenetet küldtek egyesült államokbeli telefonszámokra. A kéretlen és megtévesztő szöveges üzenetek gyanútlan személyeket céloztak meg, hamis ajánlatok vásárlására és személyes azonosításra alkalmas adatok (PII) átadására buzdítva őket.
✅ Pro tipp: A fontos fiókok védelme érdekében ellenőrizze a többtényezős hitelesítési funkciót, és aktiválja azt. Ez a rendszer jobban véd, mint egyetlen jelszó. További biztonsági rétegeket ad hozzá, és elriasztja a bűnözőket attól, hogy az ellopott személyazonosításra alkalmas adatok segítségével hozzáférjenek fiókjaihoz. |
6. A Bank of Ireland 800 000 eurót fizetett több mint 300 ügyfélnek, akik összecsapás áldozatai lettek.
(The Irish Times)
A csalók törvényes entitást imitáltak, hogy félrevezessék az egyéneket személyazonosításra alkalmas adataik nyilvánosságra hozatalára, ami 800 000 eurós veszteséget eredményezett.
A kiberbűnözők sikeresen rávették a Bank of Ireland ügyfeleit, hogy tegyék közzé érzékeny adataikat és hagyják jóvá a tranzakciókat, ami jelentős kifizetéshez vezetett.
👍 Hasznos cikk: A Smishing csak egy része a bűnözők által online elkövetett csalások nagy listájának. Ha ismeri a más típusú számítógépes bûnözés hátterében álló statisztikákat, akkor mindig naprakész lehet, és tovább fejleszti önmaga védelmét. Az adathalász támadások legújabb statisztikái Ransomware statisztikák 2023-ra Személyazonosság-lopási statisztikák és betekintések |
Következtetés
Az elképesztő statisztikák létfontosságúak a támadás működésének megértéséhez. A trendek és hatások vizsgálatával a felhasználók tanulmányozhatják a biztonsági réseket, és hatékony ellenintézkedéseket dolgozhatnak ki az ellenük való küzdelem érdekében.
A statisztikák segítségével az önvédelmi stratégiák biztonságosabb digitális környezetet teremthetnek minden korosztály számára azáltal, hogy folyamatosan nyomon követik, hogyan fejlődött ez az átverés az évek során.
GYIK
-
A lakosság kevesebb mint 35%-a tudja, mi az a smishing?
Igen, az SMS-csalások másképp néznek ki, és nehezebb felismerni őket.
-
Miért sikeresek az átütő támadások?
Sikeres, mert nincs hatékony szűrő az SMS üzenetekre az e-mailekhez képest.
-
Mekkora az ütés pontossága?
Egy kísérlet eredménye szerint az összeütközés pontossága 96,4%.
-
Milyen hatása van az összeütközésnek?
Amint a kiberbűnözők hozzáférnek az Ön személyes adataihoz, személyazonossági csalást követhetnek el, és hosszú távú hatást gyakorolhatnak az Ön pénzügyi jólétére és hitelképességére.