Az adatbrókerek olyanok, mint a digitális világ titkos ügynökei, és segítenek a vállalkozásoknak abban, hogy megértsék, mit szeretnek és mit csinálnak az ügyfelek. Alapvető információkat gyűjtenek az emberek szokásairól és viselkedéséről.
Meglepő számok azt mutatják, hogy az adatbróker üzletág gyorsan növekszik, és óriásit érhet 345 milliárd dollár 2026-ra. Egyre több vállalat vesz igénybe adatbrókereket szolgáltatásai fejlesztése és több bevétel érdekében.
Fedezze fel a legújabb trendeket, szemet nyitó statisztikákat és a személyes adatait fenyegető kockázatokat. Gondoskodjunk arról, hogy adatai védve legyenek ebben a digitális világban!
A szerkesztő választása
- Vannak 5000 adatbróker cégek világszerte.
- Az Acxiom a legnagyobb adatbróker, és adatteljesítménye 12% az összes direkt marketing értékesítésből.
- 1400 vezető márkák sell információt az adatbrókereknek.
- Brókercégek szaporodtak 2000 óta.
- A globális adatbróker szolgáltatási piac elérése várható 407,5 milliárd dollár 2028-ra.
- Az Acxiom adatképességei 12% az összes direkt marketing értékesítésből.
- 99% az ügyvezető információiból tucatnyi adatközvetítőtől beszerezhető.
- 43% az adatbrókerek többsége ingyenes leiratkozást tesz lehetővé.
Van-e kereslet az adatközvetítési szolgáltatásokra?
Az adatközvetítési szolgáltatásokra nagy a kereslet. Hozzávetőlegesen 5000 adatközvetítő világszerte megtalálhatók. Ugyanakkor a kormányzati szervek és a civil szervezetek hozzávetőleg 10 millió szabadon elérhető adatkészletet tettek közzé.
Az Egyesült Államokban, ahol az adatvédelmi törvények kevésbé szigorúak, az adatbróker cégeknek legfeljebb 1500 információ egy személyről. Az EU-ban az adatbrókerek a törvény szélén tevékenykednek, és gyorsan eligazodnak a GDPR-korlátozásokban. Például azzal, hogy elferdíti a „jogos érdek” értelmezését, vagy kihasználja az internethasználók figyelmetlenségét azzal, hogy nem olvassa el azt, amihez hozzájárulnak.
A „big data” korában a vállalkozások arra törekszenek, hogy a fogyasztói adatokat hasznosítsák a megalapozott döntéshozatalhoz. A Big Data elemzése segít az adatok hasznosításában, a lehetőségek azonosításában, az intelligensebb döntések meghozatalában, a működés javításában, a nyereség növelésében és az ügyfelek elégedettségének növelésében.
Az adatvezérelt betekintések iránti igény ösztönözte az adatbrókerek növekedését, akik értékes információkat szolgáltatnak az ügyfelek viselkedéséről és trendjeiről. A vállalkozások arra használják fel ezeket a brókereket, hogy versenyelőnyt szerezzenek a 103 milliárd dolláros nagy adatelemzési piacon 2023-ig.
Az elmúlt években az adatközvetítési üzletág jelentősen bővült. 2019-ben 232,634 milliárd dollárra becsülték, és várhatóan növekedni fog. Így egyes vállalkozások számára most ez az elsődleges szempont.
Adatközvetítői piacméret-statisztika
Az adatközvetítői ágazat növekedésének nagy részét az adja, hogy a vállalkozásoknak adatalapú döntéseket kell hozniuk.
Íme néhány statisztika, amely képet ad arról, hogy mekkora az adatközvetítés piaca:
1. Világszerte 4000 adatközvetítő cég működik.
(Web FX)
Az adatközvetítő iparág néhány jelentős szereplője az Experian, az Equifax, az Acxiom és az Epsilon. Ezeknek a brókercégeknek a létezése világszerte rávilágít az adatközvetítő iparág kiterjedt és jövedelmező természetére.
2. Az Acxiom a legnagyobb adatbróker, 23 000 szerverrel.
(MySudo)
Az Acxiom 23 000 szerverrel rendelkezik, amelyek fogyasztói adatokat gyűjtenek és elemzik azokat. Ez a cég világszerte 500 millió emberről rendelkezik információval, személyenként akár 3000 adatponttal. Ez csak egy cég. Világszerte a vállalkozások sok üzleti tevékenységet folytatnak adatbetekintésekkel.
Az Acxiom infrastruktúrájának mérete megmutatja, hogy a brókerek mennyi fogyasztói információt gyűjtenek és elemeznek.
