A Google munkatársai, Daniel Waisberg és Omri Weisman három tippet osztanak meg az online és offline marketingstratégiák fejlesztésére. Elmagyarázzák, hogyan lehet felhasználni a Google Trends keresési adatait a termékekkel kapcsolatos jobb döntések meghozatalához, a stratégiák optimalizálásához, a fogyasztói magatartás megértéséhez, és a marketing erőfeszítések összpontosításához a magasabb ROI érdekében.
A Google három tippet ad:
- Hogyan lehet összehasonlítani a versenytársakkal
- A márkaismertség elemzése
- Termékkereslet előrejelzése
Hogyan lehet összehasonlítani a versenytársakkal
A Google munkatársa, Daniel Waisberg megmutatta, hogy a versenytársak kutatásának egyik módja az, hogy a vállalata és a versenytársak közötti keresési kifejezéseket fejtől-fejig összehasonlítja úgy, hogy a Google Trends egyik paneljébe beírja a cégnevét vagy domainnevét, a másikba pedig a versenytársét. . Azt javasolja, hogy válasszon ki egy témát a „kategóriák” legördülő menüből, amely lehetővé teszi a felhasználói szándékok pontosabb szegmentálását, ahol a felhasználó egy adott résben vagy témában keres eredményeket. Waisberg megjegyzi, hogy rendben van, ha nem választunk kategóriát, ha az nem létezik.
Bár nem említi, van egy további módszer a felhasználók szegmentálására a keresés típusa szerint (webes keresés, képkeresés, Google vásárlás és YouTube-keresés). Ez egy olyan lehetőség, amely segít megtudni, hogy az emberek hogyan keresnek (képek, videók stb.) a versenytársakhoz képest.
1. lépés: Válasszon egy kategóriát
A Google Trends egy trendvonalat mutat, amely azt jelzi, hogy a felhasználók milyen gyakran keresnek mindkét cégnévre. A trendvonal azt mutatja, hogy egy vállalat felfelé ível-e az idő múlásával, ha csökkenő pályán van-e, vagy ha a vevői kereslet állandó szinten van. A kiugrások a szezonalitás bizonyítékai lehetnek, de az éles kiugrások a marketing erőfeszítések vagy promóciók kifizetődő jelei lehetnek.
A Waisberg arra bátorítja a felhasználókat, hogy görgessenek lefelé, hogy megtekintsék a keresési trendeket alrégiók, nagyvárosi területek és városok szerint. Míg Waisberg azt javasolja, hogy ez egy módja annak, hogy meghatározzuk az üzlet megnyitása iránti keresletet, én ezt az információt arra használom, hogy meghatározzam azokat a földrajzi területeket, ahol nagyobb a kereslet, és az online marketing erőfeszítéseit oda kell összpontosítani a ROI maximalizálása érdekében. Ezt megteheti linképítéshez, PPC-hez, e-mailhez, bármilyen módszert használ is.
2. lépés: Alrégiók elemzése
Daniel Waisberg 03:11 percnél kezdi a magyarázatát:
„Ha megnézi az eredményeket, láthatja, hogy versenytársa milyen jól teljesít Önhöz képest az idő múlásával. …ha lefelé görget, összehasonlíthatja, mennyire erős az egyes alrégiók, nagyvárosi területek és városok tekintetében, és ezek segíthetnek adatgyűjtésben, amikor eldönti, hol nyitjon új üzletet.”
2. A márkaismertség elemzése
Waisberg kifejti, hogy a Google Trends segítségével nyomon követhető a márkaismertség az eredmények időbeli szűrésével, hogy megállapítsa, mit mondanak az emberek a márkáról. Azt javasolja, hogy állítsa be az időtartományt az elmúlt 30 vagy 90 napra.
A növekvő vagy legnépszerűbb kifejezések kapcsolódó keresési kifejezések betekintést nyújtanak abba, hogy a fogyasztók hogyan érzékelik a márkát, beleértve azt is, hogy mihez társítják a márkát. Ugyanez a módszer alkalmazható a márkához kapcsolódó YouTube-keresési trendek elemzésére, ha a Google Trends oldal tetején található Kategóriák legördülő menüből kiválasztja a YouTube Keresés lehetőséget.
A Google munkatársa, Omri Weisman 4:37 perctől magyarázza:
„Ahhoz, hogy nyomon kövesse, mit mondanak rólad az emberek, ellenőrizze a márkanevét a Google Trends segítségével… Görgessen le az oldalon a kapcsolódó keresési kifejezések kártyájának megtekintéséhez. Menjen végig a lista növekvő és legfelső kifejezésén, és győződjön meg róla, hogy a táblázat alatti nyilak segítségével lapozzon. Ez jó képet ad arról, hogy az emberek milyen kifejezéseket használnak a márkáddal kapcsolatban.”
3. Termékkereslet előrejelzése
A termékkereslet előrejelzésének egyszerű módja a Google Trends segítségével, ha azonosítja, mely termékeket keresik a legtöbbször, majd nullázza ki, hogyan változik a kereslet az idő múlásával. Javasoljuk, hogy figyeljen a szezonális trendekre, és ennek megfelelően állítsa be a termékkészletet.
Waisberg elmagyarázza, hogyan kell ezt megtenni körülbelül 6:44 perckor a sajt kutatásával. Példájában felhívja a figyelmet a szezonalitásra, de aztán újabb lépést tesz az elemzésben azáltal, hogy lefelé görget, és feltárja a kapcsolódó kifejezéseket, amelyek olyan kapcsolódó termékeket javasolhatnak, amelyek nagyobb keresési keresletet mutatnak, és érdemes elkezdeni az értékesítést vagy a felülvizsgálatot.
Elmagyarázza:
„Ha lefelé görget, megtalálja a kapcsolódó témákat és a kapcsolódó lekérdezéseket. Itt megnézheti a legnépszerűbb témákat, hogy ötleteket találjon azokról, amelyek már nagy érdeklődést váltottak ki, valamint a feltörekvő témákat is, hogy megtudja, mi kap mostanában nagyobb figyelmet. Ne felejtse el tovább nézni az oldalszámozást.
Figyelje meg, hogyan jelenik meg az evőeszközök mindkét listán. Adja hozzá ezt a kifejezést az elemzéséhez. Látni fogja, hogy lényegesen nagyobb érdeklődésre tart számot, mint a sajttálak. Talán meg kellene fontolnia ennek a kifejezésnek a további elemzését, és esetleg diverzifikálását.”
Google Trends a sikeres online marketingért
A Google munkatársai, Daniel Waisberg és Omri Weisman bemutatták, hogyan lehet a Google Trends segítségével javítani az online marketinget, a versenytársak kutatását, a márkakutatást, valamint jobban megérteni az ügyfelek preferenciáit és viselkedését. Használható annak meghatározására is, hogy mely termékekre kell összpontosítani, és az év mely időszakaiban. Ezek a tippek az online és offline marketingstratégiákhoz egyaránt hasznosak.
Tekintse meg a Google Keresőközpont videóját: