A Google John Mueller válaszolt egy olyan lejárt domainről szóló kérdésre, amely nem tudott rangsorolni a releváns keresési lekérdezéseket, beleértve a saját márkanévét. A válasz rávilágít arra, hogy a Google hogyan kezeli a lejárt domaineket, miután újra regisztrálták őket.
A lejárt domainek és a SEO története
A lejárt domainek vásárlása a linkprofiljaikhoz egy gyors módja annak, hogy körülbelül 25 évvel ezelőtt rangsorolják a weboldalt. Akkoriban a Google böngésző eszköztárán keresztül lehetett látni a domainhez kapcsolódó PageRankot. Ha a domaint büntetik, akkor a PageRank-mérő ezt teljesen nulla pagerank értékkel mutatja be. Így egy SEO megvásárolhat egy lejárt domaint, függetlenül a hozzá kapcsolódó témától, rámutat a weboldalukra, és lendületet adhat a Pagerankban és a rangsorban.
A lejárt tartományhatás nem korlátozódott a tényleges lejárt domainekre. Egy kevéssé ismert kiskapu az volt, hogy a nem létező domainnevekhez való linkek tartalmazhatnak PageRankot is. Például sok SEO fórum, amely a domainekhez hasonlóan, például a példa-domain.com-hoz kapcsolódik, megbeszéléseik során. A SEO -k megvásárolnák ezeket a domaineket, és megtapasztalják a PageRank előnyeit az adott domainhez kapcsolódó webhelyekből.
Egy másik kapcsolódó taktika az volt, hogy a .edu és .org webhelyeket feltérképezzük, hogy azonosítsák a domain nevét a külső webhelyekre mutató (törött) linkeken, regisztrálják ezeket a domaineket, és órákon belül egy webhely bejövő linkekkel rendelkezzen a tekintélyes weboldalakból.
A lejárt domain kiskapu a 2000 -es évek elején véget ért, miután a Google bevezette a PageRank domain visszaállítást. Érdekes, hogy a domain -visszaállítás szintén befolyásolta a domain hibás írásait, amelyeket még soha nem regisztráltak. Tehát még a titkos kiskaput is bezárták.
A Google John Mueller válaszában úgy tűnt, hogy néhány információt szolgáltat a domain név visszaállításáról. Mueller kifejezetten arra utalt, hogy egy parkoló domain létezik, majd ezt az állapotot belsőleg eltávolítják a Google -n belül.
A lejárt domain nem rangsorol
Egy olyan személy, aki a SEO Subreddit (R/SEO) lejárt domain kérdéséről tett közzé. Elmagyarázták, hogy nemrégiben elindítottak egy új weboldalt egy lejárt domainn, és ennek nehézségei voltak a kulcsszavak, beleértve a saját márkás kulcsszavainak rangsorolását.
Elmagyarázták:
„Elindítottam egy vadonatúj weboldalt egy új domainről, minden szilárdnak tűnik:
Indexelve a Google -ban (a webhelyen jelenik meg: domain).
Nincs hiba a keresési konzolban.
A siteMap és a robots.txt tiszta.
Itt van a furcsa rész: a webhely megtagadja a SERP -kben való megjelenést még a legalapvetőbb márkájú lekérdezéseknél is. Az általános kifejezések nem rangsorolása egy dolog, de egyáltalán nem jelenik meg a saját cégnevemnél (nevezzük Octigen Gmbh -nek)? Ez nagyon furcsa.
Most itt van a Twist: Ez a domain egy teljesen más társasághoz tartozott (más néven Octigen), amely évekkel ezelőtt bukott meg. A régi linkek továbbra is léteznek a fórumokon, az e -kereskedelem webhelyein stb. Kíváncsi vagyok, vajon a domain korábbi élete visszatarthatja -e azt – mint egy jó hírnév -büntetés vagy valamilyen elhúzódó Google poggyász. ”
A személy ezután feltette a következő kérdéseket:
- „Egy régi domain történelem aktívan elnyomhatja-e a láthatóságot, még akkor is, ha újra ellenőrzik, újraindexelik és teljesen újjáépítik?
- Van -e mód arra, hogy „visszaállítsuk” egy domain hírnevét, vagy jobb, ha a veszteségeket csökkentem és frissen kezdem? ”
Időbe telik, hogy „lerázza” a régi domain állapotot
Mueller válaszol a kérdésre azzal a hivatkozással, hogy lerázza a domain korábbi „állapotát”, amelyet nem regisztrált vagy parkolt. Ez a domain két különböző állapota.