Hiszünk abban, hogy a vásárlói intelligencia segítségével az emberek megtalálhatják márkájukat. Ez egy másik megközelítés a marketinghez – amely az embereket helyezi előtérbe. Segítünk a márkáknak abban, hogy olyan releváns és tiszteletteljes marketinget hozzanak létre, hogy az emberek úgy érzik, ez megfelel az ő feltételeiknek. Marketingmegoldásaink segítenek a márkáknak abban, hogy valóban megértsék az embereket, és jobb élményeket teremtsenek. Az eredmény – az ügyfelek szeretik tapasztalataikat, a márkák pedig az ezt követő növekedést.
3. 1400 vezető márka ad el információkat adatbrókereknek.
(Pro Publica)
Több mint 1400 „vezető márka” aktívan hozzájárulni az adatbrókerek köréhez az üzletek hűségkártyáiról szerzett információk megosztásával. Amikor az egyik kedvenc üzletében bolti hitelkártyára vagy törzsvásárlói kártyára regisztrál, az Ön által megadott információkat gyakran eladják egy brókernek. Ez a csere lehetővé teszi a márkák számára, hogy értékes fogyasztói adatokhoz férhessenek hozzá, mivel az ügyfelek 89%-a hűségét fejezi ki a hasonló értékekkel rendelkező márkák felé.
Fontos tudni, hogy attól függően, hogy hol regisztrál, felvehet több különböző adatbázisba, és megoszthatja adatait más cégekkel.
Emelkedő trendek az adatbrókerek ökoszisztémájában
A big data, az intelligens adatok és az üzleti intelligencia megoldások növekvő kihasználása ösztönözte az adatbróker cégek terjeszkedését. Ezt a növekedést a következők széles körben elterjedt alkalmazása okozza:
- Okos eszközök
- Közösségi média
- Az internet
Ennek eredményeként a globális üzleti intelligencia piac az előrejelzések szerint 2025-re eléri a 33,3 milliárd dollárt.
Figyelembe véve ezeket a trendeket, elengedhetetlen néhány statisztikai adat megtekintése, amelyek megmutatják, hogyan növekszik az adatbrókerek növekedése.
4. A brókercégek a 2000-es 585 millió dollárról 2006-ra 1 milliárd dollár fölé emelkedtek.
(EveryCRSReport.com)
2000 óta az internet és a párhuzamos programozószoftverek terjedése megkönnyítette az adatbrókercégek szaporodását. A ChoicePoint és a LexisNexis a két legsikeresebb adatbróker.
A ChoicePoint eladásai a 2000-es 585 millió dollárról 2006-ban több mint 1 milliárd dollárra nőttek. A Belbiztonsági és Igazságügyi Minisztérium több millió dollár értékben kötött szerződéseket a céggel.
A ChoicePoint 2004-ben kritizálták, amiért nem tájékoztatta a nyilvánosságot arról, hogy egy bűnözői gyűrű hozzáfért személyes adatokhoz. Ennek eredményeként az FTC 2006-ban vádat emelt a cég ellen. A ChoicePoint 10 millió dollár polgári jogi büntetést fizetett a helyzet orvoslására és 5 millió dollárt az ügyfelek kártalanítására.
2005-ben a LexisNexis 775 millió dollárért felvásárolta a Seisint-et. Sajnálatos módon illetéktelenek 32 000 ügyfél személyes adataihoz jutottak hozzá úgy, hogy azok tényleges jelszavát a beleegyezésük nélkül használták.
👍 Hasznos cikk: Szeretne leiratkozni a LexisNexisről? Itt megtudhatja, hogyan: 4 módszer a LexisNexis leiratkozására |
A ChoicePoint és a LexisNexis növekedése és sikere jól példázza az adatbrókercégeket övező jövedelmezőséget és vitákat.
5. 2015-ben több mint 4000 adatközvetítőt azonosítottak egy 156 milliárd dolláros piacon.
(Tech vagyok)
című cikkben A Fekete Doboz TársaságFranck Pasquale, a Marylandi Egyetem jogászprofesszora több mint 4000 adatközvetítőt azonosított egy 156 milliárd dolláros piacon.
Ezen adatbrókerek azonosítása rávilágít az iparág megalapozott jelenlétére és gazdasági jelentőségére.
6. A globális adatbróker-szolgáltatás piaca 2028-ra várhatóan eléri a 407,5 milliárd dollárt.
(Piackutatás)
2022-ben a globális adatbróker-szolgáltatási piac értéke 247,4 milliárd dollár volt. 2028-ra várhatóan 407,5 milliárd dollár lesz, a CAGR pedig 8,67%.
A COVID-19 világjárvány egy tényező. Felgyorsította a digitális gazdaság növekedését, és kritikus tényezővé vált a globális gazdaság szerkezetének megváltoztatásában.
A járvány sújtotta országokban az adatbrókerek segítik a nyilvános és társadalmi adatok megnyitását, elősegítik az adatelemek szabad áramlását, új adatformátumok kialakítását, valamint új színterek és foglalkozások születését.
