2002 elején több mint egy tucat „keresőmotor” létezett, beleértve a bejárókat, a címtárakat és a fizetős/PPC/CPC motorokat.
De az év végére a Google kiemelkedett a csapatból, és a vezető szereplővé vált. (A Nielsen//NetRatings szerint a Google 39%-os részesedéssel rendelkezett 47 millió „keresési órában” 2002 decemberében.1)
Nemrég az elmúlt 20 évet „Az egytrükkös póni korának” neveztem. 2003 elején, ha kitalálta, hogyan javíthatja egy webhely láthatóságát a Google organikus keresési eredményei között, akkor jól fizető állást kaphat egy SEO ügynökségnél.
A SEO szakembereknek azonban paradigmaváltásra kell készülniük, mivel ez a kor hamarosan véget ér.
Ez azt jelenti, hogy több időt kell fektetni az innovatív marketing diszciplínák elsajátításába, és megfontolt ítélőképességet kell tanúsítania a változás kezeléséhez.
Ahogy a keresés jövőjébe lépünk, öt stratégiai meglátást és öt taktikai tanácsot oszthatok meg.
Stratégiai betekintések
Sun Tzu, egy ősi kínai katonai stratéga szerint „A taktika stratégia nélkül a vereség előtti zaj.”
Túl sok keresőoptimalizáló pedig túl kevés időt töltött a különböző digitális marketingstratégiák feltárásával és értékelésével.
Ez megmagyarázza, miért van olyan kevés a keresőoptimalizálás alelnöke.
Mit tehet tehát, hogy felvázoljon egy stratégiát 2025-re és azt követően?
1. Fogadja el az AI-t, mint egy hatékony eszközt
Már megtanulta, hogyan kell használni azokat a SEO eszközöket, amelyek kulcsszavak, tartalom és visszamutató linkek elemzésével javítják cége vagy ügyfele keresőmotorjaiban elfoglalt helyét.
Tehát ahelyett, hogy fenyegetve érezné magát a mesterséges intelligencia miatt, használja azt, mint egy újabb eszközt, amelyet hozzáadhat eszköztárához.
Jensen Huang, az Nvidia alapítója, elnöke és vezérigazgatója azt mondta: „A mesterséges intelligencia nem fogja elvenni a munkáját. Az a személy, aki AI-t használ, el fogja venni a munkádat.”
Majdnem két évvel később a ChatGPT, a Gemini és a Claude által generált tartalom összehasonlításával megtanultuk, hogy a generatív AI-eszközök időnként okosabbak lehetnek, mint az újoncok, de nem a több képzettséggel, szakértelemmel és tapasztalattal rendelkező emberek.
Például az angliai Reading Egyetem kutatói több mint 30 hamis pszichológiai hallgatói fiókot hoztak létre, és ezek segítségével küldték el a ChatGPT-4 által készített válaszokat a vizsgálati kérdésekre.
A ChatGPT-4 átlagosan jobb pontszámot ért el, mint a humán hallgatók az első és a második éves vizsgákon, ahol a kérdések könnyebbek voltak.
Az egyetem utolsó évében a hallgatóktól mélyebb betekintést és kidolgozottabb elemző készségeket várnak el. A generatív mesterséges intelligencia nem kifejezetten jó ebben, ezért a harmadéves humánhallgatók jobb osztályzatokat kaptak, mint a ChatGPT-4.
Tehát fogadja el az AI-t, mint egy hatékony eszközt, amelyhez azonban egy képzettséggel, szakértelemmel és tapasztalattal rendelkező személy szükséges a hatékony használatához. És bármit is csinálsz, ne válj eszközeid eszközévé.
2. Végezzen közönségkutatást
2002 óta használom a kulcsszókutató eszközöket, de 2020-ban kezdtem el használni egy közönségkutató eszközt.
A klasszikus kulcsszókutatással megtudhatja, hogy egy kulcsszó hány keresést kap. Egy közönségkutató eszközzel megtudhatja azt a közönséget is, amely egy kulcsszóra keres, szavakat használ az életrajzában vagy felkeres egy webhelyet.
Ez egy játékmódosító – és éppen abban a pillanatban érkezik, amikor a SEO-profiknak el kell kezdeniük olyan felhasználói, vásárlói, marketing- és vásárlói személyiségek létrehozását, amelyek képesek átalakítani a SEO-t, a PPC-t és a tartalommarketinget.
Ahhoz, hogy helyet foglalhassanak a nagy asztalnál, a SEO marketingszakembereknek túl kell lépniük webhelyeik, oldalaik, cikkeik és tartalmaik optimalizálásán a keresőmotor-felhasználók megkülönböztethetetlen csoportja számára.
Miért? Mert egy méret nem felel meg mindenkinek.
A digitális marketingszakemberek évtizedek óta célozzák meg a hirdetésekkel az emberek meghatározott demográfiai jellemzőivel, szándékaival és érdeklődési körével rendelkező szegmenseit.
A SEO szakemberek azonban elégedettnek tűntek azzal, hogy megpróbálják kitalálni a felhasználók szándékát a lekérdezéseikben szereplő szavak vagy kifejezések alapján.
Ki hibáztathatja őket? Korábban a kulcsszókutató eszközök csak azt tudták megmondani a keresőoptimalizálóknak, hogy „mit” keresnek az emberek, de azt nem, hogy „kik” ők.
A SEO és a tartalommarketingesek most meglepő betekintést nyerhetnek a szándékukat befolyásoló demográfiai adatokba, érdeklődési körökbe és információforrásokba.
Tegyük fel például, hogy a B2B cég vagy ügyfél, akinek dolgozik, tudni szeretné, hogy ki keres az „ügyfélmegtartás” kifejezésre?
Nos, a SparkToro elmondja, hogy az Egyesült Államokban havonta 5000–6000 ember keres az „ügyfélmegtartás” kifejezésre.
Az eszköz azt is elmondja, hogy 52,6% nő és 46,8% férfi. Meglepődött?
Felkeresik az olyan webhelyeket is, mint a HelpScout.com és a Userpilot.com, és más kulcsszavakra is keresnek, mint például az „élettartamra szóló vásárlói érték képlete” és „eszközök az ügyfelek sikeréhez”.
Vagy tegyük fel, hogy a célközönség, amelyet a B2C vállalata vagy ügyfele el szeretne érni, egy „táplálkozási szakértő”.
Az eszköz azt mondja, hogy 15 000 ember közösségimédia-életrajzában szerepel „táplálkozási szakértő”. Az eszköz azt is elmondja, hogy 81,9% nő és 174,3% férfi.
Olyan webhelyeket is felkeresnek, mint a Cenegenics.com és a CleanPlates.com. És olyan kulcsszavakra keresnek, mint „az élelmiszerek zsírtartalma” és „mennyi a tojásban fehérje”.
Végül tegyük fel, hogy most kezdett el dolgozni a TheSill.com-nál.
Elmondhatja Elizának, hogy világszerte 125 000 ember keresi fel a TheSill.com webhelyet havonta.
Az Egyesült Államokban található közönség 52,4%-a nő és 47,2%-a férfi.
Ez a közönség felkeresi a BHG.com-ot és a FoodandWine.com-ot is, és a „hogyan vágjunk növényeket” és „olcsó magas növények” kifejezésre keres.
Ezért gondolom úgy, hogy a közönségkutatás versenyelőnyt biztosít a kulcsszókutatással szemben, ha rezonálóbb, hatékonyabb tartalom létrehozásáról van szó.
3. Fókuszban HKiváló minőségű, eredeti tartalom
Érdemes újra elolvasni a Google 2011-ben, az első Panda-algoritmusváltást követően kiadott, jó minőségű oldalak építésére vonatkozó útmutatást.
Érdemes elolvasni a Googe Search Center dokumentációját is, hogy segítőkész, megbízható, emberközpontú tartalmat készítsen.
Ha van időd, akkor érdemes megnézni a YouTube, LinkedIn és csatornákon átívelő stratégiák kihasználása a siker érdekében című részt is.
Mit fog tanulni ebből a sok háttérolvasásból? A tartalom továbbra is király.
És bár a mesterséges intelligencia segíthet a tartalom hatékonyabb előhívásában, mégsem hozza létre azt a kiváló minőségű, eredeti tartalmat, amelyre az olvasók vágynak, és amelyet a Google jutalmaz.
Fontos azonban felismerni, hogy a jó minőségű, eredeti tartalom létrehozásának különböző nézőpontjai vannak.
Egyes szakértők a hatékonyság növelésére (a dolgok helyes elvégzésére), míg mások a hatékonyság javítására (a megfelelő dolgok elvégzésére) összpontosítanak.
Spoiler figyelmeztetés: Én a második táborba tartozom, sok tartalommarketingessel együtt. De sok felsővezető, különösen a pénzügyi igazgatók (CFO-k) az első táborba tartoznak.
A SEO marketingszakemberek tehát nem fognak meglepődni, amikor elolvassák Stephanie Stahl szavait: „Nem könnyű olyan tartalmat létrehozni, amely a kívánt cselekvésre késztet.”
A SEO szakemberek empatikus fájdalmat érezhetnek, amikor azt olvassák, hogy a legnagyobb kihívás, amellyel a B2B tartalomkészítő csapatok 54%-a szembesül, az „erőforrások hiánya”.
De a SEO-szakemberek is reményt kelthetnek, amikor azt olvassák, hogy Stahl azt is mondta: „A legjobban teljesítők egy csoportja megtalálta a módját, hogy előretörjön. Rájöttek, hogyan érthetik meg közönségük igényeit, hogyan állíthatnak elő jó minőségű tartalmat, és hogyan használhatják az AI-t a hatékonyabb munkafolyamatok létrehozására.”
Tehát miben különböznek a legsikeresebb tartalommarketingesek kevésbé sikeres társaiktól? Nos, Stahl szerint a legjobban teljesítők nagyobb valószínűséggel:
- Rendelkezik a megfelelő technológiával a tartalom kezeléséhez a szervezeten belül.
- Van egy méretezhető modell a tartalom létrehozásához.
- Tegyük fel, hogy a méretezhető modelljük a kívánt eredményeket hozza létre.
De azok a tényezők, amelyek a B2B legjobban teljesítői szerint hozzájárulnak a tartalommarketing sikeréhez:
- Értse meg közönségünket (82%).
- Kiváló minőségű tartalom készítése (77%).
- Iparági szakértelemmel rendelkezik (70%).
- Jó teljesítményt nyújtó csapattagok (69%).
- Olyan célokat tűzzenek ki, amelyek összhangban vannak szervezetük célkitűzéseivel (62%).
- A tartalom teljesítményének hatékony mérése és bemutatása (53%).
Tehát a hatékonyság és az eredményesség közötti vita még nem ért véget. Nem kell oldalt választani, de tisztában kell lennie azzal, hogy az Ön cégének vezetői valószínűleg szintén erről a témáról vitatkoznak.
4. Építsen erős visszamutató linkeket
Nem kell mondanom a SEO-szakértőknek, hogy erős backlinkeket kell építeniük. Azt sem kell mondanom, hogy ezt egyre nehezebb megtenni.
2002-ben mindössze el kellett küldenie URL-jét a Yahoo! Directory és az Open Directory Project (más néven DMOZ). De azóta mindkét könyvtárat leállították, a Yahoo! A címtár 2014-ben záródik, az Open Directory Project pedig 2017-ben.
Eközben a Google Pingvin algoritmus frissítése, amely 2012 és 2016 között jelent meg, a linkspamet és a manipulatív linképítési gyakorlatokat célozta meg.
Szóval, hogyan építhetsz manapság erős backlinkeket?
Kezdheti azzal, hogy elolvassa, milyen hivatkozásokat kell létrehoznia egy természetes visszamutató profilhoz?
Vagy töltse le a „Link Building for SEO: A Complete Guide” címet.
5. A felhasználói élmény (UX) prioritása:
Végül olvassa el, hogyan alakítja át a mesterséges intelligencia a felhasználói élményt, és hogyan befolyásolja a SEO rangsorolását.
Minden SEO, akivel az elmúlt 20 évben találkoztam, tudja, hogyan kell értékelni a weboldalak használhatóságát.
Bármely új SEO-szakértőnek, akivel még nem találkoztam, íme, amit a Google mond a weboldalak használhatóságáról:
„Rendszereink a tartalom használhatóságát is figyelembe veszik. Ha minden viszonylag egyenlő, akkor az emberek számára elérhetőbbnek talált tartalmak jobban teljesíthetnek.”
A Google hozzáteszi:
„Rendszereink például megvizsgálják az oldalélmény szempontjait, például azt, hogy a tartalom mobilbarát-e, hogy a mobileszközökön lévők könnyen megtekinthessék azt. Hasonlóképpen azt vizsgálják, hogy a tartalom gyorsan betöltődik-e, ami szintén fontos a mobilfelhasználók számára.”
Megkapod? Megvan? Jó.
Taktikai tanácsok
Érdemes tudni, hogy Sun Tzu is azt mondta: „A taktika nélküli stratégia a leglassabb út a győzelemhez.”
Ez az idézet a szuperhős-vígjáték jelenetére emlékeztet, Rejtélyes férfiak (1999), ahol Mr. Furious azt mondja: „Ha le akarsz tolni valamit, akkor fel kell húznod. Ha balra akarsz menni, jobbra kell menned.”
De el kell ismernem, hogy az ősi kínai katonai stratégának igaza van. Taktikai tanácsokra, valamint stratégiai meglátásokra van szüksége ahhoz, hogy elérje szakmai céljait és előrehaladjon ezen a területen vagy iparágban.
1. Legyen naprakész az algoritmus változásaival
2003 novemberében a Google meglepte a SEO szakembereket az első jelentős algoritmusfrissítéssel. „Florida Update”-nek hívták, mert hurrikánként érte az iparágat.
Azóta a SEO profik figyelemmel kísérik a Google algoritmusfrissítéseit, és ezekhez igazították stratégiáikat.
Ha naprakészen szeretne maradni az algoritmusok változásaival kapcsolatban, először olvassa el a Miért és hogyan követheti nyomon a Google algoritmusfrissítéseit című részt.
2. Használja ki a sémajelölést
Érdemes a sémajelölést is megvalósítani, hogy segítse a keresőmotorokat a tartalom megértésében és a bővített kivonatok megjelenítésében.
Ha még nem tudja, hogyan kell ezt megtenni, olvassa el a Mi a sémajelölés és miért fontos a SEO számára?
A házi feladat elvégzése után használjon olyan eszközöket, mint a Google Schema Markup Testing Tool a strukturált adatok teszteléséhez.
3. Optimalizálja a Core Web Vitals-t
Már tudja, hogy az oldalbetöltési sebesség, az interaktivitás és a vizuális stabilitás javítása javítja a felhasználói élményt.
Felfrissítheti az oldalsebességről és az alapvető webes vitalértékekről szóló olvasmányokat.
4. Kövesse nyomon és elemezze teljesítményét
Magától értetődik, hogy teljesítményének nyomon követéséhez és elemzéséhez digitális elemző eszközöket kell használnia. De érdemes elolvasni: Beyond Rankings és Beyond Pageviews.
A SEO-szakembereknek helyet kell foglalniuk az asztalnál, amikor a digitális marketingcsapatok eldöntik, hogy mely események váljanak „kulcsfontosságú eseményekké” a GA4-ben.
Miért? Így túlléphetünk azon, hogy nyomon követjük, melyik alapértelmezett csatorna volt a webhely forgalmának forrása, és elkezdhetjük mérni, hogy mely csatornák generálnak leadeket vagy növelik az online értékesítést.
5. Alkalmazkodjon a feltörekvő trendekhez
A SEO marketingesek több mint két évtizede csinálják ezt. De nem árt, ha letölti a „State of SEO 2025”.
Összegzés: Alkalmazkodás a keresés új korszakához
Ha követi ezeket a stratégiai SEO-meglátásokat és taktikai tanácsokat, sikerrel pozícionálhatja magát a folyamatosan fejlődő digitális környezetben – akár a jelenlegi cégénél marad, akár egy másik cégnél kell újra feltalálnia magát.
Befejezésül egy másik Sun Tzu idézet: „A káosz közepette lehetőség is van.”
Lábjegyzet:
1 Sullivan, D. (2002, március 4-6). Keresőmotor-stratégiák 2003 [Conference Handbook (p. 42)]. Hilton Boston Park Plaza, MA, Egyesült Államok.