A regisztráció nélküli azt jelenti, hogy nincs semmi a tartományban; Nem regisztrálta senkinek, és alapvetően nem létezik, még akkor sem, ha a domaint korábban regisztrálták, de most nem.
A parkoló domain azt jelenti, hogy a domaint regisztrálják, és a DNS egy tartóoldalra mutat, talán még egy hirdetést is.
Mueller azt mondta, hogy időbe telik, amíg a domain állapota megváltozik a Google -on belül:
„Időnként csak sok időbe telik, amíg a domain régi állapotát megrázni kell (néha ez a helyzet, amikor egy ideig parkolták), és a webhelyet úgy kezelik, mint valami új / független.”
A lejárt domain név visszaállítása
Amit Mueller beszél, nagyon hasonlóan hangzik, mint amiről már több mint húsz évvel ezelőtt beszéltünk: a lejárt domain -visszaállítás. Azok a módok, amelyekkel a Google kezeli a domaineket azóta, tehát az, amiről Mueller beszél, egy másik folyamathoz kapcsolódhat, például annak megértése, hogy egy webhely illeszkedik az interneten.
Ez azt jelentheti, hogy egy „állam”, például parkolt vagy lejárt domain valamilyen index -jelölést eredményez a Google -on?
Mueller folytatta a válaszát azzal, hogy nem tehet semmit, hogy kézzel jelölje, hogy a domain állam megváltozott:
„Nincs semmi olyan kézikönyv, amelyet itt lehet / meg kell tennie.
De azt javasolta, hogy ellenőrizze a keresési konzolot, hogy megbizonyosodjon arról, hogy a webhelyhez nincs -e büntetés:
„Kettős ellenőrzésben vennék a keresési konzolban, hogy megbizonyosodjak arról, hogy nincsenek-e URL-eltávolítási kérelmek, és hogy a Kézi Műveletek szakaszban nincs semmi, de azt hiszem, már ezt megtetted.”
Mi a teendő, ha egy lejárt domain nem rangsorol?
Ezen a ponton a legtöbb SEO nem szeretné azt mondani, hogy üljön szorosan, és várja meg, hogy a Google felfedezzen egy új weboldalt. A természetes hajlandóság az lenne, hogy növelje a weboldalra mutató természetes linkeket és más promóciós tevékenységeket. A Link épületének hiánya, ezt tanácsolta Mueller.
Írta:
„Kifejezetten az Ön számára javaslatom az lenne, hogy folyamatosan használja, és időközben megpróbálja növelni a láthatóságát más csatornákon. Például úgy tűnik, hogy megtalálható a LinkedIn oldalán, amely a domain nevéhez kapcsolódik. Ha a LinkedIn -en aktív vagy, és ezt okosan használja a domain hivatkozásához, a felhasználók így találhatók.
Hasonlóképpen aktív lehet más helyeken, például a YouTube-on vagy más közösségi média webhelyein (az Ön cégnevének YT-videója jelenleg privát profilon van, amely rendben lehet, de amit megtehetsz egy vállalat márkájú profilon is. Vagy természetesen egy Reddit profil)
Röviden: megkönnyítse az emberek számára, hogy megtalálják tartalmát, függetlenül a helyétől, amikor azt keresik, főleg a vállalat nevéhez. Innentől a következő lépés lenne az olyan keresések kibővítése, amelyek olyan felhasználókat vezethetnek, akik még nem ismerik a vállalatot a tartalmához – és még ott is hasznos aktív lenni a különböző platformokon. ”
A lejárt domainek trükkösek lehetnek
Nyilvánvaló, hogy a lejárt domainek a múltban átmentek egy visszaállítási folyamaton, ahol a domain link -tőke leesik, és a domain lényegében a nulla helyzetben kezdődik.
A Google rangsorolási algoritmusai egy új webhelynek ideiglenes rangsorolást eredményezhetnek. Ez megnehezíti a bizonyosságot, hogy egy lejárt domainnel rendelkező webhely rangsorol -e a domain maradványhatásai miatt, vagy a Google új webhely -rangsorolása miatt.
Fontos szem előtt tartani, hogy az új weboldal népszerűsítése elengedhetetlen, függetlenül attól, hogy egy lejárt domainre épül -e, vagy amelyet soha nem regisztráltak -e.