A Google elmagyarázza, hogyan lehet rangsorolni az AI-keresésben

Peter

A Google munkatársai, John Mueller és Danny Sullivan megvitatták az AI-kereséssel kapcsolatos gondolataikat, valamint azt, hogy mit kellene tenniük a keresőoptimalizálóknak és az alkotóknak, hogy tartalmuk megjelenjen. Danny aggodalmát fejezte ki azok iránt, akik a széles körben elérhető árutartalomra támaszkodtak.

Mire kell az alkotóknak összpontosítaniuk a mesterséges intelligencia esetében

John Mueller megkérdezte Danny Sullivant, hogy a kiadóknak jelenleg mire kell összpontosítaniuk, ami az AI-ra jellemző. Danny úgy válaszolt, hogy elmagyarázta, milyen tartalomra nem szabad összpontosítania, és milyen tartalom készítőinek kell összpontosítaniuk.

Kifejtette, hogy az a fajta tartalom, amelyre az alkotóknak nem szabad összpontosítaniuk, az árutartalom. Az árutartalom olyan internetes tartalom, amely széles körben elérhető információkból áll, és nem kínál egyedi értéket, nem perspektívát, és nem igényel szakértelmet. Ez az a fajta tartalom, amely gyakorlatilag felcserélhető bármely más webhely tartalmával, mivel ezek alapvetően általánosak.

Míg Danny Sullivan nem említette a receptoldalakat, az árucikkekkel kapcsolatos vitája azonnal a receptoldalakat juttatta eszébe, mert az ilyen oldalak látszólag mindent megtesznek, hogy a lehető legáltalánosabban mutassák be magukat, az oldalak megjelenése, a „Csak két gyerek anyja vagyok” életrajza és az általuk kínált receptek alapján. Véleményem szerint Danny Sullivan által elmondottaknak meg kellene fontolniuk az alkotókat, hogy mit hoznak az internetre, ami miatt figyelemre méltóak.

Hogy elmagyarázza, mit ért árucikk-tartalom alatt, Danny a kiadók példáját használta fel, akik a Super Bowl játék kezdetének idejére optimalizálták a weboldalakat. A hosszú preambulum leírása, amelyet írtak, mielőtt általános választ adtak volna arra, hogy mikor kezdődik a Super Bowl, ismét a receptoldalakat juttatta eszembe.

Körülbelül tizenkét perc körül John Mueller megkérdezte Dannytől:

„Tehát mit mondana a webalkotóknak manapság az AI egészével?

Danny válaszolt:

„A kulcsfontosságú, hogy valóban az eredeti szempontra koncentráljunk. Nem új dolog.

Ezek nem új dolgok a keresésen túl, de ha valóban megpróbálja átfogalmazni a gondolatait, hogy mi a fontos, akkor egyrészt úgy gondolom, hogy sok olyan tartalom van, amely csak egyfajta árutartalom, tényszerű információ, és úgy gondolom, hogy a… LLM, AI rendszerek jó munkát végeznek az ilyen dolgok bemutatásában.

És ez nem semmiféle dologból származik.

Tehát a klasszikus példa, mint tudod, meg fogja nevettetni az embereket, de minden évben van egy kis amerikaifutball-cucc, a Super Bowl, ami a mi nagy eseményünk.

…De úgy tűnik, soha senki sem emlékszik rá, hány óra van.

…Akkor több helyen mind azt írnák, hogy „mikor kezdődik a Super Bowl 2011-ben?” hozzászólás. És akkor ezeket az óriási hosszú dolgokat írnák.

…Tehát tudod, és akkor valamikor elég információt láthattunk, és van adatfolyamunk és minden más, amit csak úgy mondtunk, keress, és …a Super Bowl 3:30-kor lesz.

…Azt hiszem, az emberek túlnyomó többsége azt mondja, ez jó dolog. Köszönöm, hogy megmondtad a Super Bowl időpontját.

Nem volt túl eredeti információ.”

Az árutartalom nem az Ön erőssége

Ezután Danny átgondolt néhány olyan tartalmat, amelyet az emberek ma közzétesznek, és arra ösztönözte őket, hogy gondolkodjanak el tartalmuk általános jellegén, és gondolják át, hogyan oszthatnának meg valami eredetibbet és egyedibbet.

Danny folytatta a választ:

„Azt hiszem, ezt meg kell érteniük az embereknek, hogy több ilyen árucikk, nem feltétlenül ez lesz az erőssége.

És aggódom amiatt, hogy egyesek még a hagyományos SEO-val is túl sokat összpontosítanak rá.

Számos olyan webhelyet ismerek a kutatásból és az általam végzett tevékenységekből, amelyek hatalmas forgalmat generálnak a különféle népszerű online szófejtő játékok megválaszolására.

Csak minden nap megadom neked a választ. …és ez nagyszerű. Amíg a rendszer el nem vált, vagy bármi, és ez elég gyakori, vagy ki nem húzzuk egy hírfolyamból, vagy bármi, és most olyan, hogy itt a válasz.”

Hozza ki szakértelmét az AI-ba

Danny ezután azt javasolta, hogy azok az emberek, akik aggódnak amiatt, hogy megjelenjenek az AI-ban, kezdjék el azt vizsgálni, hogyan fejezhetik ki hiteles tapasztalataikat vagy szakértelmüket. Azt mondta, ez a tanács nem csak a szöveges tartalomra vonatkozik, hanem a videó- ​​és podcast-tartalomra is.

Így folytatta:

„Az eredeti hangod az, amit csak te tudsz biztosítani.

És ezért azt gondoljuk, hogy ez volt az első számú dolog, amikor azt mondjuk az embereknek, hogy szerintünk ez lesz az erőd.

Ahogy belépünk ebbe az új világba, már ezt kell tenned, de ez az az erősséged, amit meg kell tenned, hogy az eredeti tartalomra összpontosíts.

Azt hiszem, ehhez kapcsolódik az a gondolat, hogy az emberek olyan eredeti tartalmat is keresnek, amely… hiteles számukra, ami általában azt jelenti, hogy ez egy videó, egy podcast…

…És ezt már láthatta a keresés során, ahol több közösségi, élményszerűbb tartalmat hoztunk be. Nem kell elvenni a szakértőktől, csak az emberek ezt akarják.

Néha csak szeretné megtudni valaki első kézből szerzett tapasztalatait, valamint egy szakértő véleményét is.

De ha megadja ezeket a szakértői véleményeket, véleményeket ír, vagy bármi mást, és ezt írásban is megtette, akkor is lehetősége van arra, hogy ezt megtegye videókban, podcastokban és így tovább. Ezek más lehetőségek.

Tehát ezek azok a dolgok, amelyek nem csak az AI formátumokra jellemzőek, de lehet, hogy – ahogy az ember arra gondol –, hogyan kell átértékelni, hogy mit csinálok ebben a korszakban, ezek azok a dolgok, amelyeket innentől kezdve érdemes figyelembe venni.”

John Mueller egyetértett abban, hogy ésszerű az egyedi hangot a tartalomba hozni, hogy az kiemelkedjen. Danny álláspontja szerint a mesterséges intelligencia által vezérelt keresésben a láthatóságot a megkülönböztetés, nem pedig az optimalizálás kérdéseként kezeli. Nem a tartalom új formátumhoz igazításán van a hangsúly, hanem egy felismerhető hang és perspektíva kialakításán, amellyel kitűnhetsz. Tekintettel arra, hogy a mesterséges intelligencia keresés még mindig klasszikus keresés a motorháztető alatt, ésszerű olyan egyedi tartalommal kitűnni a versenytársak közül, amelyet az emberek felismernek és ajánlanak.

Hallgassa meg a tizenkét perc körüli szakaszt:

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.