Adatbróker befolyási és kockázati statisztika
Az adatbrókerek különböző üzleti okokból értékesítik az Ön által megadott információkat más cégeknek. A marketing és a promóció ezek közül kettő. A vállalkozások adatokat vásárolnak, hogy marketingüzeneteket, vásárlói ajánlatokat és online hirdetéseket küldhessenek Önnek.
Most nézzük meg azokat az embereket, akik brókerszolgáltatásokat vesznek igénybe.
7. Az Acxiom a legnagyobb adatbróker; adatteljesítménye az összes direkt marketing értékesítés 12%-a.
(Forbes)
Az Acxiom volt az első olyan vállalat, amely felhasználói információkat gyűjtött és értékesített más cégeknek marketing céljából. A cég azt állítja, hogy az összes amerikai háztartásról rendelkezik információval, és ezek az adatok az ország marketingértékesítéseinek 12%-át teszik ki.
Ezt követi a Nielsen, amely 1923 óta működik. Vezető szerepet tölt be a piackutatásban és a minősítésekben, és több mint 100 másik országban gyűjti a fogyasztói információkat.
Az Acxiom és a Nielsen kiemelkedő szerepe a fogyasztói információk gyűjtésében és értékesítésében jól mutatja az adatbrókerek kulcsfontosságú szerepét a marketingben és a piackutatásban.
8. Az ügyvezető információinak 99%-a 3 tucat adatbrókertől elérhető.
(Sötét olvasás)
A BlackCloak kutatása azt mutatja, hogy több mint három tucat online adatbróker-webhely személyes adatai a vezető üzleti vezetők több mint 99%-a számára elérhetők.
A kiberbűnözés riasztó növekedése 2025-ig évente 10,5 billió dollárba fog kerülni a világnak. A közösségi média széles körű használatát kihasználva az online adatbrókerek megszerezik a vezetői profilok 70%-át a hozzájuk tartozó információkkal és képekkel együtt. Aggodalomra ad okot, hogy ezen brókerek 40%-a hozzáfér egy vezető otthoni hálózatának IP-címéhez, így sebezhetővé válik a kibertámadásokkal szemben.
Ezenkívül a vezetői profilok 95%-a privát és bizalmas információkat tartalmaz, ami jelentős kockázatot jelent az emberek és a vállalkozások számára. Ezek a számok azt mutatják, mennyire veszélyes, ha a személyes adatok széles körben elérhetők az adatközvetítői webhelyeken.
Az adatbróker-webhelyeken a személyes adatok elérhetőségére vonatkozó statisztikák rávilágítanak a vezető üzleti vezetők előtt álló jelentős kockázatokra és a fokozott adatvédelmi intézkedések szükségességére.
9. Az adatközvetítők 43%-a engedélyezi az ingyenes leiratkozást.
(Web FX)
Bár az ügyfelek nem nyerhetnek annyit személyes adataikból, mint az adatbrókerek, ez nem jelenti azt, hogy teljesen tehetetlenek.
Az adatszolgáltatók 43%-a ingyenesen engedélyezi az embereknek a leiratkozást. Ez eltarthat egy ideig, de megéri, ha nem akarja, hogy az adatait eladják. Reputation.com lehetőséget kínál a felhasználóknak arra, hogy adataikat távol tartsák ezekből a könyvtárakból.
Az a lehetőség, hogy az ügyfelek ingyenesen leiratkozhatnak az adatszolgáltatók jelentős százalékáról, valamint a magánélet védelméért való fizetés lehetősége rávilágít az egyének potenciális erejére személyes adataik védelmében.
Következtetés
Ezeknek a statisztikáknak az ismerete elengedhetetlen, mert megmutatják, hogyan gyűjtik össze személyes adatainkat, és milyen hatással vannak ránk.
Alapvető fontosságú a magánélet és a biztonság megsértésével kapcsolatos kockázatok és kihívások hangsúlyozása, kiemelve annak szükségességét, hogy az egyének és a felhasználók ellenőrizzék személyes adataikat.
Ezek az információk megváltoztathatják azt, hogy miként döntünk a személyes adatok megosztásáról. Ez lehet az adatvédelmi beállításaink módosítása, vagy az információink megosztásának elmulasztása.
GYIK
-
Mekkora az adatbróker iparág?
Az adatközvetítő üzletág értéke évi 200 milliárd dollár, és a becslések szerint 4000 vállalat működik.
-
Mit csinál egy adatközvetítő?
Az adatbrókerek online információkat gyűjtenek, és marketing célból továbbértékesítik azokat más vállalkozásoknak.
-
Milyen adatokat gyűjtenek az adatbrókerek?
Konkrét információkat gyűjtenek nyilvános nyilvántartásokból, online tevékenységekből és vásárlásokból.