A Google AI áttekintések 54% -kal átfedésben vannak az organikus keresésre

Peter

A BrightEdge új kutatása betekintést nyújt arra, hogy a Google AI áttekintése hogyan rangsorolja a webhelyeket a különböző vertikumok között, azzal a következményekkel, amelyekre a SEO -k és a kiadók összpontosítanak.

AIO és organikus keresés

Az adatok azt mutatják, hogy az AI áttekintési idézetek 54% -a megegyezett a szerves keresési eredmények szerint rangsorolt ​​weboldalakkal. Ez azt jelenti, hogy a hivatkozások 46% -a nem fedezi át a szerves keresési eredményeket. Lehet, hogy ez a Google FastSearch algoritmusának tárgya?

A Google FastSearch rangsorolási jelein alapul, amelyeket a Rankembed Deepanning modell generál, amelyet a keresési naplókra és a harmadik fél minőségi értékelõire képznek. A keresési naplók a felhasználói viselkedési adatokból állnak, a Google által „kattintás és lekérdezés adatok” kifejezésekből állnak. A kattintással az adatok megtanítják a Rankembed modellt arról, hogy a felhasználók mit jelentenek, amikor keresnek.

A kattintási viselkedés visszajelzése a lekérdezésekről és a releváns dokumentumokról, hasonlóan ahhoz, hogy a minőségi értékelők által benyújtott minősítések hogyan tanítják a Rankembed -t a minőségről. A felhasználói kattintások olyan viselkedési jel, mely dokumentumok relevánsak. Tehát hipotetikus példaként, ha az emberek, akik a „Hogyan” -ot keresik, hajlamosak a videókra és az oktatóanyagokra kattintani, ez megtanítja azt a modellt, hogy a videók és az oktatóanyagok hajlamosak kielégíteni az ilyen típusú lekérdezéseket. A Rankembed „megtanulja”, hogy az oktatóprogramhoz szemantikailag hasonló dokumentumok jó egyezést jelentenek az ilyen lekérdezéshez. A modellek nem tanulnak emberi értelemben; azonosítják a kattintási adatok mintáit.

Ez nem azt jelenti, hogy az AIO rangú helyek 54% -a ott van a hagyományos rangsorolási tényezők miatt. Lehet, hogy a FastSearch algoritmus olyan eredményeket hoz be, amelyek hasonlóak a rendszeres keresési eredményekhez az idő 54% -ában.

Betekintés a rangsorolási tényezőkbe

A BrightEdge adatai tükrözhetik a Google FastSearch algoritmusának összetettségét, amely prioritást élvez a dokumentumok sebességének és szemantikai illesztésének prioritásakor a hagyományos rangsorolási jelek, például a linkek használata nélkül. Ezt a SEO -knak és a kiadóknak meg kell állítania és megfontolnia, mert kiemeli a tartalom fontosságát, valamint annak fontosságát, hogy megfeleljen a felhasználóknak a tartalom típusát.

Tehát, ha egy termékről kérdezik, akkor nem számítanak arra, hogy egy oldalt látnak egy esszével a termékről; Arra számítanak, hogy egy oldalt látnak a termékkel.

Az organikus és az AIO átfedés idővel fejlődött

Amikor az AIO elindult, csak körülbelül 32% -os átfedés volt az AIO és a klasszikus organikus keresési eredmények között. A BrightEdge adatai azt mutatják, hogy az átfedés az AI áttekintések és ma debütáló és ma.

Az organikus és az AIO -mérkőzés függőleges

Az 54/46 százalékos felosztás nem teljes egészében. Az AIO rangú helyek százalékos aránya, amelyek megfelelnek a szerves keresési eredményeknek, a függőleges függvénytől függ.

A pénz vagy az életed (YMYL) tartalma magasabb átfedést mutatott az organikus és az AIO között.

A BrightEdge adatai azt mutatják:

  • Az egészségügyi ellátásnak erős átfedése van: 75,3% -os átfedés (63,3% -nál kezdődött).
  • Az oktatás átfedése jelentősen megnőtt: 72,6% -os átfedés a bio és az AIO között, amely +53,2 százalékponttal növekedést mutat, 19,4% -ról 72,6% -ra.
  • A biztosítás megnövekedett átfedést is tapasztalt: 68,6%. Ez a +47,7 százalékpontos növekedést jelent a 20,9% -os átfedéshez képest, amikor az AIO -t először bevezették.
  • Az e-kereskedelem nagyon kevés átfedést mutat a szerves keresési eredményekkel: 22,9% átfedés (csak +0,6 százalékpontos változás).

Itt spekulálni fogok, és azt mondom, hogy az egészségügyi, oktatási és biztosítási keresési eredmények erős átfedéssel járhatnak, mivel a hiteles webhelyek együttese, amelyet a felhasználók elvárni várnak, kisebbek lehetnek. Ez azt jelentheti, hogy az ilyen vertikumok webhelyeinek keményen kell dolgozniuk, hogy olyan webhely legyen, amelyet a felhasználók elvárnak. Széles körű és egyszerűsített magyarázat az, hogy a FastSearch nem használja a hagyományos organikus keresési rangsorolási tényezőket. Rangsorolja azokat a weboldalakat, amelyek megfelelnek a felhasználói elvárásoknak, megfelelnek bizonyos minőségi előírásoknak, és szemantikailag relevánsak a lekérdezéshez.

Mi folyik az e-kereskedelemmel?

Az e-kereskedelem az a terület, ahol az ökológiai és az AIO közötti átfedés viszonylag állandó maradt, nagyon kevés változással. A BrightEdge megjegyzi, hogy az AIO lefedettsége valójában 7,6%-kal csökkent. Lehet, hogy az AIO jól illeszkedik a kutatáshoz, de nem jó formátum azoknak a felhasználóknak, akik készen állnak a vásárlásra.

Végső elvitel

Noha a BrightEdge azt javasolja, hogy a hagyományos SEO -ra összpontosítson olyan vertikális helyeknél, amelyek több mint 60% -át teszik át az ökológiai kereséssel, ez minden webhely számára jó ötlet, függetlenül attól, hogy a hagyományos SEO -ra összpontosítson, és hogy a pontosságra összpontosítson, megfeleljen az egyes lekérdezések felhasználói elvárásaira, és figyeljen arra, amit a felhasználók mondanak, hogy gyorsan reagáljanak a változó tendenciákra.

A BrightEdge a következő tanácsokat kínálja:

„1. lépés: Azonosítsa az átfedési profil mérését az AI áttekintési idézetek hány százaléka is organikusan rangsorolva és a referenciaértéket az 54% -os átlaghoz képest, hogy megértse, hol áll.

2. lépés: Misling stratégia a szándékhoz. A magas átfedés (> 60%) azt jelenti, hogy a SEO -ra összpontosítson; Az alacsony átfedés (<30%) megosztott tartalmi stratégiákat igényel; A növekvő átfedések (30-60%) átfogó tartalomra van szükségük, mindkettőt kiszolgálni.

3. lépés: Figyelemmel kíséri a konvergencia nyomon követését az átfedési százalékos arányban, mivel 16 hónap alatt az iparágban +22% -kal nőtt, és figyelve a 2024 szeptemberi +5,4% -os ugrást. ”

Olvassa el a BrightEdge jelentését:

Az AI áttekintő hivatkozások most 54% -a az organikus rangsorból

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.