Yelp Vs. A Google monopóliumellenes tok túléli az első nagy tesztet

Peter

Yelp a Google elleni monopóliumellenes ügye éppen túlélte a kritikus tesztet.

Miközben a bíró több követelést dobott el, megengedte a Yelp alapvető kihívásának – amely a Google állítólagos monopóliumára összpontosított a helyi keresésben -, hogy továbblépjen. A Big Tech hatalmának szélesebb körű csata messze nem ért véget.

A központi állítások, amelyek szerint a Google tisztességtelenül felhasználta dominanciáját a helyi keresés és a helyi hirdetési piacokon, a zsűri tárgyalás felé halad.

Ha a Yelp uralkodik, az eset jelentősen átalakíthatja a helyi keresés szerkezetét az Egyesült Államokban és azon túl.

Még ha nem is, a felfedezési folyamat önmagában példátlan ablakot kínálhat a Google belső gondolkodásához a helyi keresés körül.

A múlt héten Susan Van Keulen bíró, az Észak -Kaliforniai Kerületi Bíróság, részben a Google indítványát tagadta az ügy elutasítására.

Úgy döntött, hogy a Yelp legfontosabb állításai – hogy a Google monopolizálta és visszaélte a helyi keresés és a helyi reklámok feletti ellenőrzést – elég valószínű, hogy folytatódjon.

Az elévülési idő nem érvényes

A Google azzal érvelt, hogy magatartása, például a keresési eredmények megtervezésének és a helyi tartalom integrációjának változásai, legalább 2007 -re (pl. Univerzális keresés), és hogy a Yelp követeléseit túl későn nyújtották be.

A bíró nem értett egyet azzal, hogy a Sherman -törvény 2. szakasza szerinti követelések miatt az óra nem a magatartás bekövetkezésekor kezdődik, hanem amikor az alperes mindkettő:

  1. Megfelelő monopóliumi hatalommal rendelkezik a vonatkozó piacon.
  2. Kizáró magatartással foglalkozik, amely megsérült a felperest.

A bíró megjegyezte, hogy „mivel az itt található irányító törvény a monopólium hatalmának gyakorlására vonatkozik, a minősített„ törvénynek ”magában kell foglalnia a Google állítólagos monopóliumát; a kizárási magatartás önmagában, piaci hatalom hiányában, nem elegendő.”

Azt is megjegyezte, hogy a Yelp nem állította határozottan, amikor a Google monopóliumot szerzett a helyi keresésben vagy a helyi keresési reklámban, és hogy az idővonal nem volt elég egyértelmű a panasz arcától, hogy igazolja az elbocsátást, és azt mondta, hogy „az időzítés, amikor a Google átlépte a piaci hatalom 65% -os küszöbét, egyszerűen nem tisztázza a panaszok arcát.”

Ahol a Google elbocsátási indítványa sikeres volt

A bíró azonban elutasította Yelp állításait, miszerint a Google az általános keresési monopóliumát arra késztette, hogy a felhasználókat a helyi keresési szolgáltatásokba (kötésbe) kényszerítse, és dominanciát szerezzen a helyi keresési hirdetésekben (monopólium kiaknázása).

Megállapodott a Google-val abban, hogy az kötési igényt időre bocsátották, és hogy a Yelp nem mutatott megfelelően tisztességtelen kibővítést az új piacokon. A Bíróság azonban megadta a Yelpnek a lehetőséget, hogy módosítsa a kötési igényét.

A Yelp elégedettnek tűnt az eredményekkel, kijelentve, hogy a közeli média, hogy a döntés „fontos lépést jelent a Yelp Google elleni ügyében. Ahogyan a Google indítványával szembeni ellenállásunkban vitatkoztunk, és amint a Bíróság elismerte, a Google versenyellenes viselkedése megérdemli.”

A bíró azt is egyetértett abban, hogy a Yelp érvelése – hogy a helyi keresés és a helyi hirdetések különálló piacok – érvényes és hihető igény.

Megengedte, hogy az ügy folytassa annak meghatározását, hogy ezek a piacok jogosultak -e a monopóliumellenes védelemre, és hogy a Yelp jogosult -e károkra.

Ezenkívül a bíróság elfogadta a Yelp állításait, miszerint a Google hosszú története van a kizárási cselekedetekről.

A legfontosabb kérdések továbbra is fennállnak: mikor érte el a Google monopólium státusát a helyi keresésben és reklámban, függetlenül attól, hogy a négyéves elévülési idő érvényes-e, és-kritikusabban-, hogy a Google új, egyedi kizárási cselekedeteket követt el, amelyek újraindíthatják az elévülési idő óráját.

Ezek az esetek kibontakoznak a saját idővonalukon. A következő lépések magukban foglalják, hogy a Yelp módosítja -e az kötési igényeket, a felfedezési szakaszot és az alternatív vitarendezési kísérletet.

Ez a folyamat valószínűleg körülbelül 18 hónapot vesz igénybe. Tekintettel arra, hogy a Google nem valószínű, hogy drasztikusan megváltoztatja a helyi keresési magatartását – és hogy Jeremy Stoppelman, a Yelp vezérigazgatója valószínűleg nem fog elszámolni valami kevésbé – a bíróságon kívüli állásfoglalás valószínűtlennek tűnik. 2026 vége körül egy vizsgálat fordulhat elő.

Miért számít ez az eset?

Ez az első alkalom, hogy bárki megvizsgálta a Google viselkedését a helyi keresés során, ideértve azt is, hogy miként nyerte meg a monopóliumot, valamint azt, hogy milyen hatással volt a helyi keresésre és a helyi hirdetésekre, mind a Google, mind a szélesebb helyi ökoszisztéma területén.

Ha a bíróság jogellenesnek találja a Google gyakorlatait, akkor a változásokat kényszerítheti:

  • A helyi keresés, amint tudjuk, drasztikusan megváltozhat. Ez megírhatja a helyi csomag végét.
  • Helyi hirdetések, különösen a helyi szolgáltatási hirdetések (LSA), Mutassa be az új, kizáró viselkedést, amelyet a Google kihasznált, hogy drasztikusan csökkentse az organikus és a helyi lehetőségeket (Yelp állítja). Ez minden település célpontjává válhat.
  • Az eredmény befolyásolhatja az EU értelmezését a Google monopóliumának értelmezéséről is Az újonnan végrehajtott DMA rendeletek szerint.
  • Bármely döntés befolyásolhatja a Google azon képességét is, hogy új AI szolgáltatásokat vezessen be a helyi keresésbe, különösen a helyi AI áttekintéseket vagy „megtanuljon valami konkrétat”, amelyet a kizáró helyi viselkedés egyik formájaként lehet értelmezni.

Amit felfedezhetünk

A Google elleni amerikai kormányzati ügyekhez hasonlóan a Discovery valószínűleg lenyűgöző részleteket fedez fel arról, hogy a Google hogyan pozícionálja a helyi keresést – és remélhetőleg néhány algoritmikus betekintést nyújt a helyi keresés és hirdetések működésébe.

Még ha a Yelp végül is veszít, a felfedezési folyamat még soha nem látott pillantást vethet a Google Local és az LSA -k belsejében, és az első végleges pillantást vethet a világba, amelyben élünk, dolgozunk és lélegezzünk.

Tizennyolc hónap úgy tűnik, mint egy életen át az internetes marketing és a Google Local Developments, de ezt érdemes szemmel tartani.

Az események teljes ütemtervét itt olvashatja el.

És olvassa el az eredeti dokumentumokat itt:


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.