A Google John Mueller megosztotta betekintését a SEO megközelítéséhez az AI -kereséshez a YouTube -on közzétett interjúban. A vita azt is megérintette, hogy mit kell tennie a SEO -knak 2025 -ben, tekintettel arra, hogy a felhasználók mit akarnak.
A videó megbeszélést Mike Grehan rendezte az új marketing podcastján, melynek címe: Inside Marketing Mike Grehan -nal. Mike egy keresési marketingszakértő, aki a Search Marketing szervezet társalapítója volt, és híres volt a Google Search Engineers-szel folytatott interjúk közzétételéről.
John Mueller megerősíti a SEO szükségességét
Mike egyenesen a vita pontjába került azzal, hogy megkérdezte, hogy a keresési közösségnek 2025 -ben kell összpontosítania, viccelődve azt kérdezte, hogy a SEO végre meghalt -e. Miközben Mueller nyilvánvalóan nem mondta, hogy a keresés meghalt, ő és a vita néhány többi résztvevője elismerte, hogy a SEO mély változásokon megy keresztül.
John Mueller elmondta, hogy úgy gondolja, hogy a nagyközönségben sokan azt kívánják, hogy a SEO meghalt, de nem veszik észre, hogy a keresés optimalizálásának pozitív hatása van, ami azt sugallja, hogy ez segít a Google felszínén, amelyet a nyilvánosság látni akar.
Válaszolt:
– A SEO meghalt … Nem hiszem, hogy a SEO meghalt. Úgy gondolom, hogy az egyik kihívás az, hogy sok online ember azt kívánja, hogy a SEO halott legyen, de nem veszik észre, hogy ez… szinte olyan, mintha olyan sok dolgot vezetne, amit online csinálnak. Ahol észreveszik, ha valami furcsa a keresésben, vagy amikor valami furcsa az interneten, és olyanok, mint, ó, ez bosszantó SEO. És nem veszik észre az összes olyan dolgot, amely valóban jól működik a SEO által végzett munkák miatt. ”
A műszaki SEO továbbra is fontos
Mueller azt javasolta, hogy a műszaki SEO továbbra is fontos legyen a keresőmotorok és az AI keresés szempontjából. Megemlítette azt is, hogy a SEO hasznos lesz ahhoz, hogy hozzáférést biztosítson az internetes tartalomtól függő nagy nyelvi modellekhez.
Folytatta:
„Tehát azt gondolom, hogy az én oldalamról, amit az embereknek kell tennie ebben az évben, nagyon nehéz pontosan megmondani. De azt hiszem, hogy a műszaki SEO sok cuccának nagy része továbbra is értelme van. Úgy gondolom, hogy ennek nagy részének továbbra is értelme van az összes esemény, az összes AI -dolog szempontjából, az összes különféle nagy nyelvű modell, amely az internetről próbál kiképezni, mintha szükségük van a műszaki SEO alapjául. „
Hogyan kell fejlődnie a SEO -nak
Mueller ezt követően elmagyarázta, hogy mit kell tennie a keresési marketingszakembereknek annak érdekében, hogy a mesterséges intelligencia miatt a mai valósággal fejlődjenek.
A következő betekintést nyújtott:
„Úgy gondolom, hogy az is fontos, hogy megpróbáljuk kitalálni, hogy mi az az érték, amelyet ki akar lépni az internetről. És… az a könnyű szempont, amelyre a SEO -ra a múltban összpontosítottak, olyan, mintha kattintásokat akarok, csak sok kattintást akarok. És a kattintások önmagukban nem igazán az, ami sok webhelyre vezet.
Tehát ez majdnem olyan, mint egy finom gondolkodásmódváltás, ha a kattintásokról megpróbálja kitalálni, mi az az érték, amit szeretnék kijutni belőle. ”
Amiről Mueller beszélt, az a szűk perspektíva, amelyről a SEO hagyományosan figyelmen kívül hagyott mindent, ami nem vezette a forgalmat, vagy nem tartalmaz egy linket. Ennek egyik oka a SEO ügyfél elvárásai, de a SEO oldalán is megerősödnek, ahol a KPI -kről beszélnek, a kulcsfontosságú teljesítménymutatókról. A KPI -k a SEO -hoz szerves forgalom, rangsorolások, kattintások a keresési eredményekről.
Tehát mi történik, hogy a SEO -k a legjobb esetben a SILO -ban végzik a munkáját, amelyet a helyszínre való forgalom irányítása érdekében kell elvégezni, és a legrosszabb esetben semmit sem tesznek egy webhely népszerűsítése és sikeressé tétele érdekében. A SEO arra, hogy átfogja a promóciós részt, és arra gondol, hogy a webhely valójában mit hoz a felhasználók számára.
Mike Grehan megjegyezte:
„Nem lenne jó, ha az emberek abbahagynák a SEO -ról, mint csak forgalmi sofőrre gondolkodást, csak számokat dobnának, és valójában inkább egy marketing és tudományos gondolkodásmóddal gondolkodnának rajta?”
Ideje valódi marketingszakemberekké válni
Valami, amit Mueller a múltban tanácsolt azok számára, akik az új webhelyek forgalmát akarták növelni, az, hogy odamenjenek és népszerűsítsék azt. A promóció nem csupán a SEO.
Ryan Jones, a Razorfish -ből és a SerPrecon SEO eszköz alapítója (LinkedIn Profile) egyetértett Muellerrel, hogy a SEO -knak ki kell lépniük a forgalomból, és kattintaniuk a Bubble -t, ösztönözve a hallgatókat, hogy adjanak további marketingt a keverékükhöz.
Ryan mondta:
„Azt hiszem, itt az ideje, hogy valódi marketingszakemberekké váljunk. Olyan régóta elkényeztetettünk minket, ahol az alsó tölcsérre és a hozzárendelésre összpontosítunk. És tudod, senki sem kérdezte a TV -t, hogy hány kattintást vagy látogatást kapott, amikor Super Bowl hirdetést futtatnak, tudod? És még fizetett keresés is, valójában elmenekülni vele.
A SEO -ban, ha azt mondjuk, hé, ha nem vagyunk ott, a versenytársunk ott lehet. Mint az OK. Nagy. Hány kattintást fog kapni? De a fizetett médiánál elmondhatjuk: Nos, ha nem vagyunk ott, a versenytársunk odaér, és azt fogják mondani, hogy itt van 1 000 000 dollár. Menj, menj ott légy, igaz?
És tehát azt hiszem, itt az ideje, hogy a SEO -t teljes tölcsérként fejlesszük. El kell kezdenünk gondolkodnunk a felhasználói szándékról, a felhasználóknak, a valódi marketingről. Nem elegendő a kattintásokra összpontosítani, és elrontottak minket. Annyira koncentráltunk a taktikára, igaz?
Ha visszatérünk a „SEO halott” -ra, ha csak arra gondolt, hogy taktika, hogy kattintásokat, linkeket és rangsorokat szerezzen, akkor igen, halott. De ha arra gondolt, hogy megadja a felhasználókat, amit akar, akkor nem, az nem halott. Fejlődik.
Tehát… ez a cucc fontos, de azt hiszem, hogy hazahozjuk … valódi marketingt kell végeznünk. Nem elég, ha csak az utolsó kattintási hozzárendelést végezzük, mint a múltban, valódi marketingszakemberek leszünk, és ez izgat, mert azt hiszem, tudsz egy nagy ügynökségnél vagy minden háttérrel, azt hiszem valódi marketingszakemberekként helyezkedett el, mert ezt csináltuk. ”
Szembenézzen a SEO valósággal
Ryan Jones folytatta, hogy itt az ideje, hogy valósuljon meg arról, hogy az emberek egyre inkább nem akarnak meglátogatni egy weboldalt, hogy információt akarnak. Azt javasolta, hogy a webhelyek szerepe már nem illeszkedik ahhoz, amit az emberek akarnak, tehát a SEO -knak reálisnak kell lenniük. Az iróniája, amit javasol, az, hogy a SEO -k szeretnek beszélni a felhasználói szándékról, de nem tudtak lépést tartani a felhasználók által kívánt valósággal.
Azt mondta:
„Amikor a„ Mikor van a Super Bowl ”-t keresem, szeretném tudni, hogy február 9 -én van. Ennyi. A feladat vége. Kész vagyok. … Amit nem akarok, és menj kattintson az első, második, harmadik vagy 4. eredményre, ígérem, hogy megkapja, nem akarok egy overlay hirdetéssel, süti -hozzájárulási értesítéssel és egy weboldalra. Válassza ki a riasztásokra, az e-mail regisztrációs űrlapra és a független szövegre vonatkozó hét bekezdésre, mielőtt azt mondja, hogy február 9-én van.
… Manapság … az emberek csak azt akarják, hogy… választ, valójában nem akarják a weboldalt. És sok SEO nem tartott lépést ezzel a váltással vagy paradigmával. … Elvesztettük a nyomon követést, amit a felhasználó valójában akar. ”
John Mueller a SEO -t tárgyalja az AI áttekintéséről
Mike Grehan ezt követően feltette a kérdést, amelyre mindenki válaszolt, így optimalizálhatja az AI áttekintést.
John Mueller azt javasolta, hogy gondolkodjon ugyanúgy, mint a SEO -k optimalizálása a kiemelt kivonatokhoz.
Mueller mondta:
„Csak azt akarom mondani, hogy ezeknek a megbeszéléseknek mindegyike, nem tudom, milyen volt 5 vagy 10 évvel ezelőtt? Kiemelt részletek. Alapvetően ugyanaz, igaz?
Olyan, mintha ez nagyon látható a tetején, és olyan, mint: „Utálom”. És akkor egy évvel később mindenki olyan, mint, ó, hogyan lehet bejutni és hogyan lehet optimalizálni? Hogyan jelenhetek meg láthatóbbnak?
És az érzésem az, hogy… anélkül, hogy bármilyen nagy kristálygömb, az az, hogy ez valami hasonló irányba fog fejlődni, és azt hiszem, hogy a felhasználói elvárások határozottan megváltoznak. Úgy gondolom, hogy az AI típusú válaszok sok kérdésre értelmezhetők, és ez frusztráló lesz néhány olyan oldalra, amelyek ezekre a kérdésekre összpontosítanak, olyanok, mint a kiemelt kivonatok is. És ez is sok lehetőséget kínál.
És azt is gondolom, hogy ez valami olyan, mint a SEO különböző szintjei, amikor dolgozol, továbbra is értelme. Mint egy alacsony szinten, sok olyan technikai kérdéssel dolgozik, amelyek változatlanok maradnak, és akkor stratégiai megközelítésekre lépnek, ahol megpróbálja kitalálni, hogy milyen irányba kell menned. ”
Nézd meg is: AI áttekintéseinek elsajátítása a nagyobb keresési láthatóság érdekében
Belső marketing Mike Grehannal
Sokkal több ötletet tárgyalunk a Mike Video Podcast -on, hasznos lehet megtalálni az időt a videó megtekintésére.