A Google legutóbbi Search Off the Record podcastja arról szólt, hogy „a SEO haldokló úton halad-e” az AI-keresés miatt. Értékelésük azt próbálta megmagyarázni, hogy a SEO változatlan marad az AI-keresés bevezetésével, felfedve a szakadékot a „semmi sem változott” SEO-nézetük és a digitális marketingesek és kiadók tényleges tapasztalatai között.
A Google arra tippel, hogy a mesterséges intelligencia haldokló úton van-e
A podcast egy bizonyos pontján az MI-ről kezdtek beszélni, miután John Mueller bemutatta az AI hatásának a SEO-ra témáját.
János megkérdezte:
„Szóval szerinted az AI felváltja a SEO-t? Haldokló úton halad a SEO?”
Gary Illyes szkepticizmusát fejezte ki, és azt állította, hogy a keresőoptimalizálók évtizedek óta jósolják a SEO hanyatlását.
Gary optimizmusát fejezte ki, hogy a SEO nem halt meg, és megfigyelte:
„Úgy értem, a SEO 2001 óta haldoklik, úgyhogy nem félek tőle. Én például nem. Igen. Nem. Biztos vagyok benne, hogy 2025-ben az első cikk arról fog szólni, hogy a SEO hogyan hal meg újra.”
Igaza van. A Google 2004 körül kezdte meg a csavarokat a korabeli népszerű keresőoptimalizálási taktikákon, és 2005-ben lendületet vett olyan dolgokkal, mint a statisztikai elemzés.
Sokkoló volt a keresőoptimalizálók számára, amikor a kölcsönös kapcsolatok leálltak. Egyesek nem hitték el, hogy a Google el tudná fojtani ezt a taktikát, ehelyett egy „homokozó”-ra gondoltak, amely önkényesen megakadályozza a webhelyek rangsorolását. A lényeg az, hogy a spekuláció mindig is a keresőoptimalizálók tartaléka volt, akik nem tudják megmagyarázni, hogy mi történik, ami tovább táplálja a több évtizedes félelmet, hogy a SEO haldoklik.
A Google-alkalmazottak elkerülték, hogy megvitassák a több ezer kis és nagy kiadót, amelyeket az elmúlt évben kiirtottak.
Erről lentebb bővebben.
A RAG az, hogy a keresőoptimalizálók hogyan közelíthetik meg a SEO-t az AI-kereséshez
A Google munkatársa, Lizzi Sassman ezután megkérdezte, mennyire releváns a SEO 2025-ben, majd némi off-topic viccelődés után John Mueller felvetette a RAG, a Retrieval Augmented Generation témáját. A RAG egy olyan technika, amely segíti a nagy nyelvi modell (LLM) által generált válaszokat naprakészen és tényeken alapulóan. A rendszer lekéri az információkat egy külső forrásból, például egy keresési indexből és/vagy egy tudásgráfból, és a nagy nyelvi modell ezt követően generálja a választ, a visszakeresés kiterjesztett generálása. A Chatbot felülete ezután természetes nyelven adja meg a választ.
Amikor Gary Illyes bevallotta, nem tudja, hogyan magyarázza el, Martin Splitt Google-alkalmazott a dokumentumok analógiájával lépett közbe (amely a keresési indexet vagy tudásbázist képviseli), az információk keresését és előhívását ezekből a dokumentumokból, valamint az információ kimenetét a dokumentumokból. „ki a zsákból”).
Martin ezt az egyszerűsített analógiát kínálta a RAG-nak:
„Valószínűleg manapság sokkal jobb, és meg tudod mutatni, hogy mint itt, feltöltöd ezt az öt dokumentumot, majd az öt dokumentum alapján kiszedsz valamit a zsákból.”
Lizzi Sassman hozzászólt:
„Ah, rendben. Tehát ez a kérdés arról szól, hogy a dolog hogyan ismeri meg az információit, és hová megy, és honnan szerzi be az információkat.”
John Mueller felvette a vita ezen szálát, és elkezdett egy nagyobb koncepciót szőni arról, hogy a RAG miként köti össze a SEO-gyakorlatokat a mesterséges intelligencia keresőmotorjaival, mondván, hogy a mesterséges intelligencia keresőmotorjának még mindig van egy feltérképezése, indexelése és rangsorolása. Igaza van, még egy mesterséges intelligencia keresőmotor is, mint a Perplexity AI, a Google régi PageRank algoritmusának frissített verzióját használja.
Mueller elmagyarázta:
„Hasznosnak találtam, amikor olyan dolgokról beszélek, mint például a mesterséges intelligencia a keresési eredmények között, vagy olyan keresési eredményekkel kombinálva, ahol a keresőoptimalizálók először azt gondolják, hogy amikor erről a témáról gondolkodnak: „Ó, ez az AI egy nagy varázsdoboz, és senki sem tudja, mi az. történik odabent.
És ha a kibővített visszakeresési részről beszélünk, akkor a keresőoptimalizálók alapvetően ezen dolgoznak, például olyan tartalmat készítenek, amely feltérképezhető és indexelhető a Keresés számára, és ez belefolyik ezekbe az AI-áttekintésekbe.
Szóval úgy találtam, hogy ezt a szöget meg kell mutatni, különösen azoknak a keresőoptimalizálóknak, akik félnek az AI-tól és mindezektől, hogy valójában ezek a mesterséges intelligencia által vezérelt keresési eredmények gyakran a meglévő dolgok keverékei. már csinálja. És nem arról van szó, hogy hirtelen felváltja a feltérképezést és az indexelést.”
Muellernek igaza van abban, hogy a hagyományos indexelési, feltérképezési és rangsorolási folyamat továbbra is létezik, így a SEO releváns és szükséges a webhelyek felfedezhetőségének és keresőmotorok számára optimalizálásának biztosításához.
A Google munkatársai azonban elkerülték, hogy megvitassák azt a nyilvánvaló helyzetet ma, amely a nagyobb webes ökoszisztéma több ezer kis és nagy kiadója, akiket kiirtottak a Google AI-algoritmusai a háttérben.
Az AI valódi hatásai a keresésre
Ami megváltozott (és nem foglalkoztunk vele), az az, hogy a Keresésben használt AI fontos része nem az, amely az AI áttekintések előlapján található. Ez az a rész a háttérben, amely a tekintély átláthatatlan jelei, aktualitása és az a kissé ironikus helyzet alapján dönt, hogy egy mesterséges intelligencia dönti el, hogy a tartalom keresőmotoroknak vagy embereknek készül.
Az organikus SERP-k kifejezetten elavultak
A hagyományos tíz kék hivatkozás implicit módon elavult körülbelül 15 éve, de az AI kifejezetten elavulttá tette őket.
Természetes nyelvű keresési lekérdezések
Hatalmas változást jelent a keresési lekérdezéseket tekintve azoknak a keresőfelhasználóknak a környezete, akik precíz társalgási kérdéseket tesznek fel több oda-vissza fordulón belül. A Bing azt állítja, hogy ez megkönnyíti a keresési lekérdezések megértését, és egyre pontosabb válaszokat ad. Ez az a rész, ami nyugtalanítja a keresőoptimalizálókat és a megjelenítőket, mert valljuk be, jelentős mennyiségű tartalom jött létre a kulcsszóalapú lekérdezési paradigmába való besorolás érdekében, amely fokozatosan eltűnik, ahogy a felhasználók egyre inkább áttérnek az összetettebb lekérdezésekre. Nagy gond, hogy a tartalomkészítők hogyan optimalizálnak erre.
Backend AI algoritmusok
A „szeszélyes” szó azt jelenti, hogy hajlamosak hirtelen és megmagyarázhatatlan változásokra a viselkedésben. Ez nem a minőségi kiadók és keresőoptimalizálók vágya egy keresőben. A szeszélyes háttéralgoritmusok azonban, amelyek hirtelen lefojtják a forgalmat, majd hónapokkal később megváltoztatják virtuális gondolkodásukat, valósággá váltak.
A Google elválik a webes ökoszisztéma valóságától?
Iparági károkat okoznak az AI-alapú algoritmusok, amelyek még mindigrögtönöznig” kétségtelenül károsítottak a web ökoszisztéma egy jelentős szegmensét. A MI-nek a Google háttérrendszerébe való fokozott integrációja óta hatalmas mennyiségű forgalom semmisült meg a különböző méretű kiadóktól, és ezt a problémát a közelmúltban a Google Search Off The Record elkerülte.
Sokan remélik, hogy a Google 2025-ben nagyobb árnyalattal fogja kezelni ezt a helyzetet, mint vezérigazgatójuk, Sundar Pichai, aki nehezen tudta megfogalmazni, hogyan támogatja a Google a webes ökoszisztémát, látszólag elszakadva a több ezer kiadó sorsától.
Talán nem az a kérdés, hogy a SEO haldokló úton van-e, hanem az, hogy maga a közzététel hanyatlóban van-e a mesterséges intelligencia miatt a Google keresőmezőjének és a Gemini alkalmazásoknak a hátterében és elején.
Tekintse meg ezeket a kapcsolódó cikkeket:
A Google vezérigazgatójának 2025-ös mesterségesintelligencia-stratégiája a keresőmezőt hangsúlyozza
A Google Gemini Deep Research csökkentheti a webhely bevételeit
A Google vezérigazgatója: A keresés 2025-ben alaposan megváltozik