Yelp a Google elleni monopóliumellenes ügye éppen túlélte a kritikus tesztet.
Miközben a bíró több követelést dobott el, megengedte a Yelp alapvető kihívásának – amely a Google állítólagos monopóliumára összpontosított a helyi keresésben -, hogy továbblépjen. A Big Tech hatalmának szélesebb körű csata messze nem ért véget.
A központi állítások, amelyek szerint a Google tisztességtelenül felhasználta dominanciáját a helyi keresés és a helyi hirdetési piacokon, a zsűri tárgyalás felé halad.
Ha a Yelp uralkodik, az eset jelentősen átalakíthatja a helyi keresés szerkezetét az Egyesült Államokban és azon túl.
Még ha nem is, a felfedezési folyamat önmagában példátlan ablakot kínálhat a Google belső gondolkodásához a helyi keresés körül.
A múlt héten Susan Van Keulen bíró, az Észak -Kaliforniai Kerületi Bíróság, részben a Google indítványát tagadta az ügy elutasítására.
Úgy döntött, hogy a Yelp legfontosabb állításai – hogy a Google monopolizálta és visszaélte a helyi keresés és a helyi reklámok feletti ellenőrzést – elég valószínű, hogy folytatódjon.
Az elévülési idő nem érvényes
A Google azzal érvelt, hogy magatartása, például a keresési eredmények megtervezésének és a helyi tartalom integrációjának változásai, legalább 2007 -re (pl. Univerzális keresés), és hogy a Yelp követeléseit túl későn nyújtották be.
A bíró nem értett egyet azzal, hogy a Sherman -törvény 2. szakasza szerinti követelések miatt az óra nem a magatartás bekövetkezésekor kezdődik, hanem amikor az alperes mindkettő:
- Megfelelő monopóliumi hatalommal rendelkezik a vonatkozó piacon.
- Kizáró magatartással foglalkozik, amely megsérült a felperest.
A bíró megjegyezte, hogy „mivel az itt található irányító törvény a monopólium hatalmának gyakorlására vonatkozik, a minősített„ törvénynek ”magában kell foglalnia a Google állítólagos monopóliumát; a kizárási magatartás önmagában, piaci hatalom hiányában, nem elegendő.”
Azt is megjegyezte, hogy a Yelp nem állította határozottan, amikor a Google monopóliumot szerzett a helyi keresésben vagy a helyi keresési reklámban, és hogy az idővonal nem volt elég egyértelmű a panasz arcától, hogy igazolja az elbocsátást, és azt mondta, hogy „az időzítés, amikor a Google átlépte a piaci hatalom 65% -os küszöbét, egyszerűen nem tisztázza a panaszok arcát.”
Ahol a Google elbocsátási indítványa sikeres volt
A bíró azonban elutasította Yelp állításait, miszerint a Google az általános keresési monopóliumát arra késztette, hogy a felhasználókat a helyi keresési szolgáltatásokba (kötésbe) kényszerítse, és dominanciát szerezzen a helyi keresési hirdetésekben (monopólium kiaknázása).
Megállapodott a Google-val abban, hogy az kötési igényt időre bocsátották, és hogy a Yelp nem mutatott megfelelően tisztességtelen kibővítést az új piacokon. A Bíróság azonban megadta a Yelpnek a lehetőséget, hogy módosítsa a kötési igényét.
A Yelp elégedettnek tűnt az eredményekkel, kijelentve, hogy a közeli média, hogy a döntés „fontos lépést jelent a Yelp Google elleni ügyében. Ahogyan a Google indítványával szembeni ellenállásunkban vitatkoztunk, és amint a Bíróság elismerte, a Google versenyellenes viselkedése megérdemli.”
A bíró azt is egyetértett abban, hogy a Yelp érvelése – hogy a helyi keresés és a helyi hirdetések különálló piacok – érvényes és hihető igény.
Megengedte, hogy az ügy folytassa annak meghatározását, hogy ezek a piacok jogosultak -e a monopóliumellenes védelemre, és hogy a Yelp jogosult -e károkra.
Ezenkívül a bíróság elfogadta a Yelp állításait, miszerint a Google hosszú története van a kizárási cselekedetekről.
A legfontosabb kérdések továbbra is fennállnak: mikor érte el a Google monopólium státusát a helyi keresésben és reklámban, függetlenül attól, hogy a négyéves elévülési idő érvényes-e, és-kritikusabban-, hogy a Google új, egyedi kizárási cselekedeteket követt el, amelyek újraindíthatják az elévülési idő óráját.
Ezek az esetek kibontakoznak a saját idővonalukon. A következő lépések magukban foglalják, hogy a Yelp módosítja -e az kötési igényeket, a felfedezési szakaszot és az alternatív vitarendezési kísérletet.
Ez a folyamat valószínűleg körülbelül 18 hónapot vesz igénybe. Tekintettel arra, hogy a Google nem valószínű, hogy drasztikusan megváltoztatja a helyi keresési magatartását – és hogy Jeremy Stoppelman, a Yelp vezérigazgatója valószínűleg nem fog elszámolni valami kevésbé – a bíróságon kívüli állásfoglalás valószínűtlennek tűnik. 2026 vége körül egy vizsgálat fordulhat elő.
Miért számít ez az eset?
Ez az első alkalom, hogy bárki megvizsgálta a Google viselkedését a helyi keresés során, ideértve azt is, hogy miként nyerte meg a monopóliumot, valamint azt, hogy milyen hatással volt a helyi keresésre és a helyi hirdetésekre, mind a Google, mind a szélesebb helyi ökoszisztéma területén.
Ha a bíróság jogellenesnek találja a Google gyakorlatait, akkor a változásokat kényszerítheti:
- A helyi keresés, amint tudjuk, drasztikusan megváltozhat. Ez megírhatja a helyi csomag végét.
- Helyi hirdetések, különösen a helyi szolgáltatási hirdetések (LSA), Mutassa be az új, kizáró viselkedést, amelyet a Google kihasznált, hogy drasztikusan csökkentse az organikus és a helyi lehetőségeket (Yelp állítja). Ez minden település célpontjává válhat.
- Az eredmény befolyásolhatja az EU értelmezését a Google monopóliumának értelmezéséről is Az újonnan végrehajtott DMA rendeletek szerint.
- Bármely döntés befolyásolhatja a Google azon képességét is, hogy új AI szolgáltatásokat vezessen be a helyi keresésbe, különösen a helyi AI áttekintéseket vagy „megtanuljon valami konkrétat”, amelyet a kizáró helyi viselkedés egyik formájaként lehet értelmezni.
Amit felfedezhetünk
A Google elleni amerikai kormányzati ügyekhez hasonlóan a Discovery valószínűleg lenyűgöző részleteket fedez fel arról, hogy a Google hogyan pozícionálja a helyi keresést – és remélhetőleg néhány algoritmikus betekintést nyújt a helyi keresés és hirdetések működésébe.
Még ha a Yelp végül is veszít, a felfedezési folyamat még soha nem látott pillantást vethet a Google Local és az LSA -k belsejében, és az első végleges pillantást vethet a világba, amelyben élünk, dolgozunk és lélegezzünk.
Tizennyolc hónap úgy tűnik, mint egy életen át az internetes marketing és a Google Local Developments, de ezt érdemes szemmel tartani.
Az események teljes ütemtervét itt olvashatja el.
És olvassa el az eredeti dokumentumokat itt: