A BrightEdge új kutatása betekintést nyújt arra, hogy a Google AI áttekintése hogyan rangsorolja a webhelyeket a különböző vertikumok között, azzal a következményekkel, amelyekre a SEO -k és a kiadók összpontosítanak.
AIO és organikus keresés
Az adatok azt mutatják, hogy az AI áttekintési idézetek 54% -a megegyezett a szerves keresési eredmények szerint rangsorolt weboldalakkal. Ez azt jelenti, hogy a hivatkozások 46% -a nem fedezi át a szerves keresési eredményeket. Lehet, hogy ez a Google FastSearch algoritmusának tárgya?
A Google FastSearch rangsorolási jelein alapul, amelyeket a Rankembed Deepanning modell generál, amelyet a keresési naplókra és a harmadik fél minőségi értékelõire képznek. A keresési naplók a felhasználói viselkedési adatokból állnak, a Google által „kattintás és lekérdezés adatok” kifejezésekből állnak. A kattintással az adatok megtanítják a Rankembed modellt arról, hogy a felhasználók mit jelentenek, amikor keresnek.
A kattintási viselkedés visszajelzése a lekérdezésekről és a releváns dokumentumokról, hasonlóan ahhoz, hogy a minőségi értékelők által benyújtott minősítések hogyan tanítják a Rankembed -t a minőségről. A felhasználói kattintások olyan viselkedési jel, mely dokumentumok relevánsak. Tehát hipotetikus példaként, ha az emberek, akik a „Hogyan” -ot keresik, hajlamosak a videókra és az oktatóanyagokra kattintani, ez megtanítja azt a modellt, hogy a videók és az oktatóanyagok hajlamosak kielégíteni az ilyen típusú lekérdezéseket. A Rankembed „megtanulja”, hogy az oktatóprogramhoz szemantikailag hasonló dokumentumok jó egyezést jelentenek az ilyen lekérdezéshez. A modellek nem tanulnak emberi értelemben; azonosítják a kattintási adatok mintáit.
Ez nem azt jelenti, hogy az AIO rangú helyek 54% -a ott van a hagyományos rangsorolási tényezők miatt. Lehet, hogy a FastSearch algoritmus olyan eredményeket hoz be, amelyek hasonlóak a rendszeres keresési eredményekhez az idő 54% -ában.
Betekintés a rangsorolási tényezőkbe
A BrightEdge adatai tükrözhetik a Google FastSearch algoritmusának összetettségét, amely prioritást élvez a dokumentumok sebességének és szemantikai illesztésének prioritásakor a hagyományos rangsorolási jelek, például a linkek használata nélkül. Ezt a SEO -knak és a kiadóknak meg kell állítania és megfontolnia, mert kiemeli a tartalom fontosságát, valamint annak fontosságát, hogy megfeleljen a felhasználóknak a tartalom típusát.
Tehát, ha egy termékről kérdezik, akkor nem számítanak arra, hogy egy oldalt látnak egy esszével a termékről; Arra számítanak, hogy egy oldalt látnak a termékkel.
Az organikus és az AIO átfedés idővel fejlődött
Amikor az AIO elindult, csak körülbelül 32% -os átfedés volt az AIO és a klasszikus organikus keresési eredmények között. A BrightEdge adatai azt mutatják, hogy az átfedés az AI áttekintések és ma debütáló és ma.
Az organikus és az AIO -mérkőzés függőleges
Az 54/46 százalékos felosztás nem teljes egészében. Az AIO rangú helyek százalékos aránya, amelyek megfelelnek a szerves keresési eredményeknek, a függőleges függvénytől függ.
A pénz vagy az életed (YMYL) tartalma magasabb átfedést mutatott az organikus és az AIO között.
A BrightEdge adatai azt mutatják:
- Az egészségügyi ellátásnak erős átfedése van: 75,3% -os átfedés (63,3% -nál kezdődött).
- Az oktatás átfedése jelentősen megnőtt: 72,6% -os átfedés a bio és az AIO között, amely +53,2 százalékponttal növekedést mutat, 19,4% -ról 72,6% -ra.
- A biztosítás megnövekedett átfedést is tapasztalt: 68,6%. Ez a +47,7 százalékpontos növekedést jelent a 20,9% -os átfedéshez képest, amikor az AIO -t először bevezették.
- Az e-kereskedelem nagyon kevés átfedést mutat a szerves keresési eredményekkel: 22,9% átfedés (csak +0,6 százalékpontos változás).
Itt spekulálni fogok, és azt mondom, hogy az egészségügyi, oktatási és biztosítási keresési eredmények erős átfedéssel járhatnak, mivel a hiteles webhelyek együttese, amelyet a felhasználók elvárni várnak, kisebbek lehetnek. Ez azt jelentheti, hogy az ilyen vertikumok webhelyeinek keményen kell dolgozniuk, hogy olyan webhely legyen, amelyet a felhasználók elvárnak. Széles körű és egyszerűsített magyarázat az, hogy a FastSearch nem használja a hagyományos organikus keresési rangsorolási tényezőket. Rangsorolja azokat a weboldalakat, amelyek megfelelnek a felhasználói elvárásoknak, megfelelnek bizonyos minőségi előírásoknak, és szemantikailag relevánsak a lekérdezéshez.
Mi folyik az e-kereskedelemmel?
Az e-kereskedelem az a terület, ahol az ökológiai és az AIO közötti átfedés viszonylag állandó maradt, nagyon kevés változással. A BrightEdge megjegyzi, hogy az AIO lefedettsége valójában 7,6%-kal csökkent. Lehet, hogy az AIO jól illeszkedik a kutatáshoz, de nem jó formátum azoknak a felhasználóknak, akik készen állnak a vásárlásra.
Végső elvitel
Noha a BrightEdge azt javasolja, hogy a hagyományos SEO -ra összpontosítson olyan vertikális helyeknél, amelyek több mint 60% -át teszik át az ökológiai kereséssel, ez minden webhely számára jó ötlet, függetlenül attól, hogy a hagyományos SEO -ra összpontosítson, és hogy a pontosságra összpontosítson, megfeleljen az egyes lekérdezések felhasználói elvárásaira, és figyeljen arra, amit a felhasználók mondanak, hogy gyorsan reagáljanak a változó tendenciákra.
A BrightEdge a következő tanácsokat kínálja:
„1. lépés: Azonosítsa az átfedési profil mérését az AI áttekintési idézetek hány százaléka is organikusan rangsorolva és a referenciaértéket az 54% -os átlaghoz képest, hogy megértse, hol áll.
2. lépés: Misling stratégia a szándékhoz. A magas átfedés (> 60%) azt jelenti, hogy a SEO -ra összpontosítson; Az alacsony átfedés (<30%) megosztott tartalmi stratégiákat igényel; A növekvő átfedések (30-60%) átfogó tartalomra van szükségük, mindkettőt kiszolgálni.
3. lépés: Figyelemmel kíséri a konvergencia nyomon követését az átfedési százalékos arányban, mivel 16 hónap alatt az iparágban +22% -kal nőtt, és figyelve a 2024 szeptemberi +5,4% -os ugrást. ”
Olvassa el a BrightEdge jelentését:
Az AI áttekintő hivatkozások most 54% -a az organikus rangsorból